Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   druggebruik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154275)

artisjok 28 april 2011 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5432597)
So ?..ik lees nergens dat in kringen met volwassen toezicht kinderen door ouderen aangemoedigd of zelfs verplicht worden van alcohol te consumeren..
Groepsdruk onder jongeren is zo oud als de straat en betreft evenzeer roken, onveilige sex en onverantwoord rijgedrag..

Ik sprak helemaal niet van verplichten; maar van promoten.
Ik schreef "dat ouders aan hun kinderen leren om alcohol te drinken,"

Ik wacht nog steeds op je voorbeeld voor
"Alcoholcomsumptie wordt toch meer en meer langs alle kanten gestigmatiseerd"

Eigenzinnig 28 april 2011 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5432619)
Ik sprak helemaal niet van verplichten; maar van promoten.
Ik schreef "dat ouders aan hun kinderen leren om alcohol te drinken,"

Ik wacht nog steeds op je voorbeeld voor
"Alcoholconsumptie wordt toch meer en meer langs alle kanten gestigmatiseerd"

ik wacht ook nog steeds op een veralgemeend voorbeeld van ouders die hun kinderen leren drinken..
Pushen = (sociaal) verplichten

Ars_Nova 28 april 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5429385)
Juist.
Voor de ouder-controleur is het enkel een kwestie van het beschermen tegen de nadelen, van druggebruik. Een ouder heeft geen glazen bol, en weet dus niet of het gebruik zal ontsporen of niet.
De politie-controleur is simpelweg uitvoerder van de wet, gestemd door het volk.

Niet helemaal mee akkoord. Heel wat wetten worden doorgevoerd in het algemeen belang zonder dat de bevolking er achter staat.

Ars_Nova 28 april 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5429556)
Ik vergeleek het verbod met religie.

Mijn vergelijking gaat wel op omdat het verbod niets met ratio te maken heeft; maar met geloof.

*like*

Ars_Nova 28 april 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5432374)
Een verbod komt er na een of ander wetenschappelijk onderzoek waar objectiviteit op de eerste plaats komt. Er zijn de gevolgen, de feiten, gestaafd met cijfers. Nadien wordt er gestemd door onze democratisch verkozenen.

In your dreams. In de eerste plaats goochelt men met statistieken en proberen de politici hun eigen vel te redden, en daarvoor zeggen ze precies wat de publieke opinie wil horen.

Ars_Nova 28 april 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5432638)
ik wacht ook nog steeds op een veralgemeend voorbeeld van ouders die hun kinderen leren drinken..

Van het ogenblik dat kinderen hun ouders zien drinken, leren ze het. Zo simpel is het. Idem voor roken. En als je dan zegt: "niet doen het is ongezond" gaan ze gewoon de link leggen tussen roken en volwassenheid.

Eigenzinnig 28 april 2011 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova (Bericht 5432696)
Van het ogenblik dat kinderen hun ouders zien drinken, leren ze het. Zo simpel is het. Idem voor roken. En als je dan zegt: "niet doen het is ongezond" gaan ze gewoon de link leggen tussen roken en volwassenheid.

Ouders die kinderen leren drinken of actief pushen om te drinken is iets héél anders dan copieergedrag dat je zelf niet kan vermijden.
Men blinddoekt ook geen kinderen in de wagen omdat ze anders zelf met den auto gaan rijden..

the_dude 28 april 2011 12:41

Citaat:

u leeft buiten onze maatschappij ofzo?
Elke belg leert in de kindertijd alcohol drinken van de ouders uit. Tijdens huwelijken, communies, verjaardagen en familiefeestjes allerhande.
en het kan geen kwaad en 't is maar een sloksje en elk kind trekt de eerste maal een vies gezicht en toch zal alcohol aangeboden blijven worden.

Eigenzinnig 28 april 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5432773)
u leeft buiten onze maatschappij ofzo?
Elke belg leert in de kindertijd alcohol drinken van de ouders uit. Tijdens huwelijken, communies, verjaardagen en familiefeestjes allerhande.
en het kan geen kwaad en 't is maar een sloksje en elk kind trekt de eerste maal een vies gezicht en toch zal alcohol aangeboden blijven worden.

nogmaals ge verward de 'helaasheid der dingen' tijden met de huidige maatschappij...

Geen enkele verantwoorde ouder zal alcohol proeven (tot het kind het lekker vind) stimuleren...

Ik leef niet buiten de maatschappij, ik heb leren drinken in de machocultuur van de jonge mannelijke adolescent en zeker niet bij mij ouders..

the_dude 28 april 2011 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5432801)
nogmaals ge verward de 'helaasheid der dingen' tijden met de huidige maatschappij...

Geen enkele verantwoorde ouder zal alcohol proeven (tot het kind het lekker vind) stimuleren...

Ik leef niet buiten de maatschappij, ik heb leren drinken in de machocultuur van de jonge mannelijke adolescent en zeker niet bij mij ouders..

u hebt het over onverantwoorde ouders, elke verantwoorde ouder zal zijn kind blootstellen aan de gevaren binnen onze maatschappij binnen een veilig kader en op een manier waarbinnen gecommuniceerd kan worden over de opgedane ervaringen.
Ouders die dit niet doen zijn een gevaar voor de maatschappij.

artisjok 28 april 2011 13:07

Citaat:

Het is van bij een gezinsmaaltijd dat de jonge adolescenten, onder aanmoediging van hun ouders, voor de eerste keer van wijn proeven. Verder verklaren 3 op de 4 jongeren dat hun ouders weten dat ze alcohol drinken en bijna 2 op de 3 zijn ervan overtuigd dat hun ouders daar helemaal geen graten in zien.
Op p.11 :
Anders dan bij tabak zien we dat een alcoholhoudende drank de eerste keer vaak binnen het gezin gedronken wordt.
31% van de jongeren krijgt zijn 1ste glas van hun moeder; 28% van hun vader

p 37
Bijna twee derden van de jongeren verklaren dat hun ouders ermee (zouden) instemmen dat ze alcohol drinken.
Het gebruik van alcohol ligt bij ouders blijkbaar minder gevoelig dan het gebruik van tabak en drugs, waarmee resp. slechts 13% en 4% van de ouders instemmen of zouden instemmen.
http://www.oivo-crioc.org/files/nl/4207nl.pdf

Nog iets?

Rudy 28 april 2011 13:17

A. Eigenzinnig had het over "leren" drinken. Da's heel wat anders dan het copieergedrag door u geschetst.

the_dude 28 april 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5432851)
A. Eigenzinnig had het over "leren" drinken. Da's heel wat anders dan het copieergedrag door u geschetst.

nochtans is na-apen een gelegitimeerde manier van leren.

artisjok 29 april 2011 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5432851)

31% van de jongeren krijgt zijn 1ste glas van hun moeder; 28% van hun vader;

Dat is meer dan de helft die leert drinken van zijn ouders!

Eigenzinnig 29 april 2011 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5432884)
nochtans is na-apen een gelegitimeerde manier van leren.

Nogmaals, zet u uw kinderen ook met een blinddoek op de achterbank van de wagen om te vermijden dat ze leren joyriden ?

Na-apen wordt niet beschouwd als een 'bewust opgelegd' leerproces..simpel

Eigenzinnig 29 april 2011 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5434031)
31% van de jongeren krijgt zijn 1ste glas van hun moeder; 28% van hun vader;

Dat is meer dan de helft die leert drinken van zijn ouders!

Citaat:

De verschijning van sommige kankers verbonden aan cannabisgebruik wordt uitstekend
gedocumenteerd
. De kankers komen voor ter hoogte van de mond, de keel, het
slokdarm, het strottenhoofd en de longen. Bij de evaluatie van het kankerverwekkend
potentieel van het regelmatig gebruik van cannabis dient men evenwel rekening te
houden met de wijze van inname (met tabak geassocieerd of onder vorm van
marijuana). De rook van een cannabissigaret bevat meer teer (ongeveer 50 mg) dan de
rook van een gewone tabaksigaret (12 mg). Daarbovenop bevat teer van een
cannabissigaret meer kankerverwekkende stoffen
info van dezelfde stichting tegen verslavingen waar u uw 'alcoholdocu' vandaan hebt..
Nog iets ???

U moet niet alleen de studies die UW agenda lekker uitkomen boven water halen meid..

http://www.rodin-foundation.org/PDF/...ions/26_nl.pdf

Eigenzinnig 29 april 2011 06:26

Citaat:

Bijna twee derden van de jongeren verklaren dat hun ouders ermee (zouden) instemmen dat ze alcohol drinken.
Maar 2/3 ?

:lol:

Jongeren bevragen..lekker objectief en waarheidsgetrouw..

en hoeveel ouders heeft men bevraagd ?

Citaat:

Lichamelijke en mentale gevolgen
Niet alleen te wijten aan THC maar ook aan de andere substanties
aanwezig in de gerookte of geslikte producten (producten afkomstig
van verbranding,“versneden” producten).
➠ meer risico op bepaalde kankers
➠ ontstaan van bepaalde schadelijke gevolgen voor de foetus
➠ verstoring in het immuniteitssysteem
➠ ontstaan van psychologische storingen (afname in motivatie)
➠ verstoring in het endocriene systeem
➠ verstoring in de informatieverwerking (cognitieve functies)
..boomerang effect..bedankt voor de studieslink..8-)

the_dude 29 april 2011 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434039)
Nogmaals, zet u uw kinderen ook met een blinddoek op de achterbank van de wagen om te vermijden dat ze leren joyriden ?

Na-apen wordt niet beschouwd als een 'bewust opgelegd' leerproces..simpel

ja, de algemene kennis in onze maatschappij gaat er zienderogen op achteruit.

the_dude 29 april 2011 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434046)
Maar 2/3 ?

:lol:

Jongeren bevragen..lekker objectief en waarheidsgetrouw..

ja, mensen middenin de realiteit daar moet je niks aan vragen, stel je voor dat je met nuancerende ideeën afkomt, dat kan toch niet. Neen, je moet luisteren naar zij hoogheidswaanzin die enkel in hun eigen wereld leven ver weg van hun medemensen, zonder enige voeling met andere werelden....

Eigenzinnig 29 april 2011 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5434087)
ja, de algemene kennis in onze maatschappij gaat er zienderogen op achteruit.

ik merk het...

Was dat uw eindpleidooi ?

Alweer een mislukte poging om cannabisgebruik te vergoeilijken door alcoholconsumpties te diaboliseren...laag héél laag...zo'n negativiteit krijgt van mij nooit geen steun voor hun verzuchtingen..jamais..

Eigenzinnig 29 april 2011 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5434091)
ja, mensen middenin de realiteit daar moet je niks aan vragen, stel je voor dat je met nuancerende ideeën afkomt, dat kan toch niet. Neen, je moet luisteren naar zij hoogheidswaanzin die enkel in hun eigen wereld leven ver weg van hun medemensen, zonder enige voeling met andere werelden....

Zever..bevragingen over cultureel gevoelige zaken of taboe onderwerpen zoals bv. sexualiteit (of opvoedingsvrijheden) hebben een gigantische foutmarge of zijn zelfs bij voorbaat totaal onbruikbaar..bevragingen in Iran gaan bv. 0,0% homosexualiteit opleveren enz..

Jongeren/kinderen bevragen over opvoedingsmateries zonder ook hun ouders te consulteren is foute conclusies (bewust) zoeken..

the_dude 29 april 2011 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434098)
Zever..bevragingen over cultureel gevoelige zaken of taboe onderwerpen zoals bv. sexualiteit (of opvoedingsvrijheden) hebben een gigantische foutmarge of zijn zelfs bij voorbaat totaal onbruikbaar..bevragingen in Iran gaan bv. 0,0% homosexualiteit opleveren enz..

Jongeren/kinderen bevragen over opvoedingsmateries zonder ook hun ouders te consulteren is foute conclusies (bewust) zoeken..

het is duidelijk dat u, zichzefl inbeeldt, dat uw boven de hoofden van anderen kunt beslissen zonder enige interesse naar de mensen middenin.

btw over het onderwerp (net op een andere thread gelezen):
http://www.niburunews.com/index.php?...ness&Itemid=41

Eigenzinnig 29 april 2011 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5434104)
het is duidelijk dat u, zichzefl inbeeldt, dat uw boven de hoofden van anderen kunt beslissen zonder enige interesse naar de mensen middenin.

btw over het onderwerp (net op een andere thread gelezen):http://www.niburunews.com/index.php?...ness&Itemid=41

Neeneenee.. zo werkt het niet :lol:..bronnen gebruiken naargelang het u het beste uitkomt..

Arti heeft er de Rodinstichting bijgesleurd om alcoholconsumptie te kunnen diaboliseren en dus zal de kelk tot op de bodem moeten geledigd worden..(= cannabisconclusies rodin stichting)

Ars_Nova 29 april 2011 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434114)
Neeneenee.. zo werkt het niet :lol:..bronnen gebruiken naargelang het u het beste uitkomt..

Arti heeft er de Rodinstichting bijgesleurd om alcoholconsumptie te kunnen diaboliseren en dus zal de kelk tot op de bodem moeten geledigd worden..(= cannabisconclusies rodin stichting)

Wat is het probleem met hypocrisie aan te tonen?

Eigenzinnig 29 april 2011 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova (Bericht 5434170)
Wat is het probleem met hypocrisie aan te tonen?

Het enige wat een pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet ooit bereikt heeft is dat ze beide als vuil werden beschouwd..

Met andere ( geestverruimde middelen) 'zwart' te maken, wordt uw voorkeursmiddeltje niet ineens wit..

donzigschaap 29 april 2011 09:04

Ik begrijp niet goed hoe deze discussie over de alcoholcultuur naar een over de eventuele gevolgen van het roken van cannabis is geëvolueerd.

the_dude 29 april 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5434184)
Ik begrijp niet goed hoe deze discussie over de alcoholcultuur naar een over de eventuele gevolgen van het roken van cannabis is geëvolueerd.

dat is zowat de enige verdediging van zij die vinden dat alcohol onschuldig is en op eigen verantwoordelijkheid gebruikt moet worden terwijl zij onwetend over andere drugs deze maar zwart maken.
de pot verwijt de ketel dat hem zwart ziet enzo...

Steve_M 29 april 2011 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5434203)
dat is zowat de enige verdediging van zij die vinden dat alcohol onschuldig is en op eigen verantwoordelijkheid gebruikt moet worden terwijl zij onwetend over andere drugs deze maar zwart maken.

Ah ja, maar alcohol is geen drug, he. Vandaar dat de psychiatrische instellingen niet volzitten met mensen die hun leven verzopen hebben. Of wacht ...

Eigenzinnig 29 april 2011 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5434212)
Ah ja, maar alcohol is geen drug, he. Vandaar dat de psychiatrische instellingen niet volzitten met mensen die hun leven verzopen hebben. Of wacht ...

Uw argument is dus alcohol maakt legaal slachtoffers, dus cannabis mag dat ook ?..tof..

Er zitten dus alleen alcoholslachtoffers in de psychiatrie ? interessant nieuws..

Steve_M 29 april 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434241)
Uw argument is dus alcohol maakt legaal slachtoffers, dus cannabis mag dat ook ?..tof..

Er zitten dus alleen alcoholslachtoffers in de psychiatrie ? interessant nieuws..

Nochtans heb ik niets van dat alles geschreven. Raar he.

Eigenzinnig 29 april 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5434203)

Leg mij eens uit hoe je door het demoniseren van één drug, de tolerantie voor een andere kan verhogen..leg dat eens uit..

artisjok 29 april 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5432833)
Het is van bij een gezinsmaaltijd dat de jonge adolescenten, onder aanmoediging van hun ouders, voor de eerste keer van wijn proeven. Verder verklaren 3 op de 4 jongeren dat hun ouders weten dat ze alcohol drinken en bijna 2 op de 3 zijn ervan overtuigd dat hun ouders daar helemaal geen graten in zien.
Op p.11 :
Anders dan bij tabak zien we dat een alcoholhoudende drank de eerste keer vaak binnen het gezin gedronken wordt.
31% van de jongeren krijgt zijn 1ste glas van hun moeder; 28% van hun vader

p 37
Het gebruik van alcohol ligt bij ouders blijkbaar minder gevoelig dan het gebruik van tabak en drugs, waarmee resp. slechts 13% en 4% van de ouders instemmen of zouden instemmen.
http://www.oivo-crioc.org/files/nl/4207nl.pdf

Nog iets?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434043)
info van dezelfde stichting tegen verslavingen waar u uw 'alcoholdocu' vandaan hebt..
Nog iets ???

U moet niet alleen de studies die UW agenda lekker uitkomen boven water halen meid..

http://www.rodin-foundation.org/PDF/...ions/26_nl.pdf

Kan je nu al toegeven dat alcohol helemaal niet gestigmatiseerd wordt in onze maatschappij?
Integendeel; ouders leren hun kinderen om alcohol te drinken, er wordt nog altijd publiciteit voor gemaakt en op feestjes e.d. wordt het gepusht. Als je daar geen alcohol drinkt, mag je het uitleggen.

artisjok 29 april 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434114)

Neen, ik heb er OIVO bijgesleurd.
Het was een onderzoek van OIVO in opdracht van.
OIVO is Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties.

Het valt me ook op dat je zeer selectief de bron waardeert (aanvaardt); afhankelijk van wat die bron vertelt.

Eigenzinnig 29 april 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5434267)
Kan je nu al toegeven dat alcohol helemaal niet gestigmatiseerd wordt in onze maatschappij?
Integendeel; ouders leren hun kinderen om alcohol te drinken, er wordt nog altijd publiciteit voor gemaakt en op feestjes e.d. wordt het gepusht. Als je daar geen alcohol drinkt, mag je het uitleggen.

Uw 2de zin is een prachtvoorbeeld van een stigmatisatie en verkettering...en van autisme u blijft dezelfde bullshit herhalen..ook al is er niemand die uw verplichte alcoholische feestjes theorie kan of wil bevestigen..

Apropos heeft u ondertussen uw kinderen al leren blowen..?

artisjok 29 april 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434297)
Uw 2de zin is een prachtvoorbeeld van een stigmatisatie en verkettering...en van autisme u blijft dezelfde bullshit herhalen..

Hoezo? Dat is stigmatisering en verkettering?
Het is een vaststelling, waarvoor ik je de bewijzen onder je neus hebt geduwd.

Bij gebrek aan tegenargumenten, verlaag jij je tot "en van autisme u blijft dezelfde bullshit herhalen"
Terwijl jij bewijzen bleef vragen.

Citaat:

ook al is er niemand die uw verplichte alcoholische feestjes theorie kan of wil bevestigen..
Test het uit. Bij het eerstvolgende feestje weiger je alle alcoholische dranken.

Citaat:

Apropos heeft u ondertussen uw kinderen al leren blowen..?
Moet dit enige argumentatie voorstellen?

Eigenzinnig 29 april 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5434318)
Hoezo? Dat is stigmatisering en verkettering?
Het is een vaststelling, waarvoor ik je de bewijzen onder je neus hebt geduwd.

Bij gebrek aan tegenargumenten, verlaag jij je tot "en van autisme u blijft dezelfde bullshit herhalen"
Terwijl jij bewijzen bleef vragen.

Test het uit. Bij het eerstvolgende feestje weiger je alle alcoholische dranken.

Moet dit enige argumentatie voorstellen?

Tegen dat soort absurde theorieën kan ik niks inbrengen...blijkbaar leven we op een andere planeet..of in andere sociale kringen..

the_dude 29 april 2011 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434360)
Tegen dat soort absurde theorieën kan ik niks inbrengen...blijkbaar leven we op een andere planeet..of in andere sociale kringen..

uw verveemding van de maatschappij hebt u idd reeds aangetoond.

Eigenzinnig 29 april 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5434385)
uw verveemding van de maatschappij hebt u idd reeds aangetoond.

Ik moet toegeven dat ik niet bekend ben met de gewoontes van de 'basse classe'..

Ars_Nova 29 april 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5434177)
Het enige wat een pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet ooit bereikt heeft is dat ze beide als vuil werden beschouwd..

Met andere (geestverruimde middelen) 'zwart' te maken, wordt uw voorkeursmiddeltje niet ineens wit..

Is dat niet een perfect symmetrisch probleem? Ik bedoel, velen kakken op de drugs maar drinken zelf alcohol/roken zelf sigaretten.

Ars_Nova 29 april 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5434212)
Ah ja, maar alcohol is geen drug, he.
Vandaar dat de psychiatrische instellingen niet volzitten met mensen die hun leven verzopen hebben. Of wacht ...

Ahahahahahahahaha :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be