Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem-links probeert Leuven kort en klein te slaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91710)

Boadicea 23 juni 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2751639)
ik geef toe dat ik het journaal niet gezien heb, maar het preventief oppakken van een honderdtal mensen, waaronder drie advocaten, toont toch al aan dat de flikken duidelijk op een escalatie uit waren en daar geen pottekijkers bij wilden. waarom werden er anders zoveel onschuldige passanten opgepakt?

Je zegt zelf dat er provocateurs zijn die de het geweld uitlokken. Als die mensen gekend staan als relschoppers, is het in mijn ogen preventief correct om ze uit de betoging te houden.
En 3 advocaten? Het hangt er natuurlijk van af wat voor zaken ze pleiten. Als ze cliënteel kwamen ronselen, vind ik het ook niet geoorloofd.;-)

Citaat:

het is mss geen argument in DEZE discussie, maar het toont wel aan waar we heengaan. als zelfs de NGO's zich al bedreigd moeten voelen en vervolgd worden omdat ze een mening uiten die niet overeenkomt met die van de kapitalisten...dan is het ver gekomen
Hier zit wel een punt in. Maar blijkbaar heeft het weinig met deze topic te maken. Laten we in ieder geval ervoor zorgen dat de rotte appels door de mand vallen.

Citaat:

ik voel me (nog) niet aangevallen
Laten we dan hopen dat het zo blijft.

Bokkerijder 23 juni 2007 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2751636)
Dat soort fabeltjes geloof je nu toch zelf niet?

De politie is daar juist om de gemoederen kalm te houden. Die politieagenten zijn ook maar mensen die hun werk doen, hoor. Die willen heus geen onnodige risico's nemen om gewond te raken. Aanwezig zijn bij een mars van die geweldenaren is al gevaarlijk genoeg zonder dat je "provoceert."

het zijn zeker geen fabeltjes

die staan alleen in de 'fabeltjeskrant' (De Morgen, Het Laatste Nieuws, enz)

Bokkerijder 23 juni 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2751637)
Links zijn staat niet voor iedereen gelijk aan geweld en chaos zaaien.

'k vroeg het aan den LSP'er, niet aan U

Boadicea 23 juni 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2751646)
ik ben maar een paar keer op de schapenstraat geweest, om het heerlijke boycott-marktrock festival bij te wonen
ik heb verder nooit in hun panden 'gezeten'

maar ik vind extreme sektes inderdaad slecht

Ik ben ook geen voorstander van extreme sektes. Alleen geloof ik niet dat men ze met geweld moet bestrijden.

Citaat:

nee, want ze vlogen op bokken door de lucht en ze lieten zich in met hekserij...pfff, jij gelooft ook alles, maar dan ook letterlijk ALLES wat ze u voorschotelen denk ik
Ik zei dat het geen koorknapen waren. Maar ik geloof ook niet alles. Waarschijnlijk weet ik meer over hekserij dan je denkt. ;-)

Daarbij waren de tijden toen ook anders.

guerin 23 juni 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2751584)
Daar bedankt ik liever voor. ;-)

Ik heb er geen behoefte aan om met zulk gespuis op te trekken. :x
Het zijn geweldenaars en vandalen, ik ben niet geïnteresseerd in hun uitleg.

Je kan hun krant lezen http://www.denar.be/
Hun boeken lezen http://www.dollehon.dds.nl/index.html

Verder ben je welkom op mijn negeerlijst,ik ben niet geïnteresseerd in mensen die geen interesse vertonen.Na het lezen van de boeken en kranten van de anarchisten zal je een ander anarchist moeten zoeken om te praten

Bokkerijder 23 juni 2007 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2751648)
ter·ro·ris·me (het ~)1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerkIs dat niet wat ze doen? Geweld en chaos zaaien om hun anarchisme, hun politiek dus, door te drukken?

lijkt me meer iets voor de Bende van Nijvel en de Amerikaanse buitenlandpolitiek/CIA

niet zozeer voor een paar studentjes en krakers van de schapenstraat in Leuven

Citaat:

Dat is nogal een compliment. :-D
Ik denk echter niet dat ik ooit tot in het witte huis geraak. ;-)
een echte verbetering zou het ook niet zijn denk ik, met lomeanor als president van de USA

Bokkerijder 23 juni 2007 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2751650)
Je zegt zelf dat er provocateurs zijn die de het geweld uitlokken. Als die mensen gekend staan als relschoppers, is het in mijn ogen preventief correct om ze uit de betoging te houden.
En 3 advocaten? Het hangt er natuurlijk van af wat voor zaken ze pleiten. Als ze cliënteel kwamen ronselen, vind ik het ook niet geoorloofd.;-)

het lijkt me eerder dat de advocaten preventief werden opgepakt opdat zij niet zouden kunnen protesteren tegen buitensporig geweld door de 'ordestrijdkrachten'

Citaat:

Hier zit wel een punt in. Maar blijkbaar heeft het weinig met deze topic te maken. Laten we in ieder geval ervoor zorgen dat de rotte appels door de mand vallen.
het is een toenemend fenomeen dat men de bevolking in angst wil houden met alomtegenwoordige camerabewaking, politieke processen, repressie,...

en dat allemaal om het geld te beschermen van een aantal superrijken die er ook niet eerlijk aangekomen (kunnen) zijn

Citaat:

Laten we dan hopen dat het zo blijft.
voorlopig wel ;-)

Andy 23 juni 2007 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lomeanor
ter·ro·ris·me (het ~)1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerkIs dat niet wat ze doen? Geweld en chaos zaaien om hun anarchisme, hun politiek dus, door te drukken?

Als je een van bedoeling geweldloze betoging met 200 man als een daad van terrorisme bestempelt dan zijn we uitgepraat.

Bokkerijder 23 juni 2007 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2751658)
Ik ben ook geen voorstander van extreme sektes. Alleen geloof ik niet dat men ze met geweld moet bestrijden.

nee, maar hun tegenstanders moeten dan wel met geweld bestreden worden?

Citaat:

Ik zei dat het geen koorknapen waren. Maar ik geloof ook niet alles. Waarschijnlijk weet ik meer over hekserij dan je denkt. ;-)
ga je mij nu betoveren?

Citaat:

Daarbij waren de tijden toen ook anders.
de tijden waren toen anders. In de 18de eeuw, de tijd van de bokkerijders, was er schrijnende armoede in het Limburgse land...de mensen leden honger en ze werden regelmatig uitgeplunderd door huursoldaten uit het Luikse en elders

nu de armoede weer stijgende is en steeds schrijnender vormen aanneemt zullen de bokkerijders weer terugkomen
de mensen in ons land worden opnieuw uitgeplunderd, ditmaal niet door Luikse huursoldaten, maar door multinationals, banken en speculanten

de tijd is anders, maar het resultaat zal hetzelfde zijn

Volksstormer 23 juni 2007 20:31

De pseudo-revolutionairen van het bla-black block kicken op het vandaliseren om te vandaliseren en de laffe burgerlijke sadisten op het zien het matrakkeren van de pseudo-revolutionairen.

De enen karikaturen van de "orde" en de anderen karikaturen van de "anarchie".

:roll:

guerin 23 juni 2007 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2751675)
De pseudo-revolutionairen van het bla-black block kicken op het vandaliseren om te vandaliseren en de laffe burgerlijke sadisten op het zien het matrakkeren van de pseudo-revolutionairen.

De enen karikaturen van de "orde" en de anderen karikaturen van de "anarchie".

:roll:

Wat elke revolutionair moet weten over repressie

http://www.marxistsfr.cjb.net/nederl...925ochrana.htm

Na het lezen van bovenstaande document ga je hopelijk een beter beeldvorming hebben over het flikkensoort.

Samsa 23 juni 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2751636)
De politie is daar juist om de gemoederen kalm te houden. Die politieagenten zijn ook maar mensen die hun werk doen, hoor. Die willen heus geen onnodige risico's nemen om gewond te raken. Aanwezig zijn bij een mars van die geweldenaren is al gevaarlijk genoeg zonder dat je "provoceert."

alsof flikken daarover mogen discussiëren en dan stemmen of zo. alsof de rank-and-file stoottroepen enig idee hebben van wat de strategie is die meneer de commissaris uit zijn hoed zal toveren.

overigens, 'flikken zijn ook maar gewone mensen die hun werk doen' is toch wel een heel vreemde stelling. flikken zijn degenen die het machtsmonopolie van de staat uitoefenen, toch moeilijk te vergelijken met een kassierster of weet ik veel wie. zou je ook zoiets zeggen tegen Spartacus en zijn slavenopstand: 'hé, gasten, die romeinse soldaten, dat zijn ook gewoon mannen die hun werk doen hé, ge moet die een beetje sparen'

An Arkos 23 juni 2007 21:00

ik heb zo het gevoel dat deze discussie nergens heengaat.
Anyway, anarchists have more fun, zelfs als ze gearresteerd zijn kunnen ze het zich naar hun zin maken.;-)

Bhairav 23 juni 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2751662)
lijkt me meer iets voor de Bende van Nijvel en de Amerikaanse buitenlandpolitiek/CIA

niet zozeer voor een paar studentjes en krakers van de schapenstraat in Leuven

Bewijs dat conformisten mietjes zijn: ze beschouwen anarchisten al als terroristen. Maar zoiets zeggen klinkt stoer. Wat zijn mensen toch perceptie-hoeren.

Volksstormer 23 juni 2007 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2751684)
Wat elke revolutionair moet weten over repressie

http://www.marxistsfr.cjb.net/nederl...925ochrana.htm

Na het lezen van bovenstaande document ga je hopelijk een beter beeldvorming hebben over het flikkensoort.

Ik was de eerste om te wijzen op het gevaar van agents provocateurs op de recente G8-betogingen in Duitsland. Achteraf werd dat ook bevestigd, maar het zou te simpel zijn om al het geweld op politie-infiltranten te steken...

Bhairav 23 juni 2007 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2751788)
Ik was de eerste om te wijzen op het gevaar van agents provocateurs op de recente G8-betogingen in Duitsland. Achteraf werd dat ook bevestigd, maar het zou te simpel zijn om al het geweld op politie-infiltranten te steken...

Het zou het in ieder geval wel rechtvaardigen...

Volksstormer 23 juni 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2751718)
Bewijs dat conformisten mietjes zijn: ze beschouwen anarchisten al als terroristen. Maar zoiets zeggen klinkt stoer. Wat zijn mensen toch perceptie-hoeren.

De anarchisten zijn natúúrlijk stoerder...

Het bla-black block heeft een goede reputatie in schaduwvechten maar van zodra het op fysieke confrontatie aankomt, is er nergens nog een "block" te bespeuren.

Een auto, een vuilbak of een winkelruit slaat natuurlijk niet terug...

:lol:

C2C 23 juni 2007 22:04

Het is verbluffend om te zien hoe zelfs bij forumgebruikers hier nu al de echt fascistische techniek is doorgedrongen om iedereen die zich niet conformeert een "terrorist" te noemen.

Werkelijk verbluffend. Vele intellectuelen hadden hiervoor gewaarschuwd, voor dit nieuwe fascisme. En het werkt inderdaad. Jan met de pet bijt, zoals verwacht.

I'm disgusted.

Vanaf nu moet iedereen die op zo'n gratuite wijze het terrorisme-discours bezigt onmiddellijk zelf een terrorist genoemd worden. Want dit soort intellectueel bedrog is de ware voedingsbodem van het hedendaagse terrorisme.

Volksstormer 23 juni 2007 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2751791)
Het zou het in ieder geval wel rechtvaardigen...

Het zegt veel over de krakers dat ze zich zo gemakkelijk laten ophitsen en diskrediteren. De moderne spektakelmaatschappij heeft altijd een (fictieve) "externe vijand" nodig om de meerderheid van "domme, brave, hard werkende burgers" onder de knoet te houden. Al degenen van extreem-links of -rechts die zich tot geweld laten verleiden, spelen het spelletje van de heersende kliek PERFECT mee.

"Fascisten", "anarchisten", "islamisten", "Al Quaeda", enz. zijn stuk voor stuk meer spektakel dan een werkelijke bedreiging of anti-systeemkracht. Wie wint en wie verliest bij hun geweld?
Zo kunnen de anarchistische NARren na een korte administratieve aanhouding alweer schuimbekkend uitkijken naar hun volgende demo, nadat de media het anarchisme, antiglobalisme, enz. weer eens ferm belachelijk hebben gemaakt bij Jan Modaal... De NARren liggen er blijkbaar niet wakker van.

Bazilfunk 23 juni 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2751667)

het is een toenemend fenomeen dat men de bevolking in angst wil houden met alomtegenwoordige camerabewaking, politieke processen, repressie,...

Volgens mij bent u nog zeer jong want ik kan niet echt zeggen dat er nu alom repressie is. Der was nochtans een tijd dat de veiliheidsdienst vergelijkbaar was met de stasi. Vele mensen zullen de opvallende geheime beige renaultkes nog wel herinneren? Gewoon ergens voor betogen was al genoeg om een lijvig dossier te krijgen. Dan vergeten we nog de tijd dat op elke hoek van de straat ne rijkswachter met nen uzi stond. Ik zie ze daar nog rijden in hun taunuskes met zo'n jeanettensnor onder hun kepi.

De almotegenwoordige camera's geven ons meer bewegingsvrijheid. Want wees nu eerlijk als ge niks misdoet wat doet het er dan toe of er ne camera u ziet? En het belangrijkste is dat ze ook nog eens nuttig zijn om de ordediensten op hun plaats te kunnen zetten.

Overlaatst een discussie over een rood licht gehad met ne flik die beweerde ogen op zijne rug te hebben. Moesten er geen camera's hebben gestaan had ik een boete aan mijn been gehad.

Ambiorix 23 juni 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2751840)
Het zegt veel over de krakers dat ze zich zo gemakkelijk laten ophitsen en diskrediteren. De moderne spektakelmaatschappij heeft altijd een (fictieve) "externe vijand" nodig om de meerderheid van domme, brave, hard werkende burgers onder de knoet te houden. Degenen van extreem-links of -rechts die zich tot geweld laten verleiden, spelen het spelletje van de heersende kliek PERFECT mee.

"Fascisten", "anarchisten", "islamisten", "Al Quaeda", enz. zijn stuk voor stuk meer spektakel dan een werkelijke bedreiging of anti-systeemkracht. Wie wint en wie verliest bij hun geweld?
Zo kunnen de anarchistische NARren na een korte administratieve aanhouding alweer schuimbekkend uitkijken naar de volgende demo, nadat de media het anarchisme, antiglobalisme, enz. weer eens ferm belachelijk hebben gemaakt bij Jan Modaal... De NARren liggen er blijkbaar niet wakker van.

de media is zowiezo een verlengstuk van het liberaal regiem, wat dat betreft denk ik niet dat iemand zich zorgen moet maken over het "belachelijk maken", want dat gebeurt zowiezo.
Ge kunt natuurlijk ook binnen blijven zitten en naast "geen dreiging" ook "geen spektakel" zijn.. vraag is natuurlijk in hoeverre dat dit nuttiger is.

Persoonlijk denk ik dat de beste methode voor non-conformisten bestaat uit het overnemen van een essentiele taak die normaal door een conformistisch maatschappijdeel gedragen wordt. Maar dat zie ik gewoonweg niet snel gebeuren.

Volksstormer 23 juni 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2751843)
Persoonlijk denk ik dat de beste methode voor non-conformisten bestaat uit het overnemen van een essentiele taak die normaal door een conformistisch maatschappijdeel gedragen wordt. Maar dat zie ik gewoonweg niet snel gebeuren.

Inderdaad, maar buiten die ranzige "volxkeuken" zie ik niet in wat de krakers voor sociale huisvesting of buurtverfraaiing doen. Het zijn communards met een nihilistische ingesteldheid die zich terugtrekken uit de maatschappij. Ik verwacht er niets van.

Heftruck 23 juni 2007 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2751549)
Directe actie werkt veel beter: dan hoef je tenminste niet maanden in de kou te slapen tot de overheid je een onderkomen toewijst.

't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mochten de huurprijzen zo niet de hoogte ingejaagd worden door idiote ruimtelijke planning van overheidswege.

't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mochten mensen naar eigen goeddunk huizen (en gemeenschappen) kunnen bouwen op hun eigendom zonder toelating te moeten hebben van de overheid.

't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mocht mensen nog echt vrijwillig kunnen delen, in plaats van arm gehouden te worden door waanzinnig hoge belastingen.

etc.

Al keur ik 't kraken van een pand zeker niet goed op rechtsgebied, ik kan er wel begrip op brengen, mocht het om arme stakkers gaan. Maar daar ben je natuurlijk niet veel mee. Bovendien waren deze krakers niet echt arm te noemen..

Metternich 23 juni 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2750780)
Als een extreemrechtse, ronduit fascistoide groepering als het nsv in vol ornaat de straten van Leuven gaat opeisen, is het logisch dat er reactie volgt.8-)

Dus niet komen bleiten als wij reageren op jullie reactie.

Riksken 23 juni 2007 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2750780)
Als een extreemrechtse, ronduit fascistoide groepering als het nsv in vol ornaat de straten van Leuven gaat opeisen, is het logisch dat er reactie volgt.8-)

Jaja, willen maar niet kunnen hé. :-)

Metternich 23 juni 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 2751896)
Jaja, willen maar niet kunnen hé. :-)

Pas op, de volgende keer gaat de spontante volksmassa tegen de NSV! nog groter zijn! Binnenkort zitten ze minstens aan een miljoen tegenbetogers.

Jéhan 23 juni 2007 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2751822)
Het is verbluffend om te zien hoe zelfs bij forumgebruikers hier nu al de echt fascistische techniek is doorgedrongen om iedereen die zich niet conformeert een "terrorist" te noemen.

Werkelijk verbluffend. Vele intellectuelen hadden hiervoor gewaarschuwd, voor dit nieuwe fascisme. En het werkt inderdaad. Jan met de pet bijt, zoals verwacht.

I'm disgusted.

Vanaf nu moet iedereen die op zo'n gratuite wijze het terrorisme-discours bezigt onmiddellijk zelf een terrorist genoemd worden. Want dit soort intellectueel bedrog is de ware voedingsbodem van het hedendaagse terrorisme.

euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen.

Terrorisme bevat niet enkel zelfmoordmissies waar 100den slachtoffers moeten bij vallen.

AdrianHealey 23 juni 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan (Bericht 2751928)
euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen.

Terrorisme bevat niet enkel zelfmoordmissies waar 100den slachtoffers moeten bij vallen.

Correctie.
Bepaalde mensen - mss zelfs groepen - die naar alle waarschijnlijkheid sympathie hebben voor Squattus Dei hebben deze zaken gedaan. Deze zaken horen niet getollereerd te worden en het is logisch dat die ook gepakt worden.

(Ik weet dat er zaken zijn gebeurd, die bulldozer is echter nieuw.)

Maar dat betekent niet dat elke kraker een terrorist is, noch dat ze dat allemaal goedkeuren.

Savatage 23 juni 2007 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2751931)
Maar dat betekent niet dat elke kraker een terrorist is, noch dat ze dat allemaal goedkeuren.

Ik denk niet dat er 1 kraker tussenzit die dat niet goedkeurt.

Daedalos 24 juni 2007 00:10

Ik heb wel een zekere sympathie voor krakers, gebouwen gewoon laten leegstaan, terwijl er 'zoveel' daklozen zijn, is ongehoord.
Trouwens, de reactie van't stad was echt overdreven. En deels was hun woede terecht, die krakers woonden idd in een gebouw dat het hunne niet was, maar de politie heeft alles ontruimd en hun spullen vernietigd. Ik vermoed dat de vb'ers daar niks op tegen hebben dat men dan kwaad is? Zij zijn het immers die vinden dan men zijn eigendom met geweld mag verdedigen.

Savatage 24 juni 2007 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daedalos (Bericht 2751955)
Zij zijn het immers die vinden dan men zijn eigendom met geweld mag verdedigen.

Voor zover het hun eigendom betreft.

carlgustaaf 24 juni 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2750816)
matrakken zijn projecties van de penis.
waterkanonnen en rubberkogels zijn projecties van de ejaculatie.

typisch voor sexueel gefrustreerde mannetjes om te kicken op matrakken en waterkanonnen/kogels.

dat zal wel vol matrakken liggen in uw kamerke bij moekke zeker?

Preuße 24 juni 2007 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2751968)
dat zal wel vol matrakken liggen in uw kamerke bij moekke zeker?

:lol: :lol: :lol:

carlgustaaf 24 juni 2007 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2750843)
Opus Dei is een extremistische religieuze sekte. Logisch mikpunt dus. 8-)

ik geef u gelijk deze keer.Opus Dei is de fanatieke kern binnen de RKK, en leegstaande huizen die aan deze sekte toebehoren kraken , zie ik geen graten in.Maar logisch blijven: ook genouwen toebehorend aan islamietische organisaties moeten ten dienste der daklozen gesteld worden, gekraakt worden.Al die moskee's zijn beter benut om daklozen te huisvesten, Belgische daklozen uiteraard...

carlgustaaf 24 juni 2007 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 2751185)
Leuk. En heeft de "gekraakte" dan recht op een vergoeding, omdat zijn pand gekraakt is wegens "het in gebreke blijven van de overheid ?".

als ge uw huizen tien jaar laat leegstaan moet ge er niet van verschieten dat er een dakloze zich installeert.Daar waar de Staat zou kunnen tussenkomen is op de huurprijzen: eindelijk eens reglementeren daarop.Moest het niet zo peperduur zijn om zich in de stad te logeren zouden er minder krakers zijn...400 euros en meer voor een konijnekot onder de pannen! Schande is dat!

born2bewild 24 juni 2007 00:39

moest de staat zich wat minder moeien en als een verhuurder minder hindernissen zou opgelegd krijgen om wanbetalers eruit te schoppen, dan zouden meer mensen hun eigendom willen verhuren. 't Zou heel wat goedkoper worden.

carlgustaaf 24 juni 2007 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2751515)
:lol: :lol: wat je zegt mitgard

is trouwens een grote verspilling van middelen en belastinggeld om helicopters en robocops in te zetten tegen een handjevol studenten en een handjevol krakers

ja, inderdaad! Ze zouden beter wat beter op de bendes kriminele allochtonen letten, inplaats van op eigen (dakloos) volk te kloppen...Maar daar hebben ze waarschijnlijk schrik voor...Die hebben échte verboden wapens (AK47 en dergelijke) en geen onnozele pennemeskes, of vlaggestokken.Belachelijk gedoe...echt om u te schamen...

carlgustaaf 24 juni 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2751626)
het geweld wordt meestal uitgelokt door 'stillen' in de betoging. de protesten tegen de G8 in Heiligendamm zijn er een goed voorbeeld van hoe provocateurs de boel doen ontsporen om daarna de schuld op de manifestanten te steken

da's inderdaad een ouwe truuk.En hier spelen die maskers de betogers soms parten: de polies is ook onherkenbaar zo...

Bokkerijder 24 juni 2007 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2751842)
Volgens mij bent u nog zeer jong want ik kan niet echt zeggen dat er nu alom repressie is. Der was nochtans een tijd dat de veiliheidsdienst vergelijkbaar was met de stasi. Vele mensen zullen de opvallende geheime beige renaultkes nog wel herinneren? Gewoon ergens voor betogen was al genoeg om een lijvig dossier te krijgen. Dan vergeten we nog de tijd dat op elke hoek van de straat ne rijkswachter met nen uzi stond. Ik zie ze daar nog rijden in hun taunuskes met zo'n jeanettensnor onder hun kepi.

De almotegenwoordige camera's geven ons meer bewegingsvrijheid. Want wees nu eerlijk als ge niks misdoet wat doet het er dan toe of er ne camera u ziet? En het belangrijkste is dat ze ook nog eens nuttig zijn om de ordediensten op hun plaats te kunnen zetten.

Overlaatst een discussie over een rood licht gehad met ne flik die beweerde ogen op zijne rug te hebben. Moesten er geen camera's hebben gestaan had ik een boete aan mijn been gehad.

hmmm, mijn leeftijd ga ik niet verraden hè ;-)

maar ge kunt wel ergens gelijk hebben, de middelen van repressie veranderen wel, maar het feit dat er repressie is op zichzelf niet.

ik kan me best voorstellen dat de flikken vroeger ook flauw deden, net als vandaag, en dat ze soms gewelddadig waren, net als in onze dagen.

toch vind ik dat de mensen nogal licht heengaan over al die camera's en RFID-toestanden

Big Brother is watching you...maar ze denken vandaag allemaal dat ze zelf naar Big Brother kijken...op de televisie.

carlgustaaf 24 juni 2007 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2751987)
moest de staat zich wat minder moeien en als een verhuurder minder hindernissen zou opgelegd krijgen om wanbetalers eruit te schoppen, dan zouden meer mensen hun eigendom willen verhuren. 't Zou heel wat goedkoper worden.

de staat zou een garantie moeten geven aan de verhuurder, dat hij de huur betaalt, als de huurder niet meer in staat is die te betalen.De staat heeft de middelen om na te gaan of gij nog inkomsten hebt. Indien dat niet het geval is, en vermits iedereen recht op een dak boven zijn hoofd heeft, kunnen ze op dat moment bijspringen. Voor echte moedwillige wanbetalers, die geld hebben maar niet willen betalen, is er een andere oplossing: zware boetes.Dan hebt ge de belastingen aan uw zak hangen, en die lossen nooit.Men moet het voor de verhuurder onmogelijk maken om te spekuleren, en voor de wanbetaler on-interressant om niet te betalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be