![]() |
Ik heb op 13 juni niet jongstleden gestemd op de nva.
En nu, met de stemming van het pensioendebat, heeft de nva, alweer, precies gedaan wat ik van hen verwachtte: - in de commissie, over de discussie van het pensioen, gezegd dat het nog niet ver genoeg gaat (vooral de gunstige afwijkingen die het niet verdienen), en zich onthouden in de stemming - in de kamer, tegen gestemd, omdat in de vuilbakwet ook belastingsverhogingen zitten waar we niet akkoord mee zijn. Die nuance, die constructiviteit .... die maakt dat ik volgende keer weer nva zal stemmen. Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam. |
N-VA kan toveren maar ze willen niet. Ze kunnen blijkbaar naar eigen zeggen de pensioenhervormingen doorvoeren zonder de vuilnisbakwet te gebruiken. Ze kunnen naar eigen zeggen meer vergaande hervormingen doorvoeren. Ze kunnen ook besparen door de belastingen naar beneden te brengen.
Het wordt hoog tijd dat de N-VA haar toverformules prijsgeeft. Het heeft geen zin dat er nu hervormingen worden doorgevoerd terwijl de toverformules van de N-VA veel beter zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
De tijd van gesprekken en onderhandelingen is al lang voorbij. Deze regering is ook slechts overtijd gekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Neen effe serieus. Als de N-VA wetsvoorstellen indient dan gaat het in meer dan 9 van de 10 gevallen over zinloze politieke spelletjes die enkel een waardig zijn voor een prutsklein oppositiepartijtje. N-VA is prutsklein geweest maar ze zijn dat niet meer. Ze zijn de grootste fractie. Time to grow up. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan ze vinden, met enige zin voor combinatie, in de kiesprogramma's van alle ernstige Vlaamse partijen. Maar .... de Franstalige broeders hebben "non" gezegd .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Groenen, die zijn ook zo realistisch. Zeg nog eens wat die hebben bereikt door mee te werken? - asociale hervormingen volgens hun programma - afschaffingen eco-premies |
Citaat:
Consequent genoeg zo? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be