![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik kijk dan ook in een iets dikkere Van Dale dan het prul dat ge via internet kunt raadplegen. Pech dat die iets uitgebreider is, hé :twisted: |
Citaat:
:) |
Citaat:
Het wordt steeds moeilijker om woorden na te trekken zonder daarbij tevens buitenlandse boeken/websites te raadplegen. |
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
In mijn 'ouwe' Van Dale (uitgave 12 - Geerts & Heestermans - 1992) staat bij het lemma 'homofobie' (blz. 1177) het volgende: 'krampachtige verdringing van alles wat homoseksueel is, of al zodanig kan worden opgevat.' Dat lijkt me een correcte verklaring, die alleszins wat ruimer is dan Paulus' enge definitie. Ik denk dat we nu wel mogen concluderen dat 'homofobie' niet louter 'vrees voor homofilie' is, maar wel degelijk 'afkeer van homofilie'. Misschien kunnen we dan nu eindelijk terug naar de essentie van het topic... |
Citaat:
Paulus. |
Aan de forumstarter: U maakt speciaal tijd vrij om een forum op te richten wat u "heeft meegemaakt" met homo's in uw buurt...Heeft u soms zelf geen geheim verlangen om een jongen te zoenen misschien? Want hetero's die IK ken,maken daar geen thema van.Ik vind daarom uw opmerking eigenaardig.Ofwel heeft u de laatste 10 jaar op een andere planeet gezeten waar enkel hetero's leven? Open je ogen...voor holebi-fobie ze sluit;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Voor de rest alles goed manneke ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zei er al iets over maar toen beweerde iemand dat dat niet gezegd was.
|
Citaat:
Eenmaal een gevestigde maatschappij voorhanden heeft het voor sommige minderheden voordelen zich zo ver mogelijk van de natuur te verwijderen. De "werving" tot tegennatuurlijkheid duurt tot een bepaald verzadigingspunt want de redelijk natuurlijk blijvende meerderheid blijft nodig om als maatschappij te kunnen voortbestaan, functioneren en produceren. De werving heeft wel een aantoonbaar nut of doel: de antinatuurlijken mogen niet worden gediscrimineerd, moeten dus als "normaal" blijven worden beschouwd. |
Wat doet een topic met als onderwerp homofobie in het forum dat over religies handelt ??? :?
|
vreemd om het met de term "antinatuurlijk" omfloerst te hebben over homo's, als er in de natuur genoeg voorbeelden te vinden zijn van dergelijk gedrag
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel enkel, ik zou dat topic geopend hebben in "Maatschappij en samenleving". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be