Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   SP.A Brussel gaat opnieuw voor de boerka en fundamentalistische symbolen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200306)

vlaams realist 5 april 2014 15:24

http://www.lameuse.be/976089/article...on-frere-m-env

Kijk es aan.

daiwa 5 april 2014 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7087457)
Robinus kan ook eens een paar cartoons laten publiceren. Dat blijkt ook heel verhelderend te werken.

Wacht even, dan ga ik eerst mijn auto in de garage zetten.

Lukkas 6 april 2014 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7086457)
Je kan het stukje stof wel van de kop rukken, maar het onderliggende gedachtegoed niet zomaar uit de kop, zeker niet via het stukje stof.

Als je het religieuze gedachtegoed wilt doen verdwijnen, dan moet je met hen in discussie gaan. Je zal dan ook met hen moeten omgaan in plaats van ze te mijden.

In discussie gaan met een haatbaard? Dat is even gemakkelijk als een tongkus geven aan een krokodil. Haatbaarden luisteren niet en zijn bezeten van hun eigen waanzin.

Robinus V 6 april 2014 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7087374)
Robinus een atheïst? Daar geloof ik niets van. Zelfs een imam verdedigt de islam niet zo hartstochtelijk. Trouwens wanneer gaat hij dan ook eens het christendom bewieroken en verdedigen? Christenen worden door islamieten vermoord vanwege hun godsdienst. Moeten moslims hier voor hun leven vrezen? Ik dacht het niet.

Als er klaagdraden werden opgestart over de kledij van christenen, dan zou ik evengoed hun recht op eigen keuze van kledij verdedigen. Maar blijkbaar worden dat soort draden minder vaak opgestart.

En ik ben een atheïst, ja. Atheïsten bestaan in veel meer soorten dan de soort die religieuzen haat.

circe 6 april 2014 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7089290)
Als er klaagdraden werden opgestart over de kledij van christenen, dan zou ik evengoed hun recht op eigen keuze van kledij verdedigen. Maar blijkbaar worden dat soort draden minder vaak opgestart.

En ik ben een atheïst, ja. Atheïsten bestaan in veel meer soorten dan de soort die religieuzen haat.

Het valt nu ook niet al te dikwijls voor dat het loketpersoneel of de schoolgaande jeugd zich in bruine paterspijen hult of in een nonnenhabijt wil gaan werken/les volgen.

Helemaal leuk wordt het als de CEO van een bedrijf rondloopt in zo'n Hare Krishna pij, terwijl zijn rechterhand (migrant uiteraard, we moeten quota respecteren) zich in haar eigen etnisch tenue, een strooien rokje, wil hullen. Komt daarbovenop dan de PA van de manager in complete abbaya wat koffie brengen, waarna de klant, een peniskokerdragend stamhoofd uit Papoua zijn contract komt tekenen.

Zipper 6 april 2014 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7087442)
Vertel eens "en plein public" (gemengd publiek dus, met gelovigen van alle slag) een aangebrande mop over mohammed of allah (zoals er zoveel moppen bestaan over jezus, de paus, de pastoor...). Je zal uw beperking nogal snel ondervinden.

hier weet Robinus blijkbaar geen raad mee......

Robinus V 6 april 2014 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7089309)
Helemaal leuk wordt het als de CEO van een bedrijf rondloopt in zo'n Hare Krishna pij, terwijl zijn rechterhand (migrant uiteraard, we moeten quota respecteren) zich in haar eigen etnisch tenue, een strooien rokje, wil hullen. Komt daarbovenop dan de PA van de manager in complete abbaya wat koffie brengen, waarna de klant, een peniskokerdragend stamhoofd uit Papoua zijn contract komt tekenen.

Allemaal mooie karikaturen, maar kan je me het probleem uitleggen, want ik zie er geen?

Wel positief dat je ervoor uitkomt dat jouw probleem helemaal niet bij openbare functies zit, maar dat je het over het algemeen gewoon niet graag ziet. Allemaal in het kostuum van de neutraliteit, moet het zijn. Het straatbeeld van de Vlaamse Republiek. Saai en grijs.

Robinus V 6 april 2014 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7089312)
hier weet Robinus blijkbaar geen raad mee......

Wat moet ik ermee? Ik ken moslims en ondervind helemaal niet dat probleem als ik hun geloof in vraag stel. Eergisteren ben ik er nog met één in discussie getreden en we respecteren elkaar nog allebei, al moet ik wel toegeven dat ik vergeten te schelden ben.

Als ik niet reageer, dan is dat omdat ik vermoed dat het vanzelfsprekend is dat het om gezever gaat en niet omdat ik omver geblazen ben door het geweldige argument.

Lukkas 6 april 2014 18:22

Citaat:

Wat moet ik ermee? Ik ken moslims en ondervind helemaal niet dat probleem als ik hun geloof in vraag stel. Eergisteren ben ik er nog met één in discussie getreden en we respecteren elkaar nog allebei, al moet ik wel toegeven dat ik vergeten te schelden ben.

Als ik niet reageer, dan is dat omdat ik vermoed dat het vanzelfsprekend is dat het om gezever gaat en niet omdat ik omver geblazen ben door het geweldige argument
Wilt u daarmee zeggen dat alle moslims dergelijke open ingesteldheid hebben? In onze maatschappij is de islam nog niet zo sterk aanwezig, als in bijvoorbeeld Iran of SA. Zou u in deze landen in discussie durven treden met een moslim en hun geloof in vraag stellen?

Er bestaan gematigde moslims, maar een gematigde islam bestaat in het geheel niet.

Ulrik 6 april 2014 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7089322)

Als ik niet reageer, dan is dat omdat ik vermoed dat het vanzelfsprekend is dat het om gezever gaat en niet omdat ik omver geblazen ben door het geweldige argument.

Gezever?
De enige optie is erkennen dat de islam niet op dezelfde manier kan of mag benaderd worden als andere overtuigingen, het hoeft nog niet eens over spot en humor te gaan.
Acht jij het normaal dat een varkenskop aan een moskee meer media-aandacht genereert dan een kritisch rapport waaruit blijkt dat je als atheïst in dertien islamitische landen lijf en leden riskeert?

Zipper 6 april 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7089322)

ik heb het niet over in discussie treden over...........

Ik heb het over (al dan niet vettige) moppen vertellen over mohammed (zoals hier duizenden moppen bestaan over de paus, pastoors en de rest)

Robinus V 6 april 2014 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7089384)
Gezever?
De enige optie is erkennen dat de islam niet op dezelfde manier kan of mag benaderd worden als andere overtuigingen, het hoeft nog niet eens over spot en humor te gaan.

Als je mensen, hun overtuiging en diegenen die zij respecteren op een verbaal agressieve manier aanvalt, dan worden ze kwaad. Dat heeft niets met moslims te maken, maar wel met de manier van kritiek geven.

Zoals gezegd, als ik rustig in discussie ga met een moslim, dan merk ik op geen enkele manier agressie bij die mensen. Ja, soms zijn ze moeilijk van een punt af te brengen, maar dat is bij nationalisten, economisch-rechtsen en communisten ook het geval.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7089384)
Acht jij het normaal dat een varkenskop aan een moskee meer media-aandacht genereert dan een kritisch rapport waaruit blijkt dat je als atheïst in dertien islamitische landen lijf en leden riskeert?

Waarom vertel je me dit allemaal? Ik ben er toch geen voorstander van dat andersdenkenden onderdrukt worden? Confronteer liever jouw nationalistische vrienden met de onderdrukking van andersdenkenden die zij voorstaan.

Ulrik 7 april 2014 07:51

@Robinus
Zipper had het over moppen die NIET kunnen en ik voegde daar de dubbele standaard in de berichtgeving aan toe.
Als jij echter bewust of onbewust voortdurend zaken leest die er niet staan dan word discuteren wel heel moeilijk.

Robinus V 7 april 2014 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7089362)
Wilt u daarmee zeggen dat alle moslims dergelijke open ingesteldheid hebben?

Natuurlijk hebben niet alle moslims een open ingesteldheid. Mensen hebben over het algemeen, in alle groepen en soorten, niet allemaal een open ingesteldheid. Waarom zou dat bij moslims anders zijn? En waarom zouden moslims er meer op moeten afgerekend worden dat sommigen van hen inderdaad geen open ingesteldheid hebben?

Zipper 7 april 2014 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7090212)
Natuurlijk hebben niet alle moslims een open ingesteldheid. Mensen hebben over het algemeen, in alle groepen en soorten, niet allemaal een open ingesteldheid. Waarom zou dat bij moslims anders zijn? En waarom zouden moslims er meer op moeten afgerekend worden dat sommigen van hen inderdaad geen open ingesteldheid hebben?

misschien omdat iedereen die het aandurft te lachen met hun religie, zijn/haar leven riskeert.
Iedere standup comedian die het vandaag aandurft mohammed of allah in het belachelijke te trekken, is volgende week dood.
Maar verder is er niks aan de hand, hoor. :roll:

Robinus V 7 april 2014 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7090234)
misschien omdat iedereen die het aandurft te lachen met hun religie, zijn/haar leven riskeert.
Iedere standup comedian die het vandaag aandurft mohammed of allah in het belachelijke te trekken, is volgende week dood.
Maar verder is er niks aan de hand, hoor. :roll:

Je maakt bewust geen onderscheid tussen enkele heethoofden binnen een groep en de rest van de groep wanneer het om moslims gaat. Waarom zou ik boos moeten zijn op alle moslims als een deel van hen snel kwaad is?

En van overdrijvingen gesproken. Ik hoor gemiddeld toch zeker elke dag iemand lachen met de islam. Op Theo van Gogh na ken ik toch maar weinig sterfgevallen, dus zélfs de extremisten houden zich in.

Dixie 7 april 2014 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7090253)
En van overdrijvingen gesproken. Ik hoor gemiddeld toch zeker elke dag iemand lachen met de islam. Op Theo van Gogh na ken ik toch maar weinig sterfgevallen, dus zélfs de extremisten houden zich in.

over minimaliseren gesproken :roll: het is te hopen dat je niet middenin een betoging zit van die gekken...

Zipper 7 april 2014 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7090253)
Je maakt bewust geen onderscheid tussen enkele heethoofden binnen een groep en de rest van de groep wanneer het om moslims gaat. Waarom zou ik boos moeten zijn op alle moslims als een deel van hen snel kwaad is?

Fout, het zijn de artiesten die zich inhouden. Je mag me anders nog een standup comedian citeren die het sindsdien (de dood van Van Gogh) heeft aangedurfd om mohammed door de mangel te halen.
Maar die beknotting van de vrije meningsuiting vind jij waarschijnlijk niet zo erg.

circe 7 april 2014 23:28

De zoon van prof. Arabist Hans Janssen is zo'n standup comedian. Hij heeft het een paar jaar geleden aangedurfd om leuke grapjes te maken over islam..... doodsbedreigingen als resultaat, onderduiken en nooit meer over islam spreken.

Bad Attila 8 april 2014 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7090499)
Fout, het zijn de artiesten die zich inhouden. Je mag me anders nog een standup comedian citeren die het sindsdien (de dood van Van Gogh) heeft aangedurfd om mohammed door de mangel te halen.
Maar die beknotting van de vrije meningsuiting vind jij waarschijnlijk niet zo erg.

Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een van de grootste bedreigingen voor extremisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be