Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Break : N-VA stapt niet in definitieve regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102364)

Kaal 26 februari 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3276534)
Het is wel aan die kleine minderheid te danken dat Vlaanderen vandaag de dag over een ruime vorm van zelfstandigheid beschikt. Hervormingen die de traditionele partijen hen nooit zouden gegund hebben. Trouwens vraag ik me af waar jij die "kleine minderheid" haalt. Indien je de kiezers van VB, N-VA, lijst DD en de confederalisten van CD&V samentelt, zit je gemakkelijk rond de 50 %, voldoende om dit apenland naar de geschiedenisboeken te verwijzen, waar het thuishoort.
Vlamingen die gewoon hervormingen willen, daar koop ik niks voor. We weten allemaal wat die hervormingen betekenen. Een lege doos.

Ik bedoel met "kleine minderheid" de mensen die Vlaanderen zowiezo onafhankelijk willen zien, dus ook indien België effectief een modelstaat was, er geen transferts bestonden en de taalgrens scrupuleus gerespecteerd zou zijn.

We hebben het hier al eens over gehad, en ik ga met je akkoord.

ancapa 26 februari 2008 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3276534)
Het is wel aan die kleine minderheid te danken dat Vlaanderen vandaag de dag over een ruime vorm van zelfstandigheid beschikt. Hervormingen die de traditionele partijen hen nooit zouden gegund hebben. Trouwens vraag ik me af waar jij die "kleine minderheid" haalt. Indien je de kiezers van VB, N-VA, lijst DD en de confederalisten van CD&V samentelt, zit je gemakkelijk rond de 50 %, voldoende om dit apenland naar de geschiedenisboeken te verwijzen, waar het thuishoort.

Vlamingen die gewoon hervormingen willen, daar koop ik niks voor. We weten allemaal wat die hervormingen betekenen. Een lege doos.

de verantwoordelijkheid ligt bij de vlaamse politici ! zij bedriegen hun kiezers !
zij hebben geen ballen aan hun lijf, platte vijgen en tsjeven blijven tsjeven... geef ze nog wat "borrelnootjes" of zijn het toch nog "apennootjes" ?

bedrogen kiezers stemmen daarna voor de "anti-politiek" van Vlaams Belang en LDD ! en dan maar klagen over "zwarte zondagen" :roll:

ancapa 26 februari 2008 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 3276544)
Ik bedoel met "kleine minderheid" de mensen die Vlaanderen zowiezo onafhankelijk willen zien, dus ook indien België effectief een modelstaat was, er geen transferts bestonden en de taalgrens scrupuleus gerespecteerd zou zijn.

We hebben het hier al eens over gehad, en ik ga met je akkoord.

die kleine minderheid is veeeeel groter dan je denkt, een "koninklijk" bezoekje aan de VRT gaat daat niet veel aan veranderen.

wat een valse show- of schijnvertoning was dat zeg :-(

Nota aan VRT-journalisten : (moeilijke en lastige) vragen stellen verboden !

Geert C 26 februari 2008 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3276539)
Een kinderhand is snel gevuld.
Inmiddels is de meerderheid van Vlaanderen volwassen geworden.
Dus in 2009 zal de nieuwe Vlaamse regering zijn meerderheid gaan gebruiken.

Och, hoe dikwijls hebben we dat al niet gehoord, dat fabeltje dat na de volgende verkiezingen de Vlaams-nationalisten de meerderheid gaan hebben? :roll:

Kaal 26 februari 2008 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3276561)
die kleine minderheid is veeeeel groter dan je denkt, een "koninklijk" bezoekje aan de VRT gaat daat niet veel aan veranderen.

wat een valse show- of schijnvertoning was dat zeg :-(

Nota aan VRT-journalisten : (moeilijke en lastige) vragen stellen verboden !

Ik schat die op 30%. De rest zijn mensen met gemengde gevoelens over België.

robert t 26 februari 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3276554)
de verantwoordelijkheid ligt bij de vlaamse politici ! zij bedriegen hun kiezers !
zij hebben geen ballen aan hun lijf, platte vijgen en tsjeven blijven tsjeven... geef ze nog wat "borrelnootjes" of zijn het toch nog "apennootjes" ?

bedrogen kiezers stemmen daarna voor de "anti-politiek" van Vlaams Belang en LDD ! en dan maar klagen over "zwarte zondagen" :roll:

Voor een deel akkoord, maar je mag ze toch niet allemaal over dezelfde kam scheren. Neem nu de CD&V-jongeren, die regelrecht tegen de standpunten van de CD&V ingaan. Dit is een hoopvol signaal. Wat die "anti-politiek" betreft, voor mij is dat de enige juiste. Dat je daarbij de N-VA vergeet te vermelden zal ik er maar bijnemen.

Geert C 26 februari 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 3276570)
Ik schat die op 30%. De rest zijn mensen met gemengde gevoelens over België.

10% zal er veel dichter bij in de buurt liggen, denk ik. :?

ericferemans 26 februari 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 3276537)
Beste het probleem van de franstaligen is de regionalisering an sich, niet wie die regionalisering vraagt en ook niet op welke manier de vraag is geformuleerd of verpakt.

Dat haal je de koekoek!
België is namelijk al gefederaliseerd, en de Walen waren daarbij aanwezig.
Komaan zeg !8O

ericferemans 26 februari 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3276598)
Voor een deel akkoord, maar je mag ze toch niet allemaal over dezelfde kam scheren. Neem nu de CD&V-jongeren, die regelrecht tegen de standpunten van de CD&V ingaan. Dit is een hoopvol signaal. Wat die "anti-politiek" betreft, voor mij is dat de enige juiste. Dat je daarbij de N-VA vergeet te vermelden zal ik er maar bijnemen.

Jaja: voor de RECHTSE anti-politiek stemmen, niet voor een democratische, linkse politiek heeft al VEEL uitgehaald ha!ha! ha!

robert t 26 februari 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3276605)

Deze stupiede bewering zou ik graag toch eens uitgelegd krijgen. Je hebt vermoedelijk een telraam waar er slechts 10 bolletjes opstaan.

robert t 26 februari 2008 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3276614)
Jaja: voor de RECHTSE anti-politiek stemmen, niet voor een democratische, linkse politiek heeft al VEEL uitgehaald ha!ha! ha!

Je fameuze democratische linkse politiek betekent NIKS meer in Vlaanderen, met veel moeite 20 % van de stemmen. Dus iets minder hoog van de toren blazen, maar ik begrijp dat bescheidenheid en Feremans begrippen zijn die totaal niks met elkaar te maken hebben.

ericferemans 26 februari 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3276539)
Inmiddels is de meerderheid van Vlaanderen volwassen geworden.
Dus in 2009 zal de nieuwe Vlaamse regering zijn meerderheid gaan gebruiken.

Ezels stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Vlamingen zijn geen amsterdammers he ;)

vlijmscherp 26 februari 2008 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3276635)
Ezels stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Vlamingen zijn geen amsterdammers he ;)

Feremans, zelf jij moet toch beseffen dat met dit akkoord de traditionele partijen een historische afgang tegemoet gaan bij de volgende verkiezingen?

ericferemans 26 februari 2008 14:34

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3276632)
Je fameuze democratische linkse politiek betekent NIKS meer in Vlaanderen, met veel moeite 20 % van de stemmen. Dus iets minder hoog van de toren blazen, maar ik begrijp dat bescheidenheid en Feremans begrippen zijn die totaal niks met elkaar te maken hebben.

Je kan de Vlamen één keer bedriegen, misschien kan je sommige jaren lang bedriegen. Maar je kan niet alle Vlamingen eeuwig bedriegen met storry-verhalen van:
- we gaan de meerderheid halen met het VB
- DE Vlamingen zullen volgende keer weer dom stemmen, en geloven wat NVA, JMDD, VB en andere leugentjeven hen wijsmaken.

De Sp.a, zeker met een combatief anti-establishment tintje is samen met de Groenen klaar voor een stevige reactie.

Rechts heeft een serieuze kans gehad 51 der Vlamen stemde rechts: de absolute meerderheid!
En er gebeurde.....NIETS!

Misschien zit de oplossing wel hier:

Bijlage 30745

HAMC 26 februari 2008 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3276605)

1% misschien, ruim geschat.

ericferemans 26 februari 2008 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3276636)
Feremans, zelf jij moet toch beseffen dat met dit akkoord de traditionele partijen een historische afgang tegemoet gaan bij de volgende verkiezingen?

Neen: ik zie overduidelijk in dat de verliezers van vorige keer er enorm op vooruit zullen gaan....
Of denk je dat Leterme en BDW indruk hebben gemaakt?
Dat het ongelofelijk gedoe van het VB nog iemand overtuigt om NIET weg te lopen?

De voorspelbare winnaars:
- Groen!
- Spa (-Rood)
- Open-VLD
- JMDD
- MR
- CDH

de GROTE VERLIEZERS: het KARTEL, gevolgd door de PS. HET VB!

HAMC 26 februari 2008 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3276638)

De Sp.a, zeker met een combatief anti-establishment tintje is samen met de Groenen klaar voor een stevige reactie.

:rofl:

ericferemans 26 februari 2008 14:52

paniek en hysterie breekt uit...

HAMC 26 februari 2008 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3276659)
paniek en hysterie breekt uit...

Als iedereen in de SPa die sprookjes gelooft kan het VB op twee oren slapen. Winst verzekerd.

ericferemans 26 februari 2008 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3276662)
Als iedereen in de SPa die sprookjes gelooft kan het VB op twee oren slapen. Winst verzekerd.

Jullie liedeken is uit, vriend.

Niemand gelooft nog in een partij die jarenlang geld verslindt, dan wat liekes maakt over moskeeën, dan nog wat misdadigers benoemt als "veiligheidsexpert", ondertussen wat flauwiteiten blijft debiteren en duidelijk bestaat uit vangers, overlopers, teruglopers, weglopers en allerlei dom schoremorie in de leiding van die partij.

Het doek valt, de mensen (en de mandatarissen) lopen schuifelend weg, eerst naar de komiek JMDD, sommigen zelf terug naar de Sp.a. Stillekes, maar duidelijk.
Het feest is uit, schat, er wordt niet meer getoast op de "final solution".
Er is geen puf meer om te doen alsof.
De verbijstering van PDW toen hij in Antwerpen werd afgestraft was duidelijk, de schandalen rond de pretentieuse heks van boven Antwerpen, het niet-vrijende gedrocht dat ooit al een het NVA teisterde, een royalistische pa heeft, een partij die dan nog pedofielen, nazi's, drugdealers telt en de jeugt aanspoort tot makakkenjacht in Antwerpen: vergeet het vent.

Het VB gaat nu zijn zwanenzang. En de andere pippo, de NVA clown wordt binnenkort ook afgeslacht. Die eerst met JMDD flirte, dan met de geit van een Leterme vogelde, nu wat verdwaasd rondfladderd na veel vette vis te hebben gevangen: DE NOORDZEE IS IMMERS VAN BELGISCH TOT VLAAMSCH GEPROMOVEERD! :-D:-D:-D:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be