Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Welke religie spreekt jou het meest aan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191569)

harriechristus 22 september 2013 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6812877)
Het enige waar jij toe in staat bent is oneindig getrol.

Jij verpest elke draad over religie en spiritualiteit.

......een dikke leugen dus.

Nog geen enkele keer heb je iets inhoudelijks of iets zinnigs weten te zeggen.

Ik daarentegen openbaar de eeuwige en oneindige waarheid van het heelal, dat geen dood mechaniek is zoals de wetenschap ons wijs wil maken, maar het Rijk van God.

Geen enkele religie kan het bestaan van God bewijzen dan die van harriechristus.

DewareJakob 22 september 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6812161)
Naturisme is blank en bloot.

:-):-):-)

Na enkele dagen ook bruin en rood. :-)

eno2 22 september 2013 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6812959)
......een dikke leugen dus.

Nog geen enkele keer heb je iets inhoudelijks of iets zinnigs weten te zeggen.

Ik daarentegen openbaar de eeuwige en oneindige waarheid van het heelal, dat geen dood mechaniek is zoals de wetenschap ons wijs wil maken, maar het Rijk van God.

Geen enkele religie kan het bestaan van God bewijzen dan die van harriechristus.

Jongen jij bedondert continu de boel alleen maar, en dat schijnt te mogen.

harriechristus 22 september 2013 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813113)
Jongen jij bedondert continu de boel alleen maar, en dat schijnt te mogen.

Mij steeds maar weer beledigen, dat schijnt te mogen.
Dat zegt wel genoeg over de moderne mentaliteit.

Ik openbaar de eeuwige waarheid van het heelal.
Ben je het daar niet mee eens kom dan met een tegenargument.

eno2 22 september 2013 20:10

Citaat:

Ik openbaar de eeuwige waarheid van het heelal.
Ben je het daar niet mee eens kom dan met een tegenargument.
:rofl:

1 dwaas kan meer onzin uitkramen dan 100 wijzen kunnen weerleggen.

Jij vervuilt dit forum met je zelfuitgeroepen Godheid en je verdere fantasmen van vijf voor een cent.

AnarchoChristophe 22 september 2013 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6812877)
Het enige waar jij toe in staat bent is oneindig getrol.

Jij verpest elke draad over religie en spiritualiteit.

Voor de eerst keer ben ik het volledig met je eens.

Nietzsche 22 september 2013 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6813407)

Want?

1: Hij is geen troll, hij meent dat serieus.

Hij is gewoon een bekende extreme pseudo wetenschapper.

2: Hij verpest ook niets want je kunt het gewoon negeren.

Jan van den Berghe 22 september 2013 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 6803855)
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.

Natuurlijk heb je gelijk dat Boeddha geen 'god' was en dit ook uitdrukkelijk afwees.

Maar dat neemt niet weg dat Boeddha (of beter Siddharta Gautama want er zijn veel Boeddha's geweest en er zullen er nog komen volgens de 'leer') wél, zoals ik schreef in 2 religies - volkomen ten onrechte - als een god wordt vereerd. Zoals ik schreef in het hindoe als nederdaling van Vishnoe en in bepaalde soorten volksboeddhisme.

En tenslotte, zoals je schreef is alles voor een 'leek' heel verwarrend vooral omdat het zo ver van onze leefwereld staat. In wezen is het boeddhisme gegroeid als een onorthodoxe vorm van hindoeïsme die natuurlijk (net als het hindoe zelf ) zeer sterk is geëvolueerd. Bovendien hebben ze elkaar ook sterk beïnvloed ondanks de enorme verschillen. (Niet orthodox wil zeggen dat het gezag van de veda's niet aanvaard wordt.)

Als je alleen al het Tibetaans boeddhisme bekijkt, stel je vast dat dit eigenlijk een vorm van een echte godsdienst is. Met gebeden, magische rituelen, vormen van aanbidding...

eno2 22 september 2013 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6813423)
Als je alleen al het Tibetaans boeddhisme bekijkt, stel je vast dat dit eigenlijk een vorm van een echte godsdienst is. Met gebeden, magische rituelen, vormen van aanbidding...

Je moet er nochtans niet in allerlei verzonnen verhaaltjes geloven.

eno2 22 september 2013 20:42

Ik ben wars van alle religie. Als ik me door Zen liet inspireren, dan was dat omdat het SECULIERE mystiek is.

Nietzsche 22 september 2013 20:43

Narcisme.

JeeBee 23 september 2013 09:13

Citaat:

Je moet niet alles geloven dat je meent te zien met de eigen doctrinaire bril en zo de essentie vergeten.

Hoe kan je aan een kikker, die op de bodem van een put leeft, de grootsheid van de oceaan beschrijven. (Chuang-tzu).

Kom uit je put en probeer op een ernstige manier - dat wil zeggen zonder de eigen inzichten als dogmatische en enig 'zaligmakend' en dus als normatief - aan open onderzoek te doen.

Het 'Tibetaanse' boeddhisme is op zich een verzamelnaam binnen de verzamelnaam van het 'boeddhisme', zelf een term uitgevonden in het westen in de 19e eeuw voor een verzameling tradities die alle kanten opgaan maar toch gemeenschappelijke kenmerken bezitten. Een belangrijke is dat zij GEEN waarheid bezitten, natuurlijk belachelijk voor iemand als jij die DE waarheid bezit.

Zelfs de Dalai Lama spreekt maar voor de eigen Gelugpa richting, niet eens voor gans 'Tibet'.

In geen enkele vorm van een filosofisch boeddhisme speelt een (scheppende) god (in onze betekenis) enige rol. De rest is cinema.

In het China van de 17e eeuw troffen de Jezuieten een land aan dat zelfs geen woord had voor het begrip 'god'. Ze hebben dan zelf maar een woord uitgevonden. Ga jij verder op het 'uitvindingspad? Succes.

Aton 23 september 2013 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 6813803)
In het China van de 17e eeuw troffen de Jezuieten een land aan dat zelfs geen woord had voor het begrip 'god'. Ze hebben dan zelf maar een woord uitgevonden. Ga jij verder op het 'uitvindingspad? Succes.

Zelfs indien je niet geloofd in reïncarnatie of zelfs er geen reîncarnatie zou zijn, heeft tot gevolg dat Boeddhisten uitermate respect hebben voor alles wat leeft ( in de gedachte dat zelfs een regenworm een gereïncarneerde persoon zou kunnen zijn ) en heeft tot gevolg dat deze aanname de bevolking zeer ecologisch bezig is. Iets wat we hier maar de laatste jaren aangeleerd krijgen dat alle levensvormen hun nut hebben. Misschien is dit ook de achterliggende gedachte.

harriechristus 23 september 2013 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6813407)

Ook hier hoor ik geen enkel tegenargument.

En dit terwijl mijn atoomtheorie veel beter in elkaar zit dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap en ook de enige theorie is die het bestaan van God kan bewijzen.

harriechristus 23 september 2013 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6813415)
Want?

1: Hij is geen troll, hij meent dat serieus.

Hij is gewoon een bekende extreme pseudo wetenschapper.

2: Hij verpest ook niets want je kunt het gewoon negeren.

Je kunt je er ook in verdiepen en inhoudelijk reageren.

harriechristus 23 september 2013 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813452)
Ik ben wars van alle religie. Als ik me door Zen liet inspireren, dan was dat omdat het SECULIERE mystiek is.

blijkbaar is het ook mystiek gebleven en is er nooit iets zinnigs uit tevoorschijn gekomen.

Vandaar dat je vreselijk jaloers bent op mij die door logisch nadenken wel iets heeft gepresteerd: het raadsel van het heelal en God op te lossen.

harriechristus 23 september 2013 10:14

Citaat:

Zo is het, maar wel allemaal uit de oude doos.

harriechristus 23 september 2013 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813395)

1 dwaas kan meer onzin uitkramen dan 100 wijzen kunnen weerleggen.

Eén super genie kan meer openbaren dan miljoenen wijzen ooit bij elkaar hebben kunnen bedenken.

Harriechristus is de naam.

harriechristus 23 september 2013 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813395)

Jij vervuilt dit forum met je zelfuitgeroepen Godheid

En wie heeft jou uitgeroepen: de duivel?....gezien je constant gescheld en beledigingen is dat dan ook de enige mogelijkheid.
Citaat:

en je verdere fantasmen van vijf voor een cent.
Ik ben het enige licht in de duisternis.

Atomen bestaan uit ruimteschepen.

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen.
En in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot in de macrokosmos.

eno2 23 september 2013 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6813853)
Eén super genie kan meer openbaren dan miljoenen wijzen ooit bij elkaar hebben kunnen bedenken.

Harriechristus is de naam.

Van forum afgooien is de enige oplossing om dit altijd en overal voortdurend trollend gedaas te stoppen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be