![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Piano duwde zijn werkgever, net zoals hij dat deed met Seba en Superstaaf, in de bruine hoek omdat ze niet van de purperen muur wilden weten die Piano op zijn nieuwe werkterrein wilde optrekken. ;-) |
Ik denk in het algemeen dat lid worden van een politieke partij een beetje achterhaald is. Dat is nog zo iets uit het verleden, behalve dan voor mensen die actief willen meewerken.
|
Niet alleen dat, maar dikwijls werden er partijkaarten betaald door de burgemeester en/of de locale partijkas om te kunnen zeggen dat de partij sterk stond... Vermenigvuldig dat met enkele honderden gemeenten en het resultaat is niet moeilijk af te lezen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
je hebt geen vakbond nodig om aan een uitkering te geraken.. het is wel stukken gemakkelijker en veiliger niettemin, als dat verhaal waar is vind ik het eerlijk gezegd schandalig eender je standpunten, eender hoe 'ondemocratisch' , 'onsociaal' , .... weet ik veel het kiezen van een vakbond staat los van de politieke keuze al vind ik het wel vreemd dat je nog überhaupt voor een vakbond zou kiezen als je VB-lid bent |
Citaat:
Neen, er zijn maar een beperkt aantal mensen die weten dat ik op VB stem (allé, regionaal en nationaal dan toch). |
Citaat:
Volgens mij heb je daar de vakbond inderdaad niet voor nodig om aan een uitkering te geraken. Je zult zelf wel wat meer moeten regelen waarschijnlijk. |
Citaat:
Een bewijs dat dat altijd een partij van windhanen en platvloerse opportunisten is geweest. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Gisteren nog gaan buurten bij iemand die als industrueel veel te maken heeft met het ministerie van Milieu (waar nu Peeters minister is!). Heel dat ministerie zit vol met van die gruun mannen die daar den boel nog naar hun hand kunnen zetten! Groen! heeft daar heel wat van zijn mannetje geplaatst en nu zitten ze er mee! Zij en de VLD hebben in de vorige legislatuur schandalig veel postjes uitgedeeld!
|
Het hoge ledenbestand van de kartelpartijen is gewoon te wijten aan het cliëntelisme.
|
Citaat:
dat zeg ik toch ook niet al ben ik het 99% eens dan nog blijft het me vrij een vakbond te kiezen die gerelateerd is met een partij waar ik het 99% oneens met ben ik zei eerder zoiets in den trend en wat 'ik' ook zei is , stel ik stem op het VB , wetende hun standpunt over vakbonden ( toch wel een ernstig item ) daar toch wel zou moeten achter staan, dus ga ik me ook principieel niet laten inschrijven bij een vakbond om me het wat makkelijker te maken maar ja da's mijn standpunt he daarom dat ik het niet begreep, en vroeg |
tenzij...
tjah als ik op het VB zou stemmen louter als proteststem |
Citaat:
Het zijn kiezers die inzien dat België vierkant draait en dat onze economie en welvaart bedreigt wordt door allerlei interne en externe wantoestanden. |
Ge steund een vakbond alleen omdat dat je enige kans is om van een goede bescherming te genieten. Het VB wil iets anders ipv van de vakbond. Hij wil het niet gewoon verwijderen... werknemers moeten volgens hun ook beschermd worden.
|
Citaat:
enig idee wat ze voorstellen ? |
Het VB wil af van de zuilenstructuur en politisering van de bonden.Ze wil gaan naar sectorbonden en ook wil ze meer macht geven aan beroepsverenigingen.Bovendien vindt het VB dat de bonden in bepaalde gevallen aansprakelijk kunnen gesteld worden.Kort samengevat moeten de bonden moderner en flexibeler worden.
|
Citaat:
edit: er is al meer gezegd hierboven |
Citaat:
|
fictieve lidkaarten
Citaat:
Vaak werden lidkaarten betaald door iemand die bv kandidaat was om in een lokaal bestuur te komen. Wanneer het dan bestuursverkiezingen waren trommelde die kandidaat zijn vriendjes op om voor hem te gaan stemmen en zodoen sneller carriere te kunnen binnen die partij. Mijn ouders waren vroeger actief in de lokale poitiek, en dit was schering en inslag bij alle partijen (destijds). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be