Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
(Bericht 5910807)
|
Guido ik daag u uit om met die ploeg aan demagogen en 'zandstrooiers' dubbelbodem zoekers van de PS een begroting te maken die sluitend is en die elke test van europa doorstaat
we mogen nu eerst eens de analyse van EUropa doornemen, lezen waar de begroting faalt, en we gaan dan eens lekker kijken of europa nu kritiekgeeft op de punten waar rechtse partijen moeite mee hebben, of dat europa kritiek heeft op de linkse dada's
Volgens mij als er kritiek komt zal het zijn omdat
1° het pensioenplan niet genoeg snijdt bij de ambtenaren, te weinig de leeftijd optrekt, en nog teveel de gelijkgestelde systemen koestert. Dat is ook niet verwonderlijk met een damocles van een vakbond die dan nog symbolisch spieren rolt en die in feite in de achtergrond zit te onderhandelen.
2° het besparingsplan te weinig snijdt bij de overheid, en vooral het besparingsplan zet nergens concreet hoeveel procent loonmassa er bespaard wordt, en welke diensten concreet afgebouwd wordt, tenzij een nieuw woordje usurperende diensten, diensten waarvan ik dacht dat ze al 20 jaar afgeschaft waren...
3° omdat er teveel nepbegrotingen inzitten die niet gerealiseerd kunnen worden. De grootste is dan nog de fiscale fraude begroting, die zou gewoon volledig op 0euro moeten gezet worden.
4° omdat de begroting in feite ook opgesteld is geworden door Leterme want dat akkoord werd versneld goedgekeurd, ik lig hier met zo'n gegevens op mijn buro, het resultaat van ploeg Leterme is haastwerk geworden en BLIND gesnoei waarvan ik tweifel of ze de targets haalt die ze moet halen. Ik denk zelfs dat onze sector best niet meewerkt aan het fijntunen van die maatregelen zodat ze een slag in het water worden.
5° waar en wanneer zoekt deoverheid ook de RENDABELE investeringen te doen. Het geld investeren in de economie in sectoren waarvan we weten dat het ons geen windeieren zal leggen. INtegendeel alles die ons windeieren aan het leggen was ('groene investerignen) hebben ze afgeschaft...