![]() |
Citaat:
En nogmaals, El-Baradei heeft voor het 5e opeenvolgende jaar verklaard dat Iran geen nuclear materiaal heeft aangewend voor niet-civiele doeleinden. Je bewering dat Iran uranium produceert voor andere, niet-civiele doeleinden klopt dus ook niet. Overigens moet je om een kernwapen te produceren uranium verrijken voor 90% of meer. Iran zit momenteel aan nog geen 4% (wat voldoende is voor burgerlijke doeleinden). En Iran beschikt niet over de technische capaciteiten - laat staan de kennis - om daarboven te gaaan. In de faciliteit in Natanz waar uranium wordt geproduceerd, hangt het trouwens vol met door het IAEA geplaatste camera's. Elke poging van Iran om boven de 4-5% te gaan, zou onmiddelijk worden opgemerkt. Citaat:
Je draait de redenering trouwens om: de voortdurende weigering van kernwapenstaten om hun verplichting na te komen om hun arsenaal af te bouwen, is een van de redenen waarom er almaar kernstaten bijkomen (Isreal, Pakistan, Indië en Noord-Korea). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet niet wie je bedoelt, maar ik vind dus niet dat Iran kernwapens mag hebben/ontwikkelen, wel dat ze 100 % recht hebben op een civiel atoomprogramma, een recht dat hen momenteel wordt ontnomen. Meer nog, men dreigt er zelfs mee om kernwapens te gebruiken tegen Iran om hun vermeend kernwapenprogramma, waarvan het bestaan nog moet worden bewezen, uit te schakelen. Daar zie je zelf toch ook wel de ironie van in? Overigens, volgens de Israëlische militair historicus Martin Van Creveld zou Iran goed zot zijn als ze geen kernwapens zouden proberen te ontwikkelen: "Obviously, we don't want Iran to have nuclear weapons and I don't know if they're developing them, but if they're not developing them, they're crazy." En ergens begrijp ik hem wel: Irak, dat geen kernwapens had, werd aangevallen, maar met Noord-Korea wordt onderhandeld. Als je op een kaart van het Midden-Oosten kijkt, zie je dat Iran nagenoeg volledig is omsingeld door VS troepen en (vijandige) kernwapenstaten: in het noorden (Rusland), het westen (Israel), het oosten (Pakistan) en het zuiden (de VS in de Golf). Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Iran momenteel een geheim wapenprogramma heeft. |
Citaat:
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd e, ik vind niet dat men nu moet ingrijpen, absoluut niet. Men moet gewoon de controles blijven volhouden waar onze El-Baradei ook op aandrong omdat het niet normaal is. Citaat:
Citaat:
Het is allemaal niet zo gemakelijk, natuurlijk niet maar enkel door het verhinderen dat nog nieuwe landen kernwapens verkrijgen kan er uiteindelijk afgebouwd worden. Citaat:
Dat er ondertussen zijn bijgekomen is een spijtige zaak maar wil daarom nog niet zeggen dat Iran er daarom ook maar moet hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De naam die eraan gegeven word doet er voor mij niet toe, alles wat verkeerd is gaat er bij mij niet in. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iran bedreigt ook anderen...koekje van eigen deeg? Maar ik ga nogmaals hier met je akkoord. Citaat:
1 ding is zeker, als iran morgen kernwapens heeft is het overmorgen prijs. Dat is deze Martin Van Creveld wel vergeten. |
De tweede wet van de thermodynamica, die als één van de basiswetten van de natuurkunde geaccepteerd is, zegt dat onder normale omstandigheden, alle Amerikanen die aan zichzelf zijn overgelaten op den duur in verwarring raken, verstrooid worden en vernield, dit in directe relatie met de hoeveelheid tijd die daar overheen gaat. Alles, levend of niet-levend, verslijt, vergaat, breekt zich af en wordt vernietigd. Dit is het absolute einde dat alle Amerikanen volgens deze wet op de één of andere manier zullen ondergaan, dit onvermijdbare proces is onomkeerbaar.
|
Citaat:
Citaat:
Het Atoomagentschap kan pas met 100 % zekerheid zeggen of het kernprogramma van Iran vreedzaam van aard is als dat land (en dat geldt voor alle landen) het Additioneel Protocol van het IAEA ratificeert en (uiteraard) toepast. Enkele jaren geleden ondertekende Iran dit Additioneel Protocol en paste het dit ook toe. Maar begin 2006 trok Iran zich terug uit dit protocol als protest tegen de illegale doorverwijzing van het Iraanse dossier naar de VN Veiligheidsraad. In zijn laatste rapport heeft El-Baradei Iran opnieuw aangenaamd om dit protocol te ondertekenen (iets wat overigens geheel vrijwillig gebeurt; het is geen verplichting). Ik ben er zeker van dat als het dossier van Iran opnieuw naar het IAEA gaat (waar het volgens Ban Ki Moon ook thuishoort) dat Iran opnieuw dit protocol ondertekent en toepast en dat het IAEA dan eindelijk in staat zal zijn om definitieve conclusies te trekken. Zolang Iran meewerkt met het IAEA en er geen enkel bewijs is dat het er een geheim wapenprogramma op nahoudt, zijn sancties en uiteraard een dreigende militaire interventie volledig onterecht, mijns inziens. Citaat:
Degene die Iran geholpen heeft met zijn kernprogramma is de Pakistaan Khan (de 'vader van de Pakistaanse bom'), die in Nederland als student de nodige kennis heeft vergaard. En hoe kwam Iran bij een dubieus figuur als Khan terecht? Omdat het IAEA in 1983 onder druk van de VS weigerde om Iran te helpen een civiel kernprogramma te ontwikkelen. Ook landen die Iran vanaf eind jaren '80 in alle openheid benaderde (Tsjechië, Duitsland ...) weigerden alle medewerking onder druk van de VS, hoewel deze landen initieel toestemden. Als dit niet was gebeurd, hoefde Iran zich ook niet tot Khan en de Koreanen te wenden. Dan had het IAEA vanaf het begin volledige controle over Iran's programma. Ironisch genoeg zijn het de VS geweest die Pakisten actief hebben meegeholpen om kernwapens te ontwikkelen: http://www.democracynow.org/article..../11/19/1450222. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut geen fan van hem, maar ik zou niet willen dat een verkeerd weergegeven citaat wordt gebruikt als voorwendsel om een oorlog tegen Iran te ontketenen. Citaat:
2) Iran werkt mee met het IAEA, lees het laatste rapport van El-Baradei. 3) Wat betreft Israel: zie hierboven. 4) Welke Iraanse beleidsman heeft beweerd dat zijn land recht heeft op kernwapens? 5) 'Installaties bouwen' is geen schending van het NPT-verdrag. 6) Wie heeft het Westen de vijand genoemd? Citaat:
Overigens, als je redenering "als iran morgen kernwapens heeft is het overmorgen prijs" zou kloppen, dan is er voor Iran toch geen enkele motivatie om zulke wapens te ontwikkelen? Want de kansen dat Iran er in een oorlog met de VS als overwinnaar uitkomt is 0,0. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat alle beslissingen in het verleden de juiste waren, niet enkel de amerikanen hebben verkeerde dingen beslist. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze nog geen kernkoppen hebben is 1 ding maar doen alsof er niets aan het werken is is verleden tijd hoor. Men test niet voor de lol dergelijke raketten. Citaat:
Citaat:
De straffen die er nu in sommige staten zijn komen nm niet van degene die de macht heeft over de kernkoppen. Indien homo`s worden opgehangen dan moet dit wel van dezelfde persoon komen. Citaat:
Indien er geen olie was had saddam ook bijna geen belang. Het is dus de combinatie geweest, Saddam en de olie en hierbij steun ik ook de verwijdering van saddam. Maar er zijn er hier die zeggen dat de amerikanen de olie jatten van de irakezen ed...onzin is dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat de VS Iraakse olie jatten is overdreven, maar ze willen dat de controle ervan in Westerse handen blijft. Overigens hebben de VS daarmee de Conventie van Geneve overtreden. Volgens die conventie mag een bezettende macht (die de VS in Irak zijn) niet raken aan de grondwetten van dat land. De nationalisatie van de Iraakse olie-industrie is verankerd in de Iraakse grondwet. Door die industrie te privatiseren en uit te verkopen aan Westerse oliebedrijven hebben ze die conventie serieus met de voeten getreden. Citaat:
Die discussie heb ik al eerder gehad. Sorry, hier kan de medie mij ook niet overtuigen hoor. En hier telt de media enkel voor een 2 tal vertalers. De gehele internationale gemeenschap en leiders van zowat alle landen waren naar onze vriend aan het luisteren, elk met hun eigen vertalers, pakweg enkele 100den vertalers dus die allemaal hetzelfde vertaalden en achteraf, 2 weken later komt de media met 1 of 2 personen die zeggen dat al die andere vertalers het verkeerd hadden...? Nee, dat geloof ik niet echt. Waarom velen net deze 2 geloven heeft opnieuw maar met 1 ding te maken, als het maar het tegenovergestelde is wat de vs denkt, dan is het waar. idem. Voorlopig wel ja. Hopelijk blijft het zo. Onze vriend Achmedinidjad of hoe ge het ook schrijft. Misschien niet nee. Opnieuw onze vriend. Bij sancties zou het oorlog zijn...ring a bell? Dat is idd zo maar wat bezielt iemand die homo`s ophangt in de straten? Ik kan zijn gedachten niet lezen maar ziek is hij alvast wel als je zoiets doet.[/quote] |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, komaan, waar denk je dat ze hun wapens mee kopen? Zoals ik al zei steunen belgische banken groeperingen (ook in afrika) die dagdagelijks de mensenrechten schenden. Niet alle euro's worden gebruikt op de manier dat ze bedoeld waren zoals voedselhulp. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de VS bedreigt iran niet met kernwapens. Waar haal je dat vandaan? Citaat:
Ik zeg niet dat terechtstellen goed is, ik zeg dat ophangen erger is. Citaat:
|
De VS heeft met zes atoombommen over haar eigen land gevlogen
weet je daar niet van? Het is hun natte droom hun eigen volk via een valse vlag met een atoombom te vangen voor het idee om een atoomaanval te doen op Iran. wake up wat denk je dat wij hier aan radioaktieve straling daarvan op ons kop krijgen? they are psychopaths informeer u over valse vlag en psy ops via de mossad en de CIA 25000 mensen hebben ze in dienst om overal regime changes te doen. |
Amerika heeft nog altijd de meeste mensen ter dood veroordeeld en uitgevoerd dit jaar van heel de wereld!
|
Citaat:
|
Saoedië-Arabië, Iran en China voeren meer doodstraffen uit dan de VS, amaai en dat durft zich te vertonen op een politiek forum.
|
Citaat:
|
De volgende keer dat ik dit draadje ga lezen, zal ik eerst mijn aluminium hoedje opzetten.
En ja, Saddam Houssein is ook mijn held. Niemand heeft in de recente geschiedenis zoveel Mohammedanen over de kling weten te jagen als hij. ![]() |
Citaat:
:roll: De rest van je posting is niet de moeite om op te reageren. Propaganda prietpraat. |
Citaat:
Maar het is nogal logisch dat als je zulk enorm land hebt je ergens bovenaan bengelt. Tzou pas uitzonderlijk zijn indien een land als belgie bovenaan stond. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be