Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waterboarding - ogen toe, niets gezien (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99265)

Sickboy 15 december 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149134)
Wel, gesteld dat het effectief gaat om terroristen en men voldoende redenen heeft om er zeker van te zijn, dan zie ik het probleem nog altijd niet. Ik kan me simpelweg niet inbeelden dat er mensen van de straat geplukt worden en vervolgens doodgemarteld worden, dat is simpelweg niet realistisch.

Ik herhaal,wie bepaalt wat een terrorist is?Dit is tenslotte maar een term die vele ladingen kan dekken.Maar stel nu dat 15 a 20 procent van de gevangenen van de USA eigenlijk kleine garnalen zijn of zelfs een klein aantal onschuldigen.Waar zijn die mensen aan blootgesteld?Komen die er niet veel erger en gefrustreerder uit?

Citaat:

Omdat die mensen hersengespoeld zijn als het ware. Die mensen die bijvoorbeeld tegen het WTC zijn aangevlogen, je denkt toch niet dat dat gewone mannen waren? Symptoombestrijding op zich is trouwens niet slecht.

Gehersenspoeld?Ok,genomen dat dat kan,waarom?En met mij mag men het eens proberen,het zal nie lukken.Volgens mij was het veleer een onrechtvaardigheidsgevoel dat zoiets heeft getriggerd.Maar dan moet er al iets met je gebeuren voor je je leven opoffert aan een in wezen politike zaak.Waar komt dit onrechtvaardigheidsgevoel vandaan?

Citaat:

Akkoord, maar dat kan je van veel zaken zeggen. Kijk hier bijvoorbeeld in België naar die miljarden die naar Wallonië gaan, dat geld zou ik beter naar een arm land in Afrika gaan.

Dit is naast de kwestie.

Citaat:

Als beiden partijen nu zo zouden redeneren dan was het inderdaad niet nodig, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Pot,ketel.Dit is een cirkelredenering waar geen eind aan komt.Als de USA vind dat ze "moral supremacy" bezitten,laat ze dan het goede voorbeeld geven.Wat heeft er een groter effect denk je,beelden van Abu Graib en Guantanamo of een correcte behandeling?

Sickboy 15 december 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149150)
Die dingen die je opsomt zijn totaal andere zaken die je niet met de oorlog tegen het terrorisme kan vergelijken. Er zit bijvoorbeeld geen vereniging mensen achter de verspreiding van AIDS, dat is simpelweg een gevaarlijke ziekte die zich enorm snel verspreidt. Als die verspreiding nu doelbewust werd veroorzaakt door een groep mensen, dan zou er ook oorlog worden gevoerd tegen dat groepje mensen.

Rwanda niet te vergelijken met de war on terror????Tja,inderdaad,een miljoen doden op een jaar of 3000 op een paar uur.Dat kan je inderdaad niet vergelijken.Maar blijkbaar is dat miljoen doden niet genoeg om voor ten oorlog te trekken...Twee torens,3000 doden en een deuk in het imago wel.

En waar haal je vandaan dat er op één of andere manier een oorlog over Aids zou worden gevoerd?Mijn argument is dat je met het geld van de War on Terror (ondertussen 1700.000.000.000 dollar!!!1700 miljard dollar!!!)andere problemen kan oplossen.Zelfs met een fractie van dat geld.

Mag ik je de Dimbleby lecture van 2001 aanbevelen?

http://australianpolitics.com/news/2001/01-12-14.shtml

Staan mooie cijfertjes in...

Akufen 15 december 2007 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149150)
Die dingen die je opsomt zijn totaal andere zaken die je niet met de oorlog tegen het terrorisme kan vergelijken. Er zit bijvoorbeeld geen vereniging mensen achter de verspreiding van AIDS, dat is simpelweg een gevaarlijke ziekte die zich enorm snel verspreidt. Als die verspreiding nu doelbewust werd veroorzaakt door een groep mensen, dan zou er ook oorlog worden gevoerd tegen dat groepje mensen.

Oh the irony!

Het is trouwens HIV dat zich verspreid waar aids dan weer een gevolg zou van zijn. Aids op zich verspreid zich niet omdat het een verzameling van niet overdraaglijke ziektes is voor zover ik weet.

Sickboy 15 december 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3149325)
Oh the irony!

Het is trouwens HIV dat zich verspreid waar aids dan weer een gevolg zou van zijn. Aids op zich verspreid zich niet omdat het een verzameling van niet overdraaglijke ziektes is voor zover ik weet.

En wat heeft dit bij te dragen tot de gedachtewisseling??8O

Esperanza 15 december 2007 21:34

Vandaag gelezen in de krant. DM 15.12.2007.

Het Huis van Afgevaardigden in de VS heeft het wetsvoorstel goedgekeurd dat verbiedt om foltertechnieken te gebruiken tijdens ondervragingen van verdachten.

De rede heeft nogmaals bewezen superieur te zijn aan het barbarisme.

Geert C 15 december 2007 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 3149397)
Vandaag gelezen in de krant. DM 15.12.2007.

Het Huis van Afgevaardigden in de VS heeft het wetsvoorstel goedgekeurd dat verbiedt om foltertechnieken te gebruiken tijdens ondervragingen van verdachten.

De rede heeft nogmaals bewezen superieur te zijn aan het barbarisme.

Helaas zal Bush wederom zijn veto stellen tegen deze wet. :-(

Savatage 16 december 2007 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy (Bericht 3149200)
Ik herhaal,wie bepaalt wat een terrorist is?Dit is tenslotte maar een term die vele ladingen kan dekken.Maar stel nu dat 15 a 20 procent van de gevangenen van de USA eigenlijk kleine garnalen zijn of zelfs een klein aantal onschuldigen.Waar zijn die mensen aan blootgesteld?Komen die er niet veel erger en gefrustreerder uit?

De mensen die effectief onschuldig zijn en gemarteld worden zullen er wel erger en onschuldig uitkomen. Gegeven dat het zou gaan om 15 a 20%, mag het wat mij betreft stop worden gezet. Indien het echter gaat om < 1%, dan is er geen reden om te stoppen met foltertechnieken.

Citaat:

Gehersenspoeld?Ok,genomen dat dat kan,waarom?En met mij mag men het eens proberen,het zal nie lukken.Volgens mij was het veleer een onrechtvaardigheidsgevoel dat zoiets heeft getriggerd.Maar dan moet er al iets met je gebeuren voor je je leven opoffert aan een in wezen politike zaak.Waar komt dit onrechtvaardigheidsgevoel vandaan?
Dat heeft niets met deze discussie te maken.

Citaat:

Dit is naast de kwestie.
Jij haalde aan dat het geld beter geïnvesteerd kan worden in iets anders dan oorlog, waarop ik stel dat dat voor verschillende zaken zo is. Kijk maar eens hoeveel geld er dagelijks wordt verhandeld op de Dow Jones, met dat geld zouden heel wat ziektes bestreden kunnen worden.

Citaat:

Pot,ketel.Dit is een cirkelredenering waar geen eind aan komt.Als de USA vind dat ze "moral supremacy" bezitten,laat ze dan het goede voorbeeld geven.Wat heeft er een groter effect denk je,beelden van Abu Graib en Guantanamo of een correcte behandeling?
En ondertussen moeten ze zich maar laten doen door de terroristen? :lol:

Door zo'n houding aan te nemen in die strijd, zouden ze op voorhand al verloren zijn.

Savatage 16 december 2007 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy (Bericht 3149224)
Rwanda niet te vergelijken met de war on terror????Tja,inderdaad,een miljoen doden op een jaar of 3000 op een paar uur.Dat kan je inderdaad niet vergelijken.Maar blijkbaar is dat miljoen doden niet genoeg om voor ten oorlog te trekken...Twee torens,3000 doden en een deuk in het imago wel.

Ik heb nergens gezegd dat de situatie daar in Rwanda minder erg zou zijn.
Vergeet niet dat die oorlog die tegen terrorisme gevoerd wordt, dient om meer aanslagen tegen het westen te verhinderen.

Citaat:

En waar haal je vandaan dat er op één of andere manier een oorlog over Aids zou worden gevoerd?Mijn argument is dat je met het geld van de War on Terror (ondertussen 1700.000.000.000 dollar!!!1700 miljard dollar!!!)andere problemen kan oplossen.Zelfs met een fractie van dat geld.
Zie jij dan niet in dat een nieuwe terroristische aanslag wel eens het einde van de wereld zou kunnen betekenen zoals we die nu kennen. Als er nu eens echt een chemische oorlog zou uitbreken, dan zijn we pas gezien. Dat oorlogen massa's geld kosten is niets nieuws. Veiligheid primeert op geld.

Citaat:

Mag ik je de Dimbleby lecture van 2001 aanbevelen?

http://australianpolitics.com/news/2001/01-12-14.shtml

Staan mooie cijfertjes in...
Ik ga 'm zeker eens tegoei bekijken, maar gezien de lengte van het artikel zal het niet voor vanacht zijn :-)

Savatage 16 december 2007 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3149325)
Oh the irony!

Juist, en het is toch AIDS dat het probleem vormt?

Savatage 16 december 2007 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3149522)
Helaas zal Bush wederom zijn veto stellen tegen deze wet. :-(

:cheer: :cheer: :cheer:

IkbenLara 16 december 2007 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 3141586)
Stel dat jou dochter is ontvoert door een moordenaar. De locatie van jou dochter is enkel bekent door de dader die men heeft opgepakt. De man wil de locatie niet geven...ben jij dan even slecht of zijn de agenten dan even slecht indien ze hem door martel technieken gaan ondervragen?

Stel, je dochter is ontvoerd, en ze martelen jou tot je het adres geeft. Ben jij dan de dader, zijn de martelaars even slecht als jou?
:roll:

stel, stel... Als ons kat een koe was...

Savatage 16 december 2007 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IkbenLara (Bericht 3149710)
Stel, je dochter is ontvoerd, en ze martelen jou tot je het adres geeft. Ben jij dan de dader, zijn de martelaars even slecht als jou?

stel, stel... Als ons kat een koe was...

Stel dat jouw dochter ontvoerd is en ik 3 verdachten heb die informatie hebben over de precieze locatie waar jouw dochter wordt vastgehouden. Zou ik dan waterboarding mogen toepassen om te weten te komen waar jouw dochter zit? ;-)

styllo_ben 16 december 2007 01:24

.

styllo_ben 16 december 2007 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149755)
Stel dat jouw dochter ontvoerd is en ik 3 verdachten heb die informatie hebben over de precieze locatie waar jouw dochter wordt vastgehouden. Zou ik dan waterboarding mogen toepassen om te weten te komen waar jouw dochter zit? ;-)

stel dat lara's dochter ontvoerd wordt door iemand.

De veiligheidsdiensten komen in actie en gaan op basis van aanwijzingen verdachten oppakken. Stel dat ze op de gsm van een verdachte jouw nummer tegenkomen, en jij ook meteen verdachte wordt. En ge wordt opgepakt.

mogen de verdachten, jij incluis, allemaal gemarteld worden?

filosoof 16 december 2007 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy (Bericht 3149224)

Die 3000 doden? Daar zou geen haan naar gekraaid hebben: er sterven méér mensen in de US tgv ondervoeding en tgv gebrek aan medische zorgen.
Maar die twee torens kwamen op TV!!!

Méér dan 1.155.000 (één miljoen honderdvijfenvijtigduizend) doden meer in Irak, d�*t wuift de internationale gemeenschap opzij, Saoedis incluis...maar die twee torens voor de cameras is onaanvaardbaar.

IkbenLara 16 december 2007 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149755)

Styloben zegt wat ik eigenlijk bedoel... Met 'het adres' bedoelde ik dus 'een adres'.

Wat wil je doen, je so-called barbaren tonen dat onze normen en vrijheden superieurder zijn door medieval on their ass te gaan? Dan vrees ik dat ik de waarden en normen van een zelfmoordterrorist ook moet gaan aanvaarden.

Savatage 16 december 2007 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IkbenLara (Bericht 3149789)
thanks for proving my point. Zal ik mijn hypothese nog eens herhalen?

Uw point was wel duidelijk hoor. Ik vroeg gewoon naar je mening. Als je die niet wilt vrijgeven, mij niet gelaten.

Savatage 16 december 2007 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 3149770)
stel dat lara's dochter ontvoerd wordt door iemand.

De veiligheidsdiensten komen in actie en gaan op basis van aanwijzingen verdachten oppakken. Stel dat ze op de gsm van een verdachte jouw nummer tegenkomen, en jij ook meteen verdachte wordt. En ge wordt opgepakt.

mogen de verdachten, jij incluis, allemaal gemarteld worden?

Neen. Maar als er duidelijk wordt aangetoond dat ik weet waar die dochter wordt vastgehouden, dan wel. Simpel toch?

Savatage 16 december 2007 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3149783)
Die 3000 doden? Daar zou geen haan naar gekraaid hebben: er sterven méér mensen in de US tgv ondervoeding en tgv gebrek aan medische zorgen.
Maar die twee torens kwamen op TV!!!

Méér dan 1.155.000 (één miljoen honderdvijfenvijtigduizend) doden meer in Irak, d�*t wuift de internationale gemeenschap opzij, Saoedis incluis...maar die twee torens voor de cameras is onaanvaardbaar.

Als je zo'n idiote vergelijkingen maakt, kan je natuurlijk alles bewijzen :roll:

IkbenLara 16 december 2007 01:47

Idiote vergelijking?
Heeft irak dan neits te maken met dewar on terror, officieel?

Ze mogen trouwens nooit iemand martelen in mijn naam hoor.

filosoof 16 december 2007 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149792)
Neen. Maar als er duidelijk wordt aangetoond dat ik weet waar die dochter wordt vastgehouden, dan wel. Simpel toch?

H�*, d�*t is nieuws:-o !! Die verdachten in Guantanamo, daarvan is dus duidelijk aangetoond dat ze wéten waar Al Qaeida zich schuilhoudt en wat ze plannen en hoe en wanneer?

Vreemd dat de US onder alle kritiek die ze kregen dat niet aantoonde.
Zéér vreemd.
Het leven kan toch simpel zijn soms, hé?

styllo_ben 16 december 2007 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149792)

maar dat is 'm nu net. Wie bepaalt dit? Is er enige controle op?

Welke onafhankelijke instantie heeft ooit bepaald dat de individuen op Guantanamo of de individuen die door de CIA naar andere landen gebracht worden, werkelijk schuldigen zijn?

Ze zijn beschuldigd door de regering van Bush ja! Ooit gehoord van de scheiding der machten? Of van het principe "onschuldig todat tegendeel bewezen wordt"?

Waarschijnlijk wel, maar jij geeft er geen bal om.

In feite ben jij ook een gevaar voor onze westerse waarden en democratie.

mag ik je nu folteren?

styllo_ben 16 december 2007 01:53

filosoof was me voor. en hij heeft precies hetzelfde aangeduid ook.
:-D

Savatage 16 december 2007 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3149795)
H�*, d�*t is nieuws:-o !! Die verdachten in Guantanamo, daarvan is dus duidelijk aangetoond dat ze wéten waar Al Qaeida zich schuilhoudt en wat ze plannen en hoe en wanneer?

Er is gegronde reden om aan te nemen dat die gevangenen daar informatie over hebben.

Citaat:

Vreemd dat de US onder alle kritiek die ze kregen dat niet aantoonde.
Zéér vreemd.
Het leven kan toch simpel zijn soms, hé?

IkbenLara 16 december 2007 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149801)
Er is gegronde reden om aan te nemen dat die gevangenen daar informatie over hebben.

Gegronde reden?
zelfs al zijn er redenen voor aanwijzigen, dan is martelen nog niet gegrond.

En als er dan toch gegronde redenen zijn, geef ze dan even een advocaat en veroordeel ze voor medeplichtigheid. kan toch neit zo moeilijk zijn, zo met gegronde reden...
Ik twijfel een beetje aan die gegrondheid, maar bon.

Savatage 16 december 2007 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 3149799)
maar dat is 'm nu net. Wie bepaalt dit? Is er enige controle op?

Waarom zou dat er niet zijn?

Citaat:

Welke onafhankelijke instantie heeft ooit bepaald dat de individuen op Guantanamo of de individuen die door de CIA naar andere landen gebracht worden, werkelijk schuldigen zijn?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat ze er maar een hoopje onschuldigen hebben opgesloten om wat verklaringen af te dwingen die in hun kraam passen? :lol:

Citaat:

Ze zijn beschuldigd door de regering van Bush ja! Ooit gehoord van de scheiding der machten? Of van het principe "onschuldig todat tegendeel bewezen wordt"?
Vraag misschien eens aan die types die piloot speelden op 11/9 wat ze van die scheiding der machten vonden. :lol:

Citaat:

Waarschijnlijk wel, maar jij geeft er geen bal om.
Om die terroristen? Daar geef ik inderdaad geen bal om.

Savatage 16 december 2007 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IkbenLara (Bericht 3149805)
Gegronde reden?
zelfs al zijn er redenen voor aanwijzigen, dan is martelen nog niet gegrond.

En als er dan toch gegronde redenen zijn, geef ze dan even een advocaat en veroordeel ze voor medeplichtigheid. kan toch neit zo moeilijk zijn, zo met gegronde reden...
Ik twijfel een beetje aan die gegrondheid, maar bon.

Op die manier ga je een oorlog winnen, ja :roll:

styllo_ben 16 december 2007 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149806)

awel, toon me die eens?

IkbenLara 16 december 2007 02:04

Oorlog? Ik weet niet of ik wil dat deze oorlog gewonnen wordt door dit soort...

Als je kost wat kost een oorlog wil winnen, knal dan gewoon iedereen af.
Dat past beter bij hoe je denkt.

(Of snap je hier het onethische ook niet van?)

Lees een keer iets over guantanamo bay, dan val je niet zo uit de lucht.

(foto van abu ghraib trouwens klik

styllo_ben 16 december 2007 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149807)

het ziet ernaar uit dat de Amerikanen niet an het winnen zijn.

tiens, zouden ze dan toch niet folteren? of folteren ze niet zwaar genoeg?

filosoof 16 december 2007 02:11

filosoof 16 december 2007 02:21

Citaat:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat ze er maar een hoopje onschuldigen hebben opgesloten om wat verklaringen af te dwingen die in hun kraam passen? :lol:

Daar lijkt het erg op...
Citaat:

Vraag misschien eens aan die types die piloot speelden op 11/9 wat ze van die scheiding der machten vonden. :lol:

Moeilijk: die piloten zijn dood, behalve één Egyptenaar die rustig verder vliegt: hij werd op de lijst van schuldigen geïdentificeerd als een der piloten die stierven. Oops, klein vergissinkje van de CIA...Hij had het geluk als dader en niet als medeplichtige te worden "geïdentificeerd". Door nog te leven bewijst hij zijn onschuld: indien de CIA hem als medeplichtige of informatiebron had geïdentificeerd zat hij nu in Guantanamo.(of was hij er begraven?)
Citaat:

Om die terroristen? Daar geef ik inderdaad geen bal om.

En om de niet-terrorristen die er worden opgesloten?

Geert C 16 december 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3149807)

Welke oorlog? De "War on Terror" is een term die langs alle kanten rammelt, het is niet omdat Amerika het zo noemt dat het een oorlog is.

Je schijnt te denken dat terroristen "strijders" zijn in één of andere oorlog. Niets is minder waar, het zijn gewoon criminelen en zo moeten ze ook behandeld worden, met respect voor de Bill of Rights! Amerika classificeert ze als "illegal enemy combatants", maar dat is gewoon onzin. De enige reden voor die classificatie is dat ze dan, via allerlei ongrondwettelijkheden, degenen die zo geclassificeerd worden de rechten die ze hebben kunnen ontnemen.

Je kan ook spreken van een Italiaanse "oorlog tegen de maffia", maar dat is ook geen oorlog in de strikte zin van het woord.

Savatage 16 december 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IkbenLara (Bericht 3149813)

Oorlog? Ik weet niet of ik wil dat deze oorlog gewonnen wordt door dit soort...

Als je kost wat kost een oorlog wil winnen, knal dan gewoon iedereen af.
Dat past beter bij hoe je denkt.

(Of snap je hier het onethische ook niet van?)

Lees een keer iets over guantanamo bay, dan val je niet zo uit de lucht.

(foto van abu ghraib trouwens klik

Wat denk je hiermee nu te bewijzen? Dat is één extreem fragmentje uit die hele oorlogssituatie waarop jij je baseert om een waarde-oordeel te vellen over de gehele oorlog. Die vrouw in kwestie is trouwens veroordeeld voor die misdaden door een Amerikaanse rechtbank.

Savatage 16 december 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 3149815)
het ziet ernaar uit dat de Amerikanen niet an het winnen zijn.

tiens, zouden ze dan toch niet folteren? of folteren ze niet zwaar genoeg?

Het ziet er ook niet uit dat ze aan het verliezen zijn :roll:

Savatage 16 december 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3149817)

Ik heb geen enkel probleem met Guantanamo ;-)

Savatage 16 december 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3150193)
Welke oorlog? De "War on Terror" is een term die langs alle kanten rammelt, het is niet omdat Amerika het zo noemt dat het een oorlog is.

Je schijnt te denken dat terroristen "strijders" zijn in één of andere oorlog. Niets is minder waar, het zijn gewoon criminelen en zo moeten ze ook behandeld worden, met respect voor de Bill of Rights! Amerika classificeert ze als "illegal enemy combatants", maar dat is gewoon onzin. De enige reden voor die classificatie is dat ze dan, via allerlei ongrondwettelijkheden, degenen die zo geclassificeerd worden de rechten die ze hebben kunnen ontnemen.

Je kan ook spreken van een Italiaanse "oorlog tegen de maffia", maar dat is ook geen oorlog in de strikte zin van het woord.

Als het van zo'n types als jou af zou hangen, dan was er al lang een hele resem van aanslagen geweest in de VS en Europa. Gelukkig zijn de Amerikanen aan de macht.

Savatage 16 december 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3149820)
Daar lijkt het erg op...

Daar lijkt het helemaal niet op, alhoewel je dat wel zou willen :lol:

Citaat:

Moeilijk: die piloten zijn dood, behalve één Egyptenaar die rustig verder vliegt: hij werd op de lijst van schuldigen geïdentificeerd als een der piloten die stierven. Oops, klein vergissinkje van de CIA...Hij had het geluk als dader en niet als medeplichtige te worden "geïdentificeerd". Door nog te leven bewijst hij zijn onschuld: indien de CIA hem als medeplichtige of informatiebron had geïdentificeerd zat hij nu in Guantanamo.(of was hij er begraven?)
En lap, we zijn weer zover, de dader was eigenlijk ook een slachtoffer waarmee rekening moet gehouden worden :roll:

Citaat:

En om de niet-terrorristen die er worden opgesloten?
Om die 1 of 0,1%? Spijtig voor hun.

styllo_ben 16 december 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3150270)
En lap, we zijn weer zover, de dader was eigenlijk ook een slachtoffer waarmee rekening moet gehouden worden :roll:

Ben jij een stom kieken?

Er staat helemaal niet dat een dader als slachtoffer behandeld moet worden.

Er staat dat een vermeende dader (een van de 19 kapers) helemaal geen dader bleek te zijn. Hij leefde nog (dat is toch wel een bewijs waar niemand omheen kan!!!) maar zijn identiteit werd verkeerdelijk door de amerikaanse authoriteiten in de lijst van de kapers opgenomen.

Dat is wat er staat.

De punt van filosoof was dat er dus immense fouten gemaakt kunnen worden. Een kaper die zijn vliegtuig in de WTC boort, maar nog levend rondhuppelt in Egypte... snap je 'm.

Dit is nu wel een extreem voorbeeld omdat zijn levend-zijn wel absoluut een bewijs is dat hij geen kaper kan geweest zijn, maar stel dat het een niet daar om zou gaan, als het geen kwestie van dood te moeten zijn was, dan zouden ze dus wel achter die ene man in egypte gaan, hem oppakken en opsluiten in Guantanamo of in een andere cel waar nog erger gefolterd wordt.

snap je zijn punt. een fout is zo gemaakt.

daarom dat het beter is alles volgens procedures en op een humane manier te laten gebeuren. kwestie van jezelf niet te degraderen tot niveau van de terroristen. Want zo geef je hem alleen maar gelijk. want geef toe, als je totaal onschuldig waart en je bent mishandeld door een staat, zou jij geen actie willen ondernemen tegen die staat. en waarom zou je dat op een humane rechtsgeldige manier moeten doen als de staat dit niet met jou gedaan heeft?

Savatage 16 december 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 3150291)
Ben jij een stom kieken?

Iemand de me zo aanspreekt, daar ga ik nog niet eens op reageren :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be