Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Congres Laurent Louis verboden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201689)

fred vanhove 4 mei 2014 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7125851)
Van de 77.323 Belgen zijn er 70.000 met een dubbel paspoort.:oops:

Die 33000 gepensioneerden hebben dan ook allemaal een dubbel paspoort ? Is het zo moeilijk om uw ongelijk toe te geven ? Sportiviteit is niet je sterkste kant blijkbaar ?

Nierika 4 mei 2014 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7125876)
Dan zou ik graag toch van iemand dit onvindbaar filmpje krijgen.
Ik ben mij namelijk niet bewust van dergelijke uitspraken. Noch bij Dillen noch bij zijn opvolgers.
Moest dit waar zijn en niet een uit zijn context gerukt fragment dan zal ik mij met veel overtuiging van die uitspraak distantiëren.
Hallo? Is er één van die vele honderdduizenden met bewijsmateriaal aanwezig?

Het betreft geen filmpje, maar een reportage van Panorama, een programma van de VRT. Onvindbaar zal het dus zeker niet zijn.
Ik vraag me overigens af hoe zo'n uitspraak uit zijn context kan gerukt worden???
Waarom opent u er niet speciaal een topic voor waarin u, in geval u me van leugens verdenkt, om bewijs vraagt.
Zelf voel ik me niet geroepen om dat te doen omdat ik nu eenmaal weet dat hij dat gezegd heeft, maar ik wil gerust in zo'n topic nog eens uitvoerig komen zweren dat de betreffende uitspraak wel degelijk gedaan werd.
Ik vind het immers zelf heel erg betreurenswaardig dat dit fragment niet op internet terug te vinden is.

On diezelfde reportage, waarin het draait om het "ontmaskeren" van het VB, kwamen ook enkele scènes voor waarin enkele vermarginaliseerde autochtonen in de één of andere Antwerpse kroeg hun ongezouten mening over allochtonen ventileerden in hun sappig dialect.

Demper 4 mei 2014 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7125876)
Moest dit waar zijn en niet een uit zijn context gerukt fragment dan zal ik mij met veel overtuiging van die uitspraak distantiëren.

Ik niet.

mvd 4 mei 2014 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7125415)
Er zijn in Anderlecht geen 80 % moslims.....Amper een goede 25 % van de inwoners is allochtoon en daarvan zijn de meesten dan nog van Europese nationaliteiten....of het moet zijn dan de meeste autochtonen ook antisemiet zijn ?
De Islam partij haalde bij de laatste verkiezingen amper 1 % van de stemmen.
Nu bewijs jij eens waar je je 80 % vandaan haalt ??

4,13% en een verkozene in de gemeenteraad.

Zipper 4 mei 2014 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7125562)
Exacte cijfers gemeente Anderlecht op 1 Januari 2011. Bron : http://www.bisa.irisnet.be/betanden/...erlecht_NL.pdf
77.323 inwoners zijn Belgen of 71.7 %
30.589 inwoners zijn van vreemde nationaliteit of 28.3 %

Van de mensen van vreemde nationaliteit zijn 11.084 Europeanen vooral Italianen Spanjaarden en Grieken
5376 zijn Marokkaan
en 3164 zijn uit andere Afrikaanse landen.

en hoeveel daarvan zijn eigenlijk Marokkanen met een Belgische identiteitskaart ?? Ooit gehoord van de SNEL Belg-wet ??
Komt er nog bij dat zij de Marokkaanse identiteit ook behouden ("kijk eens, hoeveel Belg ik mij voel" :roll:)

fred vanhove 4 mei 2014 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7125873)
Ik juich niet tenzij het waar is. Hoera!
Dirupo erkende zelf naar aanleiding van het schandaal waar u naar verwijst dat hij wel degelijk 'jongens' opgepikt had in dat park. Het was toen algemeen geweten dat dat om drugshoertjes ging.
Bij verdere bevraging gaf hij reacties in de aard van 'de leeftijd van mijn partners is onbelangrijk' en 'ik heb nooit naar hun leeftijd gevraagd...

In mijn ogen is iemand die zulke zaken stelt en op zeer jonge partners aast een pedofiel.
Wellicht zijn er mensen die deze mening niet delen. Di Rupo bijvoorbeeld...

Had Tom Boonen ook geen verhouding met een meisje van 16 ? Pedofiel dus die held van Vlaanderen of noemt U dat een playboy ?

AnarchoChristophe 4 mei 2014 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7125754)
Iemand die ultra-rechts-nationalisten komt goedpraten is voor mij geen democratische debater.

Laurent Louis is geen ultra-rechtse nationalist.

Ik ben geen aanhanger, maar heeft hier nog iemand iets zinnigs tegen hem in te brengen i.p.v. zielige beledigingen?

AnarchoChristophe 4 mei 2014 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7125655)
Er was ook ooit een tijd dat vrouwen onder een boot werden gehaald omdat ze dachten dat het heksen waren.

Relevantie?

Heksen hebben inderdaad geen relevantie in dit topic. Mensen die dissidentie pogen te verbieden wel.

Nierika 4 mei 2014 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7125894)
Ik niet.

Het tegenovergestelde had me toch wel enigszins teleurgesteld.

AnarchoChristophe 4 mei 2014 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7125678)
Vrijheid van meningsuiting is één van de pijlers van onze open samenleving, maar iedere keer ik zo'n bende misnoegde en in hun vrijheid beknotte manifestanten op TV zie verschijnen, heb ik toch al heel wat minder problemen met een verbod op hun bijeenkomstjes...
Wat een zootje racisten, neo-nazi's, antisemieten, anarchisten en ander provocerend tuig van de richel was me dat weer.
Als je het onrecht van een verbod op zo'n manier denkt aan te kunnen tonen, verdien je niet beter dan enkele rake klappen van een staalharde matrak...

Ah, jij bent er zo eentje die vrijheid wel tof vind, zolang het de vrijheid is het met jou eens te zijn.

Wat hebben anarchisten overigens tussen antisemieten en neo-nazi's te zoeken? Wat hebben die met provocatie te maken?

Het autoritarisme dat de Staat en zijn aanhangers, zoals jij, tentoonstellen, dat provoceert mij niet enkel, maar dat onderdrukt nog in realiteit ook.

Nierika 4 mei 2014 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7125873)
Ik juich niet tenzij het waar is. Hoera!
Dirupo erkende zelf naar aanleiding van het schandaal waar u naar verwijst dat hij wel degelijk 'jongens' opgepikt had in dat park. Het was toen algemeen geweten dat dat om drugshoertjes ging.
Bij verdere bevraging gaf hij reacties in de aard van 'de leeftijd van mijn partners is onbelangrijk' en 'ik heb nooit naar hun leeftijd gevraagd...

In mijn ogen is iemand die zulke zaken stelt en op zeer jonge partners aast een pedofiel.
Wellicht zijn er mensen die deze mening niet delen. Di Rupo bijvoorbeeld...

Of het nu waar is of niet, het blijft de vraag of deze manier van aan politiek doen rechts veel oplevert.
Als dat de oppositie tegen Di Rupo moet voorstellen, vrees ik dat we zullen moeten wachten totdat de man het stoffelijke voor het eeuwige inwisselt alvorens hij de Wetstraat 16 zal verlaten.

fred vanhove 4 mei 2014 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7125896)
en hoeveel daarvan zijn eigenlijk Marokkanen met een Belgische identiteitskaart ?? Ooit gehoord van de SNEL Belg-wet ??
Komt er nog bij dat zij de Marokkaanse identiteit ook behouden ("kijk eens, hoeveel Belg ik mij voel" :roll:)

Daar heb ik geen cijfers over maar U ook blijkbaar niet....Ik denk niet dat er dat zo veel zullen zijn
En ja ik ken de snel Belg wet...gestemd dor de regering Verhofstdadt (gene sos hoe kan dat nu ?)
De wet werd verstrengd door de regering Di Rupo (ne sos dan nog wel hoe kan dat nu ? )

fred vanhove 4 mei 2014 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7125895)
4,13% en een verkozene in de gemeenteraad.

Zou kunnen ....

mvd 4 mei 2014 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7125415)
Er zijn in Anderlecht geen 80 % moslims.....Amper een goede 25 % van de inwoners is allochtoon en daarvan zijn de meesten dan nog van Europese nationaliteiten....of het moet zijn dan de meeste autochtonen ook antisemiet zijn ?
De Islam partij haalde bij de laatste verkiezingen amper 1 % van de stemmen.
Nu bewijs jij eens waar je je 80 % vandaan haalt ??

Er zijn geen exacte cijfers over hoeveel moslims er zijn in Belgie. Echter, je moet blind zijn om de demografische transitie niet te zien die in West-Europa plaatsvind.

Citaat:

Ook de andere gemeenten die grenzen aan het hoofdstedelijk gewest zien de gezinnen internationaliseren. In Machelen, Vilvoorde en Zaventem heeft nog maar de helft van de moeders de Belgische nationaliteit. In 2004 was dat nog meer dan 60 procent. Slechts 30 procent is Nederlandstalig. De groei zit niet bij de Franstaligen, wel bij de anderstaligen, vooral mensen afkomstig uit Noord-Afrika en Turkije.
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...erstalig-gezin

mvd 4 mei 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7125916)
Zou kunnen ....

Zou kunnen? Dat zijn gewoon de feiten.

CLAESSENS Joris 4 mei 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7125893)
Het betreft geen filmpje, maar een reportage van Panorama, een programma van de VRT. Onvindbaar zal het dus zeker niet zijn.
Ik vraag me overigens af hoe zo'n uitspraak uit zijn context kan gerukt worden???
Waarom opent u er niet speciaal een topic voor waarin u, in geval u me van leugens verdenkt, om bewijs vraagt.
Zelf voel ik me niet geroepen om dat te doen omdat ik nu eenmaal weet dat hij dat gezegd heeft, maar ik wil gerust in zo'n topic nog eens uitvoerig komen zweren dat de betreffende uitspraak wel degelijk gedaan werd.
Ik vind het immers zelf heel erg betreurenswaardig dat dit fragment niet op internet terug te vinden is.

On diezelfde reportage, waarin het draait om het "ontmaskeren" van het VB, kwamen ook enkele scènes voor waarin enkele vermarginaliseerde autochtonen in de één of andere Antwerpse kroeg hun ongezouten mening over allochtonen ventileerden in hun sappig dialect.

Dat soort truken zie ik veel en heb dat zelf ook al mogen ondervinden.
Van bvb de uitspraak De voorzitter van de SPA, Tobback, zei "de neger is...
alles voor de aanhalingstekens weghalen is simpel en wordt al te regelmatig gebruikt. Zo regelmatig zelfs dat VB mandatarissen opleidingen kunnen volgen om zo weinig mogelijk in dergelijke valkuilen te vallen.
Dus gelieve, als het toch vindbaar moet zijn, het filmpje (ook een reportage op tv is een filmpje) voor te leggen en indien het om een uitgeknipt fragment gaat liefst ook de volledige originele context. Indien dit werkelijk bestaat zal de VRT u op simpele aanvraag zeker met veel plezier het nodig materiaal leveren...
Ik wacht...

CLAESSENS Joris 4 mei 2014 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7125898)
Had Tom Boonen ook geen verhouding met een meisje van 16 ? Pedofiel dus die held van Vlaanderen of noemt U dat een playboy ?

Hangt er van af hou oud hij zelf was.
Ik had toen ik tien was een relatie met een meisje dat een half jaar ouder (elf) was. En nee, ik ben geen pedofiel.

En misschien weet u het nog niet, ondanks mijn vele reacties op dat heerschap, ik ben allerminst een fan van deze leugenachtige junkie.
Als het aan mij lag had hij na die cocaïnehistorie geen licentie meer mogen krijgen. Liegende junkies als rolmodel voor onze jeugd? Nee, bedankt...

Nietzsche 4 mei 2014 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7125903)
Heksen hebben inderdaad geen relevantie in dit topic. Mensen die dissidentie pogen te verbieden wel.

Snap je de vergelijking echt niet?

mvd 4 mei 2014 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7125309)
Het is waar dat in P.S.gemeenten vol met moslims,doppers en parasieten, een rechtse mening tot sociale onlusten kan leiden. Gedaan met vrije meningsuiting. Anti-semetisme is maar een doekje voor het bloeden. Daar moeten die moslims zelf niks van hebben. Tweede rechtse partij dewelke de mond gesnoerd wordt. Beetje 1930 precies.

Waarom is Laurent Louis ''rechts''?

Debouts les Belges voert campagne tégen het hoofddoekenverbod, hun lijsttrekker voor Europa is moslim, enz..

Dat links-rechts gedoe is compleet achterhaald.

fred vanhove 4 mei 2014 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7125921)
Dat soort truken zie ik veel en heb dat zelf ook al mogen ondervinden.
Van bvb de uitspraak De voorzitter van de SPA, Tobback, zei "de neger is...
alles voor de aanhalingstekens weghalen is simpel en wordt al te regelmatig gebruikt. Zo regelmatig zelfs dat VB mandatarissen opleidingen kunnen volgen om zo weinig mogelijk in dergelijke valkuilen te vallen.
Dus gelieve, als het toch vindbaar moet zijn, het filmpje (ook een reportage op tv is een filmpje) voor te leggen en indien het om een uitgeknipt fragment gaat liefst ook de volledige originele context. Indien dit werkelijk bestaat zal de VRT u op simpele aanvraag zeker met veel plezier het nodig materiaal leveren...
Ik wacht...

Als het U zo boeit....probeer er anders zelf eens achter te komen...In VB kringen bijvoorbeeld .....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be