Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snelheidsbeperking elektrische fietsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201323)

manta 28 april 2014 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7116977)
En nogmaals mag u mij eens vertellen waar ik dat gezegd heb.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7117079)
Post 83: uw woorden.

"Je moet zo eens een groepje bejaard elektrieken maar eens in de remmen zien gaan als ze 25/u aan't rijden zijn. Een grote chaos want niemand heeft er aan gedacht dat je remweg ook een stuk groter wordt naarmate je sneller rijdt.
Enzovoort…"

Post 83 is helemaal niet van mij... 8O

The Syndrome 28 april 2014 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7116970)
En welk rijbewijs wil U gebruiken om dit electrische fietsje te bedienen?

Ik heb het niet over deze voertuigen , ik merk enkel dat 90% van de bejaarden niet veilig rijdt met een elektrische fiets , ze zijn een gevaar voor zichzelf en hun omgeving .
Stel ze af tot 10km per uur , dat kunnen ze nog net aan , bijkomende proeven leiden dan weer tot administratieve rompslomp ed .

Johan Daelemans 28 april 2014 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7117205)

Scherp gezien.

maddox 28 april 2014 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7117294)
Ik heb het niet over deze voertuigen , ik merk enkel dat 90% van de bejaarden niet veilig rijdt met een elektrische fiets , ze zijn een gevaar voor zichzelf en hun omgeving .
Stel ze af tot 10km per uur , dat kunnen ze nog net aan , bijkomende proeven leiden dan weer tot administratieve rompslomp ed .

En hoeveel % van de wielerterroristen zijn wel veilig?

Boduo 28 april 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7117205)

Het gebeurt hier regelmatig dat je "beschuldigd" wordt van een foutieve post.
Met je 28.000 berichten zou je dat toch moeten weten !?

:roll:

Boduo 28 april 2014 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7117328)

Wielertoeristen rijden NIET met elletrieke bakken.

;-)

manta 28 april 2014 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7117441)
Het gebeurt hier regelmatig dat je "beschuldigd" wordt van een foutieve post.
Met je 28.000 berichten zou je dat toch moeten weten !?

:roll:

Bijna 29.000 zelfs... :oops:

Maar 't blijft je toch raken hoor... :-(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7117442)
Wielertoeristen rijden NIET met elletrieke bakken.

;-)

Welke renners werden nu weer verdacht van 't gebruiken van zo'n motortje? :-P
Ik zou de mogelijkheden voor de "wielertoeristen met pap in de benen maar een motortje in 't frame" niet onderschatten... :-D

The Syndrome 29 april 2014 04:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7117328)

0%
Ik beperk mij tot elektrische fietsen , ik kan niet alle verkeersveiligheid onder de loep nemen .

BigF 29 april 2014 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7117079)
Post 83: uw woorden.

"Je moet zo eens een groepje bejaard elektrieken maar eens in de remmen zien gaan als ze 25/u aan't rijden zijn. Een grote chaos want niemand heeft er aan gedacht dat je remweg ook een stuk groter wordt naarmate je sneller rijdt.
Enzovoort…"

Amai, gij leest wel heel breed eh?

Ik beschrijf een grote chaos bij een remmanoevre en jij maakt daar zo maar eventjes 'onverantwoorde snelheid' van omdat je dat nu eenmaal beter uitkomt…

Verdraai in't vervolg uw eigen woorden want op die manier is er met u niet te discussieren. We zijn nu al een pagina lang aan't zeveren over dingen die jij mij in de mond legt en uw niets terzake doende heuveltjes.

BigF 29 april 2014 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7117083)
Je kan ook op een moment beseffen dat je als wetgever onnozele praat aan het verkopen bent. Flitsen als middel tegen te snelle skateboards, rolschaatsen, noem maar op.... wel wel.

Ik buig mijn hoofd want tegen zoveel naast de kwestie lullen kan ik echt niet meer op.

Ik heb het over helmplicht bij e-fietsen en jij blijft maar doorgaan over uw afdalingen en heuveltjes en hoe weinig er te doen is aan de snelheden die je daar kan halen…
En dat, omdat die daar hoger op kunnen lopen dan 25/u, de wetgever niks meer te zeggen heeft over snelheid van zo'n dingen.
Hoe u dat koppelt, Joost mag het weten.

Ik haal in de Ardennen bergaf (als ik van uw heuveltjes kom) met de wagen ook vlot 180. Volgens uw theorie kan de wetgever dus maar beter stoppen met flitsen bij 120 want bergaf gaat zo'n auto veel harder.

Johan Daelemans 29 april 2014 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7117815)
Ik buig mijn hoofd want tegen zoveel naast de kwestie lullen kan ik echt niet meer op.

Ik heb het over helmplicht bij e-fietsen en jij blijft maar doorgaan over uw afdalingen en heuveltjes en hoe weinig er te doen is aan de snelheden die je daar kan halen…
En dat, omdat die daar hoger op kunnen lopen dan 25/u, de wetgever niks meer te zeggen heeft over snelheid van zo'n dingen.
Hoe u dat koppelt, Joost mag het weten.

Ik haal in de Ardennen bergaf (als ik van uw heuveltjes kom) met de wagen ook vlot 180. Volgens uw theorie kan de wetgever dus maar beter stoppen met flitsen bij 120 want bergaf gaat zo'n auto veel harder.

Manman, we hebben het over 'slaksnelheden' nl - 25km/u op een fiets van enkele kilo's zwaar! Ik zie daar wel een degelijk verschil met een wagen van 1500kg aan 180 km/u.
Uw probleem is dat onzinnege wetgeving uit het verleden vandaag terug in het gezicht klapt van de overheid. Neem nu uw onzin over die helmplicht bij fietsers. U weet zelf dat het belachelijk is maar gezien de overheid al hetzelfde heeft uitgespookt met de snorfietsjes en hun helmplicht zit je vast hé?

Laat de mensen toch vrij om te kiezen wat ze aan die snelheid aan veiligheidsatributen willen meezeulen!

Fietshelmen voor kleuters op driewielers - fluo vestjes - rode vlagskes op een vislijn....Ik durf wedden dat die kinderen ook niet in een boom hebben mogen klimmen, nooit een boog of kattapult hebben gemaakt, de hond van de buurman mochten aanraken, rauw gahakt mogen eten en kampen en putten maken in de tuin....
En dat worden dan mensen die heel hun leven niks hebben aangedurfd, in hun broek kakken als ze op straat rijden en een bescherm jobke zoeken waar hen niets kan gebeuren. Eens daar aangekomen gaan ze beslissen of het an dan niet verantwoord is om zonder helm met de fiets te rijden.

manta 29 april 2014 10:44

:rofl:

The Syndrome 29 april 2014 11:46

Probleem blijft , als een demente bejaarde versuft plots moet remmen met zijn wagen aan 45 per uur loopt het meestal nog goed af .
Als hij plots moet remmen met zijn elektrische fiets aan 25 per uur loopt het meestal slecht af , hij valt met of zonder valhelm en rijbewijs = 13 breuken .
Op ons kosten .

Johan Daelemans 29 april 2014 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7118165)
Probleem blijft , als een demente bejaarde versuft plots moet remmen met zijn wagen aan 45 per uur loopt het meestal nog goed af .
Als hij plots moet remmen met zijn elektrische fiets aan 25 per uur loopt het meestal slecht af , hij valt met of zonder valhelm en rijbewijs = 13 breuken .
Op ons kosten .

Allé, hoor u nu eens bezig.

Ik zal ook eens een voorbeeld nemen.
Als een doorsnee autogebruiker in een peloton Porsches de 'radion' op het circuit van Francorchaps opvliegt gebeuren er zeker ongevallen met een pak breuken en stoffelijke schade tot gevolg.... goed hé?
Alleen rijden er geen doorsnee autogebruikers met Porsches op Francorshamps zoals er evenmin demente bejaarden met elektrische fietsen gaan rondrijden. Moesten ze al een fiets hebben, ze vinden die toch nooit terug...

Boduo 29 april 2014 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7118297)

Als een doorsnee autogebruiker in een peloton Porsches de 'radion' op het circuit van Francorchaps opvliegt gebeuren er zeker ongevallen met een pak breuken en stoffelijke schade tot gevolg.... goed hé?
Alleen rijden er geen doorsnee autogebruikers met Porsches op Francorshamps zoals er evenmin demente bejaarden met elektrische fietsen gaan rondrijden. Moesten ze al een fiets hebben, ze vinden die toch nooit terug...

:rofl::rofl::rofl:

manta 29 april 2014 15:00

Automobilisten moeten dus een helm dragen als ze met een Porche rijden.

Verplichte gordeldracht voor fietsers ! (Behalve voor de walen, die hebben het niet zo op Gordelen)

En uiteraard investeren in betere valbochten.

Voila, verkeersveiliger ken het niet.
Maar wat met de voetgangers???:-(

Eduard Khil 29 april 2014 15:48

Kunnen we die bejaarden niet laten werken tot ze doodvallen? Zou een hele hoop geld besparen in de pensioenen en gezondheidszorg, plus ze hebben geen tijd om domme dingen te doen op de weg met een elektrische fiets

manta 29 april 2014 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7118297)

Met snelste grasmaaier ter wereld tegen 130 km/u door Raidillon

The Syndrome 29 april 2014 17:24

Een onderzoek van de KU Leuven leert ons dat een oudere 10 keer meer kans heeft op de spoed te belanden na een valpartij dan anderen .
Al die veiligheidstoestanden hebben weinig nut , je mag ze nog met een harnas op een elektrische laten rijden , breken doen ze toch .

kelt 29 april 2014 20:04

Ik zag vandaag iemand met een gigantische Amerikaanse pick-up op een parkeerplaats arriveren en kreeg me daar een lachbui toen de inhoud van de bestuurderplaats me duidelijk werd.

Vooral omdat het kereltje dat uit dat ding kwam gekropen (gevallen op slappe beentjes eigenlijk)ook nog een enorme bierspier bleek mee te torsen......

....bij dergelijke mensen gaat de evolutie ACHTERUIT.....

e-bikes zijn VOORUITGANG,auto's kunnen dat onmogelijk zijn want ze verslechteren Homo Sapiens Seniorensis :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be