![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een formule die wat vereist? Dat wordt juist verstopt door de deurstijl van Dehaenes auto. :-) Iemand een idee? Wat voor splitsing is Dehaene hier aan het uitkoken? |
Citaat:
|
Allez weeral wat bijgeleerd 'Quid'. Kon hem niet gewoon "Wat met" zeggen.
Quid N-VA. ( IS nodig voor Oranje/Blauw) :-P |
Er staat het volgende:
Citaat:
|
Citaat:
Moest dit in het Dietse Rijk gebeuren, zou die fotograaf hangen, letterlijk dan hé ;-). |
Citaat:
In een democratie bestaan geen politieke geheimen. Het volk heeft recht op �*lle informatie. |
Neen, er is een grens. Indringen in privacy is er over.
|
Citaat:
Citaat:
|
Dit is wat er volgens mij staat:
Staatshervorming wordt buiten regeringsvorming gehouden Wel oplossing splitsing BHV in regeerakkoord liefst in formule die 1/2 meerderheid vereist Regering tot juni 2009 Juni 2009 -alle verkiezingen - alle parlementen legislatuur van 5 jaar wijzigingen Groep van ervaren politici olv voorzitters van Kamer en Senaat .... staatshervorming uit tegen eind van het jaar. Moet goedgekeurd worden tegen (juli 08) (eind 08) Onzekerheden: Is deze formule voldoend om CDh te laten ontdooien en volop te laten aan de onderhandelaars van oranjeblauw? Wil PS aan staatshervorming meewerken buiten regering met 1/2 en met een ontbinding in 2009 (is voor hen voordeel-kunnen opnieuw grootste partij van Wal. worden) Als PS in regering wil dan wellicht CD&V-VLD-MR-CDH-PS Deze formule heeft 2/3: onderhandeling bij vorming ... buiten regering? Is MR bereid federale bonus in balans te leggen in .... Wil MR oranjeblauw voor 2 j? dan eerst BHV oplossen Quid NVA (is nodig voor oranjeblauw) |
Citaat:
zodat de media elk beetje informatie uit zijn context kan rukken, ophypen en zodoende veel commotie veroorzaken over iets wat feitelijk zo niet bedoeld wordt. Dat er een stand van zaken wordt gegeven over de regeringsvorming vind ik maar normaal, maar dat je 'documenten' moet gaan bemachtigen op zo'n manier vind ik erover :) |
Citaat:
Er moet maar eens iemand in uw papieren komen snuisteren, eens kijken wat uw reactie dan nog is. Wel dom van Dehaene om die aantekeningen open en bloot leggen uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is sowieso een absolute zelfmoordoptie voor het kartel CD&V/N-VA indien dit bewaarheid zou worden. Het akkoord omtrent staatshervorming zal weer opgeschoven worden (tot na de verkiezingen van 2009) en dus krijgen ze zeker slaag bij de verkiezingen van 2009 (zowel Vlaams als federaal dan ook nog!) |
Citaat:
|
Citaat:
Luisteren naar het RTBf nieuws! Hun journalisten hebben de tekst van Dehaene (en Flamand nog wel -wat een affront ! ) voor een groot stuk kunnen filmen en ontrafelen. Dehaene is woedend. Ik zou het ook zijn en klacht indienen tegen die aasgieren van de RTBf. |
[quote]
Citaat:
|
Dat briefje kan wel een positief effect hebben, dat het kartel nu verplicht zal zijn om nog sterker op zijn strepen te staan.
Maar de manier waarop vind ik dus wel iets minder. In een Diets rijk zou de pers dit toch niet kunnen permitteren hoor :-). |
Zou trouwens maar één van meerdere pagina's zijn waar ook andere pistes op zouden staan.
|
Citaat:
Wanneer alles bekend wordt nog tijdens de onderhandelingen, dan kunnen deze mislukken, dat geldt uiteindelijk overal, ook in het bedrijfsleven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel worden ze daarvoor betaald per maand? iemand enig idee? |
Niks. Is enkel een erefunctie.
|
Citaat:
Als morgen de regering verneemt dat Osama Bin Laden zich waarschijnlijk ergens in Aalst bevindt, moet dat dan ook direct in het nieuws komen?:? |
Dit is wel de schuld van Dehaene zelf hè. Als hij niet zo stom is om met de tekst open op schoot langs fotograferende journalisten te rijden, lekt het ook niet uit. Als je een tekst leesbaar in de publieke ruimte brengt, moet je niet verbaasd zijn als iemand het leest.
Ik vind trouwens sowieso dat die hele formatie in België bijzonder geheimzinnig verloopt. Iedereen doet net alsof de koning alles in z'n eentje beslist, wat natuurlijk niet zo is. Er wordt ook bijzonder krampachtig verzwegen door politici wat ze aan de koning adviseren. In Nederland werden de formatieadviezen van de politieke partijen gewoon door de Rijksvoorlichtingsdienst (i.o.v. de koningin dus) op internet gezet. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk je dat Dehaene zo stom is trouwens? Hij weet dat hij 1000 keer gefotografeerd wordt als hij aan komt rijden... ik weet het nog zo niet... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk wordt niet alles bekend gemaakt. Er hoeven ook weer geen opnames gemaakt te worden van die gesprekken. Maar als burger en kiezer mag je toch wel weten welke partij wat adviseert? |
Citaat:
Wat is daar fout mee? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be