![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik ook nog gedaan tot mijn 14 jaar tijdens de grote vakantie. Daar was totaal geen controle op. |
Werkelijke pensioenleeftijd plots gezakt met zes maanden In de eerste drie maanden van 2025 waren Belgen die met pensioen gingen, gemiddeld 63 jaar en 11 maanden. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Partena Professional. Een jaar geleden was dat nog 64 jaar en 5 maanden.De daling is opvallend want de wettelijke pensioenleeftijd is in februari verhoogd van 65 naar 66 jaar. In 2030 wordt de pensioenleeftijd verder opgetrokken naar 67 jaar. “Het is frappant dat de werkelijke pensioenleeftijd voor het eerst in jaren een stevige daling vertoont”, zegt Partena Professional. Mogelijk zijn werknemers zich door het publieke debat over de pensioenen van de laatste maanden bewuster geworden van hun opties, denkt Yves Stox, managing consultant bij het hr-bedrijf. Het kan ertoe geleid hebben dat sommige werknemers versneld de stap hebben gezet naar een vervroegd pensioen, als een soort anticipatie of onzekerheid over de toekomst. https://trends.knack.be/nieuws/live/...aanden-307973/ Hoeveel van deze gepensioneerden in het zwart werken vermeldt het artikel niet. Waarom nog belastingen en bijdragen betalen als je op pensioen kan ? |
Citaat:
|
Citaat:
Gij weet ook niet dat gepensioneerden nog altijd belastingen blijven betalen (voor pensioenen en) op hun eigen pensioen? 8O Een koude douche voor de werkenden die denken dat ze alleen voor onze pensioenen opdraaien maar ook nog na hun pensioen zullen moeten blijven betalen, hé? :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Verleden week mijn belastingsbrief ingevuld en er gaat ongeveer 1 maand naar de belastingen. Je trekt eigenlijk dus maar 11 maanden pensioen inplaats van 12 maanden. En voor alle duidelijkheid, ik werk totaal niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Je weet wel, "leve Belgie." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is geen sprake meer van zwart werk door gepensioneerden, zij mogen bijverdienen en door belastingen op hun pensioen blijven ze ook sociale bijdragen betalen. :roll: |
Citaat:
Volgens mij kan dat enkel onrechtstreeks als hij een vennootschap heeft die patronale sociale bijdrages betaalt voor werknemers in dienst. |
Citaat:
Waar denk jij dat die belastingen voor gebruikt worden? Elke INKOMENSBELASTING is al een bron voor sociale bijdragen of waarvoor denk jij dat wij allemaal dan belastingen betalen?? INFOBLAD bij het aanslagbiljet voor belastingen: Waarvoor dienen sociale bijdragen en belastingen? Voor pensioenen Voor gezondheidszorg Voor werkloosheid en sociale uitsluiting Voor onderwijs Voor overheidsbestuur Voor ziekte en invaliditeit Voor vervoer Voor gezin en kinderen Voor staatsschuld Voor openbare orde en veiligheid Voor milieu Voor recreatie, cultuur en godsdienst Voor fundamenteel onderzoek Voor defensie Voor anderen. Jaarlijks 270,4 miljard euro in EEN POT. En dat is dan alleen nog maar de individuele inkomensbelasting als bron zonder de miljarden die wij ook nog betalen door BTW, accijnzen, verkeersbelasting, milieu/heffingen, taksen etc....etc....etc...:roll: |
Sociale bijdragen =/= personenbelasting.
https://www.rsvz.be/nl/sociale-bijdragen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be