Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werklozen aan het werk vs flexijobs. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274207)

BigF 10 juli 2025 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10512677)
Het is hier een internetforum hee.

De andere is altijd verkeerd.

Als die zomaar in het wilde weg dingen begint te beweren is die kans inderdaad groot.

reservespeler 10 juli 2025 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10512516)
Jij denkt echt dat je die in pacht hebt eh?

Uzelf ophemelen, daar bent u inderdaad goed in.

Jammer dat je in veel gevallen niet weet waar je het over hebt.

U zelf opstellen als een beklagenswaardig persoon waar de hele wereld (VDAB en werkgevers) tegen is, dat is pas stoer.

Daarbij ga je ook nog eens iedereen spiegelen aan uw eigen situatie.

Jonges toch.

reservespeler 10 juli 2025 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10512672)
Wat een triest gezeik.

En in principe heb je zelfs niet eens een punt.

Als jij een auto koopt voor €1000 en je verkoopt hem voor €1100 heb je geen €1100 'verdiend' maar slechts €100.
Hetgeen je verdient is hetgeen je meer hebt vanwege je actie.
Je hebt geen €1100 verdiend, zoals jij beweert, want die €1000 heb je uitgegeven.

Als ik ga werken verdien ik dus ook niet hetzelfde als mijn loon. Want er valt een deel werkloosheidsuitkering weg. Hetgeen wat ik dus meer overhou is wel degelijk die €86.

Je zit dus ten eerste over complete taalkundige onbenulligheden te lullen maar daarnaast heb je eigenlijk nog gewoon ongelijk ook.

Daarnaast ben ik niet de enige die dat probleem ziet.
Waarom denk je dat de overheid de inkomensgarantie regeling heeft voorzien??
Is dat omdat iemand die €1000 stempelgeld laat vallen en gaat werken voor €900 dan volgens u nog steeds €900 verdiend heeft?
Nee, als die mens zijn rekening maakt heeft hij er €100 per maand bij ingeschoten.
Honderd euro per maand minder hebben, dat noem jij geld 'verdienen'...

Was jij destijds ooit geslaagd voor wiskunde?

Wat de aan- en verkoop van nen auto hiermee te maken heeft, mag Joost weten.

Als je gaat werken en je krijgt op het eind van de maand 2500 euro. Je hebt dus 2500 euro verdient.

BigF: "Ja maar, als ik ging doppen, kreeg ik 1600 euro, ik heb dus maar 900 euro verdient".

Straf, heel straf.

reservespeler 10 juli 2025 17:03

Citaat:

Wat een triest gezeik.

Als jij een auto koopt voor €1000 en je verkoopt hem voor €1100 heb je geen €1100 'verdiend' maar slechts €100.
Je hebt geen €1100 verdiend, zoals jij beweert, want die €1000 heb je uitgegeven.

Als ik ga werken verdien ik dus ook niet hetzelfde als mijn loon. Want er valt een deel werkloosheidsuitkering weg. Hetgeen wat ik dus meer overhou is wel degelijk die €86.

Je zit dus ten eerste over complete taalkundige onbenulligheden te lullen maar daarnaast heb je eigenlijk nog gewoon ongelijk ook.

Is dat omdat iemand die €1000 stempelgeld laat vallen en gaat werken voor €900 dan volgens u nog steeds €900 verdiend heeft?
Nee, als die mens zijn rekening maakt heeft hij er €100 per maand bij ingeschoten.

Wat een gezeik man.
Ga vlug wat huili huili doen want de hele wereld begrijpt niet dat gij uw kloten moet afdraaien voor 86 euro.

reservespeler 10 juli 2025 17:08

Citaat:

Wat een triest gezeik.

Wat is de wereld toch onrechtvaardig voor mensen die iedere dag hunne zak moeten afdraaien.

Velen moeten werken voor 2 ?* 300 euro per maand. Want doordat ze gaan werken krijgen ze geen dopgeld.

Weet dat deze mensen meer zouden overhouden als ze niet al die profiteurs moesten onderhouden.

Ik zal maar niet schrijven wie ik als profiteur beschouw.
In een andere draad beweerde die man dat de overheid hobbycursussen moet betalen, en diezelfde persoon komt hier zeiken dat hij reeds tig aantal cursussen gevolgd heeft en nog steeds geen werk vond / kreeg.
Iets later schrijft diezelfde persoon dat dat hij niet zo zot is om 3 dagen te gaan werken voor 86 euro.

Diezelfde persoon vergeet daarbij dat voor het dop- of ziekengeld dat ie krijgt, andere mensen heel hard moten werken.

reservespeler 10 juli 2025 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10512677)
Het is hier een internetforum hee.

De andere is altijd verkeerd.

Zelfs in een debat face to face, geef ik zo iemand z'n vet, liefst met een aantal mensen er bij die iedere dag moeten gaan werken voor een paar euro (volgens BigF).

BigF 10 juli 2025 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10512759)
U zelf opstellen als een beklagenswaardig persoon waar de hele wereld (VDAB en werkgevers) tegen is, dat is pas stoer.

Ik? Beklagenswaardig??
Haha, laat me niet lachen.
Ik doe op dit moment alle dagen enkel en alleen waar ik zin in heb en nog ontvang ik €2300/maand.
Als ik moet klagen moet nagenoeg iedereen dat doen.

Wat jij niet begrijpt is dat ik niet mijn situatie aanklaag maar de situatie van velen die in hetzelfde schuitje zitten als ik, behalve dat zij enkel hun werkloosheidsuitkering krijgen en geen bijdrage van Fedris vanwege beroepsziekte, zoals ik wel krijg.

Die situatie klaag ik aan. Niet mijn eigenste, ik heb geen klagen hoor, maak je maar geen zorgen.

Maar dat snap jij niet eh?
Dat mensen zich in kunnen zetten voor anderen. Dat ik de beslissingen van deze regering aanklaag omdat er veel mensen zijn die daardoor in de shit raken.
En volgens mij mag ik dat. Want als ik de bijdrage van Fedris niet kreeg, raakte ik ook in de shit.

Maar daarbij geef ik commentaar op uw favoriete partij en uw Grote Leider en dan ga jij er maar snel van maken dat ik mezelf beklaag.

Citaat:

Daarbij ga je ook nog eens iedereen spiegelen aan uw eigen situatie.
Dat slaat werkelijk nergens op.
Ik spiegel niet iedereen aan mijn situatie.
Maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat ik niet de enige ben in deze situatie.

Of ga jij beweren dat ik de enige 55-plusser ben, die werkloos is en vanwege medische beslommeringen behoorlijk beperkt is in de jobs die hij nog aan kan voeren?
Ik denk dat er zo nog wel meer mensen zijn.
En voor die mensen voer ik deze discussie.
Want voor mij persoonlijk speelt het geen rol. Ik kom er wel, met of zonder dop.

55 plus, kinderen het huis uit, huis afbetaald, vrouw dik €2500 voor een 28-uren job en ik €2300 om het huishouden te doen.

Denk jij echt dat BDW mij pijn doet als hij mijn €1000 werkloosheidsuitkering gaat afnemen?

Nee, mij maakt dat niets uit, hij doet maar, ik ga er geen boterham minder voor eten.
Maar velen andere wel. En dat schijn jij en je trawanten bij NVA niet te (willen) beseffen.

BigF 10 juli 2025 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10512763)

Ik zal maar niet schrijven wie ik als profiteur beschouw.

Ik voel precies aan mijn water dat je mij bedoelt.

Citaat:

In een andere draad beweerde die man dat de overheid hobbycursussen moet betalen,
Mag ik misschien nog een mening hebben ja?
Zelfs al gaat die dwars tegen de uwe in?
Mag ik?
Dank!!!
Mijn mening is dat het de taak van de overheid is om er voor te zorgen dat mensen cursussen kunnen volgen voor een redelijk bedrag.
Ik denk dat jij dat ook vindt. Alleen verschilt onze definitie van 'redelijk'.

Citaat:

en diezelfde persoon komt hier zeiken dat hij reeds tig aantal cursussen gevolgd heeft en nog steeds geen werk vond / kreeg.
Ja, mag ik dat niet schrijven als dat zo is misschien?

Wat is jou probleem eigenlijk?
Waarom begin jij telkens te briezen als ik beschrijf met welke problemen oudere werklozen te maken krijgen?
Waarom mag ik dat niet schrijven?
Ben jij van mening dat voor de oudere werkloze met gezondheidsproblemen alles koek en ei is misschien?

Citaat:

Iets later schrijft diezelfde persoon dat dat hij niet zo zot is om 3 dagen te gaan werken voor 86 euro.
Jij bent ook niet blind geworden van uw eerste leugen eh?
Want dit is pertinent onwaar.
Ik schrijf net dat ik die job wel degelijk aangenomen heb.
Maar dat het verschil tussen werken en niet werken voor mij inderdaad slechts €86 is. Per week. Als ik drie dagen werk. Dat is gewoon zo. Ook al krijg jij daar het heen en weer van. Niet mijn schuld dat jij allergisch bent voor de waarheid.
En verder wederom hetzelfde liedje: ik schrijf gewoon op wat er gebeurt en jij schiet in een blinde colere en begint dan nog maar wat in't rond te liegen ook.

Citaat:

Diezelfde persoon vergeet daarbij dat voor het dop- of ziekengeld dat ie krijgt, andere mensen heel hard moten werken.
Dat vergeet ik helemaal niet.
Maar ik krijg dat geld eh? Ik heb dat niet gestolen, ik heb er niemand voor op moeten lichten,... De overheid geeft mij dat.
Enerzijds omdat ik werkloos ben, anderzijds omdat ik de blijvende gevolgen van een beroepsziekte draag.
En ik besef best dat ik daarmee niet mag klagen en dat ik dat dus ook niet doe.

Maar jij moet eens leren begrijpen dat als ik een situatie aanklaag dat niet persé mijn persoonlijke situatie is.
Dat is iets wat jij niet kan begrijpen blijkbaar.

BigF 10 juli 2025 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10512764)
Zelfs in een debat face to face, geef ik zo iemand z'n vet, liefst met een aantal mensen er bij die iedere dag moeten gaan werken voor een paar euro (volgens BigF).

:lol: :lol:

fred vanhove 11 juli 2025 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10512763)
Wat is de wereld toch onrechtvaardig voor mensen die iedere dag hunne zak moeten afdraaien.

Kunnen we het voor de verandering niet eens even hebben over die heel veel mensen die een lekker baantje hebben zonder al te veel mentale of fysische inspanning en dat voor niet te versmaden salaris ?

Er zijn inderdaad veel mensen die iedere dag voor weinig geld ferm hunne zak moeten afdraaien maar er zijn er evenveel misschien nog meer die dat helemaal niet moeten doen

Sommigen kunnen het zich zelfs veroorloven om ganser dagen meer met hun eigen sociale media bezig te zijn dan met werken.;-)

Gisteren stond er aan het Zuidstation een camionette met 2 agentjes in ....Een Mijnheer en een Madamme......denk je dat die het boeltje daar wat in de gaten hielden ? Niks van ze waren beiden druk bezig op hun telefoontjes....ik kon vlak onder hun neus een oudje haar handtas hebben afgerukt ze zouden het zelfs niet hebben gezien.....En dat is dan nog wat men noemt een zwaar beroep:roll:

Dus ik relativeer die zever dat alle Vlamingen hardwerkende mensen zijn......die hardwerkende mensen zoals straatwerkers en bouwvakkers en nog anderen zijn dan nog meestal zelfs niet meer wat men hier echte 'Vlamingen' noemt. Die hardwerkende Vlamingen die hard werken zoals bv Chirurgen tandartsen Advocaten verzorgend personeel net als zelfstandige vakmannen die verdienen dan wel meer dan heel goed hunne kost (en niet altijd op de meest eerlijke manier)

Toen men in mijn straat nieuwe ondergrondse bekabeling legde waren het bijna allemaal Turken en Oostblokkers die ganser dagen althans op lichamelijk vlak hun zak afdraaiden.

Mijn mening is er overal profiteurs zitten. Er zijn veel mensen die hun job uitoefenen zoals het moet net zoals er zijn die een luilekker leventje leiden zelfs al hebben ze een job.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be