Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
(Bericht 5520404)
A) 1) Ja, maar dat is nu net hét probleem: de autochtonen lopen hier massaal weg. Moet ik nu ook weglopen? Of toch maar koppig volhouden en 'er het beste van proberen te maken'?
B) 1) Ik vind 'permanente' faciliteiten niet echt een efficiënte 'integratie-bevorderende maatregel', neen. Tegen op individuele leest geschoeide 'uitdovende' faciliteiten (pakweg over een termijn van 4 jaar) voor sommige diensten heb ik geen bezwaren.
2) Mij persoonlijk zouden op individuele basis toegekende 'uitdovende' 'faciliteiten' voor sommige diensten voor bevolkingsgroepen die in voldoende grote aantallen aanwezig zijn, als ze zijn ingepast in het geheel aan 'integratie-bevorderende maatregelen' die in de éérste plaats door henzélf betaalbaar zullen moeten worden gehouden, allerminst storen.
In het onderwijs zou ik bijvoorbeeld geen bezwaar hebben tegen een paar uur per week onderricht in de moedertaal en de cultuur & geschiedenis van de bevolkingsgroep in kwestie, als daar voldoende vraag naar is.
De rest van het onderricht moet natuurlijk in de officiële taal van het land worden verstrekt, daar ga ik ook niet onnozel over doen.
|
A) 1) Dat is inderdaad een probleem. Men zou de stad opnieuw aantrekkelijker moeten maken voor autochtonen (en daarmee bedoel ik niet dat men de allochtonen moet buitensmijten, ik ben geen racist). Als ik - ik kom uit het landelijke West-Vlaanderen, maar studeer in Leuven - in Brussel ben, dan is mijn eerste gedachte altijd: "Ben ik blij dat ik hier niet hoef te wonen."
B) 1) Daar heb ik ook geen problemen mee.
2) Daar zou ik me ook niet aan storen.
Zolang dit niet als volwaardig alternatief voor Nederlandstalige lessen wordt gegeven, heb ik ook daar geen problemen mee.
U ziet, sommige Vlaams-nationalisten zijn de kwaadste nog niet ;-) Ik wil best een goeie relatie met al onze buren. Alleen geloof ik niet dat dit binnen het Belgische kader kan. De verhoudingen zijn historisch gezien zo scheefgetrokken, dat onze communautaire problemen volgens mij niet te overbruggen zijn.
|