Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Papa Ratzi hielp pedopriesters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62016)

praha 9 oktober 2006 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 2050572)
Het pro-abortuskamp weigert steeds het kind als partij in deze discussie te erkennen. Motivering hiervan gebeurt dan steeds in termen van het (nog) niet als "mens" kunnen erkennen, zoals ook u hier opnieuw doet. Als men dan vraagt naar het criterium waarnaar en het tijdstip waarop men van een "mens" moet spreken komt er geen zinnig antwoord meer. Ik zal het voor de zoveelste maal vragen : vanaf wanneer spreekt u van "leven" en volgens welk criterium?

misschien moeten wij jou die vraag dan eens stellen ?

Citaat:

Let wel : ik kan begrijpen dat men in bepaalde situaties abortus toestaat maar ik snap niet waarom daartoe het menselijk karakter van het te aborteren kind moet ontkend worden.
da's nog straffer gij
in bepaalde situaties moet het kunnen ? maar het belangrijkste contra-argument voor de andere situaties is net dat het om een menselijk wezen zou gaan waar de huidige zienswijze geen zinnig antwoord kan geven waar de grens van het mesnelijk zich zou bevinden

praha 9 oktober 2006 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2064197)
Ik (h)erken slechts gradaties beneden de nullijn: geen is beter, hooguit "minder slecht".

jij beziet dat als een besmettelijke ziekte ?

pest <-> cholera

Dave Brocatus 9 oktober 2006 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2064237)
je kan niet ontkennen dat zonder geboden ( vanwaar ze ook vandaan mogen komen ) die keuze er sowiezo zou zijn

Dat zal ik zeker niet ontkennen. En zelfs met geboden kunnen mensen de keuze maken een ander te doden. Maar dat mag geen reden zijn om dan ineens maar alles zomaar toe te laten.

praha 9 oktober 2006 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 2064295)
Dat zal ik zeker niet ontkennen.

okay...dan kan je het ook niet anders dan eens zijn dan dat er ook niet zoiets bestaat als een initiëel 'bestaansrecht'

dat 'recht' en dus het 'gebod niet te doden' wordt ergens toegekend door de ggd van onze soortgenoten

de verklaring is ofwel te vinden op het logisch determinisme van de wens rechten ( lees zekerheden ) voor eenieder te maximaliseren
ofwel ergens opgelegd zogenaamd vanuit de religie ( dat ik ook zie als een stel logische leefregels die destijds gefixeerd zijn )

Citaat:

En zelfs met geboden kunnen mensen de keuze maken een ander te doden.
uiteraard
Citaat:

Maar dat mag geen reden zijn om dan ineens maar alles zomaar toe te laten.
neen hoor... zeg ik ook niet
de vraag die ik hier ergens wou toelichten : 'waarom laten we dat precies niet toe ?'

willem1940NLD 9 oktober 2006 20:35

Citaat:

DaveBrocatus: ..... En ik blijf erbij dat er niets mis is met het willen opdringen van bepaalde meningen. Neem nu de mening: "Verkrachting mag nooit." U zult het ongetwijfeld met mij eens zijn dat een dergelijke mening opgedrongen mag worden aan diegenen die het daar niet mee eens zijn.
....
Misselijk woord- en letterspelletje, minnen en plussen, kort vertaald: het moet toegestaan zijn iemand de mening op te dringen dat opdringen niet mag.

willem1940NLD 9 oktober 2006 20:40

Citaat:

Colargo: .... Protestanten zijn meer ..........gezond ....
Hooguit minder ongezond; ik kwam daar vandaan/vanonder.

willem1940NLD 9 oktober 2006 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2064276)
jij beziet dat als een besmettelijke ziekte ?

pest <-> cholera

De vergelijking dreigt mij enigszins aan te spreken.

willem1940NLD 9 oktober 2006 20:48

Abortus: ik beschouw dat als moord en heb daar gelukkig (nog) niet aan hoeven meewerken, want ik zou met mijzelf dan op slechte voet geraken. Voorkomen is beter dan "genezen".

Rene Artois 9 oktober 2006 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2064252)
misschien moeten wij jou die vraag dan eens stellen ?

Conceptie tiens. Als u een alternatief voorstel heeft, laat het gerust weten. U zou dan wel de eerste zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be