![]() |
Citaat:
Dat is mijn gans punt. Men weet ongeveer wel wat sommige dingen doen. |
Citaat:
We kunnen geen experimenten doen op mensen. Alle informatie die we hebben wat het effect van straling op mensen is dus afkomstig van ongelukken. Ongelukken zijn echter nogal lastig, omdat er weinig controle is op de preciese omstandigheden. Epidemiologische studies achteraf kunnen de verwachte effecten niet aantonen omdat ze kleiner zijn dan de statistische ruis. Citaat:
Je moet toch toegeven dat beide hypotheses de waarnemingen dekken. |
Citaat:
![]() ============================================ testlocatie Semipalatinsk http://nl.wikipedia.org/wiki/Testlocatie_Semipalatinsk Zie Problemen > 2de paragraaf. |
Citaat:
Wel is het zo dat dat er nauwelijks iets van naar buiten komt. Er lopen in allerlei kerncentrales overal ter wereld namelijk honderden (duizenden?) "proefkonijnen" rond: de mensen die het vuile werk opknappen bij "incidenten". Die zijn zelden aan de centrale zelf verbonden, maar werken gewoonlijk als "subcontractor" tegen hoge vergoedingen. (Ik wist dat niet, u misschien ook niet, maar al lezend over Fukushima e.d. ben ik daar achter gekomen). Citaat:
't Zal niet zijn omdat de beheerders van die kerncentrales de enorme verliezen opstapelen. Eerder omdat men daar geen budgetten voor wil vrijmaken. Mijn idee daarover is dat het in de sector algemeen geweten is dat de resultaten wel eens zouden kunnen tegenvallen. |
Citaat:
Ik weet het, een mensenleven is tegenwoordig nauwelijks nog iets waard. |
Citaat:
Of bedoeld U "besmetting" en/of "bestraling"? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije...96212-2217.art |
Citaat:
Je moet het gewoon willen weten hé. Als je een beetje in de nucleaire energie literatuur grasduint dan kom je massa's gegevens tegen over stralingsongelukken en hun gevolgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Die keken niet op een dollar meer of minder. Duizenden op de bus of camion richting kerncentrale. En werken moesten ze en snel ook nog. Van de week zag ik op tv (docu) dat de beton van die sarcofaag begint na te laten. =============================================== En sorry voor mijn vorige post he. Kon ik niet laten liggen ;) |
Citaat:
Niemand heeft de moeite genomen om die zaken te bundelen en te rangschikken. Ook niet instanties die daarmee bezig zouden moeten zijn en daar ook de budgetten voor hebben, bv het UNSCEAER. Hoe zou dat komen? |
Citaat:
|
Citaat:
En dat snel werken. In de stralingshel die het dak van reactor 4 moet zijn geweest was het niet veel keuze. Snel zijn of snel doodgaan. Citaat:
1)Sovjet beton 2)Snelheid van neerpoten 3)Tijd. |
Citaat:
Die is niet uitgevonden door mij, maar door de analyse een hele reeks van testen, en ongevallen vastgelegd. En ja, er zijn een hoop ongevallen gebeurd in't verleden, met kleine en grote gevolgen. Alleen, uitgezonderd mensen die echt interesse hebben, of eco-fundies die in alle krampachtigheid alle strohalmen aangrijpen, is er niemand die er zich iets van aantrekt. En ik zou durven beweren, dat sinds kernbommen en kernenergie is losgelaten op de mensheid, we nog nooit zo'n grote bevolkingsaanwas hebben gekend. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Onderzoek_Kankersterfte_nucleaire_sector_Belgie Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf nu jongens: niet meer eten en niet meer drinken gedurende veertig dagen. Roken, autorijden en aerosolbussen gebruiken mag natuurlijk nog ongeremd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be