respublica |
30 oktober 2011 00:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
(Bericht 5769794)
Want jij beslist erover wat gerechtvaardigd is? Humorist.
|
In alle gevallen die je aanhaalde ging het om aanvallen op (veronderstelde) militaire doelwitten. Dat er vergissingen, blunders en schandalige zaken gebeuren, staat buiten kijf, maar het Amerikaanse leger heeft niet, zoals die Libische terroristen destijds, als eerste doel het doden van onschuldige burgers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
(Bericht 5769794)
De westerse media hebben in deze oorlog zoals in de vorige Amerikaanse oorlogen (Irak, Afganistan, Joegoslavië) gewillig bijna alléén de Amerikaanse propaganda op het het voorplan gezet. De andere stemmen werden ergens naar de laatste pagina of de late avonduren geschoven. Nauwelijks een zier beter dan de Libische media dus.
|
Kritiek op de partijdigheid van de media is altijd wenselijk en noodzakelijk, maar je maakt van jezelf een karikatuur wanneer je de westerse media (quasi) gelijkstelt aan de Libische. Ik hoor geen propagandaliederen die de Grote Leider Obama bezingen op onze TV. Ik heb op onze zenders zowel vertegenwoordigers van Qadaffi als van de opstandelingen horen spreken, ik heb zelfs audioboodschappen en interviews met Qadaffi zelve gezien!
|