Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   familiedrama in Ronse (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93810)

Online 26 augustus 2007 22:23

AdrianHealey, wo bist du bleben?
Rescue 901 ! Nu ! :-P

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2880866)
Ik vind zijn reactie zeer normaal. Meer nog: ik dacht net hetzelfde. Gezinsdrama's komen niet zelden voor in gezinnen die voor de buitenwereld 'voorbeeldig' zijn. Omdat de problemen de vier muren van het huis niet verlaten, maar binnenin is het vaak hel. Ook omdat er vaak niemand echt om geeft. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit zo'n "voorbeeldig" gezinnetje hulp zoekt bij een broer, zus, moeder,... en gewoonweg niet geloofd wordt. Het is opvallend hoeveel dat gebeurd, daarom moet er zelfs nog geen 'gezinsdrama' aan te pas zijn gekomen. Hoewel ik niet vind dat er doden moeten vallen om van een drama te spreken.

Jij mag je verlagen tot het niveau dat je daarin verkneukeling ziet. Je zou er ook frustratie in kunnen zien. Of een aanklacht. Een aanklacht dat onze maatschappij niet liever doet dan verdoken drama's blijven bedekken. "Hij had een hoge functie" en van die dingen, tja, dan is het onmogelijk dat het toch mis gaat eh. Wie had dat nou verwacht? "Ze had me wel eens verteld dat het niet altijd even goed gaat, maar ja, die mensen komen buiten, hun kinderen studeren goed, ze hebben hobby's, en hij heeft goed werk, dus ja". Niet willen zien. Het is ook érg prettig als je een probleem wil aangeven bij je omgeving en je krijgt enkel "tja, geen enkele vent is perfect eh, wees blij dat hij zo hard werkt, dat hij de kost goed verdient". Maar blijf jij maar bij je verkneukelingshypothese als dat beter bij je past.

En nee, het gaat nu niet om een "voorbeeldig gezinnetje". Een tweeling groeit op bij druggebruikers, een drugdealende ex komt het gezin uitmoorden. Dat is niet voorbeeldig. En we kunnen niet �*lles voorkomen, en iedereen heeft de verantwoordelijkheid over zijn eigen gedrag, maar het zou me zeker niet verbazen mocht ook hier iemand, voor zijn eigen gemak, een oogje dicht hebben geknepen, druk bezig zijnde met de eigen 'problemen'.
We leven in een vereenzamende maatschappij, en gezinsdrama's zullen steeds meer voorkomen, bij voorbeeldige én onvoorbeeldige gezinnetjes.

waarom plakt uw pervers liegende beschermeling er dan een fotoke van zo een "voorbeeldige familie" bij?Toch om iedereen te misleiden? D�*�*r gaat het mij om.Hij liegt dat hij zwart ziet, en gij praat dat goed, met een hoop mooie woorden.Ge speelt avokaat van de duivel, en verlaagt u tot zijn niveau: ge ploetert met uw twee voetekkes in een stinkende modderbrij...

Mitgard 26 augustus 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desiderius
Mitgard?
Is dat niet hetgeen ik zonet van m'n schoenen liet schrobben?

als hij geen advocaat was zou ik 'm vulgair vinden worden denk ik.

Mitgard 26 augustus 2007 22:32

zozie, de speeltijd is voorbij.
voor mij althans, ik kruip in mijn bedje.
bedankt aan dees, online, born2bewild en carlgustaafke voor een leuke, ontspannende avond. ik kon weer even de beentjes strekken en de vingertjes kraken.

zo wat dollen met rechtse kaatsballetjes, daar knapt een mens van op.
werkt zelfs therapeutisch denk ik.

slaap zacht,

xxx

mittie.

born2bewild 26 augustus 2007 22:34

thanks. Ik vond het ook plezant.

Zit wel een beetje in met Nynorsk.

Zeg haar misschien dat ze niet heel de nacht moet blijven zoeken naar de "waardering voor het lijden".
we zullen het kif kif laten.

Nynorsk 26 augustus 2007 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2882573)
Fout. Dat is geen fantasie, geen interpretatie. Dat is een quote. Objectiever kan ik het niet maken, sorry. Of moet ik zijn quotes ook gaan retoucheren?

En wat betreft uw vraag: ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt. En als het niet uitkomt, dan zal hij wel een creatief handje toesteken. Misschien heeft hij dan toch iets meegedragen van die fameuze "fascistische" leraars.

Dat is enkel niet te zien als je het niet wil zien. En daar kan ik u niet bij helpen. Wil ik ook niet.

Je moet trouwens ook mijn woorden niet verdraaien, 't is een teken dat je aan de wand dat je aan "quotes" niet voldoende hebt blijkbaar om je eruit te draaien. En dan maar balken als ik een exacte quote gebruik. Je zou beter hetzelfde doen.

Dit: "ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt" is jouw fantasie. Ik heb het voordeel op jou dat ik weet hoe hij denkt, en daar dus over kan oordelen. Ik weet dan ook dat hij zich niet verkneukelt. Je hebt niks om je mening te staven. Ik wel. Simpel, hoor.

Citaat:

ge moogt altijd nog laten weten waar ik de "waardering voor het lijden" kan vinden trouwens.
Kom ze maar halen.

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2880974)
Ja jong, want mitgard geilt op vrouwen en kinderen die vermoord worden :roll:

Als ik morgen op dit forum schrijf dat ik verkracht ben door een blanke, dan ben ik wellicht ook een vunzig wijf dat dergelijke verhaaltjes opdist om voor mijn politieke kar te spannen zeker?

dat kan gebeuren ja, dat een blanke iemand verkracht.Zeker en vast. Maar statistisch gezien komt het toch véél meer voor dat onze ingeweken bruine medemensen een blanke vrouw verkrachten.Als gij ooit in belgië verkracht moest worden, is er meer kans dat een allochtoon u dat aandoet, dan een blanke, échte belg.Maar uw vriendje Mitgard had het niet over verkrachten, maar over moord...En ook daar hebt ge meer kans om op een allochtoon te vallen, dan op een blanke belg.De Belgische (en �*lle Europese) gevangenissen zitten boordevol moordenaars van islamietische afkomst...

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2881000)
Toch wel: ik zou Vlaams Blokkiezer kunnen worden... Stel je voor... :twisted:

stemt gij maar op AEL. Als die ooit aan de macht komen, smijten ze u met uw al uw soortgenoten van den boerentoren naar beneden, of met een steen rond uw nek in de Schelde...8-)

Nynorsk 26 augustus 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2882628)
thanks. Ik vond het ook plezant.

Zit wel een beetje in met Nynorsk.

Zeg haar misschien dat ze niet heel de nacht moet blijven zoeken naar de "waardering voor het lijden".
we zullen het kif kif laten.

Niet mee inzitten.
Ik ga even mijn waardering voor het genot gaan demonstreren.

born2bewild 26 augustus 2007 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2882643)
Niet mee inzitten.
Ik ga even mijn waardering voor het genot gaan demonstreren.

precies een modelgezin. Ik ken dat wel.

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2881386)
hilarisch. Desiderius die mij Mitgard eens gaat leren kennen :lol::lol::lol:.

uw vrijer? Broer? Dubbelnick?Buur?Zeg het eens ...

born2bewild 26 augustus 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2882650)
uw vrijer? Broer? Dubbelnick?Buur?Zeg het eens ...

biechtvader, apostel

Online 26 augustus 2007 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2882645)
precies een modelgezin. Ik ken dat wel.

:lol: :lol: :lol:

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2881391)
En waarom ga je, net als carlgusstaaf, wel in deze topic tekeer tegen mitgard zijn opzettelijk fout plaatsen van een foto en niet in de topic over het chirokamp?

wel, in de draad over het chiro kamp zullen we over de chiro spreken, en in deze draad over iets anders.Waarom probeert ge de mensen hier op een dwaalspoor te leidden?

Desiderius 26 augustus 2007 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2882629)
Dit: "ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt" is jouw fantasie. Ik heb het voordeel op jou dat ik weet hoe hij denkt, en daar dus over kan oordelen. Ik weet dan ook dat hij zich niet verkneukelt. Je hebt niks om je mening te staven. Ik wel. Simpel, hoor.

Helemaal niet simpel, Nynorsk.
Jij zit hier een beetje de rol te spelen van het 'koor' in de klassieke Griekse tragedie. Duiding en interpretatie te geven bij postings waarvan jij -in tegenstelling tot de andere forumleden- de juiste interpretatie meent te kunnen doorgronden.
Nou, ik heb niet zo'n 'koorlid' en -verbeter me als ik het verkeerd zou hebben- zover ik kan overschouwen heeft Mitgard zélf nog op geen enkel punt z'n imagootje van wise guy schade willen berokkenen door toe te geven dat hij z'n verhaaltje iets te forsig gekruid heeft. Dat het allemaal zo 'puntig' (en ik druk me nu heel zacht uit) niet had gehoeven.

Daarom: leuk dat hij jou de arena kan injagen. Want van het schrijverke zelve ... Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring met de gevleugelde woorden dat het discussiëren op dit forum slechts een niet au sérieux te nemen hobby is. Mij goed, maar zelfs in die hypothese is het trapesewerk in het 'circus van de slechte smaak' niet vrij van enige kritiek.

Elk het zijn. Ik blijf me enkel baseren op wat het ventje zelve neerpent. Niet op de duiding die jij er vanuit je -welingelichte positie- aan wil geven.

Op één punt ben ik het met Mitgard echter volledig eens.
't Is leuk geweest; middernacht bijna voorbij dus we gaan stilaan rustiger oorden opzoeken.

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2881842)
ah dat wist ik niet. Nynorsk of Mitgard zullen wel een thread opstarten als het interessante vooruitzichten biedt. En dan kunnen we allemaal meegenieten.

als Nynorsk en Mitgard nu eens kinnenes maakten? Dan kunnen we daar mischien ook eens iets over lezen in de gazet binnen een paar jaar, als ze mekaar beu zijn:lol:

carlgustaaf 26 augustus 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2881957)
Mitgard heeft uitstekend aangetoond wat hij wou aantonen: dat als het gaat om gezinsdrama's, er niets dan selectieve verontwaardiging komt, er meteen op de man moet gespeeld worden, en dat de kop in 't zand steken hét devies is. Veel is er blijkbaar niet nodig om dat aan te tonen, en zelfs mensen die zich intellectueel meerderwaardig voelen, zoals jij, trappen er met beide voeten in.

ik denk niet dat Mitgard zo geraffineerd is als gij ons wilt laten geloven hoor...Ge gebruikt hem gewoon om te proberen andere mensen een slecht gevoel te geven, een vaag schuldgevoel, en de indruk dat ze zich laten manipuleren hebben...Eigenlijk even pervers als Mitgard zijn zever, maar wat intelligenter ingepakt.Denk nu vooral niet dat ik u komplimenteer: ik vind dat ge uw intelligentie slecht gebruikt.

born2bewild 27 augustus 2007 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2882661)
Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring

En Nynorsk ocharme, ons nog te vuur en te zwaard proberen te doen geloven dat haren Achilles enkel door hogere principes ("waardering voor het lijden") gedreven wordt.

Komt dat manneke hier nu toch wel zelf bevestigen dat hij enkel goed is om de clown uit te hangen.

DaBlacky 27 augustus 2007 05:12

Citaat:

Jij zit hier een beetje de rol te spelen van het 'koor' in de klassieke Griekse tragedie. Duiding en interpretatie te geven bij postings waarvan jij -in tegenstelling tot de andere forumleden- de juiste interpretatie meent te kunnen doorgronden.
Nou, ik heb niet zo'n 'koorlid' en -verbeter me als ik het verkeerd zou hebben- zover ik kan overschouwen heeft Mitgard zélf nog op geen enkel punt z'n imagootje van wise guy schade willen berokkenen door toe te geven dat hij z'n verhaaltje iets te forsig gekruid heeft. Dat het allemaal zo 'puntig' (en ik druk me nu heel zacht uit) niet had gehoeven.

Daarom: leuk dat hij jou de arena kan injagen. Want van het schrijverke zelve ... Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring met de gevleugelde woorden dat het discussiëren op dit forum slechts een niet au sérieux te nemen hobby is. Mij goed, maar zelfs in die hypothese is het trapesewerk in het 'circus van de slechte smaak' niet vrij van enige kritiek.

Elk het zijn. Ik blijf me enkel baseren op wat het ventje zelve neerpent. Niet op de duiding die jij er vanuit je -welingelichte positie- aan wil geven.

Op één punt ben ik het met Mitgard echter volledig eens.
't Is leuk geweest; middernacht bijna voorbij dus we gaan stilaan rustiger oorden opzoeken.

eigenlijk reageert ge wel heel heftig op deze topic. Volgens mij herken je je te hard in het fermette-gezinnetje waar mitgard het over had in eerste instantie. Toch niet bang dat jij wel aan het cliché-beeld van een gezinsdrama gaat voldoen binnen dit en enkele maanden?

DaBlacky 27 augustus 2007 05:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2882586)
... dus ik heb de term 'inferieuren' niet gebruikt.
dank u voor die verduidelijking. Hoe jouw hersenen zich daaropvolgend kortsluiten interesseert me overigens niet in het minst.

Ah, er bestaan dus enkel superieuren en niet-superieuren. Het feit dat je daardoor impliceert dat er inferieuren bestaan, is een kortsluiting in Nynorks hoofd...

Het woord savoureren ken je actief, maar het verband tussen de begrippen superieur en inferieur is je vreemd. Een vreemde kennis van de Nederlandse taal bezit je daar.

Laya 27 augustus 2007 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2882562)
nog een typisch geval van "eigen-volk-haat".
Zegt ge dat nu om uzelf gerust te stellen, vermits je zelf met een allochtoon samen woont, of denk je die zever écht?

Ik ben niet iemand die gemakkelijk haat en zeker mijn eigen volk niet, het is gewoon een feit dat het gros van de gezinsdrama's zich afspeelt bij 'ons eigen volk'. Het heeft geen nut om dat te ontkennen.

Paracelsus 27 augustus 2007 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2879799)
Alle blanke Vlamingen en Westerlingen zijn gestoorde moordlustige gekken. We moeten de oorlog tegen deze levensgevaarlijke neuroten winnen, desnoods met de Koran in de hand.

't Is tijd voor uw pilletje, monseigneur le baron de Guislain.

Paracelsus 27 augustus 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2880507)
Is Ronse niet dat Waals stadje dat voor bijna een kwart uit Vlaams Blokkers bestaat? Het zal wel weer zo'n moordzuchtige Vlaams Blokker blijken te zijn die deze moord op zijn geweten heeft...

Jij kunt al een hand gaan geven aan uw maboele kompaan C2C.

Desiderius 27 augustus 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2882864)
eigenlijk reageert ge wel heel heftig op deze topic. Volgens mij herken je je te hard in het fermette-gezinnetje waar mitgard het over had in eerste instantie. Toch niet bang dat jij wel aan het cliché-beeld van een gezinsdrama gaat voldoen binnen dit en enkele maanden?

Hineininterpretierung, zegt die term je iets, DaBlacky?
Als ik een psych nodig heb, zal ik dat te gepasten tijde wel meedelen. (ik hoop dat je tenminste afgestudeerd bent in die branche; of speel je hier enkel madame Soleil?)

Desiderius 27 augustus 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2882865)
Ah, er bestaan dus enkel superieuren en niet-superieuren. Het feit dat je daardoor impliceert dat er inferieuren bestaan, is een kortsluiting in Nynorks hoofd...

Het woord savoureren ken je actief, maar het verband tussen de begrippen superieur en inferieur is je vreemd. Een vreemde kennis van de Nederlandse taal bezit je daar.

Het zou véél makkelijker zijn mocht je je in de lectuur beperken tot wat er staat i.p.v. oeverloos te speculeren over wat er niet staat. Bij herhaling blijkt je dat toch bijzonder moeilijk te liggen, DaBlacky...

Mitgard 27 augustus 2007 18:03

Citaat:

ge moet het wel ernstig houden hé dees.
en verzorg uw schrijfstijl een beetje aub. er lezen hooggeschoolden mee.

born2bewild 27 augustus 2007 20:23

alsof jij die zou herkennen.

DaBlacky 28 augustus 2007 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2883282)
Het zou véél makkelijker zijn mocht je je in de lectuur beperken tot wat er staat i.p.v. oeverloos te speculeren over wat er niet staat. Bij herhaling blijkt je dat toch bijzonder moeilijk te liggen, DaBlacky...

Je bent iets te hard in je gat gebeten of ik weet niet wat, maar je wordt me iets te irritant om nog verder mee te discussiëren. Jammer, want ik ken je positiever. Maar blijkbaar gedraag je je veel bitsiger als er iets verkondigd wordt waar je het niet mee eens bent of dergelijk.

Verder heb ik deze post gequote om je dat hier wel degelijk geschreven hebt dat de hogere klasse superieur is aan de lagere klasse.
http://forum.politics.be/showthread....71#post2882271
Het heeft dus geen nut met dat te ontkennen en het komt zelfs kinderachtig over, Desiderius. (het gaat over regel één van alinea twee)

Kortaf 28 augustus 2007 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2880191)
intrafamiliaal geweld, stalking en geweld door ex-partners, noem maar op, het komt ontzéttend veel voor, maar geen haan die er naar kraait.

Helaas heeft dit artikel ook al niets met intrafamiliaal geweld te maken, zoals door de inleider van de draad wel beweerd wordt, en nog eens extra gesuggereerd aan de hand van een vervalste foto.

Dat lijkt op fraude.

DaBlacky 28 augustus 2007 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2885520)
Helaas heeft dit artikel ook al niets met intrafamiliaal geweld te maken, zoals door de inleider van de draad wel beweerd wordt, en nog eens extra gesuggereerd aan de hand van een vervalste foto.

Dat lijkt op fraude.

Deze draad is gestart VOOR het bekend was wie of wat. Het was een berekende gok, die verkeerd gegokt was.

Net als het chirokamp. Exact hetzelfde verhaal, alleen weet nog steeds niemand met zekerheid of het nu effectief Marokkanen waren of niet.

born2bewild 28 augustus 2007 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2885531)
Deze draad is gestart VOOR het bekend was wie of wat. Het was een berekende gok, die verkeerd gegokt was.

Net als het chirokamp. Exact hetzelfde verhaal, alleen weet nog steeds niemand met zekerheid of het nu effectief Marokkanen waren of niet.

nee, het was geen verkeerde gok en ook geen berekende gok dablacky. Het was verkneukeling.
Behrijp je?

DaBlacky 28 augustus 2007 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2886069)
nee, het was geen verkeerde gok en ook geen berekende gok dablacky. Het was verkneukeling.
Behrijp je?

Ik begrijp je, maar je bent mis.

born2bewild 28 augustus 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2886079)
Ik begrijp je, maar je bent mis.

je bent op de goede weg, we gaan er komen.

Desiderius 28 augustus 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2885501)
Je bent iets te hard in je gat gebeten of ik weet niet wat, maar je wordt me iets te irritant om nog verder mee te discussiëren. Jammer, want ik ken je positiever. Maar blijkbaar gedraag je je veel bitsiger als er iets verkondigd wordt waar je het niet mee eens bent of dergelijk.

Verder heb ik deze post gequote om je dat hier wel degelijk geschreven hebt dat de hogere klasse superieur is aan de lagere klasse.
http://forum.politics.be/showthread....71#post2882271
Het heeft dus geen nut met dat te ontkennen en het komt zelfs kinderachtig over, Desiderius. (het gaat over regel één van alinea twee)

Wie heeft het hier over 'klassen'? Lees dat repliekje nog eens grondig na, my friend... Duid me dan meteen ook eens aan waar ik het woord 'inferieur' zou hebben gebezigd.

Maar het klopt dat het 'fermettevolkje' waar zo geringschattend over gedaan wordt, in alle realiteit nog voor geen fractie van de maatschappelijke problematiek verantwoordelijk is. Dat het niet d�*�*r is dat je de misdaad en het asociaal gedrag moet gaan zoeken. Over de heersende kleinburgerlijkheid, kneuterigheid, bekrompenheid, preutsheid, ... kan men inderdaad een hele boom opzetten, maar de praktijk; de harde cijfertjes over (intrafamiliaal) geweld laten nog altijd een heel ander beeld zien dan het bakerverhaaltje dat de topicstarter hier heeft opgehangen.

Of is het soms zo dat de kansarme z'n armoede als excuus mag gebruiken om z'n vriend(in) of kinderen eens goed af te rossen? Is het dat? Worden misdrijven erger naarmate ze door 'beter gesitueerden' gepleegd worden? Een soort social(istisch)e relativiteitstheorie?

Het feit dat het nog niet geweten was dat er geen sprake was van intrafamiliaal geweld op het moment dat deze topic gestart was verdoezelt niet het feit dat het ook niet geweten was of de slachtoffers tot het 'fermettevolkje' behoorden. Of had je daar ook overheen gelezen?

born2bewild 28 augustus 2007 19:25

.

DaBlacky 29 augustus 2007 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2886102)
Wie heeft het hier over 'klassen'? Lees dat repliekje nog eens grondig na, my friend... Duid me dan meteen ook eens aan waar ik het woord 'inferieur' zou hebben gebezigd.

Je hebt letterlijk gezegd dat het 'fermettevolk' superior zijn aan anderen.

Citaat:

Maar het klopt dat het 'fermettevolkje' waar zo geringschattend over gedaan wordt, in alle realiteit nog voor geen fractie van de maatschappelijke problematiek verantwoordelijk is. Dat het niet d�*�*r is dat je de misdaad en het asociaal gedrag moet gaan zoeken. Over de heersende kleinburgerlijkheid, kneuterigheid, bekrompenheid, preutsheid, ... kan men inderdaad een hele boom opzetten, maar de praktijk; de harde cijfertjes over (intrafamiliaal) geweld laten nog altijd een heel ander beeld zien dan het bakerverhaaltje dat de topicstarter hier heeft opgehangen.

Of is het soms zo dat de kansarme z'n armoede als excuus mag gebruiken om z'n vriend(in) of kinderen eens goed af te rossen? Is het dat? Worden misdrijven erger naarmate ze door 'beter gesitueerden' gepleegd worden? Een soort social(istisch)e relativiteitstheorie?

Het feit dat het nog niet geweten was dat er geen sprake was van intrafamiliaal geweld op het moment dat deze topic gestart was verdoezelt niet het feit dat het ook niet geweten was of de slachtoffers tot het 'fermettevolkje' behoorden. Of had je daar ook overheen gelezen?
Neen, maar daar gaat het mij ook niet over. Vooral omdat ik denk dat je mitgards bedoeling anders inschat. En daar verschillen wij van mening en dat zal zo blijven.

Nynorsk 29 augustus 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2886102)
de harde cijfertjes over (intrafamiliaal) geweld laten nog altijd een heel ander beeld zien dan het bakerverhaaltje dat de topicstarter hier heeft opgehangen.

wélke harde cijfertjes?

Citaat:

natuurlijk jong :roll:

In België worden gemiddeld 70 vrouwen per jaar vermoord door hun (ex)-partner. Ik vind dat geen fait-divers.

circe 29 augustus 2007 13:21

Citaat:

In België worden gemiddeld 70 vrouwen per jaar vermoord door hun (ex)-partner. Ik vind dat geen fait-divers.
allez jong! waarom is dit geen fait divers? en zijn het allemaal fermette-bewoners ?

Er worden toch meer auto-ongevallen gemeld? (om het maar eens in jullie linkiewinkielogica te houden.)

Nynorsk 29 augustus 2007 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2888963)
allez jong! waarom is dit geen fait divers? en zijn het allemaal fermette-bewoners ?

Er worden toch meer auto-ongevallen gemeld? (om het maar eens in jullie linkiewinkielogica te houden.)

Dat lijkt me eerder een rechtsiewechtsielogica te zijn. "Bestolen door een autochtoon? jaja, dan kan al eens voorkomen in een uitzondering, maar doorgaans zijn het toch allochtonen hoor!".

Het is niet omdat er meer auto-ongevallen gemeld worden dat die 70 moorden per jaar niet van belang zijn eh.

born2bewild 29 augustus 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2888851)
wélke harde cijfertjes?

natuurlijk jong :roll:

waarom werk je jezelf de pleuris om uitschot te verdedigen dat op een naburige draad komt te vertellen dat vrouwen die verkracht worden hun fantasie in vervulling zien gaan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be