![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Oftewel waar extreem links, en extreem rechts elkaar ontmoeten vind men Allah. |
Citaat:
Teren op de arbeid van iemand anders. En alleen IK bepaal waar de vruchten van MIJN arbeid naartoe gaan. En in eerste instantie is dat naar MIJZELF en in 2de instantie NAAR MIJN KINDEREN. Gij, en Uw kinderen, moeten maar teren op UW arbeid. |
Citaat:
80% van de grote vermogens in ons land is ERFgeld. De mensen die echt hard werken in onze samenleving zijn blij dat ze het einde van de maand halen. |
Citaat:
|
Citaat:
Op zich is daar niets mis mee, maar de samenleving wil ook graag meeprofiteren. Dat lijkt me heel sociaal en gezond. |
Citaat:
|
Citaat:
De pure aanwezigheid van rijke mensen is al op zich een voordeel voor een samenleving tot op zekere hoogte he. Die rijke mensen zijn vaak bereid om "luxe" te kopen, en luxe is een bijzonder lucratieve activiteit, waarbij gigantische winstmarges kunnen gemaakt worden, wat wil zeggen dat de rijke veel betaalt voor weinig. |
Citaat:
We zien echter die lui als een angstige haas op hun hoop poen zitten. Met geen ander doel dan om het aan de kinderen door te geven. Die worden daar n iet beter van nee. Integendeel. |
Citaat:
Citaat:
Maar ooit gehoord van de laffer curve? Onze politici duidelijk niet. |
Citaat:
Je begrijpt toch dat geld enkel "bestaat" als het uitgegeven wordt. Geld dat niet uitgegeven wordt, is identiek aan geld dat vernietigd werd. Kortom, stel dat ik over 500 miljard dollar beschik, maar ik heb dat in een diepe put op een onbekende plek gestoken, en ik ga dat doorgeven aan mijn kinderen, die dat daar ook laten zitten om aan HUN kinderen door te geven en zo voort. Dan is dat totaal equivalent aan "ik die een arme man ben en mijn kinderen ook" he. Kortom, een rijkaard die geen geld uitgeeft, is alsof dat geen rijke mens is he. De anderen hebben daarvan geprofiteerd op het ogenblik dat hij dat geld verdiende. Immers, om dat geld te verdienen heeft die rijkaard daar iets voor gedaan, verkocht of weet ik veel. Anderen hebben dus die waarde ontvangen. Het geld diende enkel opdat die rijkaard terug waarde zou kunnen BINNENDOEN, consumeren, opdoen. Als die dat niet doet, is dat ondertussen dus winst geweest voor "de gemeenschap" he. Mocht die nu "gratis" zijn geld uitdelen, dan zou dat .... gewoon inflatie veroorzaken, zoals het bijdrukken van geld. Jij bent van die mensen die niet door hebben dat "bezit" geen economische waarde heeft als dusdanig he. Het is productie van waarde die welvaart oplevert. Boekhoudkundig statisch "bezit" niet. Dat is equivalent aan onbestaande waarde voor de rest van de economie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Bijvoorbeeld om jezelf te etaleren en te onderscheiden van de rest, om heerlijk veel geld te consumeren, enzv Maar je onderneemt toch niet om van je nageslacht (op vrouwen) luiaards te maken? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt dus geen idee wat voor draken je kinderen worden als jij in je kist ligt. Gesteld dat je hen zoveel geld achterlaat dat ze heerlijk kunnen klaplopen. En net als papa minachtend kakken op de vremden... Citaat:
Monaco is een prima keuze voor Belgische sporters met hoge inkomsten. |
Citaat:
Als gevolg van blinde afgunst heeft de samenleving enkel oog voor hoe de rijke thans leeft en niet welk hobbelig parcours er vaak aan vooraf gegaan is. Men vergeet vaak dat het nemen van berekende risicio's essentieel is om rijk te worden. Een onderneming oprichten is risicovol, een onderneming overnemen is riskant, beursgenoteerde aandelen kopen houdt gevaar in, investeringsvastgoed kan ook aardig fout lopen.. De samenleving moet vooral eens inzien dat men geen recht heeft op menig deel van de beloning aangezien het risico niet door hen gedragen wordt. Zo moeilijk is dat toch niet? Wees blij dat rijke mensen vaak ook durfkapitaal verstrekken waardoor de maatschappij en de overheid ook de vruchten van plukken. Waar wacht je trouwens op om zelf eens een som te investeren in een bedrijf? Ik ken mensen die al sinds de IPO in Lotus Bakeries zitten. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het overgrote deel van de Belgische rijken leeft op familiegeld. Daar zijn soms vroeger ooit eens risico's voor genomen is er is vroeger misschien ooit hard voor gewerkt maar nu niet meer hoor. De meesten rijken hier in het dorp zijn een pak bescheidener en zwijgen er liever over dan te doen alsof het allemaal hun eigen verdienste is. Maar als de domme middenklasse dat nog steeds denkt...tant mieux hein. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be