![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
geef mij een vlaams dialect zonder franse/engelse beïnvloeding???? geef mij een franse taal zonder belgische/spaanse/italiaanse beïnvloeding??? enzoverder enzoverder. In eilandjes (of vakjes, hokjes,...) denken zal u echt niet vooruit helpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tweetaligheid wordt ééntaligheid wanneer 1 gewest bereid is beide talen te leren en het andere de regels niet respecteert.
Voila, iemand die weetwelk kloteland bELGIE is. Kan uit meerdere ervaringen getuigen dat 2-taligheid in bELGIE een utopie is, zeker in het zuiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
La bouteille |
eentaligheid? tsssss als iedereen nu eens antwerps zou spreken zou het opgelost zijn, maar een onafhankelijk vlaanderen zal zeker niks oplossen aan de situatie dat ne west vlaming nog steeds een vreemde taal spreekt.
|
Citaat:
Intypen: gezeik Uitkomst: "En français: le gezeik" LOL |
Gezeik,hoe is dat in't frans?
pot pouri |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en hoe kun jij nu, wanneer je als meertalige tegen zo'n superieure franstalige (ik moet ze nog ontmoeten overigens, de enige arrogante franstaligen die ik ooit ontmoet heb waren overdreven rijke vlamingen in le coq sur mer, ze komen ook voor naar ik heb horen zeggen in knokke le zoute; en ik heb 12 jaar van mijn jeugd elke vakantie minstens 1 week in Durbuy doorgebracht) aan't praten bent, dan kan je het toch niet laten om eventjes in diene typ zijn bubble te prikken? |
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook eens de moeite waard om hun tijdschrift "perspectives Francophones" te lezen. |
fdf is de waalse vorm van het vb. Blijkbaar de enige bestaansreden van die partijen is om elkaar reden tot bestaan te geven. Volgens mij werken die partijen zwaar samen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ip zin schooins'n gezeid keet an min kluut'n zei de westvlaeminck
oem oe bloete kloete te laote zien zei den aantwerpeneir |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zalige signature trouwens, Stropdrager.
__________________ Alles voor Vlaanderen, niekske voor Belgiekske => LOL |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude ja ij nitwit, 'k was mijn post aan't aanpassen. sorry e zeg. Grandioos. Inderdaad, het bewijs van zeer grote intillegentie en de onversaagde politieke gedachten in het hoofd van die man. "nitwit" :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
And I can speak more than one language. I am fluent in English. So... I am bi-lingual but still a Walloon is a frog that cannot speak anything but a strange version of what he thinks is french. |
Citaat:
Je woont in een rustige, mooie gemeente. Plotseling komen er een paar anderstaligen wonen; die anderstaligen doen geen enkele moeite om zich aan te passen en weigeren deel te nemen aan het verenigingsleven. Na een jaar of 10 zijn ze ondertussen met zoveel dat ze een meerderheid beginnen uitmaken in die gemeente. Ze willen zich alleen niet aanpassen, nee, ze beginnen ook de vreemde taal op te leggen aan de autochtone bevolking. Deze vreemden richten hun eigen politieke partijen op, die een meerderheid halen in de gemeenteraad en alleen luisteren naar de verzuchtingen van hun eigen volk. In de supermarkt kunnen de oorspronkelijke bewoners niet meer in hun eigen taal bediend worden, de autochtone bewoners moeten hun zoon/dochter naar een andere school sturen omdat ze de enige Nederlandstalige is van zijn/haar klas. Het verenigingsleven stelt ook niets meer voor. Dit is de situatie in de huidige Vlaamse rand en sommige Vlamingen vinden dit blijkbaar normaal. |
Citaat:
|
Binnen 100 jaar word er geen nederlands of frans gesproken in Brussel, maar marocaans. Oeps 8O
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be