Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De VRT... de schande voorbij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160147)

Bokkenreyder 12 september 2011 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5683944)
De VRT is inderdaad een schandelijke Vlaams-nationale zender die met ons belastinggeld de unitaristen voortdurend het zwijgen oplegt. Mogen de 5 miljoen unitaristen nu ophouden belastingen te betalen voor de openbare media ?

Braadt uwen haring niet, 'Brabançonne'? :evil:

Bokkenreyder 12 september 2011 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5683940)
Er is een mirakel gebeurt!!!

VRT heeft toegegeven dat de voorstellen dat nu op tafel ligt zeer nadelig voor de vlamingen zal zijn!!! Zelfs daar krijgen ze het niet meer verkocht!!

Is er ergens een linkje naar dit wereldnieuws??? :evil:

Hoera 12 september 2011 09:53

Citaat:

De VRT is inderdaad een schandelijke Vlaams-nationale zender die met ons belastinggeld de unitaristen voortdurend het zwijgen oplegt. Mogen de 5 miljoen unitaristen nu ophouden belastingen te betalen voor de openbare media ?

De burgelijke ongehoorzaamheid van drie personen zal niet veel zoden aan de dijk brengen :-(

matthias999 12 september 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5683969)
Is er ergens een linkje naar dit wereldnieuws??? :evil:

http://www.deredactie.be/cm/1.1108573?view=popupPlayer

Nebur 12 september 2011 10:23

Citaat:

1. Totaal niet waar (als zou de vrt een Vlaams-nationale zender zijn).
2. Welke 5 miljoen unitaristen?
3. Moeten mensen die tegen sociale zekerheid zijn ook geen sociale bijdragen betalen?

MisterXYZ 12 september 2011 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5683110)
Brussel is toch 2-talig ? Daar worden de Vlamingen toch niet genegeerd ?

De Vlamingen worden duidelijk genegeerd en dat is dagelijkse kost en al vele vele jaren aan de gang in de brusselse belgique. Ik heb dat al persoonlijk ondervonden en ik ben ervan overtuigd dat vele Vlamingen, die daar in de omgeving wonen dat dagelijks meemaken en moeten ondervinden.
Viveke gij woont in parijs zeker? Of wil u ons gewoon uitlachen op dit forum?

matthias999 12 september 2011 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 5684087)
De Vlamingen worden duidelijk genegeerd en dat is dagelijkse kost en al vele vele jaren aan de gang in de brusselse belgique. Ik heb dat al persoonlijk ondervonden en ik ben ervan overtuigd dat vele Vlamingen, die daar in de omgeving wonen dat dagelijks meemaken en moeten ondervinden.

Ga maar eens naar een Brussels ziekenhuis, zelfs daar kunnen ze u niet in het nederlands verderhelpen...

MisterXYZ 12 september 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5683560)
Thiry is ook een Vlaming. Geboren en getogen.

Geboren en getogen vlamingenhater, dus waaltje

ViveLaBelgique 12 september 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 5684087)

En dan ?

Wil je hiermee stellen dat de inwoners van BHG geen juiste vertegenwoordigers kiezen ?

ViveLaBelgique 12 september 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 5684203)
Geboren en getogen vlamingenhater, dus waaltje

Onzin. Hij is geboren en getogen Linkebeker. Vanwaar haal je het dat hij een Vlamingehater zou zijn ? Hij heeft altijd in Vlaanderen gewoond en hij is er verkozen burgemeester.

matthias999 12 september 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5684220)
Onzin. Hij is geboren en getogen Linkebeker. Vanwaar haal je het dat hij een Vlamingehater zou zijn ? Hij heeft altijd in Vlaanderen gewoond en hij is er verkozen burgemeester.

Dan is hij toch het zoontje van franstaligen die zich vanuit brussel naar linkebeek hebben geimiigreed want zijn naam klinkt mij verdacht veel frans in de horen.

ViveLaBelgique 12 september 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5684223)
Dan is hij toch het zoontje van franstaligen die zich vanuit brussel naar linkebeek hebben geimiigreed want zijn naam klinkt mij verdacht veel frans in de horen.

Zoals Bourgeois ? Of de voornaam Philippe ?

Of zoals de grootouders van BDW die ook franstalig waren, zijn vader perfect 2-talig en het betreurt dat de tweetaligheid van de Vlamingen er op achteruit gaat ?

HRobin 12 september 2011 12:17

Citaat:

Blijven herhalen, misschien komt het er ooit nog eens van ;-)

Maar alleszins weet je dus nog altijd niet hoe een burgemeester nu burgemeester kan worden :-(

E. Gidius 12 september 2011 12:19

Citaat:

U bent of een leugenaar of een debiel.

ViveLaBelgique 12 september 2011 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5684237)
Blijven herhalen, misschien komt het er ooit nog eens van ;-)

Maar alleszins weet je dus nog altijd niet hoe een burgemeester nu burgemeester kan worden :-(

Blijven ontkennen dat:

1. Hij verkozen is, hij heeft stemmen gehaald tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
2. Hij gekozen is als burgemeester door de verkozen gemeenteraadsleden.
3. Hij burgemeester is, als is het maar waarnemend.

Iedereen weet dat er geen rechtstreeks verkozen burgemeesters zijn in ons land. Er zijn echter bij mijn weten geen burgemeesters in ons land die geen stemmen hebben gehaald en allen zijn ze gekozen door de verkozen gemeenteraadsleden.

E. Gidius 12 september 2011 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5684245)
Blijven ontkennen dat:

1. Hij verkozen is, hij heeft stemmen gehaald tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
2. Hij gekozen is als burgemeester door de verkozen gemeenteraadsleden.
3. Hij burgemeester is, als is het maar waarnemend.

Iedereen weet dat er geen rechtstreeks verkozen burgemeesters zijn in ons land. Er zijn echter bij mijn weten geen burgemeesters in ons land die geen stemmen hebben gehaald en allen zijn ze gekozen door de verkozen gemeenteraadsleden.

Burgemeesters worden in ons land niet verkozen. Het is niet omdat iemand verkozen is, dat de regering hem tot burgemeester moet benoemen, dat is wettelijk gezien het prerogatief van de regering. Wie iets anders beweert, liegt.

freelancer 12 september 2011 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5684242)
U bent of een leugenaar of een debiel.

Of beide... :-D

speurneus 12 september 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5683000)
Geen akkoord = nieuwe verkiezingen die naar het einde van België zullen leiden
.

Wedden dat NVA niet met zulke boodschap naar verkiezingen zal durven gaan?

speurneus 12 september 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5684223)

De mijne ook en dan?

E. Gidius 12 september 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5684265)
Wedden dat NVA niet met zulke boodschap naar verkiezingen zal durven gaan?

Het thema van de verkiezingen zal GW35 worden: alle bevoegheden naar de deelstaten en daarna beslissen wat we nog samen doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be