Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De Grote 2018 Vakantie-draad. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242659)

bembem 5 maart 2018 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8661578)
Nah. Kroatië is erg goedkoop. En buiten Europa kun je qua verblijf helemaal goedkoop uitpakken. In Azië meer dan genoeg plekken waar je voor slechts 1 euro per nacht kunt slapen. Ja, je moet dan tevreden zijn met weinig. Maar materialistisch ingestelde mensen zijn losers.

:-D

Skobelev 6 maart 2018 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8661578)
Nah. Kroatië is erg goedkoop. En buiten Europa kun je qua verblijf helemaal goedkoop uitpakken. In Azië meer dan genoeg plekken waar je voor slechts 1 euro per nacht kunt slapen. Ja, je moet dan tevreden zijn met weinig. Maar materialistisch ingestelde mensen zijn losers.

Hoeveel "bedgenoten" krijg je daarvoor?

https://www.webmd.com/skin-problems-...s-of-parasites

Goe zot. Beneden de 5 sterren krijg je mij in dergelijke landen niet op hotel.

Thuleander 6 maart 2018 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8660491)
en daar WIFI

Dat doet nu juist helemaal niet ter zake, vermits ik verwees naar IRL.

Begrijp je?

Anna List 6 maart 2018 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8661746)
Dat doet nu juist helemaal niet ter zake, vermits ik verwees naar IRL.

Begrijp je?

goeiemorgen Thule, koffietje?

pajoske 6 maart 2018 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8661764)
goeiemorgen Thule, koffietje?

Ik zit in mijne veranda met een koffietje. 26° zonnewarmte. Zicht op mijn mooie tuin, weiden en velden. Enkele kerktorens in de verte. Uitzicht enkel een héél klein beetje verstoord, door heel ver weg de schouw van DSM.

Waarom zou ik op vakantie gaan.

Het enige Nationaal park van Vlaanderen op wandelafstand (binnenkort werelderfgoed?)
De Nederlandse heuvels op fietsafstand.
In het centrum van het internationale fietsroutenetwerk.
Middeleeuwse steden op goed 1 uur autorijden Luik, Aken,Keulen, Dusseldorf, Maastricht, Venlo, Roermond, Brussel, Tongeren, Leuven,....

Ik denk dat ik thuis ga blijven. Op enkel weekendjes kust (om de vrouw te plezieren) en enkele dagen buitenland met de vereniging na.

Anna List 6 maart 2018 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8661941)
Ik zit in mijne veranda met een koffietje. 26° zonnewarmte. Zicht op mijn mooie tuin, weiden en velden. Enkele kerktorens in de verte. Uitzicht enkel een héél klein beetje verstoord, door heel ver weg de schouw van DSM.

Het enige Nationaal park van Vlaanderen op wandelafstand (binnenkort werelderfgoed?)
Middeleeuwse steden op goed 1 uur autorijden Luik, Aken,Keulen, Dusseldorf, Maastricht, Venlo, Roermond, Brussel, Tongeren, Leuven,....

Ik denk dat ik thuis ga blijven. Op enkel weekendjes kust (om de vrouw te plezieren) en enkele dagen buitenland met de vereniging na.

vakantie is (net zoals weekends) iets voor werkende mensen, gepensioneerden kunnen thuis blijven.

Het Verzet 6 maart 2018 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8661557)
ja de Ardennen heb ik ook wel zin in, ben er zelfs nooit geweest (lol), maar als het op vakantie aankomt heb ik toch liever ineens een hele maand - of toch op z'n minst een drietal weken - er tussenuit, kwestie dat het echt als vakantie voelt als je begrijpt wat ik bedoel ^^

Ik begrijp het alvast niet. Ben jij er niet alle dagen al een beetje tussenuit? :-)

Lof der Zotheid 6 maart 2018 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8661998)
Ik begrijp het alvast niet. Ben jij er niet alle dagen al een beetje tussenuit? :-)

Da‘s in de gevangenis, nadat ze weeral een supermarkt heeft leegggeroofd.

Tavek 6 maart 2018 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8661941)

Gij klinkt net zoals mijn (schoon)ouders.

"Tis nergens zo sjoen geliek heij !"

pajoske 6 maart 2018 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8661992)
vakantie is (net zoals weekends) iets voor werkende mensen, gepensioneerden kunnen thuis blijven.

Ge bedoelt dus dat we dit jaar nog zouden moeten op vakantie te gaan?

pajoske 6 maart 2018 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8662057)
Gij klinkt net zoals mijn (schoon)ouders.

"Tis nergens zo sjoen geliek heij !"

En gij klinkt zoiets gelijk mijn kinderen. "Ik heb de halve wereld afgereisd maar dat is nog niet genoeg. Nu paar jaar rustiger aan, en met de kleine kinderen niet meer buitenEuroap maar als ze groter zijn een paar maanden een trektocht door Nieuw-Zeeland enz.. " tussendoor nog wat stedenweekends, skiën*.... Zeg pa en ma, als ge op pensioen zijt gaat ge toch beginnen te reizen zeker..."

:)

*En dan zwijg ik van de weekends gekoppeld aan werkreizen over de halve wereld.

Anna List 6 maart 2018 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8662079)
Ge bedoelt dus dat we dit jaar nog zouden moeten op vakantie te gaan?

ah ja, dat is t eerste dat ze u afpakken eens ge op pensioen zijt he Jos, dat is uw weekends en uw vakantie. ge hebt dat gewoon niet meer!

Tavek 6 maart 2018 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8662085)
En gij klinkt zoiets gelijk mijn kinderen. "Ik heb de halve wereld afgereisd maar dat is nog niet genoeg. Nu paar jaar rustiger aan, en met de kleine kinderen niet meer buitenEuroap maar als ze groter zijn een paar maanden een trektocht door Nieuw-Zeeland enz.. " tussendoor nog wat stedenweekends, skiën*.... Zeg pa en ma, als ge op pensioen zijt gaat ge toch beginnen te reizen zeker..."

:)

*En dan zwijg ik van de weekends gekoppeld aan werkreizen over de halve wereld.

Nah ik reis niet meer graag louter om te reizen.

Maar ik ga hier niet blijven wonen als de kinderen het huis uit zijn. Op dit moment is hier wonen het comfortabelste: ouders en familie in de buurt, werk in de buurt, enz...

Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voorbij mijn 50ste hier te blijven wonen. Veel te druk, veel te vuil.

Thuleander 6 maart 2018 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8661992)
vakantie is (net zoals weekends) iets voor werkende mensen.

Net zoals belastingen betalen.

En uw frustraties afreageren door op werklozen hun kap te zitten.

Anna List 6 maart 2018 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8662166)

ja so? ik klaag daar toch niet over, ik ben geen onmens hé, werklozen en ouderen moet niet creperen hé, daar betaal ik belasting voor. je zal mij hier over pensioenen trouwens alleen nog maar hebben zien schrijven dat die te laag zijn (excl ambtenarenpensioenen) trouwens!

en over weekends en vakantie ... zeg ik iets dat niet waar is mss?

er is de week (werkdagen) en het weekend (vrij) dat is wat een weekend een weekend maakt, hetzelfde geldt voor vakantie ...

en ja werklozen en gepensioneerden zijn dus direct hun weekends en vakantie kwijt ...

bembem 7 maart 2018 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8662166)

die zit! :rofl:

Gamla 7 maart 2018 02:29

Ah, het zonnetje. Pffff...

Dat geslenter eenmaal ter bestemming en je dan afvragen: "Waar gaan we morgen naar toe?"

Vakantie is voor mij thuis een boeiend boek lezen terwijl het bij voorkeur buiten aan het stortregenen is.

Jay-P. 7 maart 2018 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8662116)
Nah ik reis niet meer graag louter om te reizen.

Maar ik ga hier niet blijven wonen als de kinderen het huis uit zijn. Op dit moment is hier wonen het comfortabelste: ouders en familie in de buurt, werk in de buurt, enz...

Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voorbij mijn 50ste hier te blijven wonen. Veel te druk, veel te vuil.

Tutut... in Belgenland blijven gij, om Bem gezelschap te houden.
Waddismeda nu! :-o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be