Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   waaraan ergert u zich momenteel het meest? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136357)

Knipp 27 oktober 2011 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5767361)

sowieso kan het geen kwaad als je wat stressbehandeling neemt

beter twee weken vakantie op het platteland ;-)

Knipp 27 oktober 2011 21:42

'k Heb ondertussen n paar honderd foto's lupus pernio bekeken.
En klopt niet.

Jij was wel wat rood rond je neus en ter hoogte van je neus onder je ogen, maar 't leek in de verste verte niet op de frostbite purperen dingen die ik nu al tien minuten aan 't scrollen ben.

Groentje-18 27 oktober 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5767067)
Als ge nu eens naar uw beste vriend ofzo belt en u laat opnemen in UZGent ofzo. Ge zegt niks van heel de historie, ge pakt de belangrijkste klachten eruit - begint niet over houten pijlers die uit uw hoofd groeien enzo - , en laat u opnemen via spoed. Vooraleer ze u nog eens een gastro- en endoscopie geven en een botscan en wat hebt ge nog allemaal gehad kunt ge mss best eens vermelden dat daar niks uitkwam.

:rofl:


Citaat:

Serieuze kortademigheid en druk op thorax zou daar toch moeten leiden tot een simpele thorax-RX. Als het sarcoidose is zou ge dat daarop moeten zien.
Is bij spoedbezoek 1 in Genk gedaan, niets afwijkend werd er gezegd...

Citaat:

Mijn ervaringen, en die van kennissen, met de spoed van UZGent zijn in ieder geval uitstekend. Als ge wilt wil ik daar gerust eens komen vertellen dat ge altijd al extreem slank geweest zijt en best wel eet enzo.
Als ge kunt wachten tot morgennamiddag wil ik zelfs meegaan naar spoed. U komen halen enzo zal een beetje moeilijk worden omdat ik zelf ziek ben :?
Thanks, dat apprecieer ik enorm en dat mag je zeker doen. Ik denk inderdaad dat dat al een groot verschil zou maken. Dat ze gewoon eens van een ander horen dat ... Het is zo cynisch, ik heb nog liggen poetsen, nog verhuisd zelfs op het moment dat ik al doorhad dat er toch iets niet in de haak zat en echt pijn en last ervoer. Op dat moment was de pijn nog lang niet zo hevig en het nog lang niet zo storend (hoewel tijdens de verhuis, mijn god ... :? afgezien. :? Dat was eigenlijk compleet gekkenwerk. :?).

Citaat:

Wat uw oor betreft: kijk eens goed na of er effectief vocht uitkomt. Ik zit hier zelf met een chronische oorontsteking en ik voel kik zo vaak vocht uit m'n oren komen, maar da's alleen 't gevoel want er komt daar helemaal niks uit.
Het komt er echt uit. Jeuk en zo voelde ik het. ;)
(Ik heb niet het gevoel dat er vocht uitloopt.) Meestal zat dat vocht sowieso 's ochtends onder de niet-lucht doorlatende oordopjes (quies), dat linkte ik dus aan al mijn oorproblemen, tesamen met vliegtuigen, bergachtige omgevingen en andere drukverschillen... Tot ik nu dus wel op meer plaatsen druk vind. Maar dan nog, gezien mijn neusademhaling en er redenen zijn om te veronderstellen dat mijn neus-oor verbinding plus de lucht hier nooit optimaal zijn geweest met continu gezwollen slijmvliezen en verstopte neuzen tot gevolg, was dat allemaal nog zeer aannemelijk. Misschien hangt alles ook gewoon daar echt mee samen. Laat ons hopen. :-/

Alleen heb ik zo net bv gekrabt in mijn hals. Het vreemdste van alles is nog dat de gevoelssensatie in mijn hals, borstkas en gezicht totaal veranderd zijn. Ook op mijn rug. Iedere aanraking doet pijn. Het lijkt alsof je iets aanraakt dat heel gespannen staat. Zo ziet het er ook uit. Niet te doen. :? Alleen al dat... is f*cking ... raar. :?

Citaat:

Een lymfeklier zo groot als een ei (ik hoop dat je een kippenei of toch minstens een kwartelei bedoeld en geen vlooienei) is trouwens iets dat ge nu wel moeilijk kunt faken, dus uw familie moet dat maar serieus nemen als ze dat zien staan zenne.
Het ding is groter dan één centimeter vrees ik, dat is blijkbaar de grens van klinische relevantie. Het feit dat de knobbel in mijn lies één dag zo groot was dat hij hinderde bij het stappen werd niet serieus genomen. Ik had al de hele dag pijn bij het stappen en het ging toen al moeizaam (conditie/ademhaling) en toen ik 's avonds toevallig over mijn lies wreef en ernaar keek...
Niet enkel in mijn hals zijn mijn lymfeklieren zo gezwollen, dit komt overal in mijn lichaam terug dus. Het is één van de enige

Mijn familie .. het gaat hier om mensen die geloof in de wetenschap volledig afzweren en volgens wie iedere ziekte, zeker kanker bv :?, absoluut zelfgezocht is. Een resultaat van "verkeerd leven". Iedereen leeft uiteraard bijna verkeerd, behalve zijn. En in 2012 kwam het laatste oordeel hé. Gezien ik één van de enige ongelovige ben thuis hadden ze dus niet echt anders verwacht. :roll: Ach ja, ik hou me dan ook met de verkeerde dingen bezig hé. Internetten en ziekenhuizen aflopen enzo. Daardoor krijg je vanalles hé. :roll: Ach ja, iedereen kan in het ziekenhuis gaan liggen hé. Enzovoort enzoverder ...

Groentje-18 27 oktober 2011 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 5767081)
Ik heb alle tijd v d wereld overdag. Als je een chauffeur nodig hebt, no problemo.

Tja, ik kan ternauwernood een ambulance vragen als ik het echt niet meer houd (secundaire uiteraard hé), ik ben eigenlijk al voor minder klachten en meer obvious dingen daarmee vervoerd geworden (neusbreuk :silly:). Op dit moment kan ik treinschokken ook niet verdragen en eerlijk gezegd, dat we onder tunnels gaan thv Brussel centraal ... ik doe het niet zo goed in zelfs gering bewegende objecten. Laatste keer waren mijn ogen knalrood, had ik een bloedneus, ... de druk was te veel. Maar ik denk dat ze hier thuis dan compleet flippen : wat moeten de buren denken??? Zo'n show aan het huis. Ik zie ze al gif spuiten. :-/ En ik voel me uiteindelijk niet ziek �* la koortsig ofzo hé. Ik crepeer gewoon een beetje en lijk een beetje schrikbarend af te takelen waarvan ik weinig herstel zie. :? En ik krijg al bijna schrik om dood te vallen gezien mijn hart ... ahum.
Maar bedankt, het is een zeer aardige geste. :) Zeker in deze dure tijden :? :)

eno2 27 oktober 2011 22:22

Aan resttrollen zoals Demper

Knipp 27 oktober 2011 22:22

Citaat:

een simpele thorax-RX. Als het sarcoidose is zou ge dat daarop moeten zien.
Niet noodzakelijk.
Die granulomas zitten meestal in de longen, maar lang niet altijd.

Knipp 27 oktober 2011 22:27

1 Bijlage(n)
En gezwollen lymfjes .... waar vooral ?

bgf324 27 oktober 2011 22:31

Aan mensen die iedere dag van avatar veranderen.
Ik herken mensen niet aan hun nickname, maar aan hun avatar.

brother paul 27 oktober 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 5767462)
'k Heb ondertussen n paar honderd foto's lupus pernio bekeken.
En klopt niet.

Jij was wel wat rood rond je neus en ter hoogte van je neus onder je ogen, maar 't leek in de verste verte niet op de frostbite purperen dingen die ik nu al tien minuten aan 't scrollen ben.

nee, er zitten daar echt geknobbelde dingen tussen, kan ook gewoon de deshydratatie zijn. Nogmaals eens een goed badje pakken met badolie, en dan eens lekke rinvrijwen met een bodymelkje ik weet eigenlijk niet waarop ons groentje wacht. Eens lekker haar lichaam en huid verwennen

brother paul 27 oktober 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5767603)
Aan mensen die iedere dag van avatar veranderen.
Ik herken mensen niet aan hun nickname, maar aan hun avatar.

ja zech , ik verander zo eens om de 2 jaar van avatar, maar toegegeven knipp verwart me, ieder keer dat ik mijn ogen knipper zie ik een andere avatar

brother paul 27 oktober 2011 22:42

nu sowieso terug, een pilletje voor de allergie type ceterizine kan al die neustoestanden en oortoestanden en rode neustoestanden doen verbeteren....

brother paul 27 oktober 2011 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5767405)
Tja, maar het enige waarvoor dat volgens mij dan weer niet geldt is neuroleptica, niet? Te meer daar bij ons in de familie het al eens misliep na bepaalde medicijnen als je begrijpt wat ik bedoel.
Een vriendin van me zei ook al: dat is gestoord, begin daar niet mee.

Maarja toen mijn hart bijvoorbeeld zo snel sloeg in het ziekenhuis (wat het sindsdien altijd is blijven doen :? +100 slaan) en ze tot mijn ergernis en die van de vpk'en geen ekg wilden maken want het was door stress, heb ik een xanax en een propanolol genomen, in omgekeerde volgorde.
Het bleef. Daarom dat mijn conclusie toen: probleem in hersenen was. :?
En dat zij dat niet geloofden, terwijl de dochter van een medepatiënte waaraan ik mijn ervaringen uitte en de verpleegkundigen dit inderdaad een schappelijke theorie vonden en niet begrepen waarom de artsen dit weigerden. De verpleegkundigen hebben zelf gezegd: ga het zelf vragen aan de dokters... omdat ze weigerden te luisteren naar hen. Dat heb ik dus gedaan. Het werd geen gezellige babbel, dat kan je je voorstellen. Ze waren trouwens grotendeels jonger of even oud dan mij. :? En ik wil niet weten hoe hard ze gebleit hadden moesten ze één van de symptomen voelen. Eén ervan sloeg wel aan het denken toen hij mijn oplijsting van symptomen hoorde maarja.
Nu ja ik heb vooral zoiets van: weinig zin om te sterven ergens in psychiatrie terwijl er iets is wat nog bestreden kan worden zeg maar. :? Of mijn levenskwaliteit misschien toch nog enigszins schappelijk kan worden gemaakt. Nu mentaal gaat het (ondanks de stank en moeilijke situatie) maar zijn de medische klachten uiteraard storend en nogal hinderlijk. Normaal functioneren �* la echt dingen doen is niet zo haalbaar.

meiske, ik ken nu eens geneen patient die slech wordt van sipralexa of trazolan. Dus neuroleptica en SSRI's en TCA zijn wel niet te vergelijken

daiwa 27 oktober 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5767555)
Gezien ik één van de enige ongelovige ben thuis hadden ze dus niet echt anders verwacht. :roll: Ach ja, ik hou me dan ook met de verkeerde dingen bezig hé. Internetten en ziekenhuizen aflopen enzo. Daardoor krijg je vanalles hé. :roll: Ach ja, iedereen kan in het ziekenhuis gaan liggen hé. Enzovoort enzoverder ...

Jij dacht toch niet dat je zoveel posts ongestraft kon posten zeker? :-)

Naar die van mij moet je niet kijken, ik ben toch al verloren.

Dronkoers 28 oktober 2011 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5767603)
Aan mensen die iedere dag van avatar veranderen.
Ik herken mensen niet aan hun nickname, maar aan hun avatar.

Hier zitten zelfs forummers die het afschaffen van avatars zelfs promoten :-)

Knipp 28 oktober 2011 07:51

Excellente informatie over sarcoïdose : ildcare

Anna List 28 oktober 2011 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5767603)
Aan mensen die iedere dag van avatar veranderen.
Ik herken mensen niet aan hun nickname, maar aan hun avatar.

ik heb dat ook!
sinds ik mijn avatar heb weggesmeten (en niet terugvind)
herken ik mezelf niet meer :(

Knipp 28 oktober 2011 08:30

waaruit ik o.a. leer dat het verband tss superior vena cava spul en sarcoidosis toch maar heel zwakjes is ...

Citaat:

Rarely, extensive fibrosis of mediastinal or vascular structures results in narrowing or
obstruction of innominate veins [198], superior vena cava (SVC) [199], or bronchi [200] in
patients with sarcoidosis. The current authors are aware of only six published cases of
SVC syndrome complicating sarcoidosis [193, 199, 201–204]. Extensive mediastinal
lymphadenopathy compressing the SVC was a universal feature.

brother paul 28 oktober 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5767827)
ik heb dat ook!
sinds ik mijn avatar heb weggesmeten (en niet terugvind)
herken ik mezelf niet meer :(

zoek dat op google images ?

http://www.google.be/search?gcx=w&ix...uTCISUOs2d6cYP

dat is anna list

Anna List 28 oktober 2011 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5767110)
Mja dat kan toch echt niet.

Stel u voor. :? En ik ben zo'n fan van dokter House. Misschien daardoor ook dat ik inderdaad denk dat er symptomen zijn en die er inderdaad niet zijn maar ik gewoon flip ...


(Helaas, ik vrees ervoor. :?)

:cheer: House ! :cheer:

dan zou t wel al opgelost zijn natuurlijk ;-) ... uiteindelijk is het altijd lupus of sarcoisoses :-)

ff de cast : :-)

brother paul : altijd serieus dus : Foreman
Knipp : chaotisch/out of the box genoeg om House zelf te spelen
Nynorsk : 13 (for obvious reasons) ;-)
Dronkie : de enige echte immer goedgezinde Chase uiteraard eej mate !
Bigf : altijd goeie intenties en toch nooit echt vlot uitbundig vrolijk : Wilson dus!
ikzelf solliciteer voor t karakter van Dr Taub (uitleg ook overbodig me dunkt)
in karo zie ik mogelijkerwijze nog een Cuddy , al moet ze nog wat groeien, en vooral wat meer aanwezig zijn
Sugar heeft me dunkt wel een deeltje Masters in zich (echt ni slecht bedoeld hoor ! )

ah ja, en Groentje-18 ... wanneer jij genezen bent binnenkort ... schrijven we dr Cameron terug in de reeks hoor ... die zit je op t lijf gegoten :-)

Knipp 28 oktober 2011 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5767839)

ff de cast : :-)

:-D

Zal toch een keer moeten kijken dan. Op m'n tv'tje van zeven inch.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be