![]() |
Citaat:
|
[quote=system;2601641]
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals ikzelf de beslissingskeuze heb, wie ik aanneem of aan wie ik een huis zou verhuren. Citaat:
Eens toegetreden tot de islam, is die vrijheidskeuze voor altijd gedaan, op straffe van..., u weet wel. Of heeft u ooit al eens een afvallige moslim zijn koran zien verscheuren of verbranden ? Ik ook niet, vandaar dat uw stelling euh..., geen stelling is, maar eerder een wishfull thinking, die uit een paarse duim is gezogen. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
u hebt blijkbaar het geluk gehad te kunnen leven in de periode na wo II waar er een ietwat eerlijke verdeling was. Nu zijn we gewoon terug op weg naar een groep die overal voordeel uithaalt (de nieuwe adel) en een groep die steeds langer mag werken en waarvan het loon steeds een lager % van het welvaartspeil zal bedragen (de armen). |
Citaat:
Je kunt natuurlijk steeds vergelijken met anderen die meer verdienen. Zo heb je altijd minder! Je kunt ook vergelijken met de honderden miljoenen wereldwijd die ons terecht beschouwen als verwende kinderen, met salarissen en dubbel verlofgeld en ziekteverzekering en dopgeld en pensioen en brugpensioen waar zij zelfs niet kunnen van dromen. Zo heb je altijd veel meer! |
Citaat:
|
Citaat:
En mijn bedoeling is nooit geweest om een (klein) fortuin te verzamelen. Wel om goed te leven. |
[quote]
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De syndikaten weigeren VB-ers, dus die sluiten mensen uit. Niet iedereen kan zomaar Belg worden, dus België sluit mensen uit! Turkse verenigingen in België werven mensen aan op basis van Turkse afkomst. Dus die sluiten mensen uit. Dat lijkt me toch evident. |
Citaat:
|
Citaat:
Kan een VB-er of iemand anders dan zomaar lid worden van een islamitische vereniging zonder moslim te zijn of rekening te houden met islamitische 'gevoeligheden' ? Indien niet, dan sluit die eveneens mensen uit, dus kan niet iedereen lid ervan worden. De islam is in uw gesluierde blikveld wsl een toonbeeld van ruimdenkendheid, tolerantie en pluralisme waar het VB nog een puntje aan kan zuigen. Btw: alleen bij de Bond Zonder Naam is iedereen welkom, nergens anders. ;-) |
Citaat:
De Winter en zijn banden met de 'Alte Kamaraden'. Vergeten?? (2)De islam als zijnde tolerant: ik heb nergens beweerd dat de islam tolerant is of niet. Ik denk eerder niet. Maar er zullen ook gematigde moslims zijn. Dat kan niet anders. En toch zijn die de facto uitgesloten van het VB. omdat ze een geloof aanhangen. Goed, ze doen maar, maar dan moeten ze het niet hebben 'de vrijheid van de mens'. Larie en apekool die vrijheid van het VB. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat die 'gematigde moslims' eerst zelf maar eens bewijzen dat het hun menens is met democratische doeleinden, door bv hun vrouwen en dochters gelijke rechten te geven als zijzelf. Pas dan zijn uw woorden geloofwaardig mbt 'de vrijheid van de mens.' Anders bent u larie en apekool aan het verkopen. Enneh..., o ja, hoe zit het ondertussen met de toetreding van een niet-moslim in een islamitische partij ? Is dat ook een 'recht' ? ;-) |
Citaat:
Als dat de politiek is van het VB, mij goed. Ze doen maar. Ik heb geen enkele affiniteit met het VB wiens leiders ik voor geen cent vertrouw. Maar dan moeten ze in het VB niet afkomen dat ze ‘opkomen voor de vrijheid van de mens’ indien ze mensen uitsluiten. Een islamitische partij is een religieuze partij. Het VB is toch geen religieuze partij? Je gaat je toch niet aansluiten als protestant bijvoorbeeld bij een islamitische partij. Maar als een islamitische partij een niet-moslim zou uitsluiten dan moet zulke partij evenmin zijn mond vol moeten hebben dat zij opkomen ‘voor de vrijheid van de mens’. Dat lijkt me evident ja. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wacht dan ook nog steeds op een openbare betoging van moslims, die zich radicaal uitspreken tegen het bommenextremisme van hun geloofsgenoten, hier in Europa en elders. Citaat:
En zolang ze niet echt ingaan tegen de islamitische discriminatie die hun geloofszusters ondergaan, ben ik niet echt overtuigd van hun emanciperende slagkracht in de politiek, maar dat ze eerder dienen als schaamlapje en stemmentrekkers voor de autochtone politieke partijen. Citaat:
Trouwens, als ik zo vrij mag zijn: Was het niet Churchill himself, die zei dat het toekomstige fascisme zou worden uitgedragen door anti-fascisten ? Als ik zo eens de dagelijkse paarse politiek bekijk, kan ik de man niet anders dan gelijk geven. Citaat:
Want daar ben ik nl nog niet helemaal uit. Citaat:
Zolang de gelovige geen scheiding toestaat tussen 'kerk en staat', zolang mag die 'gelovige' in zijn eigen wereldje leven, met alle consequenties vandien. Een rugbyspeler kan zich ook niet dezelfde manier van spelen veroorloven in een voetbalploeg. Citaat:
Ikzelf hang geen enkel geloof aan, spaar me ervan, en ken voldoende atheisten en vrijzinnigen die zich toch kunnen vinden in het partijprogramma. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[quote=Diego Raga;2608531]Dat niet, maar ik ga er van uit dat er veel te weinig moslims zijn die ingaan tegen de radicaliteit van hun extremistische geloofsbroeders, in tegenstelling tot de westerse 'democraten', die vol gas geven tegen alles wat naar rechts nationalisme ruikt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bedoelt u hier? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De betoging waarover u spreekt heb ik niet gezien. Echter, wat is een eenmalige betoging van 300.000 deelnemers, (de webkranten spreken van slechts 80.000 deelnemers) op een bevolking van 80.000.000 inwoners ? Peanuts. Dit aantal was hier al op de been voor de Witte Mars en Belgie heeft 8 maal minder inwoners dan Turkije. Mochten ze daar wekelijks of maandelijks voor betogen, dan zou het mi veel geloofwaardiger overkomen. Nu lijkt het me vooral 'toegestaan' door de Turkse autoriteiten, om vooral Europa te overtuigen van hun 'integratiewil' in de EU, waar ze maar al te graag deel van willen uitmaken. Btw: Is premier Erdogan niet de voorzitter van de religieus-conservatieve, lees islamitische, partij AK, die het liefst van al Turkije volledig wil islamiseren ? U zult dan ook wel begrijpen dat ik die man evenveel vertrouwen schenk, als u aan de leiding van het VB. Citaat:
Citaat:
Mochten skinheads of autochtone bendes dezelfde misdaden keer op keer (zo goed als) ongestraft mogen begaan, dan zou ik ook niet op het VB stemmen, wees gerust. Maar nogmaals, hoe kun je, zelfs als je de meest gematigde moslim bent, koranische geloofsvoorschriften in overeenstemming brengen met democratische beginselen van gelijkheid tussen man en vrouw ? Elke 'democratisch bedoelde' afwijking van wat de koran voorschrijft, is een inbreuk op de onveranderlijkheid ervan, en derhalve 'strafbaar' binnen de eigen geloofsgemeenschap. Aldus, zolang paars de allochtone scheefgroeiing blijft steunen en positief discrimineren, tot zolang zal het VB blijven groeien, alle in stelling gebrachte CGKR's en ea poco-Blokwatchers ten spijt. Enneh.., last but not least, nog even dit: http://www.politics.be/duiding/478/ ;-) |
Citaat:
Hoog op zijn verlanglijstje staan shar�*a en hoofddoeken. Slechts het Turkse leger houdt de boel volgens grondwet seculair maar de EU eist dat die invloed verdwijnt. Wordt dat afgebouwd en komt Turkije in de EU dan kan daaropvolgend "democratisch" de grondwet worden vervangen door shar�*a en zit Europa met het Paard van Troje (zeer toepasselijk, het oude Troje ligt bij Kîrk Yüz in Turkije). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heus, die man is persoonlijk met zeer grote meerderheid door de Turken gekozen, waarvoor zelfs wetten in allerijl moesten worden veranderd in verband met zijn fundamentalistische voorgeschiedenis en verse bajesstraf. De grote Turkse meerderheid wil per se hem als leider. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be