![]() |
Citaat:
Mahatma Gandhi |
Gandhi zijn land werd door een ander land geregeerd. België wordt door Belgen geregeerd en elke Belg heeft stemrecht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijke reflex die niet zo natuurlijk blijkt te zijn... Dat water weer?;-) Belgie is een kunstmatig gedrocht... Eindelijk zijn wij het eens over iets eens! Hoewel, 'gedrocht'... het heeft toch 177 jaar overleefd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan een mens toch niet los zien van de cultuur waarin hij opgegroeid is, van het economisch systeem waarin hij leeft, of van het plaatselijke politieke systeem? |
Citaat:
Zoals u al stelt kan u mensen niet los zien van het land waarin ze leven. M.Ghandi leefde in een land dat zijn koloniale 'bezetter' af schudde. |
Citaat:
Mijn omgeving, en de maatschappij, heeft mij zo gevormd. En als ik eerlijk mag zijn : ik heb daar eigenlijk niet de minste last van. Integendeel zelfs. |
Citaat:
De Bill Hicks-liefhebbers kennen dit waarschijnlijk wel: "Go back to bed, America, your government is in control. Here's Love Connection, watch this and get fat and stupid. By the way, keep drinking beer." Men probeert ons wel te doen geloven dat we vrije individuen geworden zijn. Maar de aristocratische en theocratische onderdrukking heeft gewoon plaats gemaakt voor haar plutocratische evenknie. |
Citaat:
Maar de ene stem weegt zwaarder dan de andere stem. Democratisch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder weet ik niet waar je het over hebt... Heb jij vroeger rondgelopen bij 't VNJ of zo? Ik heb alleszins niet te horen gekregen dat België niet bestaat (en al zeker niet vanaf m'n drie jaar). |
Ik woon niet in Vlaanderen :)
|
Citaat:
|
Ik ben het absoluut oneens met de vraagstelling. Da's de enige reden waarom ik niet wil deelnemen. Wie beweert dat een onafhankelijk Vlaanderen enkel en alleen radicaal kan zijn, is volgens mij intellectueel oneerlijk! Trouwens, wie zou er niet bedanken voor een "radicaal" Vlaanderen? Dit is een bezoedeling van het debat!
|
Citaat:
|
Voor mij hoeft een onafhankelijk Vlaanderen niet. Als iemand een valabel alternatief kan aanbieden in Belgische context, waarbij Vlaamse rechten niet worden geschonden, dan teken ik dat ook.
"Helaas" gaan de francofonen dat nooit toestaan, dus hebben de Belgicisten pech denk ik. |
Citaat:
|
Of het land nu samenzit of niet gaat geen grootschalige impact hebben op de levens van de mensen (tenzij natuurlijk rechtsreeks betrokken), dus laat het gewoon aan de meerderheid over hoe ze hun zakkenvullers willen kiezen.
|
Citaat:
Mij ga je nooit zien hollen achter een identitaire vlag, of dat nu de Vlaamse Leeuw is of de driekleur. |
Je bent er zelf bij, de staat Vlaanderen word opgericht door alle Vlamingen, zelfs degenen die tegen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Radicalen zijn nooit goed. Dit gezegd zijnde, ik zou liever wonen in een land met een ietswat competent bestuur, moet Wallonië erbij als't kan, zonder als't moet.
|
Citaat:
|
Zouden de Franstaligen, die nu zoveel van België houden, dat ook doen als ze geen transferts meer nodig zouden hebben? ;-)
|
Citaat:
Maakt niet echt uit, liberalisme heeft zelfs met die cijfers een veelvoud op hun rekening staan. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Terug naar het onderwerp: Vlaamse onafhankelijkheid. |
Onzinnige pol. Een radicaal vlaanderen, wat is dat voor iets? Ik stem niet.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be