![]() |
Ni chiens ni marins!
Als zeeman passagierde ik in Matadi net voor de onafhankelijkheid van Kongo. Dorstig als ik was zocht ik een café om er bij een lekkere Primus verfrissing te vinden. Toen ik deze gevonden had en vastgesteld had, dat het er redelijk druk was (altijd een goed teken i.v.m. de kwaliteit) en er liepen nogal wat donker gekleurde medeklanten rond, wilde ik er binnen stappen toen mijn oog viel op een grote affiche aan het raam met de volgende tekst: "Ni chiens, ni marins". Blijkbaar mochten zwarten er klant zijn maar de blanke zeelui werden er met schurftige honden vergeleken. Ik ben er toch binnengestapt en ondanks het protest van de Franstalige waard heb ik tegen klinkende munt een goed glas bier gedronken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vreemd = gekend en getalacogeerd als zijnde niet passend binnen een bepaalde niet vreemde context. (bijv: op cafe gaan met een meterslange sjaal rond uw hoofd, voor vele vlamingen zeer vreemd = beangstigend; en nog extra voor de religieuzen van een bepaalde sekte want die'n typ vertegenwoordigd daarbovenop een andere sekte; dat kan toch niet getolereerd worden) onbekend = niet gekend. Wat er vreemd is aan geen angst hebben van onbekende zaken moet je mij eens uitleggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch is en blijft het plezant om de ballonkes keer op keer te doorprikken... |
Citaat:
1) Het verschijnsel "Mijn kind schoon kind" is een feit, maar dat wil nog niet zeggen dat je de maatschappij op dit principe moet organiseren. Integendeel, er bestaan wetten en regels die deze natuurlijk neiging tegengaan en verbieden. Politici mogen niet zomaar hun kinderen of echtgenoten binnenloodsen op lucratieve posten (al gebeurt dat regelmatig toch), leraren mogen hun eigen kinderen geen inzage geven in de examenvragen, enz. Als je dat allemaal zou toelaten onder het motto "eigen kind schoon kind", dan krijg je een maffieuze maatschappij waarin ieders kansen afhangen van wie hij of zij kent. 2) Het gaat hier over racisme en onverdraagzaamheid. "Eigen kind schoon kind" is een voorbeeld van een vorm van positieve discriminatie : het eigen kind krijgt méér. Bij racisme gaat het over negatieve discriminatie : de gediscrimineerde wordt minder goed behandeld of krijgt minder. Je kunt dus niet stellen dat racisme neerkomt op het principe van "eigen kind schoon kind". |
Citaat:
2) Weinig woorden worden tegenwoordig meer misbruikt dan racisme en onverdraagzaamheid en discriminatie. Wat een aberratie om de zorg voor eigen kind te bestempelen als positieve discriminatie. Dat is gewoon de natuurwet. En het heeft uiteraard niets te maken met racisme of discriminatie. Maar omdat jij blijkbaar door die zaken geobsedeerd bent en alles door die bril ziet heb ik mij maar aangepast aan jou denkwereld. |
Citaat:
Gene zever! |
Citaat:
|
Vlamingen zijn niet racistisch, ze zijn het nooit geweest want anders zou het hier nu niet krioelen van migranten.
Niet enkel in Vlaanderen maar overal doen zich echter steeds meer problemen van religieuze oorsprong voor (de clash met de islam)... die zo maar onder de noemer racisme plaatsen is een zware fout! |
Citaat:
Citaat:
|
Natuurlijk is het mooi dat een samenleving ( een volk ) tolerant is tegenover inwijkelingen,maar.....er is bestaat ook zoiets als "oververzadiging",wanneer het aantal inwijkelingen zo groot wordt dat de autochtone bevolking wordt overspoeld,zelfs dreigt in de minderheid te geraken (er zijn gemeentes waar 30 tot 60% vreemden wonen ) dan is het geen kwestie van racisme maar gewoonweg zelfbehoud dat de autochtone bevolking vindt dat het genoeg is.
Wanneer dan ook nog eens een groot deel van die bevolking het maar moet slikken dat het "linkse" deel van de bevolking de toestroom van vreemdelingen door hun strot blijft duwen dan moet er ook niet van verschoten worden dat er (racistische)reacties komen. |
Citaat:
Een Marokkaanse bakker in Borgerhout heeft een bakkersgast nodig. Er zijn meerdere zeer goede autochtone kandidaten. Er is ook een tamelijk goede Marokkaanse gast. Wie zal die bakker kiezen denk je? Moet er een wetgeving zijn die onze bakker een bepaalde keuze oplegt? |
Citaat:
|
Citaat:
in vlaanderen heerst nog altijd een kerktorenmentaliteit - en rond de kerktoren is men nog altijd erg wantrouwig tegenover alles wat niet van rond de kerktoren komt (rond de moskee trouwens ook, hoor) |
Ik heb enorm veel last gehad van racisme binnen België zelf.
(Natuurlijk niet van rassen-haat, maar wel van de afkeer van het vreemde.) Toen ik klein was heb ik een tijd in O-Vlaanderen gewoond en ging ik W-Vlaanderen naar school. De haat - ik maak helaas in bepaalde gevallen echt geen grap - die daarvan af stroomde puur omdat ik van Antwerpen kwam, is onwaarschijnlijk. Ik ben daar altijd als een buitenstaander behandeld. Een grappig detail. De ouders van mijn beste vriendin hebben me nooit gemoeten. Puur om de zeer eenvoudige reden dat ik van Antwerpen ben. Toen ik eenmaal terug in Antwerpen woonde, was het wéér van dat. Toen wer ik - altijd - als een buitenstaander beschouwt door bepaalde groepjes, omdat ik niet heel mijn leven in het Antwerpse had gewoond maar ook in het 'buitenland' (Cfr. Oost-Vlaanderen.) Wat opzich wel grappig is allemaal. |
Citaat:
|
Lees eens zin 2.
|
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat 2 rassentheorie Laat het duidelijk wezen dat het woord racisme te pas en te onpas wordt gebruikt en dat dit héél vaak onterecht is, minstens de foute terminologie is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als die Sikh België binnengemogen is dan mag hij ook een café binnen !
|
Citaat:
|
Citaat:
Of zou men zoiets positieve discriminatie durven noemen ?! :roll: |
Citaat:
En dan zeggen;iedereen gelijk voor de wet maar moslims en andere allochtonen mogen dan wel weer meer dan de eigen vlamingen? |
Citaat:
|
Citaat:
Als er in dat regelement staat dat er geen hoofddeksels toegelaten worden zoals in dat cafe in brugge alsk mij goed herriner en zoals bv in dancing the versuz in hasselt dan moet je je daar aanhouden,punt, en niet komen zagen en klagen omdat je niet binnenmag met een klak of eender welk ander hoofddeksel en ja,de hoofddoek behoort daar evenzeer ook bij als een tulband. |
Het ging hem wel over een café of heb ik over iets heen gelezen ?
|
Brugge
Ieder jaar bezoeken +/- 4.000.000 toeristen Brugge. (ter vgl: dat is meer dan Lourdes). Bijna nooit zijn er racistische incidenten...
In het bewuste café (nabij de schouwburg) geldt een dress-code. Dat staat in het huishoudelijk reglement dat BUITEN bij de deur hangt. Als je een pet draagt of een hoed of een tulband of witte sportschoenen, ga je niet binnen. Een Bruggeling met pet, doet die af en gaat gewoon binnen. Moet het nog simpeler? "Er zijn in België iedere week racistische incidenten". Dat "racisme" komt voort uit het feit dat sommigen zich niet (willen) aanpassen aan onze gewoonten. Als een vrouw in Rome de St Pietersbasiliek wil bezoeken, moet ze, naar Vaticaanse normen, deftig gekleed zijn. Dat geldt ook voor mannen. Iedereen ! past zich aan. Zijn die van het Vaticaan racisten ? Als ik hier in een moskee binnen ga, doe ik m'n schoenen uit. Ik heb er nog nooit aan gedacht dat die moslims racisten zijn... |
Als die dress-code er is, dan moet die sikh er zich naar schikken ! En dat is dan geen racisme maar een sikh die zijn eigen ding wil opdringen en weer de aandacht krijgt van de media. Media zouden hier gewoon geen aandacht aan mogen geven, de media is ons goed aan het bespelen om hun kijkcijfers naar boven te krikken.
|
Citaat:
Eén van de heilige huisjes van links is juist dat niets aangeboren is maar alles het resultaat van omgeving en opvoeding. Volgens die theorie ben jij dus een 'racist' als je beweert dat wij een aangeboren racisme hebben. Stoute jongen: niets is aangeboren. Ik vraag me af: zijn al die vreemdelingen die hier binnenstromen masochisten verlekkerd om hier al dat racisme te ondergaan? Een paar maand geleden schreef TIME over de Spaanse voetbal waaruit bleek dat de Spanjaarden de grootste racisten van Europa zijn!? Waarschijnlijk tot grote verbazing van de Spanjaarden. Racisme is het onderwerp van tegenwoordig, en menig tijdschrift tracht de mensen wijs te maken dat zij (uiteraard alleen de autochtonen) de grootste racisten zijn. Zever in pakskens, niks van aantrekken. |
Dresscode in 2027 indien de capitulatie van de linkse ratten blijft voortduren.
Vrouw ![]() Man ![]() |
Grapjas. ^^
|
Opgelet, ik kan haar neus zien!
|
Citaat:
Das dan ook dan een moderne vrouw. |
Citaat:
|
m.r. die sikh wil eigenlijk niet in de media komen. Louise Maertens van de internationale studentenvereniging Aiesec heeft wellicht een beetje te veel geldingsdrang. Zij wil in de belangstelling komen !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be