Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Parweis Sangari T'was te voorspellen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173165)

Zenit 15 juli 2012 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6220999)
Nee, hij moest en zou teruggestuurd worden om een politiek statement te maken. Bespottelijk noem ik dat.

Get used to it! De tijd van het ocmw spelen op kap van een ander is voorbij.
Ga die zieligaards ter plaatse bijstaan, op uw eigen kosten, en hou op de mensen lastig te vervallen met uw FAKE solidariteit op kap van een ander.

parsprototem 15 juli 2012 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6220720)
Na een beetje zoekwerk moet ik toegeven dat Edina ergens een punt heeft wat betreft vrouwenbesnijdenis.

De (veelal Afrikaanse) landen waar die barbaarse praktijk hoogtij viert, zijn zeker niet altijd voor 100% met moslims bezaaid.
De vrouwelijke circumcisie wordt er veelal uitgevoerd naar aanleiding van nog achterlijker en nog primitievere lokale en religieuze gebruiken.

Al bij al is het een dégoutant, totaal onverantwoord gebruik uit andere werelden dan de onze, en het moet hier zeker niet geïmporteerd worden door asielbedriegers en goudzoekers uit die apelanden waar ze er zich aan vergrijpen.

Mijn nieuste buren zijn Ethiopiërs of Somaliërs. Er zijn twee meisjes, eentje van vier (kleedje tot op de grond) en eentje van negen ongeveer (kleedje tot op de grond en hoofddoekje).
Ik vraag af of die meisjes besneden zijn. Ik weet het niet en hoop niet. Maar die gedachte overvalt me altijd wanneer ik ze zie of hoor. Heel plezant als je in je tuin zit.

In de voorsteden van Parijs en in Parijs zelf wordt er besneden (meisjes) door dokters van een bepaald allooi en door clandestiene besnijders.
In '94 zou ik nog gezegd hebben dat het hier niet kon (Leuven), maar in 2012 denk ik er anders over.

circe 15 juli 2012 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6221009)
Ik weet niet waar zijn brandwonden vandaan komen, jij blijkbaar wel. Hij heeft nooit ontkend dat hij nog een moeder en broers/zussen had hoor. Hij weet alleen niet waar die zijn. Jij weet dat blijkbaar wel.

Grappig hoor, hoe de betrouwbaarheid van bronnen blijkbaar afhangt van of wat ze vertellen past in uw kraam.

IK weet niet waar zijn brandwonden vandaan komen. Jij suggereerde dat ze enkel van een afgebrande woning kunnen komen.
Trek je je woorden nu in of zo?

circe 15 juli 2012 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem (Bericht 6221033)
Mijn nieuwste buren zijn Ethiopisch of Somalisch, na een bakje frambizen, weet ik het nog niet. Ze hebben twee meisjes, eentje van vier (lang rokleedje tot op de enkels) en eentje van ongeveer negen �* tien jaar oud (tot op de enkels gekleed met hoofddoek op de trampoline een half uurtje per dag).
Dan it ik daar tussen mijn planten in de tuin en telkens vraag ik me dus af of die meisjes besneden zijn of niet. Plezante dagelijkse gedachte.

Hirsi Ali was somalische moslim en werd besneden. Dit gebeurt niet direct na de geboorte, maar wel voor de puberteit.

Pericles 15 juli 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6221036)
Get used to it! De tijd van het ocmw spelen op kap van een ander is voorbij.
Ga die zieligaards ter plaatse bijstaan, op uw eigen kosten, en hou op de mensen lastig te vervallen met uw FAKE solidariteit op kap van een ander.

Inderdaad , van mij mag ze gerust een deel van haar loon en zelfs van haar toekomstige pensioenreserves afstaan om die mannen te onderhouden , op voorwaarde natuurlijk dat ze eveneens mede financieel verantwoordelijk is voor de gevolgen van de door hen gepleegde misdrijven en hiertoe een borg van laat ons zeggen 25.000 euro stort. .

Zenit 15 juli 2012 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6221041)
IK weet niet waar zijn brandwonden vandaan komen. Jij suggereerde dat ze enkel van een afgebrande woning kunnen komen.
Trek je je woorden nu in of zo?

Edina vertelt enkel wat in haar kraam past.

Pericles 15 juli 2012 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6221051)
Edina vertelt enkel wat in haar kraam past.

Nog een beetje en ze verkoopt hier nog meer onzin dan destijds Artisjok. :lol:

Edina 15 juli 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6220660)
het staat in de hadith en Mohammed heeft gezegd dat het aanbevolen was, maar jij weet natuurlijk beter dan iedereen dat die hadith niet echt sahih is. Ik heb het je al eens verteld: misschien kan je dat ook eens in centraal Afrika, Egypte, en vooral Indonesie gaan vertellen. Hoe zit het in Saudi trouwens?

maar neen, ze doen het écht niet allemaal hoor.

In Saoedi-Arabië is het gebruik niet gekend, beste circe. Ga jij hen misschien eens vertellen dat ze hun religie niet kennen. Je beseft toch dat je dan het tegengestelde zal bereiken zeker? Het zijn in de praktijk overigens ook niet de geestelijken die je moet overtuigen, maar de vrouwen zelf.

Het toeval wil dat ik toen ik in het buitenland werkte (in een land waar vrouwenbesnijdenis jammer genoeg nog steeds op grote schaal wordt toegepast bij alle bevolkingsgroepen), iemand heb leren kennen die er werkte rond dat thema. Ik denk dat die mensen beter geplaatst zijn dan jij om te weten waar de problematiek zich situeert en hoe je daaraan iets kan veranderen. Maar ja, hun doel is natuurlijk een gebruik bestrijden, niet een religie.

Zenit 15 juli 2012 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6221060)
In Saoedi-Arabië is het gebruik niet gekend, beste circe. Ga jij hen misschien eens vertellen dat ze hun religie niet kennen. Je beseft toch dat je dan het tegengestelde zal bereiken zeker? Het zijn in de praktijk overigens ook niet de geestelijken die je moet overtuigen, maar de vrouwen zelf.

Het toeval wil dat ik toen ik in het buitenland werkte (in een land waar vrouwenbesnijdenis jammer genoeg nog steeds op grote schaal wordt toegepast bij alle bevolkingsgroepen), iemand heb leren kennen die er werkte rond dat thema. Ik denk dat die mensen beter geplaatst zijn dan jij om te weten waar de problematiek zich situeert en hoe je daaraan iets kan veranderen. Maar ja, hun doel is natuurlijk een gebruik bestrijden, niet een religie.

Waarom zouden religies niet mogen bestreden worden? Is het een alleenrecht van uw links club om het katholicisme te bestrijden ? Wie denk jij wel dat je bent om u die exclusiviteit toe te eigenen?

Zenit 15 juli 2012 12:29

Citaat:

Mijn nieuwste buren zijn Ethiopisch of Somalisch, na een bakje frambizen, weet ik het nog niet. Ze hebben twee meisjes, eentje van vier (lang rokleedje tot op de enkels) en eentje van ongeveer negen �* tien jaar oud (tot op de enkels gekleed met hoofddoek op de trampoline een half uurtje per dag).
Dan it ik daar tussen mijn planten in de tuin en telkens vraag ik me dus af of die meisjes besneden zijn of niet. Plezante dagelijkse gedachte.

Het verbaast mij dat jij als oude Belg nog recht hebt op een sociale woning.

Pericles 15 juli 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6221074)
Het verbaast mij dat jij als oude Belg nog recht hebt op een sociale woning.

En dan nog één met tuin. 8-)

Edina 15 juli 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6220728)
Wat Edina echter wel steeds maar wil betwisten is dat het gros van degenen die in 2012 hun kinderen laten besnijden weldegelijk moslims zijn

Dat wil ik helemaal niet betwisten, dat is immers gewoon een feit, maar dat betekent dus niet dat het onlosmakelijk met de islam is verboden, aangezien de meerderheid van de moslims het gebruik niet kent.

Citaat:

en dat de besnijdenis wordt uitgevoerd met de koran als leidraad (alhoewel ze analfabeet zijn), waarbij het effektief zo is dat Mohammed zegt dat besnijdenis is aanbevolen (maar dat ze niet te diep mogen snijden).
Tja, dat zal niet het enige gebruik zijn waarvoor men religie gebruikt als excuus. De orthodoxe priesters in Oost-Afrika doen dat ook.

Dat de meerderheid van de moslims (waaronder Marokkanen en Turken oftwel de overgrote meerderheid van de moslims hier) het gebruik niet kent, toont net aan dat er niet één interpretatie is van islam. Maar dat past natuurlijk niet in jouw kraam, want jij doet niet liever dan het tegendeel beweren.

Citaat:

Wat Edina doet is bewijzen aan de hand van een paar overgebleven druiden en een paar hindoes (die een gelijkaardige feestkalender volgen) dat Kerstmis zeker en vast géén christelijk gebruik is.
Een paar? Als jij tientallen miljoenen een paar wil noemen, dan is dat voor jouw rekening.

Edina 15 juli 2012 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6220760)
Een bepaalde bevolkingsgroep hoort niet in onze contreien thuis en ze doen elke dag hun best om dat te bewijzen!
Aan de rest van de prietpraat die moet bewijzen dat wat krom is eigenlijk recht is hebben we geen boodschap meer! Opkuisen die stal...

Dat jij een ordinaire racist ben, hoefde je niet nog eens extra in de verf te zetten, andev. Leer er maar mee leven dat die bevolkingsgroep hier is, want ze gaan niet meer verdwijnen.

Pericles 15 juli 2012 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6221091)
Dat jij een ordinaire racist ben, hoefde je niet nog eens extra in de verf te zetten, andev. Leer er maar mee leven dat die bevolkingsgroep hier is, want ze gaan niet meer verdwijnen.

T'kan verkeren zei Bredero.

parsprototem 15 juli 2012 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6220768)
.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik vind dat ook een must in deze tijden.

Volgens het Belg-zijn heb ik Belgische buren.

Volgens de origine heb ik Nigeriaanse, Marokkaanse, Ethiopische of Somalische (?) en Palestijnse of Jordaanse of Irakeze (?) buren. Sommige van die origines staan dan nog eens wat haaks op elkaar onderling. Ik kan de talen die ik hoor op enkele na ook niet meer identificeren, laat staan verstaan.

Het enige dat ik wel versta is het krijsen en schreeuwen van de kinderen. Ze hebben toch iets gemeen, maar dan weer niet met mij. Daar sluit ik dan graag en voor al de rest ook de deuren en de vensters voor.

Eigenlijk zou een sociale huisvestingsmaatschappij elke autochtoon een papier ter ondertekening moeten voorleggen vooraleer het huurcontract wordt getekend: dat ze op de hoogte zijn van het feit dat ze volledig omringd kunnen of zullen zijn door mensen die een vreemde taal spreken, ze afzien van sociaal contact op z'n Vlaams, en daarna niet moeten komen zagen.

Er moeten vele zaken aangepast worden, helaas.

Klarekijk 15 juli 2012 12:43

Citaat:

Plezante dagelijkse gedachte ???? dat vind ik een zeer vreemde gedachte in het opzicht over besnijdenis van jonge meisjes ., eerder barbaars .

Supe®Staaf 15 juli 2012 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6221091)
Leer er maar mee leven dat die bevolkingsgroep hier is, want ze gaan niet meer verdwijnen.

Mogelijk.
Maar dan zal de originele bevolking stilaan verdwijnen.
De brain-drain komt stilaan op gang.
De kerktoren verliest zijn aantrekkingkracht voor mensen met potentiëel.
De oorzaken zijn gekend...

Edina 15 juli 2012 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6220768)
Ik lees heel goed wat er staat, ook als het over cijfers gaat!
De cijfers over werkloosheid gaan over migranten, waar jij dan even niet EU van maakt, trouwens, in Antwerpen is een enorme toestroom bezig van Nederlanders van allochtone origine, omdat zij door zich hier te vestigen ontsnappen aan de regelgeving voor gezinshereniging, evengoed komen veel Marokkaanse Spanjaarden deze kant op, en zijn er migranten die Belg geworden zijn, dus jou redenering slaat nergens op.
Zolang je niet registreert op basis van origine, weet niemand hoe het nu precies zit en bestaan er hoogstens indicatoren die enigszins een beeld geven.

Blijkbaar lees je toch niet zo goed, want ik gebruikte net de cijfers van die bepaalde deelgroep om een exact cijfer te kunnen berekenen. Jij mag altijd eens argumenteren waarom de cijfers van die deelgroep zo zou afwijken tov de rest van de groep.

Citaat:

Blijkbaar wil het er bij jou maar niet in dat mensen met weinig arbeidsverleden, lage opleiding, weinig sociale vaardigheden op de arbeidsmarkt, met slechte taalbeheersing en culturele bagage die belasting vormt op de arbeidsmarkt uiteraard ook minder kansen vinden en dus oververtegenwoordigt zijn. Wil daarom niemand van die groep werken? UIteraard wel, maar hun motivatie is een beter leven, onze sociale zekerheid is dus eerder dan werk een factor om zich hier te vestigen.
Hopelijk lukt het je nu de nuance te lezen, ik zeg dat een beter leven - sociale zekerheid ons aantrekkelijk maakt, en jij beweert dat die mensen vooral komen voor werk en ook aan het werk zijn. Niet dus. Ook omdat ze gewoon zwak staan op de arbeidsmarkt en sneller hun job weer kwijt zijn of enkel af en toe interimwerk kunnen doen.
Ik heb nergens beweerd dat hun motivatie niet een beter leven zou zijn of dat ze niet zwak staan op de arbeidsmarkt. Ik heb al evenzeer nergens beweert dat die mensen bijna allemaal aan het werk zijn. Ik heb alleen beweerd dat slechts een minderheid van een uitkering leeft en dat zijn gewoon de feiten. Of jij dat nu onder ogen wil zien of niet.

Citaat:

Je bewering is dus nu voor de tweede keer ontkracht, laten we hopen dat er ooit eens registratie komt op basis van origine wat het totale gebruik van sociale zekerheid en deelname aan arbeidsmarkt betreft, dan worden die praatjes zoals jij ze verkoopt eindelijk eens weerlegt.
Mijn bewering is helemaal niet ontkracht. De meerderheid van de allochtonen leeft hier niet van een uitkering. Dat zijn gewoon feiten en daar ging het over.

Pericles 15 juli 2012 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6221118)
Blijkbaar lees je toch niet zo goed, want ik gebruikte net de cijfers van die bepaalde deelgroep om een exact cijfer te kunnen berekenen. Jij mag altijd eens argumenteren waarom de cijfers van die deelgroep zo zou afwijken tov de rest van de groep.

Ik heb nergens beweerd dat hun motivatie niet een beter leven zou zijn of dat ze niet zwak staan op de arbeidsmarkt. Ik heb al evenzeer nergens beweert dat die mensen bijna allemaal aan het werk zijn. Ik heb alleen beweerd dat slechts een minderheid van een uitkering leeft en dat zijn gewoon de feiten. Of jij dat nu onder ogen wil zien of niet.

Mijn bewering is helemaal niet ontkracht. De meerderheid van de allochtonen leeft hier niet van een uitkering. Dat zijn gewoon feiten en daar ging het over.

De feiten ?
Tamelijk recent is er nog een verslag van een studie verschenen in de krant. Slechts ca. 50 procent van de allochtone mannen zou werken en minder dan 25 procent van de vrouwen .
Waarvan leeft de rest dan ?
Dat verslag is hier zelfs uitgebreid ter sprake geweest.

Zenit 15 juli 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6221097)
T'kan verkeren zei Bredero.

Dat is juist. De dag dat die ordinaire racisten als Andev niet langer bereid zijn om belastingen op te hoesten om de fake solidariteit te financieren van parasitaire welzijnsprofeten die te ordinair zijn om in eigen geldbeugel te tasten om hun fake goedertierigheid te bekostigen, is het gedaan met die ordinaire rooie zelfbedieners.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be