Jantje |
24 april 2014 13:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(Bericht 7111687)
Ik klaar mijn bouillon met eiwit en gehakt rundvlees.
Je kan die realiteit fout vinden, ondemokratisch etc., maar die is nog niet veranderd.
Blijft mijn vraag: "Wat gaat N-Va met een gelijkaardige stembusoverwinning als vorige keer, nu anders aanpakken?"
|
Misschien eens eerst de vraag stellen, wat is er nu anders dan in 2010.
Bij de ontbinding van het toenmalige parlement, had deze heel de grondwet voor herziening vatbaar gemaakt.
Wie op dat ogenblik aan de macht geraakte, kon heel Belgie veranderen en zelfs het confederalisme invoeren.
Het huidige parlement heeft de grondwet volledig geblokkeerd voor 10 jaar.
Wie nu aan de macht komt krijgt daarbij nog eens het vergiftigde geschenk van de 6de staatshervorming uit te voeren.
De vraag is dus niet wat de N-VA anders gaat aanpakken, maar wat er op het spel staat voor de PS en de Franstalige Brusselaars, als de N-VA in de federale regering geraakt.
En wie goed kijkt, ziet dat de PS op langere termijn, meer heeft te winnen dan de verliezen door de N-VA in de federale regering te laten gaan samen met MR en CDH.
Zij mogen nu de brokken gaan lijmen en de boel opkuisen, zodat de PS in 2019 terug met een gevulde staatskas kan beginnen en opnieuw voor sinterklaas kan spelen.
|