[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
(Bericht 2713737)
Het komt me voor dat het door u gehanteerde idiolect een serieux ambieert dat, gezien het proza dat het oplevert, resulteert in een discrepantie tussen vorm en inhoud, temeer daar uw proto-academische en ietwat protserige bijzinconstructies, waar u zich ad arbitrium van bedient, geheel niet in functie zijn van de transitie die u schijnbaar beoogt. Vandaar mijn krachtig "stultus stulte loquitur".
|
Daar uw ganse argumentering zich beperkt tot de vorm en geen enkele kras achterlaat op de inhoud hoop ik er van uit te mogen gaan dat U óf mij dus volledig gelijk geeft óf geen enkel argumentatief gewicht in de weegschaal kan leggen ivm met mijn stelling.
Laat ons het daarom, sportiefgewijze, eens hebben over de vorm.
Ik weet als geen ander dat mijn zinskonstrukties en stijl, als ik in vorm ben en vooral als ik de tijd heb, nogal last hebben van een obese vorm van ampele bombarie.
Ik zou zelfs durven spreken over "het rijden met een ietwat te rijk mengsel".
Dit is nu eenmaal mijn wijze van schrijven.
Daartegenover staat dat ik tav medeforummers in mijn 4000 tussenkomsten nooit een opmerking heb gemaakt over wel erg storende taal of konstruktiefouten.
Deze houding is het gevolg van een zekere zin voor "fair play" waardoor iedereen, hoe linguistiek onderlegd dan ook, zijn intellektuele duit in het zakje kan doen op dit forum.
Ik zou mij daarom dan ook van uw natrapperige hautain kunnen afmaken met "Stultitiam simulare loco prudentia summa est" maar dan zou ik liegen omdat ik in mijn ontboezemingen graag mezelf blijf.
Citaat:
Beetje flauw van je. Ik denk dat ik duidelijk maak dat ik deze daad geenszins wil vergoelijken (ik noemde het voorval "echt grof"). Ik heb al helemaal niets gezegd over enig causaal verband tussen de G8-top en het Lokerse voorval (dat zou nogal straf zijn). Bovendien schreef ik voor alle duidelijk de bedoeling van mijn post, die je dan ook, om een voor mij onduidelijke reden, citeert:
|
Dan mag ik er met een gerust gemoed van uitgaan dat de hoop, die ik van mijn kant in mijn tussenkomst heb gepleegd, niet ijdel is gebleken.
Citaat:
Een beetje een heetgebakerde reactie, vind ik. Uiteraard pleit ik nergens voor censuur. De smiley kon de ironische toon (voor de goede verstaander) snel bevestigen. Toch vind ik het storend dat sommigen hun hoogstpersoonlijke ideetjes weergeven, zonder kennis van zaken.
|
Laat mij hier toe om wederom eens heetgebakerd uit de hoek te komen.
Hierboven heeft U reeds uw misprijzen voor de schrijftrand van een medeforummer laten blijken.
Als U het daarenboven ook nog eens storend vindt dat er hier forummers zijn die hun hoogstpersoonlijke ideetjes weergeven, zonder kennis van zaken, dan vraag ik mij oprecht af wat U hier in gods naam op dit forum komt doen.
Isn't it exactly that what politics.be is all about?
Citaat:
Een beetje een povere expertise, vind je niet? Je zou ook kunnen zeggen "we zijn allemaal vertrouwd met de medische wetenschap want we zijn, uitzonderingen niet te nagesproken, toch allemaal al eens bij de dokter langsgeweest."
|
Deze expertise zou zeker en vast pover te noemen zijn moest het in uw voorbeeld gaan over geneeskunde...het ging hier, om uw voorbeeld te gebruiken, over een dokter die door een niet patiënt werd in elkaar geslagen voor zijn praktijk.
Moet het parket hiervoor misschien eerst geneeskunde gaan studeren?
Citaat:
Ervaring aan het schoolbord is nog iets anders dan ervaring op de schoolbanken. Of betwist je dat?
|
nope...maar ik zie nog steeds niet in wat ervaring voor het schoolbord te maken heeft met mediatieke positieve discriminatie ivm allochtone kriminaliteit.
Citaat:
Dat valt te bezien. Het ging om een lerares die bij het buitenkomen van de school in mekaar is geslagen in het bijzin van een groepje leerlingen. Toegegeven, de dader was geen leerling, maar de link met het onderwijs is toch niet vergezocht, vind ik.
|
De vraag dringt zich op wat een aanval door een niet leerling op een leerkracht op de stoep voor de school met onderwijs zou kunnen te maken hebben eerder dan met platte kriminaliteit.