Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

Henri1 9 januari 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5919590)
Het is maar wat je 'binnenkort' noemt. Als de regering zo sterk blijft verderdoen zal het niet voor morgen zijn. :lol:

Vergeleken met de eeuwigheid is het zeker en vast héél binnenkort.

mkb 9 januari 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5919593)

Tja, volgens die redenering is het verdwijnen van België ook voor héél binnenkort. ;-)

Salvadorii 9 januari 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5919577)
Partijen komen, partijen gaan. Maar de Vlaamse wil om de Belgische macht te breken is een eeuw oud en gaat vandaag naar een hoogtepunt. De geschiedenis toont aan dat deze beweging niet te breken is, ze zal doorzetten tot ze haar doel bereikt heeft. Nog eens ter info: dat is het breken van de Belgische macht.

Inderdaad, de Vlaamse ontvoogding is een historisch proces die wel kan eb en tij kan meemaken, maar die enkel één afloop kan hebben, net zoals de andere ontvoogdingsstrijden van de voorbije eeuw, die van de vrouw, homos, ethnische en religieuze minderheden. Ja, de N-VA zou kunnen blunderen, hoewel ik dat onwaarschijnlijk acht, maar dan staat er gewoon een andere beweging op die de fakkel zal overnemen. De pVlaamse partijen van begin vorige eeuw zijn verdwenen, de VU ook, misschien dat VB volgt - so what? De grondstroom die erachter schuilde is enkel gegroeid...

E. Gidius 9 januari 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5918516)
We hadden het over het VB, remember?

Dat heeft hij in zijn razernij niet eens gemerkt :-D

ViveLaBelgique 9 januari 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5919378)
Ik ben helemaal niet te vreden - Silvio Di Rupo is de slechtste eerste minister ooit, en hij is goed bezig om de economie de grond in te boren. Dat hoer van een mens is de hardwerkende Vlaming dood aan 't belasten terwijl de problemen helemaal niet sturctureel aangepakt worden - al onze buurlanden zijn naar een pensioenleeftijd van 67 gegaan, Vladimir Di Poetin wil eventueel in zijn tweede ambtstermijn brugpensioenen pas vanaf 54(!) toelaten, met uitzonderingen uiteraard...:roll:

Die man weet dat hij de problemen enkel opstapelt voor morgen (net zoals Leterme en Verhofstadt dat wisten) maar dat kan hem geen reet schelen omdat hij enkel bezig is met PM te spelen, excuseer, Président te spelen. Uitschot die man en de hele regering eigenlijk. Ze verdienen een eerlijk proces en dan een kogel in het hoofd eigenlijk - gelijk Moebarak, die reed ook uit grootheidswaanzin zijn land de gracht in.

Bij welke rechtbank ga je ze een proces aandoen ?

quercus 9 januari 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5919590)
Het is maar wat je 'binnenkort' noemt. Als de regering zo sterk blijft verderdoen zal het niet voor morgen zijn. :lol:

Inderdaad, door de stommiteiten Di Rupo & C° zit N-VA zeer comfortabel. 8-)

ViveLaBelgique 9 januari 2012 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5919577)
Partijen komen, partijen gaan. Maar de Vlaamse wil om de Belgische macht te breken is een eeuw oud en gaat vandaag naar een hoogtepunt. De geschiedenis toont aan dat deze beweging niet te breken is, ze zal doorzetten tot ze haar doel bereikt heeft. Nog eens ter info: dat is het breken van de Belgische macht.

Wat is jouw definitie van de "Belgische macht" ?

ViveLaBelgique 9 januari 2012 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5919604)
Inderdaad, de Vlaamse ontvoogding is een historisch proces die wel kan eb en tij kan meemaken, maar die enkel één afloop kan hebben, net zoals de andere ontvoogdingsstrijden van de voorbije eeuw, die van de vrouw, homos, ethnische en religieuze minderheden. Ja, de N-VA zou kunnen blunderen, hoewel ik dat onwaarschijnlijk acht, maar dan staat er gewoon een andere beweging op die de fakkel zal overnemen. De Vlaamse partijen van begin vorige eeuw zijn verdwenen, de VU ook, misschien dat VB volgt - so what? De grondstroom die erachter schuilde is enkel gegroeid...

En wat is die grondstroom dan volgens jouw ? Is deze vooral "makaken buiten", "weg met de Koning", "Geen Frans in Vlaanderen", "Vlaanderen onafhankelijk", "Vlaamse zelfgenoegzaamheid" of iets anders dat primeert in die grondstroom ?

stuyckp 9 januari 2012 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5919648)
En wat is die grondstroom dan volgens jouw ? Is deze vooral "makaken buiten", "weg met de Koning", "Geen Frans in Vlaanderen", "Vlaanderen onafhankelijk", "Vlaamse zelfgenoegzaamheid" of iets anders dat primeert in die grondstroom ?

Wat zijn makaken, dat ken ik helemaal niet ? Klinkt nogal racistisch maar ik kan me vergissen.

Salvadorii 9 januari 2012 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5919593)

Facepalm d'Or voor uw belachelijke bijdrage - ja, een oneidige getal is veel groter dan een eindig getal. Proficiat. Als jullie in Wallonie allemaal zo slim zijn, waarom is dat daar zo 'n economisch zwart gat vol kak?

Salvadorii 9 januari 2012 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5919653)
Wat zijn makaken, dat ken ik helemaal niet ? Klinkt nogal racistisch maar ik kan me vergissen.

Makaken zijn een familie van apensoorten, maar het lijkt me sterk dat iemand er in BE een punt van zou maken van ze buiten te jagen omdat men ze in deze contreien enkel aantreft in zoos...

Salvadorii 9 januari 2012 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5919648)

Wat het meeste primeert is; laat ons onze eigen zaken regelen, en dat de Walen zich niet moeten moeien.

NB: Vlamingen hebben over het algemeen geen problemen met apen uit Zuid-oost Azie...

Het Oosten 9 januari 2012 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5919669)
Makaken zijn een familie van apensoorten, maar het lijkt me sterk dat iemand er in BE een punt van zou maken van ze buiten te jagen omdat men ze in deze contreien enkel aantreft in zoos...

U bent precies zeer vertrouwd met deze beesten. Het lijkt me zelfs soms dat u het een en het ander van hen hebt overgenomen.

Distel 9 januari 2012 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5919692)
U bent precies zeer vertrouwd met deze beesten. Het lijkt me zelfs soms dat u het een en het ander van hen hebt overgenomen.

En niet alleen Salvadorii zelfs. Dankzij het quote-systeem van dit forum zijn er wel meer mensen die stukjes bericht van u hebben overgenomen.

Het Oosten 9 januari 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5919705)
En niet alleen Salvadorii zelfs. Dankzij het quote-systeem van dit forum zijn er wel meer mensen die stukjes bericht van u hebben overgenomen.

U kunt veel beter. Enfin, misschien ook niet.

Salvadorii 9 januari 2012 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5919692)

Liever een aap dan een huisneger...

NB: Ik ben met vele dierensoorten vertrouwd. De natuur is iets wonderbaars. Maar zelfs moest ik die apen niet door die weg kennen, zou ik ze sowieso kennen via het Macaca-incident die in 2006 George Allen zijn zitje in de senaat koste. Maar geen erg, onwetendheid mond vaak uit in haat voor diegene die wel kennis hebben. Dat is maar menselijk...

stuyckp 9 januari 2012 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5919712)

In alle geval ik wacht eigenlijk op een reactie van u met betrekking tot de reactie van het rekenhof betreffende de begroting. In tegenstelling tot de EU die nogal zachtjes de zaak afwees was het rekenhof niet mals voor dat onding dat sommigen een begroting durven noemen. Mensen zoals u in feite. En blijf aub bij de les, het gaat niet over de Vlaamse begroting!

Distel 9 januari 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5919712)

Wij kunnen inderdaad beter dan jou quoten. Jij bent immers niet geinteresseerd in en volwassen discussie.

Amon_Re 9 januari 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5919110)
Pech voor u:

Minister van Financiën Steven Vanackere had afgelopen weekend naar eigen zeggen een goed gesprek met Europees commissaris Olli Rehn over de begroting die ons land eind vorig jaar opstelde. Volgens Vanackere geeft de Europese Commissie, na wat hij "de heisa van de afgelopen weken" noemt, "voorwaardelijk vertrouwen" aan ons land.

"Men kreeg op zeker ogenblik de indruk dat we door Europa op de vingers werden getikt. Wel, ik denk dat het correct is om te zeggen dat er nog werk aan de winkel is, maar dat Europa ook wel erkent dat de begroting stapsgewijs in orde aan het komen is", reageerde Vanackere in "De ochtend" op Radio 1.

Zó is dat! En dat is al héél wat anders dan uw aprioristisch geneuzel.

Bedankt om te bevestigen dat de originele begroting afgekeurd werd

Amon_Re 9 januari 2012 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5919139)
Niks van . Dat de begroting moest bijgesteld worden, dat wist iedereen zo wat. Dat zal dan, zoals gepland, gebeuren in februari . Trouwens niet alleen zal de Federale regering dit moeten doen. Oók de Vlaamse regering zal haar begroting moeten bijstellen. En nog niet zo'n klein beetje als ik Van Mechelen mag geloven.

U draait uw gat maar dat is niet wat jij tot deze morgen beweerde. Jij beweerde dat de originele begroting goedgekeurd zou worden na 'een woordje uitleg'. De waarheid is totaal anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be