Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Links geërgerd over beeldmvorming islam in godsdienstlesboek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143021)

SDX 14 september 2010 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4982170)
Ik was dan ook voor een verbod (op scholen!!) op hoofddoeken en alle andere politieke en religieuze symbolen. Buiten de school doet volgens mij iedereen wat h/zij wil. Ik heb hier al meermaals betoogd tegen de negationismewet, tegen de wet op racistische uitspraken enz.

Kijk, dat is een 2snijdig mes, je bent vóór een verbod van alle politieke (daarin ga ik met je mee) en religieuze symbolen op school, nou, waarom moeten wij ónze roots, ónze waarden en normen verloochenen en verbieden, waarom?
Ik ben niet katteliek, heb er niks mee, maar we zijn stilaan bezig alles te vernietigen en verbieden wat óns eigen is/was.
Om wie of wat terwille te zijn?
Verbod op hoofddoeken hoeft voor mij ook niet overigens, maar daar heb ik zo mijn eigen theorie over, die ik hier maar niet uit de doeken doe!:lol:

SDX 14 september 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4982176)
Ik heb ook familieleden (intussen wijlen, maar toch) die in de kampen gezeten hebben. Maar vrije meningsuiting is vrije meningsuiting. Neem die knapen van Sharia2Belgium. Het is toch mooi dat die gewoon op tv kunnen komen, dan weten we wie het zijn. Kan de Staatsveiligheid rustig haar werk doen. Idem met de swastikamannen.

Ja heerlijk, die sharia4belgium op TV, overal, hoe meer hoe liever voor mij, zo leren we ze kennen, hun denkwereld, gaan mss meer en meer ogen open, maar ik weet dat het voor jou maar 'uitwassen' zijn, je komt er misschien nog ooit achter dat dat helemaal geen uitwassen zijn, maar de 'zuivere' islam zoals de profeet moh hem heeft laten optekenen!
Ik weet dat jij maar al te graag wil geloven dat er een soort van 'Europese' of 'westerse' islam is of zal ontstaan, ik help het je te hopen, zoniet vrees ik voor jouw nageslacht, ik heb geen nakomelingen meer, mijn enige zoon is er niet meer.
Op een dag zal jij of jouw nakomelingen, mensen als ik misschien dankbaar zijn dat 'wij' tenminste gestreden hebben of op zn minst ons best gedaan hebben om hen te vrijwaren van islamitische dictatuur, onderdrukking en bloeddorstigheid, islam is haatdragend en bloeddorstig Steve, maarja, jij kent de koraan niet, je kan em niet lezen in't Arabisch en de vertalingen zijn niet goed - miljoenen mohammedanen kénnen niet eens arabisch!

Steve_M 14 september 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4982192)
Kijk, dat is een 2snijdig mes, je bent vóór een verbod van alle politieke (daarin ga ik met je mee) en religieuze symbolen op school, nou, waarom moeten wij ónze roots, ónze waarden en normen verloochenen en verbieden, waarom?

Ik kom uit een vrijzinnig nest. Voor mij is het niet meer dan evident dat we kruisbeelden weren uit openbare gebouwen zoals scholen. Het is dan ook evident dat we andere religieuze symbolen daar eveneens weren. De normen, waarden en roots van de katholieken zijn niet de mijne, die van de moslims evenmin. Op dit ogenblik hebben de katholieken met hun miljoenen euro's per jaar (die ik als pragmatisch agnost mee betaal) helemaal niet te klagen, wel integendeel.

Citaat:

Ik ben niet katteliek, heb er niks mee, maar we zijn stilaan bezig alles te vernietigen en verbieden wat óns eigen is/was.
Om wie of wat terwille te zijn?
Verbod op hoofddoeken hoeft voor mij ook niet overigens, maar daar heb ik zo mijn eigen theorie over, die ik hier maar niet uit de doeken doe!:lol:
Doe ze gerust uit de doeken, ik ben daar best benieuwd naar.

Steve_M 14 september 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4982202)
Ja heerlijk, die sharia4belgium op TV, overal, hoe meer hoe liever voor mij, zo leren we ze kennen, hun denkwereld, gaan mss meer en meer ogen open, maar ik weet dat het voor jou maar 'uitwassen' zijn, je komt er misschien nog ooit achter dat dat helemaal geen uitwassen zijn, maar de 'zuivere' islam zoals de profeet moh hem heeft laten optekenen!
Ik weet dat jij maar al te graag wil geloven dat er een soort van 'Europese' of 'westerse' islam is of zal ontstaan, ik help het je te hopen, zoniet vrees ik voor jouw nageslacht, ik heb geen nakomelingen meer, mijn enige zoon is er niet meer.
Op een dag zal jij of jouw nakomelingen, mensen als ik misschien dankbaar zijn dat 'wij' tenminste gestreden hebben of op zn minst ons best gedaan hebben om hen te vrijwaren van islamitische dictatuur, onderdrukking en bloeddorstigheid, islam is haatdragend en bloeddorstig Steve, maarja, jij kent de koraan niet, je kan em niet lezen in't Arabisch en de vertalingen zijn niet goed - miljoenen mohammedanen kénnen niet eens arabisch!

Ik maak geen nakomelingen, SDX, daarvoor ben ik een te grote pessimist. Niet omwille van de islam, maar wel om tientallen andere redenen. Wellicht zie ik daarom de zaken net iets minder emotioneel dan jij.

Lach me gerust uit over wat ik schreef over koraninterpretaties: ik heb dat van een (overigens Belgische en niet-islamitische) islamoloog.

SDX 14 september 2010 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4982203)
Ik kom uit een vrijzinnig nest. Voor mij is het niet meer dan evident dat we kruisbeelden weren uit openbare gebouwen zoals scholen. Het is dan ook evident dat we andere religieuze symbolen daar eveneens weren. De normen, waarden en roots van de katholieken zijn niet de mijne, die van de moslims evenmin. Op dit ogenblik hebben de katholieken met hun miljoenen euro's per jaar (die ik als pragmatisch agnost mee betaal) helemaal niet te klagen, wel integendeel.

Voor mij hoeft er geen enkele religie te bestaan, maar je kan niet ontkennen dat het christendom een grote invloed gehad heeft op onze waarden en normen en nee, ik bedoel niet de kattelieke (Romeinse) kerk, maar talloze monniken die jarenlang in alle eenzaamheid Griekse werken vertaalden.
Citaat:

Doe ze gerust uit de doeken, ik ben daar best benieuwd naar.
't Is eigenlijk evident. Hoe meer hoe liever voor mij.
Islam is mijn vijand die bestreden dient te worden en alles wat zich vrijwillig onderwerpt aan die ideologie, en de wetten van een onzichtbaar 'iets' boven mensgemaakte wetten stelt is een vijand van de democratie, rechten en vrijheden waar onze voorouders voor gestreden hebben.

SDX 14 september 2010 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4982215)
Ik maak geen nakomelingen, SDX, daarvoor ben ik een te grote pessimist. Niet omwille van de islam, maar wel om tientallen andere redenen. Wellicht zie ik daarom de zaken net iets minder emotioneel dan jij.

Dat is natuurlijk jouw keuze, maar jij bent niet het enige levende wezen op deze aarde, iedereen heeft recht op een goed leven (ook al zijn het jouw kinderen/nakomelingen niet), elk kind dat geboren wordt heeft het recht op vrijheid, dezelfde vrijheden die wij hebben (of eigenlijk hadden, want ze worden steeds meer ingeperkt, die vrijheden), zonder angst, zonder onderdrukt te worden, recht op alles waar onze voorouders voor gestreden hebben en wij dienen door te geven aan hen, NIET weggeven of verkwanselen om hen in een wereld te storten van 1000 en 1 regeltjes, het recht om je eigen partner te kiezen, het recht om homoseksueel te zijn, het recht om je te kleden hoe je wil zonder dat je lastig gevallen wordt omdat mannen zich niet zouden kunnen beheersen, het recht op onderwijs, óók onderwijs dat indruist tegen religieuze regeltjes, het recht op vrije meningsuiting, het recht op een waardig leven, het recht op...ik kan nog uren doorgaan...en in islam bestaan die rechten niet, en voor vrouwen nóg veel minder, daarom begrijp ik niet waarom een weldenkend mens - die dat boek ooit ter hand genomen heeft - een ideologie zó haatdragend, zo bloeddorstig, zo discriminerend voor vrouwen, joden, niet- of andersgelovigen - 1; als letterlijk woord van een god kan aannemen en 2, ook maar kan faciliteren, voor op de barricades kan gaan staan.
Citaat:

Lach me gerust uit over wat ik schreef over koraninterpretaties: ik heb dat van een (overigens Belgische en niet-islamitische) islamoloog.
Ik lach je niet uit, maar zouden de vertalingen nou zó verschillend zijn van het origineel, komaan...

Edit; overigens; de koran is niet eens opgetekend in het hedendaagse arabisch!

Steve_M 14 september 2010 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4982262)
Dat is natuurlijk jouw keuze, maar jij bent niet het enige levende wezen op deze aarde, iedereen heeft recht op een goed leven (ook al zijn het jouw kinderen/nakomelingen niet), elk kind dat geboren wordt heeft het recht op vrijheid, dezelfde vrijheden die wij hebben (of eigenlijk hadden, want ze worden steeds meer ingeperkt, die vrijheden), zonder angst, zonder onderdrukt te worden, recht op alles waar onze voorouders voor gestreden hebben en wij dienen door te geven aan hen, NIET weggeven of verkwanselen om hen in een wereld te storten van 1000 en 1 regeltjes, het recht om je eigen partner te kiezen, het recht om homoseksueel te zijn, het recht om je te kleden hoe je wil zonder dat je lastig gevallen wordt omdat mannen zich niet zouden kunnen beheersen, het recht op onderwijs, óók onderwijs dat indruist tegen religieuze regeltjes, het recht op vrije meningsuiting, het recht op een waardig leven, het recht op...ik kan nog uren doorgaan...en in islam bestaan die rechten niet, en voor vrouwen nóg veel minder, daarom begrijp ik niet waarom een weldenkend mens - die dat boek ooit ter hand genomen heeft - een ideologie zó haatdragend, zo bloeddorstig, zo discriminerend voor vrouwen, joden, niet- of andersgelovigen - 1; als letterlijk woord van een god kan aannemen en 2, ook maar kan faciliteren, voor op de barricades kan gaan staan.

Ik doe geen van beiden.

SDX 14 september 2010 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4982305)
Ik doe geen van beiden.

Maar 8O Ik heb of had het geeneens over jou, maar in het algemeen.

Het gaat me overigens niet eens zozeer om die ene laatste zijn, het gaat me om de eerste zinnen, vind jij niet dat elk kind daar recht op heeft en vind jij niet dat het de moeite waard is om je (of wij - in het algemeen) daarvoor in te zetten?

Ben je - eerlijk - nou écht zo naïef, vind jij islam écht waar, géén bedreiging voor alles wat ik opsomde?

Of ga je handig de essentie van w�*t ik bedoel uit de weg?

artisjok 15 september 2010 05:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4982130)
Hou je arrogante toontje maar voor een ander arti, je imponeert mij niet meer!

Je ervaart nogal vlug arrogantie.

Citaat:

Je zegt dat aan je kind(eren) gevraagd wordt of ze uit een ander land komen omdat ze niet gedoopt zijn en ik zeg dat je aan het zeveren bent omdat mijn zoon ook nooit gedoopt is en de hele rataplan deromheen heeft gedaan en nooit werd gevraagd of wij ut een ander land komen; d�*�*r had ik het over!!
Best mogelijk dat je zoon andere ervaringen heeft/had. Dat doet niets af van mijn ervaringen.

Eigenzinnig beweert dat ik het recht verdedig en heb om RKK symbolen en vertegenwoordigers te vermijden. Ik wilde enkel aantonen dat dit niet klopt.

"Mijn kinderen gaan naar de gemeenschapsschool omdat ik niet wil dat ze godsdienstles volgen. Uiteraard komen ze daar wel in contact met gelovigen van verschillende godsdiensten. Toevallig is die school geen tientallen kilometers ver.
Mijn dochter gaat zelfs naar de Chiro; en ze volgt balletles tussen kinderen die haar verwonderd vragen van welk land ze komt; wanneer ze vertelt dat ze niet gedoopt is en haar plechtige communie niet doet."

artisjok 15 september 2010 05:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4982126)
Misschien gebruikt ze dat overdreven pretenderen dat Belgie en extreem katholiek land is als tegengewicht om haar islamiseringsijver te verantwoorden?

Waar pretendeer ik dat België een extreem Katholiek land is?
Ik wilde enkel aantonen dat je in Belgie niet kan leven zonder met RKK symbolen en aanhangers in contact te komen; in antwoord op eigenzinnig's bewering.

artisjok 15 september 2010 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4982121)
Misschien besef jij zelf niet eens waar je mee bezig bent, de rechten en vrijheden waar ónze voorouders voor gestreden hebben verkwanselen aan een ideologie die jou beschouwt als minderwaardig, daarvoor spring jij op de barricaden.

En ik heb je al eens gezegd dat je je neerbuigend toontje beter laat, wat weet jij waar ik zit?

Welke rechten en vrijheden (waar ónze voorouders voor gestreden hebben) verkwansel ik door tegen een hoofddoekverbod te zijn?

artisjok 15 september 2010 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4982143)
Je promoot de islam niet met zoveel woorden, daar pas je wel voor op, zodat niemand een enkel citaat kan geven, je gaat gewoon plat op de buik er voor, elke post van je straalt het mijlenver uit!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4982147)
Daar ben ik het volmondig mee eens.

Me dunkt dat dit eerder aan jullie lees-kwaliteiten ligt.
Gezien je hierin
Mijn kinderen gaan naar de gemeenschapsschool omdat ik niet wil dat ze godsdienstles volgen. Uiteraard komen ze daar wel in contact met gelovigen van verschillende godsdiensten. Toevallig is die school geen tientallen kilometers ver.
Mijn dochter gaat zelfs naar de Chiro; en ze volgt balletles tussen kinderen die haar verwonderd vragen van welk land ze komt; wanneer ze vertelt dat ze niet gedoopt is en haar plechtige communie niet doet.
leest dat België extreem Katholiek is.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat een ander leest.

artisjok 15 september 2010 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4982167)
Sorry, Arti maar mij lijkt dit ook een verhaaltje van 50 jaar geleden hoor..er kijkt geen kat meer om naar ongedoopte,ongevormde kinderen...integendeel..

Een verhaal van 3 jaar geleden.

Inno 15 september 2010 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4982435)
Waar pretendeer ik dat België een extreem Katholiek land is?
Ik wilde enkel aantonen dat je in Belgie niet kan leven zonder met RKK symbolen en aanhangers in contact te komen; in antwoord op eigenzinnig's bewering.

Vind je het misschien erg om met katholieken in contact te komen?

artisjok 15 september 2010 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4982015)
Wat ze wel doet is opkomen voor de rechten van 'allochtonen' en drugsgebruikers, ik heb ze nog nooit horen klagen over de 'cordon sanitaire discriminatie, ik heb ze nog nooit Danneels of de RKK het voordeel van de 'onschuld tot ander bewijs geleverd wordt' zien geven.

Wat ik zie is iemand die haar kinderen tientallen kilometers ver naar school brengt om het 'verplichte' uurtje godsdienst van een leek te ontlopen maar geen bezwaar heeft dat die andere school een meerderheid lesgevers en/of leerlingen heeft die zich outen als fundamentele aanhangers van een andere religie..
Maw zij verdedigd en maakt gebruik van het recht om RKK symbolen en vertegenwoordigers te vermijden maar laat toe dat anderen met andere religies geconfronteerd worden..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4982047)
Ik denk dat ik reeds omstandig heb uitgelegd waarom ik tegen een verbod op drugs ben.
Wat natuurlijk niet betekent dat ik drugs wens te promoten.

Mijn kinderen gaan naar de gemeenschapsschool omdat ik niet wil dat ze godsdienstles volgen. Uiteraard komen ze daar wel in contact met gelovigen van verschillende godsdiensten. Toevallig is die school geen tientallen kilometers ver.
Mijn dochter gaat zelfs naar de Chiro; en ze volgt balletles tussen kinderen die haar verwonderd vragen van welk land ze komt; wanneer ze vertelt dat ze niet gedoopt is en haar plechtige communie niet doet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4982111)
In Nederland was iemand tegen een verbod op pedofilie, wat natuurlijk niet betekende dat hij voor sex met kindjes was..dat hij zelf pedo was, was louter toevallig..:roll:

Wat heeft dit te maken met de argumentatie die ik naar voor bracht tegen een verbod op drugs?

Citaat:

Ja het gemeenschapsonderwijs zit ook vol met hardline katholieken en Jehova's met zéér fundamentele principes..:roll:

Helaas zijn de sossen er niet in geslaagd om één succesvolle jeugdbeweging uit de grond te stampen, en balletles kinderen waarvan 2/3 tegenwoordig uit éénoudergezinnen of andere varianten komen die zich druk maken over doopsels en vorming ?..waar vind je die nog ?
Jij beweerde
Maw zij verdedigd en maakt gebruik van het recht om RKK symbolen en vertegenwoordigers te vermijden maar laat toe dat anderen met andere religies geconfronteerd worden..
Ik wilde enkel aantonen dat je in België niet kan leven zonder in contact te komen met RKk symbolen en volgelingen.
Kunnen we het daar alvast over eens zijn?

artisjok 15 september 2010 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4982442)
Vind je het misschien erg om met katholieken in contact te komen?

Neen; ik vind dit niet erg.

Inno 15 september 2010 06:12

Ik denk dat mensen terecht bang zijn van de islamieten. Niet omdat het wilden of beest zijn, maar omdat, als het zo doorgaat we in de minderheid gedrukt zullen worden en ons land zullen verliezen. Net zoals Servie kosovo verloor. Maar voor Belgie zal dat heel belgie zijn. We zijn bang om onze manier van leven te verliezen.

artisjok 15 september 2010 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4982447)
Ik denk dat mensen terecht bang zijn van de islamieten. Niet omdat het wilden of beest zijn, maar omdat, als het zo doorgaat we in de minderheid gedrukt zullen worden en ons land zullen verliezen. Net zoals Servie kosovo verloor. Maar voor Belgie zal dat heel belgie zijn. We zijn bang om onze manier van leven te verliezen.

Denk je dat het angst is, die de uitgever van het schoolboek drijft; om de Moslim in het boek voor te stellen als een terrorist met bommengordel en koran en de titel 'Gewapend met koran en bommen'.

Ik denk dat je het ook niet gelukkig zou zijn indien in datzelfde schoolboek de Katholieke priester wordt voorgesteld als kindermisbruiker.

Terecht; want beiden passen beter in het schoolboek voor Nederlands om uit te leggen wat stigmatiseren is.

Sunny 15 september 2010 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4982436)
Welke rechten en vrijheden (waar ónze voorouders voor gestreden hebben) verkwansel ik door tegen een hoofddoekverbod te zijn?

Het beginsel van gelijk tussen vrouw en man.

Verder moet je leren verder denken dan je neus lang is, en de gevolgen van je islamiseringsdrift inschatten.
Dit opiniestuk kan verhelderend zijn, alhoewel ik het betwijfel in jouw geval. Je leest enkel wat je wil lezen.
http://www.nieuwpierke.be/forum_voor...ie/nl/node/828

Sunny 15 september 2010 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4982452)
Denk je dat het angst is, die de uitgever van het schoolboek drijft; om de Moslim in het boek voor te stellen als een terrorist met bommengordel en koran en de titel 'Gewapend met koran en bommen'.

Ik denk dat je het ook niet gelukkig zou zijn indien in datzelfde schoolboek de Katholieke priester wordt voorgesteld als kindermisbruiker.

Terecht; want beiden passen beter in het schoolboek voor Nederlands om uit te leggen wat stigmatiseren is.

Die uitgever volgt de actualiteit. De realiteit is dat er vandaag weer moslims ziijn die gewapend met de koran zichzelf gaan laten ontploffen in naam van de islam.
Dus niet de uitgever maar jij laat je leiden door angst : je bent zo bang om de realiteit onder ogen te zien.
Met stigmatiseren heeft dit niets te zien. Jongeren hebben het recht om correct geinformeerd te worden. Ze doorgronden de gebruikelijke politiek correctie desfinormatie mbt de islam gelukkig zelf snel genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be