Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nog een week: de poll (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90488)

luc broes 5 juni 2007 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 2706947)
Daar had Vanhecke blijkbaar geen last van toen hij Dedecker het lijsttrekkerschap voor de VB-senaatslijst aanbood.

Nooit gebeurd!
Een grote partij biedt nooit de voornaamste plaats aan een nieuwkomer die daarbij nog verklaart nooit lid te zullen worden

largo_w 5 juni 2007 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2706969)
Nooit gebeurd!
Een grote partij biedt nooit de voornaamste plaats aan een nieuwkomer die daarbij nog verklaart nooit lid te zullen worden

Komkom het vb had haar broek nog afgedaan als ze daarmee dedecker hadden kunnen binnenkrijgen...
Volgens mij hadden ze dat trouwens beter gedaan nu dat gaan we wel zien volgende week zeker :lol:

Pølle 5 juni 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2706951)
Niet in 'het cordon' als dusdanig. Maar LDD maakt volgens mij geen kans om deel te nemen aan een regering. Zowel Vande Lanotte als de VLD zullen er alles aan doen om hen erbuiten te houden.

Om nog maar te zwijgen van de franstalige partijen.

Pølle 5 juni 2007 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2706698)
Ik kom niet overeen met LDD qua migranten, inburgering, belastingen, sociale zekerheid &c. Lijken me, zeker in deze tijd, toch wel belangrijke punten.

Als je het nu puur pragmatisch bekijkt, zal een stem voor LDD dan niet meer kans geven om het beleid wat meer te sturen naar jouw overtuiging dan een blanco stem?

lombas 5 juni 2007 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 2707007)
Als je het nu puur pragmatisch bekijkt, zal een stem voor LDD dan niet meer kans geven om het beleid wat meer te sturen naar jouw overtuiging dan een blanco stem?

Misschien, maar zie geciteerde post. Het zijn belangrijke punten waar ik van afwijk. Ik heb geen zin om daar de verantwoordelijkheid voor te dragen.

Daar ben ik veel de verantwoordingsbewust voor.

;-)

brother paul 5 juni 2007 10:42

wat is eerlijk stemmen in het stemhokje ??
alle randdebielen en politiek ongeinteresseerden verplicht stemmen. AL dez mensen via uw zuilen van ziekenfonds en vakbonden nog eens opjutten om te stemmen voor u, democratie is net zo vrij als de keuze van uw auto.

ALs ik zou mogen kiezen, wil ik een auto die 100km rijdt op 0.3liter, met 3 zitplaatsen en convertible naar Cabrio of SUV naargelang.

Tot heden kan ik ondanks al mijn aakooppower nog altijd die auto niet kopen...

In de politiek is dat hetzelfde. Ik heb geen partij die al mijn standpunten volgt...
Misschien democratie verruimen tot populocratie, dus alles beslissingen groter dan 1% BNP doen via referendum.

Tegendradigaard 5 juni 2007 10:52

Referendums invoeren. Dat is het.

Tegendradigaard 5 juni 2007 10:53

BINDENDE referendums.

Savatage 5 juni 2007 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2707093)
BINDENDE referendums.

Gewone referendums zouden ook al een stap in de goede richting zijn.

Pieter B 5 juni 2007 15:25

als er geen stemplicht zou zijn dan zou Vlaanderen al lang onafhankelijk zijn ;-)

longhorn 5 juni 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 2706754)
Woon jij niet in de VS? Je kan toch via de ambassade stemmen, of niet?

Laatste keer heb ik dat ook geprobeerd. Maar blijkbaar was mijn consulaat verhuisd van Houston naar Chicago en was ik te laat met mijn aanvraag. Nu is het weer verhuisd van Chicago naar New York. Dus weer te laat. Mijn motivatie was ook wel op een heel laag pitje want het is echt een ver-van-mijn-bed-show geworden. Zolang de Belgische keuken en bier 't beste van de wereld blijven, ben ik kontent. Mmmmm, volgende week frietkot en een Rodenbach:-P

Duym 5 juni 2007 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2707093)
BINDENDE referendums.

Ik stem Vlaams Belang, maar liever nog zou ik willen dat alle partijen werden afgeschaft. Een volksregering waarbij elk wetsvoorstel goedgekeurd wordt via een bindend refendum (zodra iedereen over een pc beschikt is dat heel simpel uit te voeren; niemand hoeft te stemmen).

largo_w 5 juni 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 2707774)
Zolang de Belgische keuken en bier 't beste van de wereld blijven, ben ik kontent. Mmmmm, volgende week frietkot en een Rodenbach:-P

Dat zal nie gaan... Je moet alleen de posts op de fora lezen om te weten dat België binnenkort niet meer bestaat dusjah...;-)

Rodenbach is da nie da bier dajje gebruikt om stoverij te maken? Is da ook zuipbaar?:lol:

robert t 5 juni 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2707920)
Rodenbach is da nie da bier dajje gebruikt om stoverij te maken? Is da ook zuipbaar?:lol:

Het feit dat je franstalig bent geeft je niet het recht hier een soort bargoens te hanteren dat voor Nederlands moet doorgaan. Een beetje fatsoenlijke taal is elementaire beleefdheid waaraan iedereen zich te houden heeft.

Pølle 5 juni 2007 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2707020)
Misschien, maar zie geciteerde post. Het zijn belangrijke punten waar ik van afwijk. Ik heb geen zin om daar de verantwoordelijkheid voor te dragen.

Daar ben ik veel de verantwoordingsbewust voor.

;-)

Ben je onrechtsreeks ook niet verantwoord voor het beleid dat gevoerd wordt als je je stem niet hebt aangewend om een betere partij meer gewicht te geven? Of is LDD even goed of slecht als Open VLD, SP.A, Groen! en CD&V-N-VA?

lombas 5 juni 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 2708084)
Ben je onrechtsreeks ook niet verantwoord voor het beleid dat gevoerd wordt als je je stem niet hebt aangewend om een betere partij meer gewicht te geven? Of is LDD even goed of slecht als Open VLD, SP.A, Groen! en CD&V-N-VA?

Spencer zei:

Do we not continually hear them quote Blackstone's assertion that "no subject of England can be constrained to pay any aids or taxes even for the defence of the realm or the support of government, but such as are imposed by his own consent, or that of his representative in parliament?" And what does this mean? It means, say they, that every man should have a vote. True: but it means much more. If there is any sense in words it is a distinct enunciation of the very right now contended for. In affirming that a man may not be taxed unless he has directly or indirectly given his consent, it affirms that he may refuse to be so taxed; and to refuse to be taxed, is to cut all connection with the state. Perhaps it will be said that this consent is not a specific, but a general one, and that the citizen is understood to have assented to every thing his representative may do, when he voted for him. But suppose he did not vote for him; and on the contrary did all in his power to get elected some one holding opposite views — what them? The reply will probably be that, by taking part in such an election, he tacitly agreed to abide by the decision of the majority. And how if he did not vote at all? Why then he cannot justly complain of any tax, seeing that he made no protest against its imposition. So, curiously enough, it seems that he gave his consent in whatever way he acted — whether he said yes, whether he said no, or whether he remained neuter! A rather awkward doctrine this.

Je kunt nooit iets goed doen, volgens dat argument.

;-)

lombas 6 juni 2007 09:44

Ik ben er in elk geval uit: ik ga blanco stemmen.

(L)DD heeft zich in mijn ogen onsterfelijk belachelijk gemaakt gisteren. Dat had ik niet verwacht.

Tegendradigaard 6 juni 2007 09:47

HOe doe je dat ? "Jezelf onsterfelijk belachelijk maken" ?

lombas 6 juni 2007 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2709298)
HOe doe je dat ? "Jezelf onsterfelijk belachelijk maken" ?

Dat is een uitdrukking uit de streek hier.

:-D

Pølle 6 juni 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2709286)
Ik ben er in elk geval uit: ik ga blanco stemmen.

(L)DD heeft zich in mijn ogen onsterfelijk belachelijk gemaakt gisteren. Dat had ik niet verwacht.

Heh? Wat heeft hij gedaan?
En dan bedoel ik niet de uitdrukking, die gebruiken ze hier ook :wink:

Pølle 6 juni 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2708113)
Spencer zei:
(...)

Je kunt nooit iets goed doen, volgens dat argument.

;-)

Vandaar dat ik vroeg om het eens pragmatisch te bekijken: zal stemmen voor LDD zorgen voor een beter beleid, of voor een slechter? Zolang je, volgens je eigen overtuigingen, min of meer zeker bent dat het niet het laatste is kan je misschien maar beter proberen?

Linkse Vogel 7 juni 2007 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2701971)
Mijn bericht was sarcastisch naar alle jongeren opt forum die lekker mee op een partij stemmen terwijl er een keuze bij staat niet keisgerechtigd, ik herriner me trouwens dat jij de vorige keer ook zo 'vals' was!;-)

Deze keer heb ik NIET vals gestemd!

Kallikles 7 juni 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E (Bericht 2706955)
hahaha... die peiling zegt echt wel �*lles over het loserig gehalte van dit forum.... VB 40%, extreem-links 8+6%, alle grote partijen onder de 10%... Dit is duidelijk de cyber revenge van de verliezers in de echte wereld...

Nu je het zegt, mijn waarde...

Nu je het zegt... ;-)

baseballpolitieker 7 juni 2007 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E (Bericht 2706955)
hahaha... die peiling zegt echt wel �*lles over het loserig gehalte van dit forum.... VB 40%, extreem-links 8+6%, alle grote partijen onder de 10%... Dit is duidelijk de cyber revenge van de verliezers in de echte wereld...

Dit zegt gewoon alles over waar politiek vandaag de dag over draait. Bekwaam zijn is niet meer nodig, gewoon in de smaak vallen van het grote publiek, een leuke glimlach hebben, geloofwaardig overkomen, en da was het....

Politieker wordt je niet meer op je kwaliteiten en dat is zeer jammer.

Praetorian 7 juni 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 2713246)
Nu je het zegt, mijn waarde...

Nu je het zegt... ;-)

Het zijn ook de gevestigde partijen die beweren dat we zitten in een postideologisch tijdperk, de radicalen zijn de ideale remedie tegen dat gezwans.

Moge Paars klop krijgen ende veul.

Nick_ 7 juni 2007 21:48

Ik had tot voor kort niet echt een duidelijk idee op wie ik zou gaan stemmen. Veel standpunten van verschillende partijen liggen dicht bij elkaar, overlappen, zijn niet echt duidelijk, etc ...

Ik heb dan ook beslist paardenkleppen op te zetten en de verkiezingstest van de VRT te doen. Wel niet zomaar akkoord, niet akkoord of geen mening aangeduid, maar wél telkens voor iedere stelling, ieder standpunt van iedere partij gelezen. Op die manier heb ik toch een mening kunnen vormen voor veel stellingen waar ik eigenlijk niet meteen een mening over had (vaak wegens gewoon geen kennis van de materie).

Dit was het resultaat. En aangezien Open VLD een degelijke voorsprong haalt, zie ik ook geen reden om er zondag niét op te stemmen.

lombas 8 juni 2007 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 2710805)
Vandaar dat ik vroeg om het eens pragmatisch te bekijken: zal stemmen voor LDD zorgen voor een beter beleid, of voor een slechter? Zolang je, volgens je eigen overtuigingen, min of meer zeker bent dat het niet het laatste is kan je misschien maar beter proberen?

Stemmen voor CD&V zal ook niet zorgen voor een slechter beleid. Wat we de laatste twintig jaar hebben gezien, maakt dat al wat fout kon gaan, goed fout is gegaan. Het enige dat kan gebeuren, is dat het zich herhaalt.

Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Integendeel, het zou zelfs grappig zijn.

Ik zei al, als ik strategisch zou stemmen, zou ik Open-VLD stemmen.

brother paul 8 juni 2007 08:53

je begint waarlijk de slogan goed beleid te geloven.
Ik zou graag een inhoudelijke uitwerking van die slogan zien,

lombas 8 juni 2007 09:15

Opmerkelijk wel hoe het Belang hier gedaald is van 45 naar 38%.

Zwartengeel 8 juni 2007 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2713856)

Veel 'overlopers' zie ik op het eerste zicht toch niet bij de andere partijen.

largo_w 8 juni 2007 10:13

Citaat:

De dubbelnicks waren op?

Marlboro 8 juni 2007 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 2713292)
Ik had tot voor kort niet echt een duidelijk idee op wie ik zou gaan stemmen. Veel standpunten van verschillende partijen liggen dicht bij elkaar, overlappen, zijn niet echt duidelijk, etc ...

Ik heb dan ook beslist paardenkleppen op te zetten en de verkiezingstest van de VRT te doen. Wel niet zomaar akkoord, niet akkoord of geen mening aangeduid, maar wél telkens voor iedere stelling, ieder standpunt van iedere partij gelezen. Op die manier heb ik toch een mening kunnen vormen voor veel stellingen waar ik eigenlijk niet meteen een mening over had (vaak wegens gewoon geen kennis van de materie).

Dit was het resultaat. En aangezien Open VLD een degelijke voorsprong haalt, zie ik ook geen reden om er zondag niét op te stemmen.

Ben je dan akkoord dat ze constant de mensen belogen en bedrogen hebben?

Vld zegde voor de verkiezingen van 99-2000 dat ze de criminaliteit harder zouden aanpakken maar vooral ook de integratie en dergelijke daaromtrent?Na de verkiezingen toen ze gewonnen hadden hebben ze net het omgekeerde gedaan en hebben ze de snelbelgwet ingevoerd.:twisted:
Dan zeggen ze eerst dat ze dat vreemdelingenstemrecht zouden tegen houden en wat doen ze als het er op aan kwam?Weer doen ze net het omgekeerde?
Dan komt verhofstadt zwaaien met valse criminaliteitscijfers en komt zeggen dat de criminaliteit met 8% zou gedaald zijn terwijl deze net gestegen was?Tis veiliger geworden,ge voelt dat toch zegde verhofstadt ook toen,echt om te gieren was dat toen.
Ze beloofden belastingsverlaging?Ik merk daar helemaal niets van integendeel zelfs,ik heb nog nooit zoveel betaald al ooit tervoor.

Ik heb hier nog wat voorbeelden waar vld bij betrokken is;
Uiteindelijk vertrekt toch een lijnvliegtuig met een zeventigtal slowaakse zigeuners aan boord.Achteraf blijkt dat de overheid inging op regelrechte chantage van de zigeuners,die een extra maanduitkering van het ocmw vroegen vooraleer te willen instappen.

Karel de gucht(vld)vergelijkt het vlaams blok en zijn kiezers met mestkevers.

November 2001;Minister van justitie verwilghen beweerde eerst dat het rapport van san naar het aandeel van de vreemdelingen in de criminaliteit nog niet klaar is.
Daarna moet hij toegeven dat hij het al 10 maanden in zijn bezit heeft.

Februari 2002;Het onderzoeksrapport over de misdaden van de zwarten tegenover de blanken ten tijde van het onafhankelijk worden van congo wordt niet vrijgegeven door de regering.De gruwelen uit 1960 blijven dus geheim.De regering heeft wel haar excuses aangeboden voor de dood van mumumba.

Maart 2002;Paars verkwist belastingsgeld;een uitgeschreven offerte van het federaal aankoopbureau uit 99 ter waarde van 2,2 miljoen euro voor ergonomische stoelen draait uit op een bestelling van 20 miljoen euro.Niemand controleerde de bestelling.

Onder impuls van justitieminister verwilghen worden er voetbalwedstrijden tussen gedetineerden georganiseerd.Voetbal tussen gevangenen is een uitstekend middel om hun terugkeer naar de samenleving te bevorderen,aldus de minister.Een gevangene ziet dit iets te letterlijk en ontsnapt tijdens een training in ruislede.

5 september 2002;Vlaams onderwijsminister marleen vanderpoorten(vld)laat via een rondzendbrief aan alle schooldirecties weten dat joodse en islamitische leerlingen op hun religieuze feestdagen voortaan een officiele vrije schooldag krijgen.

baseballpolitieker 8 juni 2007 11:19

Citaat:

Helemaal kloppen die cijfers nie hé, want je moet er de ongeldige, blanco, niet stemgerechtigden, en degene die niet gaan afkomen van aftrekken, dan is het cijfer een beetje hoger vermoed ik.

baseballpolitieker 8 juni 2007 11:22

Kom ik uit bij 42.85% toch nog een stuk lager dan op andere peilingen.

smiley 8 juni 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2714314)
Kom ik uit bij 42.85% toch nog een stuk lager dan op andere peilingen.

Ik merk dat er nog veel Vlaams Belang kiezers op dit forum nog niet aan deze stemming hebben deelgenomen.

ilfalco 8 juni 2007 11:57

Citaat:

Kom ik uit bij 42.85% toch nog een stuk lager dan op andere peilingen
Er zijn gewoon veel meer opties in d ze peiling dan in de andere peilingen op dit forum...En dus ook veel meer deelnemers...

Pieter B 8 juni 2007 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 2713292)

Je moet niet alleen kijken naar hetgeen ze zeggen. Ook hetgeen wat ze al gedaan hebben hé;-)

baseballpolitieker 8 juni 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 2714447)
Ik merk dat er nog veel Vlaams Belang kiezers op dit forum nog niet aan deze stemming hebben deelgenomen.

Dubbelaccounts dus...

Zwartengeel 8 juni 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2715705)
Dubbelaccounts dus...

In dat geval kunnen die dan toch gewoon meestemmen met hun dubbelaccount?

baseballpolitieker 8 juni 2007 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2715801)
In dat geval kunnen die dan toch gewoon meestemmen met hun dubbelaccount?

Misschien zijn ze daar te lui voor geworden, de moderatie omzeilen om niet gepakt te worden hé...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be