Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   vlaggen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9069)

Dimitri 12 februari 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
"600.000 kijkers te trekken. Dat is goed voor een marktaandeel van circa 40 procent."

Wat is dan 1.680.000 kijkers? Toch meer dan 70% zeker?

Hallo? Als 600.000 gelijk is aan 40%, dan is 1.680.000 gelijk aan 112%. Zou dat kloppen denk je? :roll:

Het marktaandeel van een uitzending wordt gebaseerd op het aandeel kijkers naar het programma gepercenteerd op het totaal aantal mensen dat op dat moment tv kijkt. Dus n�*et op de totale bevolking.

Een marktaandeel van 40% wil dus zeggen dat 40% van alle mensen die op dat moment tv keken, naar dat programma keken. Het zegt niets over het aantal mensen dat ernaar keek.

Kim 12 februari 2004 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

:roll: Tjezis, doe jij nou een exacte opleiding?

Kijk jij maar eerst eens even naar jezelf. Je woont in Rotterdam maar je weet nog niet eens hoe de havensector werkt. Toch een zeer belangrijk deel van de economie aangezien Rotterdam een van de grootste havens heeft.

Vlaamse Leeuw 12 februari 2004 21:36

Rotterdam is de grootste haven van de wereld en dus ook van Europa.

Kim 12 februari 2004 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Rotterdam is de grootste haven van de wereld en dus ook van Europa.

Ja, dat is zo

MAAR, wat denk je dat er met de haven van Antwerpen gaat gebeuren als ze de Schelde gaan uitdiepen? Dan komen al die reuzenschepen ook via Antwerpen. Nu zijn ze genoodzaakt om langs Rotterdam te varen omdat onze sluizen zulke schepen niet aankunnen.

Dimitri 12 februari 2004 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Kijk jij maar eerst eens even naar jezelf. Je woont in Rotterdam maar je weet nog niet eens hoe de havensector werkt. Toch een zeer belangrijk deel van de economie aangezien Rotterdam een van de grootste havens heeft.

:?: Waaruit blijkt precies dat ik niet weet hoe de havensector werkt?

Kim 12 februari 2004 21:46

Citaat:

Citaat:

:?: Waaruit blijkt precies dat ik niet weet hoe de havensector werkt?

Omdat jij blijkbaar nog niet eens weet dat de meeste schepen onder goedkope vlaggen varen... Eén van de meest fundamentele dingen uit de scheepvaartsector!

Dimitri 12 februari 2004 21:53

Citaat:

Omdat jij blijkbaar nog niet eens weet dat de meeste schepen onder goedkope vlaggen varen... Eén van de meest fundamentele dingen uit de scheepvaartsector!

Blijkbaar? Waaruit blijkt dat dan? Ik weet best dat veel zeeschepen onder de vlag van Panama of andere kleine exotische landjes varen, ik verbaasde mij er alleen wel over dat een grote Belgische rederij, die zelfs in de naam Belgisch is, onder een buitenlandse vlag vaart. Beetje vreemd hoor. Waarom dan niet eerlijk zijn en jezelf Luxemburgs noemen?

Dimitri 12 februari 2004 22:10

Citaat:

MAAR, wat denk je dat er met de haven van Antwerpen gaat gebeuren als ze de Schelde gaan uitdiepen? Dan komen al die reuzenschepen ook via Antwerpen. Nu zijn ze genoodzaakt om langs Rotterdam te varen omdat onze sluizen zulke schepen niet aankunnen.

De haven van Rotterdam is gewoon gunstiger gelegen omdat die niet landinwaarts maar direct aan de kust ligt. Daar kunnen Antwerpen en Hamburg nooit tegenop. Je kunt de Westerschelde uitdiepen wat je wil (ten koste van de natuur in de getijdegebieden :roll:), het blijft een relatief smalle zeearm die zeer druk is en daarom veel minder aantrekkelijk.

Kim 12 februari 2004 22:19

Citaat:

Citaat:

Blijkbaar? Waaruit blijkt dat dan? Ik weet best dat veel zeeschepen onder de vlag van Panama of andere kleine exotische landjes varen, ik verbaasde mij er alleen wel over dat een grote Belgische rederij, die zelfs in de naam Belgisch is, onder een buitenlandse vlag vaart. Beetje vreemd hoor. Waarom dan niet eerlijk zijn en jezelf Luxemburgs noemen?

Die schepen zijn geen CMB-schepen. Dat bedoel ik nu net. Binnenkort staat de CMB er weer, en dan is het gedaan met die Luxemburgse vlagtoestanden.

Er zijn nog andere rederijen buiten CMB, denk maar aan Hamburg Sued, een zeer gekende rederij in Antwerpen.

Dimitri 12 februari 2004 22:29

Citaat:

Die schepen zijn geen CMB-schepen. Dat bedoel ik nu net. Binnenkort staat de CMB er weer, en dan is het gedaan met die Luxemburgse vlagtoestanden.

Aha, dat was dus niet duidelijk geworden uit je verhaal. Maar wat gaat er dan gebeuren dat die schepen weer onder Belgische vlag gaan varen?

Foundation 13 februari 2004 17:39

Die zullen voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen.

Yann 16 februari 2004 19:26

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als er iemand zich belachelijk maakt, bent u het wel. Hoger vermeld heb ik gezegd dat 60 % van de Vlamingen het huwelijk, volledig of gedeeltelijk, op de televisie gevolgd heeft. Bij het "ja" woord waren er 1,7 miljoen Vlaamse kijkers. Dat is dus niet "hoogstens de TV aanzetten" wat u beweert.

Dit zijn klare feiten waar u zelfs geen excuses voor heeft.

Euh, er wonen in Vlaanderen toch 6 miljoen mensen? Dan is 1,7 miljoen toch bij lange niet 60%, het is nog niet eens 29%. Gemiddeld keken er 1,2 miljoen mensen naar de hele uitzending, oftewel 20% van de totale bevolking. http://oud.refdag.nl/konhuis/991208kon07.html

Ter vergelijking: in Nederland keken gemiddeld 6,4 (kerkelijk huwelijk) tot 6,5 (burgerlijk huwelijk) miljoen mensen de héle uitzending over het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima uit, oftewel 40% van de totale bevolking. Tel je daar de mensen bij die maar een deel van de uitzending zagen en de mensen die op de been waren (in Amsterdam of elders buitenshuis naar de tv keken - in een café, een winkel, enz.), dan kom je zeker aan een meerderheid van de bevolking. http://www.radio.nl/2003/home/median.../02/75391.html
http://www.nrc.nl/dossiers/Koninklij...801865438.html
Terzijde: zelfs in Duitsland keken niet minder dan 7,5 miljoen mensen naar het Nederlandse koninklijk huwelijk op een van de vier Duitse omroepen die er rechtstreeks bij waren.

Het verschil lijkt me duidelijk.

Ik begin van Belgenhater Dimitri wel stilaan genoeg te krijgen.

U bent voorstander voor een Vlaamse Republiek, en verdedigt de Vlaams-nationalisten. Geen problemen mee.

U bent tegenstander van de Monarchie, maar verkondigt trots het verschil in kijkcijfers (aub!!) tussen de huwelijken in het Belgisch en Nederlands Koningshuis. Alsof kijkcijfers bepalen of een volk voor/tegen de Monarchie is...

Wel dimitri, ik geloof simpelweg uw www.miepwaarismenfeestneus.nl bronnen niet.

En wat is nu in feite uw drijfveer?

Jan van den Berghe 16 februari 2004 19:49

Citaat:

U bent voorstander voor een Vlaamse Republiek, en verdedigt de Vlaams-nationalisten. Geen problemen mee.

U bent tegenstander van de Monarchie, maar verkondigt trots het verschil in kijkcijfers (aub!!) tussen de huwelijken in het Belgisch en Nederlands Koningshuis. Alsof kijkcijfers bepalen of een volk voor/tegen de Monarchie is...

Of hoe belgicisten nog steeds behept zijn met een grote brok 19e eeuwse "Ollanderhaat" en het niet kunnen verdragen dat een Nederlander met een kritische blik hun ideologie bekijkt.

Dimitri 16 februari 2004 19:49

Citaat:

Een Belgenhater die een Belgisch forum bezoekt. :lol: Dat jij er genoeg van krijgt is mijn probleem niet, maar waarom je dan dit bericht weer bovenhaalt is me niet helemaal duidelijk.
Citaat:

Ik heb waarschijnlijk berichten van mezelf gemist, dus kun je even aangeven waar ik precies heb gepleit voor een Vlaamse republiek? En waar 'verdedig' ik 'de Vlaams-nationalisten'?

Citaat:

U bent tegenstander van de Monarchie...
Zou er dan toch iemand mijn profiel gejat hebben? Waar toon ik mij precies tegenstander van de monarchie?

Citaat:

...maar verkondigt trots het verschil in kijkcijfers (aub!!) tussen de huwelijken in het Belgisch en Nederlands Koningshuis. Alsof kijkcijfers bepalen of een volk voor/tegen de Monarchie is...
:rofl: Je bent verdorie zelf met het kijkcijferargument gekomen! Als het dan weerlegt wordt, is het ineens een slecht argument. :lol:

Voor de duidelijkheid, hier begin jij over kijkcijfers: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=340904#340904
Citaat:

Nee, de kijkcijfers in Nederland zijn slecht en die in Vlaanderen zijn heilig zeker? :lol:
Citaat:

Aantonen dat jouw argument niet deugt. Was dat niet duidelijk?

Patriot! 16 februari 2004 20:40

Citaat:

Ik heb waarschijnlijk berichten van mezelf gemist, dus kun je even aangeven waar ik precies heb gepleit voor een Vlaamse republiek?

Euh... liefste Dimitri, nu verras je me toch wel 8O Uitleg aub?

Zeno! 16 februari 2004 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Allen ten strijde tegen CD&[size=7]V-N-V[/size]A

Patriotje, toch... :roll: :wink:

Patriot! 16 februari 2004 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Allen ten strijde tegen CD&[size=7]V-N-V[/size]A

Patriotje, toch... :roll: :wink:

Onze partij naar de zege leiden, zonder slogans nogal moeilijk he :wink:
En aangezien ik mijn berichten van inhoud wil voorzien, zijn de slogans bestemd voor mijn onderschriftje, sympa, non? :wink:

Dimitri 16 februari 2004 21:42

Citaat:

Euh... liefste Dimitri, nu verras je me toch wel 8O Uitleg aub?

Verras ik na ruim een jaar nog? Da's knap. :wink:

Ik heb echt nooit voor een Vlaamse republiek gepleit hoor. Lees m'n berichten er maar op na, liefste Patriot. 8)

Foundation 16 februari 2004 22:44

Het is Groot-Nederlands, als ik me niet vergis?

jules 21 februari 2004 14:44

Dit is een van oorsprong Arabische vlag ! :roll:

Jan van den Berghe 21 februari 2004 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules

Hahaha. Dringend eens iets lezen over heraldiek, jongen! De Brabantse en Vlaamse Leeuw komen helemaal niet uit de Arabische wereld, maar zijn afkomstig uit... Engeland.

En nog voor de Vlaamse graven op kruistocht gaan, staat de leeuw als in hun banier.

Knuppel 21 februari 2004 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Of hoe belgicisten nog steeds behept zijn met een grote brok 19e eeuwse "Ollanderhaat" en het niet kunnen verdragen dat een Nederlander met een kritische blik hun ideologie bekijkt.

Dit zullen ze veel liever zien:

Everytime schreef:

Citaat:

Van al die vlaggen is de Europese Vlag de enige die iets betekent voor mij. Mijn favoriete vlag blijft natuurlijk de Franse Vlag, vlag van mijn vaderland en waarop alle [size=6]Walen en Brusselaars [/size]trots zouden zijn.

Foundation 21 februari 2004 20:01

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules

Hahaha. Dringend eens iets lezen over heraldiek, jongen! De Brabantse en Vlaamse Leeuw komen helemaal niet uit de Arabische wereld, maar zijn afkomstig uit... Engeland.

En nog voor de Vlaamse graven op kruistocht gaan, staat de leeuw als in hun banier.

Hahaha. Dringend iets lezen over geografische verspreiding van enkele soorten katachtigen... Sinds wanneer weten Britten hoe een leeuw eruit ziet? Vanwaar hebben die dat?

Jan van den Berghe 21 februari 2004 20:24

Citaat:

Hahaha. Dringend iets lezen over geografische verspreiding van enkele soorten katachtigen... Sinds wanneer weten Britten hoe een leeuw eruit ziet? Vanwaar hebben die dat?

Misschien van veel vroeger? In ieder geval prijkt de gaande leeuw als lang voor de kruistochten in de banieren van de Engelse adel. Later zou Engelse invloed ervoor gezorgd hebben dat de leeuw in de hertogdom Brabant gangbaar werd, waarna het ook in Vlaanderen werd overgenomen. Niet toevallig tegelijkertijd met de geel-zwarte kleuren... de kleuren van de Duitse keizer niettegenstaande de graven van Vlaanderen leenplichtig waren aan de Franse koning.

Allemaal zaken die gebeuren VOOR het plaatsvinden van de kruistochten.

In China vindt men wel draken op banieren. Denkt u dat de Chinezen ooit een draak gezien hebben?

C uit W 21 februari 2004 20:27

Citaat:

Citaat:

Ik weet niet of je vertrouwd bent met het consept, maar ook vroeger kon men lezen, in BOEKEN. :roll:

Foundation 21 februari 2004 20:30

En waar ligt dan de echte oorsprong?

Jan van den Berghe 21 februari 2004 20:38

Citaat:

En waar ligt dan de echte oorsprong?

Een bepaalde heraldische thesis vermeldt dat het een vervorming zou zijn van de Welshse draak. Andere stellen dat het uit Byzantium komt waar het leeuwen- en dubbele adelaarmotief ook al lang voor de opkomst van de Arabieren bestond. Beide motieven komen later in zwang in de West-Europese heraldiek.

Philips Inc. 21 februari 2004 21:05

het christendom komt ook uit het midden-oosten ...

Jan van den Berghe 21 februari 2004 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Ja, en?

Distel 21 februari 2004 21:30

Citaat:

Citaat:

Een Belgenhater die een Belgisch forum bezoekt. :lol: Dat jij er genoeg van krijgt is mijn probleem niet, maar waarom je dan dit bericht weer bovenhaalt is me niet helemaal duidelijk.

Mij wel. Een gebrek aan argumenten noemt men dit.

Groot Bakkes 6 maart 2004 10:33

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Ja, en?

Hij bedoeld maar dat dingen uit het midden-oosten niet altijd slecht zijn.

Jan van den Berghe 6 maart 2004 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Hij bedoeld maar dat dingen uit het midden-oosten niet altijd slecht zijn.

Wordt dat dan gezegd? Ons schrift komt via de Romeinen en de Grieken ook uit het Midden-Oosten. Het gaat er wel om dat men geen onzin moet verkopen: de leeuw als heraldisch symbool kwam al in Brabant en Vlaanderen voor nog voor een van die vorsten op Kruistocht was geweest. Daar gaat het over.

FrontNieuwBelgie 6 maart 2004 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

In ieder geval mooier dan die mismaakte leeuw

Je hoefde hier geen commentaar over geven, ik wist wel dat de Belgicisten de Waalse Haan verdedigen en de Vlaamse Leeuw verfoeien. Vandaar dat wij voor België niks voelen.

Wie is "wij" Antoon. Bedoeld u daar uzelf mee en nog wat gefrustreerde Flaminganten????

100% VLAMING 6 maart 2004 19:36

Natuurlijk kunt ge samenwonen met vrienden beste BUB'er. Maar dan mogen die "vrienden" geen misbruik maken van uw gastvrijheid.
1 voorbeeld beste BUB'er.
Komen, werd een faciliteitengemeente met een klein nederlandstalig kleuterschooltje. De eerste schooldag werden moeders met kleine kinderen bekogelt, bespuwd, uitgescholden,... gewoon omdat deze moeders hun kindjes onderwijs wouden geven in hun moedertaal. Op de zelfde dag 100 kilometer verder bleven wij braaf toekijken hoe franstaligen in de VLAAMSE rand rond Brussel naar franstalige schooltjes gingen. Awel met zo'n "vrienden" wil ik niet samenwonen.

Weerleg dit voorbeeld nu maar eens want een voorbeeld dat mij op andere gedachten kan krijgen ken ik echt niet. Maar probeer maar.

Groot Bakkes 6 maart 2004 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%VLAMING
Natuurlijk kunt ge samenwonen met vrienden beste BUB'er. Maar dan mogen die "vrienden" geen misbruik maken van uw gastvrijheid.
1 voorbeeld beste BUB'er.
Komen, werd een faciliteitengemeente met een klein nederlandstalig kleuterschooltje. De eerste schooldag werden moeders met kleine kinderen bekogelt, bespuwd, uitgescholden,... gewoon omdat deze moeders hun kindjes onderwijs wouden geven in hun moedertaal. Op de zelfde dag 100 kilometer verder bleven wij braaf toekijken hoe franstaligen in de VLAAMSE rand rond Brussel naar franstalige schooltjes gingen. Awel met zo'n "vrienden" wil ik niet samenwonen.

Weerleg dit voorbeeld nu maar eens want een voorbeeld dat mij op andere gedachten kan krijgen ken ik echt niet. Maar probeer maar.

Groot gelijk!

zorroaster 6 maart 2004 21:54

Citaat:

Citaat:

Vreemd dat ze één van hun koningen dan Richard Leeuwenhart gedoopt hebben, niet? En dat rond diezelfde tijd in Duitsland ene Hendrik de Leeuw aanvoerder van de Welfen is, niet?

Nochtans komen leeuwen niet voor in Duitsland en Engeland en volgens uw ronduit infantiele analyse kennen ze die dan ook niet. In de Middeleeuwen bestond immers schrift, boek noch geschiedenis, of wat dacht u?

De neiging om hahaha in kanjers van letters hier te plaatsen, weet ik dus nipt te onderdrukken.

§tijn 11 maart 2004 18:44

Om het topic een neiuwe draai te geven; wat is jouw meeste trotsmoment

Om bij mij te beginnen:
- de aankomst van de Rode Duivels na het WK '86 toen ze op het blakon stonden van het Brussels stadhuis. Duizende mensen met de Belgische vlaggen en alle riepen ze "België - Belgique", als ik die beelden zie dan voel ik mij trots om Belg te zijn
- ook in mindere mate: 21 juli 2003, alias 10j Albert II, wanneer het het vuurwerk op het Jusititiepaleis werd ontstoken op de song van 'happy birthday' gezongen door alle beroemde Belgische artiesten. En als afsluiter, koning Albert II zeer spontaan: "c' est du Belge? Dit is Belgisch!"

Wat is jullie nationalistisch trots gevoel (bv. de ijzebedevaart mss ?...)

Vlaanderen Boven 11 maart 2004 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SH85
Om het topic een neiuwe draai te geven; wat is jouw meeste trotsmoment

Om bij mij te beginnen:
- de aankomst van de Rode Duivels na het WK '86 toen ze op het blakon stonden van het Brussels stadhuis. Duizende mensen met de Belgische vlaggen en alle riepen ze "België - Belgique", als ik die beelden zie dan voel ik mij trots om Belg te zijn
- ook in mindere mate: 21 juli 2003, alias 10j Albert II, wanneer het het vuurwerk op het Jusititiepaleis werd ontstoken op de song van 'happy birthday' gezongen door alle beroemde Belgische artiesten. En als afsluiter, koning Albert II zeer spontaan: "c' est du Belge? Dit is Belgisch!"

Wat is jullie nationalistisch trots gevoel (bv. de ijzebedevaart mss ?...)

Die goeie ouwe tijd van Leuven Vlaams :)

Nah...Ik heb er niet echt een. Ik ga niet zo af op emoties.

gorik 11 maart 2004 21:31

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

lelijke vlag:

De mooiste vlag die er bestaat en ik ben zeer fier dat ik ermee rondloop!

excuseer die vlag steekt mijn ogen en brengt woede in me op maar dat zal wel leigen aan meningsverschil eh :roll:

UNIE 11 maart 2004 21:34

Al die zever over woede enz :roll: Als we nu eens allen respect hadden voor elkaar..

Geloof het of niet, maar ook ik ben bezitter van een Vlaamse Leeuw, die op mijn kamer hangt (naast twee Belgische en de Europese). Als ge 't nie gelooft, vraagt het maar aan Vlaams vlagger Kempenaar! :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be