Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Stroomuitval zet levens op spel" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206865)

Thomas- 17 september 2014 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 7328564)
Ben onlangs nog in Zeeuws - Vlaanderen geweest, en de huizen waren daar over het algemeen pakken goedkoper dan hier...

Zeeuws-Vlaanderen is inderdaad wel een uitzondering. Het is een mooie streek maar in die goedkope huizen zou ik niet graag wonen. Je kan daar voor 100 000EUR �* 125 000EUR een huis kopen maar dan gaat het hem veelal over uniforme wijkjes met relatief kleine renoveer-je-rot huizen die vlak na de oorlog opgetrokken zijn. Als je wat ruimer wil wonen ben je evengoed veel geld kwijt en dan zit je nog steeds met het probleem dat je dagelijks al snel 1.5-2u woon-werk verkeer hebt.

Universalia 17 september 2014 14:35

Nationale Bank bezorgd over gevolgen eventuele black-out

Bron

Detail tekst:

Citaat:

De Nationale Bank van België (NBB) vreest dat een eventuele black-out ook het betalingsverkeer zal stilleggen.
What's Up Doc?

Schelfie 17 september 2014 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7328578)
Zeeuws-Vlaanderen is inderdaad wel een uitzondering. Het is een mooie streek maar in die goedkope huizen zou ik niet graag wonen. Je kan daar voor 100 000EUR �* 125 000EUR een huis kopen maar dan gaat het hem veelal over uniforme wijkjes met relatief kleine renoveer-je-rot huizen die vlak na de oorlog opgetrokken zijn. Als je wat ruimer wil wonen ben je evengoed veel geld kwijt en dan zit je nog steeds met het probleem dat je dagelijks al snel 1.5-2u woon-werk verkeer hebt.

Daar ik single ben, en de sociale vaardigheden heb van een krop sla op vrouwenvlak zal ik waarschijnlijk de rest van mijn leven single moeten blijven. Kleine huisjes vind ik dan wel in orde. Mocht ik in bijvoorbeeld Hulst wonen ben ik echt geen 2 uur weg om bijvoorbeeld naar de haven van Antwerpen te trekken, hoor :D

Uniforme huizen storen mij niet echt (enkel die walgelijke belgisch-spaense villa's maken me razend), dus dat is ook geen probleem. Misschien enkel dat renoveren, maar ben er vrij zeker van dat dat op langere termijn toch goedkoper is dan in Vlaanderen een huis te kopen.

De schoofzak 17 september 2014 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7328477)
Betaalbare huizen in Nederland??
:lol:

Wel, ik denk dat Zeeuws-Vlaanderen daar wel een uitzondering op is.

Maar tenzij ge dan werkt in een band van max 20 km van de Nederlandse grens, van Knok tot St Niklaas, zijt ge toch maar gejost hoor.

.

Thomas- 17 september 2014 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 7328675)
Kleine huisjes vind ik dan wel in orde. Mocht ik in bijvoorbeeld Hulst wonen ben ik echt geen 2 uur weg om bijvoorbeeld naar de haven van Antwerpen te trekken, hoor :D

Hangt er natuurlijk sterk vanaf waar u moet zijn. Voor het grootste deel van de haven van Antwerpen moet je ook een heel eind omrijden indien je de betalende tolweg (Liefkenshoektunnel) wil vermijden.

Schelfie 17 september 2014 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7328727)
Hangt er natuurlijk sterk vanaf waar u moet zijn. Voor het grootste deel van de haven van Antwerpen moet je ook een heel eind omrijden indien je de betalende tolweg (Liefkenshoektunnel) wil vermijden.

Iets wat eigenlijk al 30 jaar geleden had moeten opgelost worden met het dichtmaken van de Antwerpse ring, maar niets kan opgelost raken in dit pokkenland...

Universalia 19 september 2014 08:37

Dreigt in uw straat het licht uit te gaan? Hier is het volledige afschakelplan per straat

Bron

Kijk het hier even na ...

Allesstroomt 19 september 2014 08:44

De straat waar ik woon is niet opgenomen in het afschakelplan. Ik vermoed dat dat duidt op een hele winter koken en kijken. :)

De schoofzak 19 september 2014 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7330348)
Dreigt in uw straat het licht uit te gaan? Hier is het volledige afschakelplan per straat

Bron

Kijk het hier even na ...

Weet typisch voor onze federale overheid: ze moeten communiceren aan de bevolking, maar ze krijgen daartoe de middelen niet.
Hun spullen liggen plat.
Wellicht teveel aanvragen tot connecties tegelijk.

.

Allesstroomt 19 september 2014 09:38

En dat tijdens de kantooruren. Men zou denken dat iedereen naarstig aan het werk is.

Boduo 19 september 2014 10:54

Deze winter zullen de "klassieke" centrales van Herdersbrugge, Drogenbos, St Ghislain, Seraing, Ham & Coo zorgen voor elektriciteit.
+Er bestaat ook nog een "Strategische voorraad".

Schelfie 19 september 2014 11:17

Het is toch wel vreemd dat in Puurs alles in zone 6 zit, buiten Ruisbroek. Dat is zone 3. Toch wel "toevallig" daar waar Krisje Peeters woont, zeker?

Bende incompetente randmongolen van politiekers...

Boduo 19 september 2014 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 7330553)
Het is toch wel vreemd dat in Puurs alles in zone 6 zit, buiten Ruisbroek. Dat is zone 3. Toch wel "toevallig" daar waar Krisje Peeters woont, zeker?

Bende incompetente randmongolen van politiekers...

Vlaanderen is ietsje groter dan Puurs.
In Brugge bv woont renaatje landuyt. Toevallig ligt Brugge (+Zeebrugge) in een "goede" zone.
Enz...

Schelfie 19 september 2014 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7330828)
Vlaanderen is ietsje groter dan Puurs.
In Brugge bv woont renaatje landuyt. Toevallig ligt Brugge (+Zeebrugge) in een "goede" zone.
Enz...

Och, eigenlijk waarom zitten we hierover te kankeren.

Gewoon het feit dat dit mogelijk is in de 21ste eeuw is een Westers of deftig bestuurd land onwaardig...

Bob 19 september 2014 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7330357)
De straat waar ik woon is niet opgenomen in het afschakelplan. Ik vermoed dat dat duidt op een hele winter koken en kijken. :)

Moet ge eerst wel nagaan of uwe tv-leverancier niet wordt afgeschakeld, en voor de zekerheid toch ook eens of uwe gasleverancier er niet bij is.

Boduo 19 september 2014 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7331358)
Moet ge eerst wel nagaan of uwe tv-leverancier niet wordt afgeschakeld, en voor de zekerheid toch ook eens of uwe gasleverancier er niet bij is.

Wel, wel, wel, een paar avondjes zonder tv: zal de wereld dan andersom draaien ?

:cry::cry::cry:

Bob 20 september 2014 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7331431)
Wel, wel, wel, een paar avondjes zonder tv: zal de wereld dan andersom draaien ?

:cry::cry::cry:

Wel nee. Kan al eens beginnen met mijn video leeg te maken gedurende deze periode ;-)

Allesstroomt 20 september 2014 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7331358)

Heb geen tv en kook niet op gas :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be