![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Evenwel ging het hier over het al dan niet stemmen van de hoogdringendheid van de splitsing van BHV waar Gerolf de verdomde plicht heeft om aan de wereld kenbaar te maken dat de NVA enerzijds steeds en steeds opnieuw heeft geponeerd dat onderhandelen uit den boze is terwijl ze nu niet stemmen omdat ze..."aan het onderhandelen zijn"... |
Citaat:
VB is de stok die nodig blijft om de N-VA de juiste beslissingen te laten nemen. en Annemans deed dat heel beleefd en voorkomend, hij heeft daar geen breuken veroorzaakt, maar wel een schot voor de boeg gelost, en terecht, ik kan hem als NVA kiezer alleen maar gelijk geven. |
Citaat:
Ze roepen allemaal steeds dat er niet met deadlines gewerkt mag worden, maar dat is uiteraard enkel om de NVA (en CD&V) uit te roken. De NVA moet *nu* voortdoen met deadlines. Dinsdag is BHV opgelost of wordt de boel geagendeerd en gestemd. Tegen ten laatste tegen het einde van de maand moet er een communautair akkoord zijn (incl financieringswet) of moeten ze er gewoon mee stoppen. |
Citaat:
een meerderheid vinden om terug verkiezingen uit te schrijven zal een ander paar mouwen zijn ik vrees dat CD&V en OVLD er in dat geval voor gaan kiezen om de minderheidregering Leterme in het zadel te houden. |
Citaat:
Toch is het duidelijk dat steeds vaker de standpunten verharden naar de buitenwereld toe en men steeds vaker een electoraal jargon aan het hanteren is. Van de MR kan ik dat begrijpen, zij denken misschien via verkiezingen in te kunnen breken in de formatie. |
Citaat:
Ge moet de optie dat het 'verduidelijken' lukt evenmin uit het oog verliezen, dat wil immers zeggen dat BHV mee in het bad van de onderhandelingen getrokken zal worden en dat wil zeggen dat er gaat gesproken worden over de prijs die de Vlamingen moeten betalen om hun rechten te verkrijgen. Het is dus tweeledig wat men eventueel kan vermijden door bhv via parlementaire weg te splitsen: - Nieuwe ongrondwettelijke verkiezingen. - Toegevingen op bhv via onderhandelingen. |
Citaat:
|
Citaat:
2!!!!!!! Wat Bourgeois daar over zijn lippen liet komen was een Vlaams nationalist onwaardig. De nva'ers moeten niet onnozel doen als ze nu eens voor voldongen feiten worden gesteld, of onze zweep voelen. Ze hadden alle mogelijkheden om een echt Vlaams front te vormen, maarneen, creaturen als Bourgeois lopen liever naar Europa om het VB te verbieden. |
Citaat:
Dat jullie dat niet zien allee! |
Citaat:
|
Citaat:
Men moet daarmee stoppen, en men moet ook dringend stoppen de mensen wijs te maken dat Vlaanderen zal krijgen waar het recht op heeft via Belgische evolutie. Alleen dan hebben verkiezingen zin, anders blijven we ook na nieuwe verkiezingen rond de Belgische stinkende pot draaien. |
Citaat:
Kijk jongens: wij zeggen al 25 jaar dat er binnen de Belgische logica geen vergelijk mogelijk is met de Belgofonen. Wij doen daar dan ook consequent niet aan mee. Jullie, NVA'ers, zijn wél in de Belgofone logica gestapt en staan ook ...nergens.... Jullie bewijzen dus "binnen" die Belgofone logica identiek hetzelfde als wij "erbuiten". Dat "bewijs van binnenuit" heeft de NVA voorlopig enorme verkiezingsoverwinningen gebracht (waar ik als Vlaams Nationlaist uiteraard ongelooflijk gelukkig mee ben). Echter: Dat de NVA, om dit bewijs te kunnen leveren, daarvoor hun eigen Vlaams Nationalistische broeders in een cordon steekt en daamee hun Vlaamse ziel met een typisch Belgofone en uiterst antidemocratische smet bevlekt...cela, mes amis, me fait chier... |
Citaat:
Enfin ja, dan stevenen we toch af op een regering van nationale eenheid natuurlijk. Dan is de corridor uiteraard ook een feit. |
Citaat:
Je moet er wel even aan toevoegen dat je BHV ook niet op een week (understatement) gesplitst krijgt via parlementaire weg. De kans dat BHV via die weg gesplitst is voor er nieuwe verkiezingen komen is ook zo goed als onbestaande. Overigens heeft het grondwettelijk hof nergens gezegd dat het een recht is van de Vlamingen om BHV te splitsen. De huidige situatie moet veranderd worden : splitsen is een mogelijke oplossing. |
Citaat:
En gij zijt vergeten dat het de vld was die de stekker eruit trok, ... om hem nu in die omstandigheden er terug in te steken ..? Terwijl de vld in Vlaanderen in de oppositie zit, op federaal vlak proberen die 20 miljard te vinden ? (afgezien daarvan, moet ik nog eens herrekenen of ze met PS, Cdh, Ecolo-groen, CDenV en VLD op federaal vlak een meerderheid hebben) |
Citaat:
Mmmm.... misschien zuiver kantonnale kieskringen instellen: dan is het meteen ook gedaan met het behalen van monsterscores die de politici naar het hoofd stijgen. |
Citaat:
werkelijk nog eens twee jaar uitstel ... ik zou dat crimineel vinden. |
Citaat:
Feit: er was een parlementaire meerderheid om niet terug te komen op de oude kiesdistricten, maar wel om bhv te splitsen. Alleen 'procedure' heeft het wetsontwerp tegengehouden. De nieuwe samenstelling van het parlement is nog meer in het voordeel om alweer niet tot de oude districten terug te gaan, en om toch bhv weer te splitsen. Wie dus die oude districten in de mond neemt, zou de intellectuele eerlijkheid moeten hebben om erbij te vermelden met welke meerderheid hij/zij denkt dit te kunnen verwezenlijken. |
Citaat:
volgens mij zit het er dik in dat nationalisten een meerderheid gaan halen. dat is wel een nieuw gegeven. een nieuwe campagne zal N-VA toelaten uitdrukkelijk art 35 in de campagne te steken, en uitsluitend op die basis te vertrekken. dit IS de strategie waarop Brussel op zijn minst mee onder Vlaams bestuur komt ... ook indien Franstaligen het land splitsen. verder heb je gelijk dat de stap voor stap methode bullshit is, maar het is wel de methode om franstaligen compleet voor t blok te zetten. ... en ja dan kunnen er 2 dingen gebeuren : -ofwel slikken franstaligen de état Belgo-Flamand -ofwel trekken franstaligen eruit, zonder Brussel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be