![]() |
Citaat:
|
Citaat:
consequent.... |
"Er bestaat geen onderscheid van standen (...) De grondwettelijke macht van de Koning gaat over volgens geboorterecht."
Maar echt lachen eh. Écht eh. :-D |
Citaat:
ken je hem nog : alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan een ander.... :-D |
Citaat:
1 pallet kopen, 2 pallet gratis? achteraf verkopen als echte "rode" baksteen dan.... :-D |
Citaat:
Ik ben het echter ook eens met het feit dat sommige grondrechten zoals geformuleerd in onze grondwet, boven andere, minder belangrijke wetten gaan. En voor de rest moet ik heel hard lachen om het bewuste schaap ... |
De afdeling Wetgeving van de Raad van State is slechts een adviesgevend orgaan en moet verplicht worden ingeroepen (meer info: compendium Belgisch recht 1B van Alen en Muylle) bij elk wetsontwerp. Politici zijn niet verplicht dit te volgen zolang er geen tegenstrijdigheid komt met bevoegdheden.
|
Citaat:
Maar ik kan het standpunt van de RvS goed begrijpen als ze zeggen dat de grondwet en grondrechten belangrijker zijn dan wetten op dierenbescherming. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet uit respect voor de dieren maar gewoon uit plat opportunisme. |
Citaat:
|
Citaat:
De grondwet zegt, iedere belg is gelijk voor de wet... Nu gaan ze zeggen : ieder belg is gelijk voor de wet, ook voor verboden thuisslachten MAAAR als je moslim bent, mag je wel... Als jij daar geen graten in ziet..... |
Citaat:
Die partij wordt met de dag verleidelijker vrees ik. Citaat:
Barbaarse klootzakken |
Citaat:
Het is overigens kenmerkelijk dat het voorstel zelf is ingediend vanwege SP.a en VLD (Vandenhove en Dedecker), maar dat na het besluit van de Raad diezelfde partijen tegen hun eigen voorstel zullen stemmen. Vreemd. |
Citaat:
|
Hm is zelfs Groen! dan niet... enkel VB? Zijn jullie wel zeker?
|
Overigens, kaat, antwoord nu eens aub op mijn vraag: nergens in de voorschriften van de slachting (dhabiha) staat dat het dier niét mag verdoofd worden.
|
Citaat:
Een "nee" zou willen zeggen dat ik dat normaal zou vinden, en ik vind dat verre van normaal... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be