Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De Krant Vandaag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38275)

eno2 6 augustus 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2806449)
1
VMW gaat kraantjeswater in tetrapack op de markt brengen

2
Honden moeten veiligheidsgordels dragen

3

Mario Keulen voert proefcontract in van twee jaar voor sociale woningen, zodat iedereen naar willekeur kan verwijderd worden.

Niet allemaal tegelijk surrelastisch of dada (of gaga) reageren aub...

eno2 1 februari 2010 09:30

Het uitschot moet van de straat geveegd worden, vindt de standaard op de eerste pagina.

Naar waar? Naar Nederland?

fox 1 februari 2010 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4576042)
Het uitschot moet van de straat geveegd worden, vindt de standaard op de eerste pagina.

Naar waar? Naar Nederland?

Indien Belgen: gevangenis
Indien buitenlanders: naar land van herkomst, wat ze er daar mee doen is hun probleem.

Op die manier zullen er heel wat plaatsen vrijkomen in onze gevangenissen, waar het Belgisch uitschot kunnen onderbrengen.

eno2 1 februari 2010 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4576075)
Indien Belgen: gevangenis
Indien buitenlanders: naar land van herkomst, wat ze er daar mee doen is hun probleem.

Op die manier zullen er heel wat plaatsen vrijkomen in onze gevangenissen, waar het Belgisch uitschot kunnen onderbrengen.

helaas is het uitschot in het parlement al begonnen met het expatriëren van Belgen naar Nederlandse gevangenissen.

En blijven er gevangenissen tekort om het uitschot van straat te vegen.

Dus eerst beginnen met het uitschot in het parlement (en regering)

eno2 12 augustus 2011 11:55

indelijkeens iets nuttigs in de krant:

Hoe creatief geen belastingen te betalen:
Citaat:

Vrije beroepers, managers en bedrijfsleiders betalen, door ingewikkelde vennootschapsstructuren, erg weinig belasting. De controle-instanties van de fiscus zijn vaak niet opgewassen tegen het leger aan fiscalisten dat alle hiaten in de wet opspoort, aldus inspecteur Danny Bruggeman.

Een bedrijfsleider die terechtstond omdat hij zeven bedrijfswagens voor zichzelf had voorzien, kreeg onlangs gelijk van het Hof van Cassatie. Hij had verklaard dat de zeven auto’s een onderdeel van zijn loon vormen. Cassatie oordeelde dat het daar niets tegen kon inbrengen.

‘Momenteel zijn de eenmansvennootschappen de grootste plaag’, zegt Danny Bruggeman. Hij is eerstaanwezend inspecteur en diensthoofd bij het fiscaal bestuur van de FOD Financiën in Dendermonde, maar spreekt hier in eigen naam. ‘Door hun privé-eigendom en hun inkomsten in een vennootschap onder te brengen ontsnappen de bestuurders ervan aan gigantische belastingsommen.’
Ik ben zelf ook erg creatief:

sinds 1994 betaal ik geen belastingen meer (hoewel sinds 2001 weer 3000€/jaar::-()

freelancer 12 augustus 2011 13:36

‘Momenteel zijn de eenmansvennootschappen de grootste plaag’, zegt Danny Bruggeman. Hij is eerstaanwezend inspecteur en diensthoofd bij het fiscaal bestuur van de FOD Financiën in Dendermonde, maar spreekt hier in eigen naam. ‘Door hun privé-eigendom en hun inkomsten in een vennootschap onder te brengen ontsnappen de bestuurders ervan aan gigantische belastingsommen.’
Ik heb me laten wijsmaken dat Yves Desmet,Tom Lanoye, Stijn Meuris, Patrick Janssens dergelijke fiscale constructie ook gebruiken...

Zou dat kloppen? 8O

eno2 12 augustus 2011 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5623751)
Ik heb me laten wijsmaken dat Yves Desmet,Tom Lanoye, Stijn Meuris, Patrick Janssens dergelijke fiscale constructie ook gebruiken...

Zou dat kloppen? 8O

Waarom niet?
Het is niet eens illegaal...tot nogtoe

eno2 12 augustus 2011 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5623553)
indelijkeens iets nuttigs in de krant:

Hoe creatief geen belastingen te betalen:

Ik ben zelf ook erg creatief:

sinds 1994 betaal ik geen belastingen meer (hoewel sinds 2001 weer 3000€/jaar::-()

correctie: 300€/jaar:lol:

eno2 12 augustus 2011 14:15

Ik moet altijd lachen met de uitleg die ze overal geven over short selling

De krant staat vol vandaag van het verbod tegen Short-selling

In belgië en vier andere landen mag je geen short selling meer doen.

van aandelen

Ik moet altijd lachen met de uitleg die ze overal geven over short selling

Totaal onbegrijpelijk

(ik heb zelf aan short selling gedaan en weet hoe dat gaat)

backfire 12 augustus 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5623831)

(ik heb zelf aan short selling gedaan en weet hoe dat gaat)

Dat geloof ik pas als je nu op een eenvoudige doch duidelijke manier uitlegt waarom ze short-selling niet goed uitleggen. Met als conclusie graag jouw definitie van short selling.

eno2 12 augustus 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5623941)
Dat geloof ik pas als je nu op een eenvoudige doch duidelijke manier uitlegt waarom ze short-selling niet goed uitleggen. Met als conclusie graag jouw definitie van short selling.

Geloof het of niet, wat maakt het mij uit?

Ze praten (bij libération) over het huren van aandelen.
Die verkoop je dan, om ze later tegen gezakte prijzen
aan te kopen.
Het prijsverschil is de winst.

vragen.

Ik heb nooit aandelen gehuurd. Alleen een verkooporder geplaatst aan de huidige prijzen voor aandelen die ik niet bezit.. Veertien dagen (of de normale afgesproken vervaldag) wordt dat verkooporder vereffend via een aankoop aaN DE nieuwe, hopelijk gezakte prijzen. Ik bezit nooit aandelen op die manier, ik incasseer alleen winst of verlies. Van huren NIETS.

Ik kan nog andere pruldefinities citeren. Geen enkele definitie legt het goed uit.

Er valt nog meer over te zeggen.

Meer bepaald over de LEVERAGE bij dergelijke transacties.

El Païs spreekt ookover huren van aandelen. Dat moet dus de officiële uitleg zijn die moet verdoezelen dat je kan aandelen verkopen die je niet bezit.

Citaat:

Qué son las posiciones cortas?
- El inversor toma prestado un activo para venderlo en el mercado porque cree que se va a depreciar. Más tarde recompra ese activo, ya devaluado, para devolverlo a su propietario. Las ganancias están en la diferencia entre lo que percibió al vender el t�*tulo que hab�*a tomado prestado y el precio más barato al que lo ha recomprado.

eno2 12 augustus 2011 20:41

Citaat:

NRC handelsblad
Tijdelijk verbod op shortselling

Het verbod op shortselling, waarbij geleende aandelen worden verkocht en later tegen een lagere koers weer opgekocht en teruggegeven aan de eigenaar, werd gisteravond door de Europese marktautoriteit ESMA bekend gemaakt. Het verbod geldt voor Italië, Spanje, Frankrijk en België. Voor de Nederlandse markt ziet de Autoriteit Financiële Markten voorlopig geen noodzaak om shortselling te verbieden.
Ik heb nooit geweten, van wie ik die aandelen geleend heb, ik kreeg alleen bewijzen van verkoop en van vereffening van de aandelen, nooit van de eigenaar

Wie is die mysterieuze eigenaar??? Die er in totaal niet toe doet??

@ Backfire

Als jij het zoveel beter weet, corrigeer me dan, nu ik het je uitgelegd heb.:lol:

De bank???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be