![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Is dat populistisch? Als jij d�*t populistisch noemt betekent dat vroeg of laat de dood van België |
Citaat:
Dit land is onbestuurbaar omdat Vl en Fr iets anders willen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PS ... wat in een confederatie en met confederale louauteit nog zou kunnen, maar niet in een met speciale vetorechten gepamperd België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
democratie betekent blijkbaar voor jou dat als de Franstaligen iets zeggen dat de Vlamingen maar moeten luisteren, en owee als de Vlamingen iets zeggen, dan zijn het fascisten, racisten, seperatisten. |
Dat is het geheim van politiek succes : schep een "wij" gevoel tegenover alle anderen die "zij" zijn en sluit die anderen zo veel mogelijk uit. CD&V is op een gegeven moment in die logica gestapt, zonder te voorzien dat ze op die manier tegen een hoge snelheid 40% van dit land van zich vervreemden.
Mr Leterme, de waalse immigrant in Vlaanderen heeft zich met zijn laatste uitspraak duidelijk geprofileerd als Vlaams Politicus die zich uitsluitend op Vlaanderen richt en kan derhalve geen Belgisch premier meer worden. Samenleven en tegelijk "andere" bevolkingsgroepen denigrerend vernederen gaat niet samen ! Geschillen praat men uit en gaat men niet mediatizeren. Schouppe in de 7de dag trachtte de schade te beperken door te stellen dat de 1000 colines uitspraak in feite niet van YL zelf is maar dat hij die enkel gequote heeft las iets wat hij in zijn omgeving opving. Misschien heeft de man te veel contacten met andere religies en voelt hij zich intussen als een profeet waarop men geen kritiek mag geven ? |
Citaat:
|
Citaat:
weer onnozel aan t proberen spinnen hoor, Roger |
Citaat:
Lees het interview maar eens in de krant van HBVL, schellen vallen dan van je ogen. |
Citaat:
Citaat:
Lees gewoon de Franse pers. En de Vlaamse . En vergelijk. |
Citaat:
& Hoe verklaar je dan dat "de mensen" vinden dat er meer Europese eenmaking moet zijn m.a.w. dat het grootste gedeelte van "regeringsbevoegdheden" in feite aan een ander niveau afgestaan moet worden ? Dat is in wezen ook de grote paradox niet alleen van de "franstaligen" maar ook van de "Vlamingen" nl. dat men van franstalige kant blijkbaar slechts één grote wens heeft en die is door een Vlaamse meerderheid geregeerd te worden... (Of een Turkse in EU verband dan...) |
Citaat:
Dat is wél een andere nuance van wat jij hier zegt. ;-) |
Citaat:
Waarom splitsen? Ik ga niet in op die discussie. Ik verwijs enkel naar de éénparige resoluties van het Vl parlement. Als alle Vl politici er zo over denken, wat moet er dan nog aangetoond worden? 2) Het aantal zelfstandige staten is de laatste 50 jaar meer dan verdubbeld, en toch is er meer internationale samenwerking. Dat is niet eigenaardig. Bepaalde problemen (bv de opwarming van de aarde) moeten internationaal aangepakt worden. Anderzijds hebben mensen behoefte aan geborgenheid, en dat vindt men meer in de eigen vertrouwde omgeving. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wist wel dat ze niet geheel neutraal waren, maar nog erger als onze VRT ... :? |
Zonder aan haarkloverij te willen doen heb ik toch een vraag bij de titel van deze draad: "Leterme vergelijkt RTBF met Rado Mille Collines".
Ik heb dat interview hier voor mij liggen (GvA 08-12-07, p.8) en daar staat letterlijk: " De RTBF is een zender met een eigen politieke agenda, het is een relict uit het verleden. Trouwens, weten jullie hoe ze de RTBF ook wel eens noemen? Radio Mille Collines". Het is dus niet waar dat Leterme de RTBF vergelijkt met RMC. Leterme zegt dat de RTBF een zender is met een eigen politieke agenda. Om dit te adstrueren voegt hij eraan toe, dat hij anderen (= 'ze') wel eens de de RTBF als RMC heeft weten aanduiden. Leterme zegt niet, dat hijzelf de RTBF als een soort RMC beschouwt, of dat hijzelf die vergelijking onderschrijft. Hij vermeldt dat sommige anderen blijkbaar die vergelijking wel eens maken, en hij haalt die waarneming aan om zijn eigen veel zwakkere stelling te ondersteunen, te weten dat de RTBF een eigen politieke agenda hanteert. Zijn uitspraak lijkt een soort a fortiori redenering te zijn: sommige anderen zeggen iets dat véél straffer is (nl. RTBF = RMC) dus zal wat ikzelf zeg (nl. RTBF = zender met eigen politieke agenda) toch wel waar zijn, zekerst. |
Citaat:
De hele toestand is gewoon de zoveelste hetze die men wil uitbuiten (VLD was er ook weer als de kippen bij om de uitspraak 'te betreuren'), want het kartel moet en zal gebroken worden en de beste manier om dit te doen is Leterme onderuit halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En, heeft de man die het op twee dagen ging oplossen ondertussen al een regering gefikst? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Na reflectie: goede uitspraak, doch onvolledig want hij spreekt niet over de VRT.
Stigmatisering door de media is al lang een probleem. En als het gaat over de openbare media is dat des te erger. Maar ik heb het hier niet over de behandeling van Leterme door de RTBF, wel over de behandeling van de "Vlamingen" door de RTBF die allemaal als extreem-rechts en separatist worden afgeschilderd terwijl de grote minderheid van unitaristen totaal verzwegen wordt. De VRT laat uitschijnen dat alle "Walen" luie profiteurs zijn en alleen maar "non" kunnen zeggen. Dat is natuurlijk even erg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be