![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Naar onze kat mag niemand een vinger uitsteken maar ook niet naar ons konijn met pruimen. Maar goed die hypocrisie zien we op vele vlakken. |
Citaat:
|
Citaat:
Het vergt wat inspanning, maar op de duur went het wel. |
Citaat:
|
Citaat:
Zijn die dieren voor consumptie minderwaardig? Eigenlijk niet, maar het is voor de mens iets dat noodzakelijk is om te overleven. Daarom willen wij dat dieren, de korte tijd dat ze mogen leven, dit kunnen doen in een diervriendelijke omgeving. Dit is nu eenmaal eigen aan de wereld waarin we leven: "Eten en gegeten worden." |
Citaat:
Ik zou zeggen: "Ze hebben beide een plaats in zo'n kraampje." |
Citaat:
Grapje, ik neem steeds een kleinere steak. Heb graag een lapje vlees, maar de rest eet ik ook met smaak op hoor. |
Onze hoofdmaaltijd is ‘s avonds. Als het over rundsvlees gaat koop ik een portie vlees voor mijn gezin (nu gereduceerd tot twee oude mensen) van ongeveer 250 gram. Daarvan eet mijn vrouw doorgaans een kleine helft en ik de rest. Rundsvlees staat doorgaans één tot (uitzonderlijk) twee maal per week op het menu. De rest van de week wordt aangevuld met kip, varkensvlees, vis en één of twee dagen zonder vlees. We eten wel flink veel groente. Iedere morgen beginnen we het ontbijt eerst met het eten van fruit. Pas daarna volgt koffie met een paar boterhammen. ‘s Middags een lichte lunch: wat kaas, havermout, minstens éénmaal per week een lekkere risotto (mijn “specialiteit”).
|
Citaat:
Op school de meester: Kleine helft en grote helft bestaat niet, de helft is gewoon de helft, het geheel netjes gedeeld door twee. Maar het heeft geen zin om dat hier uit te leggen, de grootste helft van jullie luistert toch niet. |
Citaat:
Maar beschouw de manier waarop ik het geschreven heb als een “zegswijze”. Ik smeek u, heb erbarmen… :-(:-(:-( |
Citaat:
Ontbijt Reservespeler: 1 appelsien 1 appel 10 tot 20 druiven 1 kiwi 3 geroosterde sneetjes brood dun besmeerd met planta HP: Smooty 3 boterhammen middagmaal 12 uur Reservespeler: Drie boterhammen met kaas, hesp of droog worst (meestal kaas). Kommeke soep HP: Twee boterhammen met kaas of worst (meestal droog worst). Koffie Avondmaal 17u15 Reservespeler en HP 1 x per week frieten met salade en ne steak 1 x per week spaghetti (saus met veel, heel veel groenten en brokjes kippenvlees en een beetje gehakt). 1 x per week rijst of bami (zuurzoete saus met heel veel groenten en stukjes kip). 1 x per week varkensgebraad met jagerssaus daarbij puree en lekkere salade (meestal op zondag). 1 x per week stoemp (moes) met spek Soms Witloof in hespenrolletjes en puree Sproetjes met een heerlijke kotelet of met kippenfilet. Potenstoemp met braadworst (kalfs-varken) Patatten met bloemkool en kippenboutjes Pattaten met erwtjes en worteltjes met frikandellen (gehakt met kip en varkensvlees) Puree met visschoteltje (HP), reserve kan geen vis verdragen. Puree met satekes (kip), gestoofd witloof, erwtjes en worteltjes, boontjes in spek (al HP visschoteltje eet). enz... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Men beweert dat vegetarisch gezond is , wel .... ik twijfel toch hoor:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=vUAaHkGpJy8 [1&2] No one ken to keh to siven Nor yon clees toju maliveh When I gez aju zavateh na nalechoo more [LEE] New yonooz tonigh molinigh Yon sorra shoo Yes ee shoo , ooo [3&4] No one ken to ken to moro when i ten ko ten mo zorro When I gez aju zavateh na nalechoo more [LEE] New yonooz tonigh molinigh Yon sorra noo watu shee noo, ooo [ALL] Ken lee... Tulibu dibu douchoo... Ken lee... Ken lee meju more... Ken leee... Tulibu dibu douchoo Ken leee... Ken lee meju more... [5&6] No one ken to ken to moro when i ten ko ten mo zorro When I gez aju zavateh na nalechoo more [LEE] New yonooz tonigh molinigh Yon sorra noo watu shee noo, ooo [ALL] Ken lee... Tulibu dibu douchoo... Ken lee... Ken lee meju more... Ken leee... Tulibu dibu douchoo Ken leee... Ken lee meju more... [LEE] Wooh [ALL] Ken lee... Tulibu dibu douchoo... Ken lee... Ken lee meju more... Ken leee.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be