Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
(Bericht 7758799)
Dat beslist u dan op niet democratische wijze. Als de meerderheid daar tegen is legt u dus evenzeer uw wil op aan hen.
|
Natuurlijk is dat niet democratisch. Mijn persoonlijk eigendom is geen democratie. Als ik mijn geld in een bepaald pensioenfonds wil steken, dan zijn dat mijn zaken. Dat is mijn beslissing. Uw onder-het-mom-van-democratie-maar-in-werkelijkheid-communistische zotternijen hebben daar geen invloed op.
Citaat:
Daarbij is heel dat gedoe van 'staat is dwang' gemakkelijk te omzeilen. Ik zou de libertariërs in hun eigen simplistische logica laten vallen. Ze een contract voorleggen...u accepteert de principes van de overheid of u betaalt voor dienstverlening. U mag vrij beslissen niet te tekenen. Geen dwang. En by the way. De dienstverlening van de openbare weg kost 1000 euro per kilometer die men erop aflegt. U bent niet verplicht er gebruik van te maken. Ze zullen allemaal vrijwillig tekenen. Gedaan met de 'overheid is diefstal' zever. Enkel extreem rijken kunnen zich dan nog misschien permitteren libertariër te zijn. Het zijn natuurlijk juist ook die die dat soort van ideologie promoten.
|
Zolang de overheid de markt vrijmaakt voor concurrenten, is dat geen probleem. En uiteraard zal het rechtmatige eigendom van de overheid op alle publieke gronden betwist worden.
Citaat:
Libertariërs beslissen wat vrijheid is blijkbaar. Staat het een ander ook vrij dat begrip in te vullen overeenkomstig zijn of haar levensopvatting. Blijkbaar niet.
|
U heeft die vrijheid. Alleen heeft u niet de 'vrijheid om niet bekritiseerd te worden'. Ik zal u op uw absurde interpretatie van het begrip 'vrijheid' blijven wijzen. Communisten gaan niet zomaar met het begrip 'vrijheid' lopen.
|