Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wanneer gaat België dood? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105514)

kamiel spieces 8 mei 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3410142)
Héél verstandig!

En op hun beurt maakt het regime gebruik van de media. De media zijn meestal regimeslaven. Soms bewust uit angst voor het verlies van hun leven. Veel vaker onbewust om broodroof te vermijden. Niet regimegetrouwe media worden monddood gemaakt of gedemoniseerd. Op die manier is het nooit moeilijk geweest voor de machthebbers om de 'massa' achter zich te krijgen.
Zelfs Hitler, Lenin, Mao, Castro, Poetin en zovele anderen slaagden, en slagen, daar op identiek dezelfde manier in.

Niet alleen de media zijn regimeslaven maar ook zoveel andere instellingen (kuddes) staan onder deze druk van wereldleiders, die één dezelfde koers willen varen op het wereldtoneel van vandaag.

Maar het systeem waar je het over hebt dat zich globaal ook serieus aan't uitstrekken (versterken) is, dat is een systeem dat zich keer op keer zichzelf opblaast en is dus van tijdelijke aard volgens mij. De geschiedenis heeft dit al meermaals bewezen zoals u weet. Maar nu met de globalisering wordt het systeem alleen verder uitgebreid en zal dus volgens mij vroeg of laat catastrofale gevolgen hebben.

Knuppel 8 mei 2008 11:49

Het systeem waarover ik het heb heeft altijd al catastrofale gevolgen gehad. Over de hele wereld. En dat zo blijven omdat de mens een kuddedier is dat zijn leiders volgt, zelfs al gaan al eens wat ogen open VOOR ze hen de afgrond in volgen.

Klokkenluiders zijn nochtans ook van alle tijden, maar die worden bijna altijd verguisd en gedemoniseerd inplaats van geloofd. Daarom blijven het ook eerder uitzonderingen.

kamiel spieces 8 mei 2008 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3410361)
Het systeem waarover ik het heb heeft altijd al catastrofale gevolgen gehad. Over de hele wereld. En dat zo blijven omdat de mens een kuddedier is dat zijn leiders volgt, zelfs al gaan al eens wat ogen open VOOR ze hen de afgrond in volgen.

Klokkenluiders zijn nochtans ook van alle tijden, maar die worden bijna altijd verguisd inplaats van geloofd. Daarom blijven het ook eerder uitzonderingen.

Als we ons in een groep bevinden gaan we automatisch op in het groepsgedrag.
De mens is een speelbal van het conformisme: als we ons in een groep bevinden gaan we automatisch op in het groepsgedrag.
We hebben angst om alleen te staan, ons anders te gedragen en buiten de massa te vallen. Van een autonoom wezen vervormen we tot een louter instrument, zonder vrije wil, dat meegevoerd wordt op de stroming van het groepsdenken, tegen onze normen en waarden in.

Een voorbeeld van deze ‘kuddediermentaliteit’ kan gevonden worden in groepsagressie. Mensen vertonen in groepsverband veel sneller een motivatie tot agressie. Samen gaan mensen sneller tot de aanval over dan alleen. Na een ietwat ongeplaatste reactie van een vooraanstaand Frans politicus met betrekking tot kansarme migrantenjongeren bijvoorbeeld, worden de geviseerde jongeren gedreven door dezelfde motivatie: het gevoel alleen te staan, niet gerespecteerd te worden, geen kansen te krijgen. Dat gevoel van desillusie zetten ze al snel om in een massagevoel van agressie. Samen verwerken ze hun ontgoocheling door auto’s te beschadigen en bedrijven die hen geen kans geven, in brand te steken. Die hooligans bestaan niet enkel uit probleemjongeren, maar ook diegenen die steeds binnen de lijntjes bleven, transformeren plots tot meedogenloze wezens.

Knuppel 8 mei 2008 12:11

Citaat:

Als we ons in een groep bevinden gaan we automatisch op in het groepsgedrag.
Indien het waar was wat jij beweert bestond er allang niets meer om te kunnen beschadigen.

Niet iedereen danste, en danst naar de pijpen van Stalin, Hitler, Mao en Onkelinks.

filosoof 8 mei 2008 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3409437)
Persoonlijk denk ik dat de dreigementen van de Franstaligen (beletten de oh zo broodnodige staatshervormingen goed te keuren) de roep tot splitsing van het land enorm zal doen toenemen...

Die zijn in blok woedend omdat de Vlamingen in blok BHV op de agenda plaatsen... :-D
En dat (samen een blok vormen)... dat mogen alleen de Franstaligen...

blok blok blok blok blok blok blok blok blok:? Komt me bekend voor. Waar hoorde ik dat woord nog? Voor het Gentse Gerechtshof of..?

kamiel spieces 8 mei 2008 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3410388)
Indien het waar was wat jij beweert bestond er allang niets meer om te kunnen beschadigen.

Niet iedereen danste, en danst naar de pijpen van Stalin, Hitler, Mao en Onkelinks.

Nee zeker niet iedereen, maar het gros van de collectieve mensheid wel.

Daarom,

Klokkenluiders zijn nochtans ook van alle tijden, maar die worden bijna altijd verguisd en gedemoniseerd inplaats van geloofd. Daarom blijven het ook eerder uitzonderingen.

filosoof 8 mei 2008 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3410388)

En Knuppeltje is de gelukkige (:??)winnares van:

Goe en flink gedaan, Knuppeltje!

Knuppel 8 mei 2008 12:22

Godwin gaat over het nazisme, Filo. Niet over dictators in het algemeen.
Op dat vlak ben jij trouwens een van de absolute kampioenen.

Knuppel 8 mei 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3410392)
Nee zeker niet iedereen, maar het gros van de collectieve mensheid wel.

Daarom,

Akkoord.

Vergeet echter niet dat 'het gros' geen tijd heeft om uit te zoeken of het wel verstandig was/is om de dissidenten van een regime te helpen demoniseren. Tegen de Goebelspraktijken van regimes en hun medestanders van de media was bovendien nog nooit een dissident opgewassen.

Karel Hendrik 8 mei 2008 12:32

Beste Knuppel,

Het is zo dat art.85 van onze Grondwet bepaalt dat de nakomeling van Leopold I die huwt zonder toestemming van de Koning of van hen die bij gebreke van de Koning de macht uitoefenen (lees het Parlemnt) zijn recht opde Kroon verliest.
Voor het huwelijk van Albert en Elisabeth heeft het parlement nooit zijn toestemming verleend. En dus ook Leopold II niet.
U kunt alles nalezen in de biografie "Elisabeth van België,een ongewone Koningin" van Evrard Raskin, uitgegeven door Houtekiet in 2005 (ISBN90 5240 822 X) meer bepaald op blz.132 onder de titel 'ongeldige eedaflegging?'

Knuppel 8 mei 2008 12:43

Ik zet het voor alle duidelijkheid nog een onder elkaar.
Niet dat er ook maar één franstalige, belgicist of monarchist zich ooit veel aan het overtreden van de het vodje papier gelegen liet dat 'Belgische grondwet' genoemd wordt....

Citaat:

Het Koninkrijk België is overleden op 17.12.1909.
Zijn zogenaamde opvolger Albert I is immers nooit Koning van België geweest.
Ingevolge art.85 van de Belgische Grondwet verloor Albert van Saksen Coburg Gotha zijn recht op de kroon door zijn huwelijk met Elisabeth hertogin in Beieren.
Sindsdien betalen de Belgen wel belastingen om,via de civiele lijst, de famile Saksen Coburg aan vette, belastingsvrije erfenissen te helpen.
Noch Leopold III, noch Boudewijn, noch Albert I, zijn ooit Koning van België geweest aangezien hun vader of grootvader geen recht had op de troon.
Het spijt mij voor Delphine, maar haar vader is nooit Koning geweest.
Diegenen die twijfelen aan deze vaststelling moeten maar de biografie van Elisabeth lezen van Raskin.

Het is zo dat art.85 van onze Grondwet bepaalt dat de nakomeling van Leopold I die huwt zonder toestemming van de Koning of van hen die bij gebreke van de Koning de macht uitoefenen (lees het Parlemnt) zijn recht opde Kroon verliest.
Voor het huwelijk van Albert en Elisabeth heeft het parlement nooit zijn toestemming verleend. En dus ook Leopold II niet.
U kunt alles nalezen in de biografie "Elisabeth van België,een ongewone Koningin" van Evrard Raskin, uitgegeven door Houtekiet in 2005 (ISBN90 5240 822 X) meer bepaald op blz.132 onder de titel 'ongeldige eedaflegging?'

kamiel spieces 8 mei 2008 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3410418)
Akkoord.

Vergeet echter niet dat 'het gros' geen tijd heeft om uit te zoeken of het wel verstandig was/is om de dissidenten van een regime te helpen demoniseren. Tegen de Goebelspraktijken van regimes en hun medestanders van de media was bovendien nog nooit een dissident opgewassen.

Ah ja zo is dat!! "het gros" mag die tijd ook niet hebben om dat uit te zoeken, ze moesten zo maar eens een andere wending nemen. ;-)

Knuppel 8 mei 2008 12:47

Ik wist hier al van. Nu weten ook nog anderen het.
Waar ik nooit eerder stil bij stond zijn de belastingvrije erfenissen van de Saksen Coburgers. Waarmee, alweer, bewezen wordt dat alle Belgen NIET gelijk zijn voor de Belgische wet.

Knuppel 8 mei 2008 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3410441)
Ah ja zo is dat!! "het gros" mag die tijd ook niet hebben om dat uit te zoeken, ze moesten zo maar eens een andere wending nemen. ;-)

En toch neemt het ALTIJD, vroeg of laat, een andere wending.
Dat gaat ook bijna altijd gepaard met mensenlevens, broodroof en/of demonisatie van dissidenten. Niettemin staan er, altijd opnieuw, tegenstanders van koloniale en andere regimes op die bereid zijn die prijs te betalen.

kamiel spieces 8 mei 2008 13:20

Citaat:

En toch neemt het ALTIJD, vroeg of laat, een andere wending
Omdat elk systeem (regime) gedoemd is om te falen vroeg of laat.

Boduo 8 mei 2008 21:26

Wanneer gaat belgie dood ? Ik denk dat de doodstrijd begint op 15 juli, op 21 juli een remonte heeft en daarna gewoon verder gaat tot aan de regionale verkiezingen in 2009.

kamiel spieces 8 mei 2008 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3409376)
Wanneer gaat België dood?
http://www.wanneergaatbelgiedood.be/

Heeft België dan ooit geleefd :roll:

Kamiel jongen waar was jij dan :oops:

MORPHEUS 8 mei 2008 22:00

[quote=Spinoza;3409376]Wanneer gaat België dood?

toffe vraag, wanneer gaat België dood?
Laat mij één woordje uitlichten in die vraag, "dood".

Wat is de difinitie van "dood". Iemand die zichzelf niet meer in leven kan houden, aan allerlei machines ligt en leeft aan plant. Leeft die nog?
Wat is dood?

Als u de stekker uittrekt van al die machines en de persoon kan niet overleven?
Leeft die persoon dan nog wel?

En België? Leeft dat nog? Ligt dit niet aan kunstmatige machines " miljoenen transfer vanuit Vlaanderen".

Trek die stekker uit, hoelang zal België dan nog leven?

Ik denk dat Belgiê reeds lang dood is, maar nog als eenplant leeft van de "miljoenen transfer"

epicurist_dirk 8 mei 2008 22:25

Anno 1960. Mijn peter verwoorde het zo.
20% zijn doeners, 80% kijkt er naar.

20% bouwde op, 80% kijkt er naar.
20% bouwde verder, 80% kijkt er naar.
20% breekt alles af, 80% kijkt er naar.

Wat die 20% doet, goed of slecht, ze hebben het gedaan.

De slaap wel 80% vind dat zij gelijk hebben, want ze zijn in de meerderheid.

Alleen is opbouwen iets lastiger dan afbreken.
De geboorte van België is misschien en zware bevalling geweest. De Walen werden jaren lang in comateuze toestand gewiegd met veel steun.
Maar het word nu hoog tijd dat ze op eigen benen leren leven.

Garry 9 mei 2008 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3409458)
Beter vandaag dan morgen.

Mag ook eergisteren zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be