![]() |
Citaat:
Dat moet je eens laten bestuderen Uniek Normale mensen zijn in hun slaap overgeleverd aan dromen |
Citaat:
|
Citaat:
Met mijn geheim heeft het niets te maken. |
Citaat:
Ik uniek? Ik schreef dat dromen niet gedachteloos zijn en niet dat ik dromende kan denken wat ik wil. Meen jij dat je kan denken wat je wil als je wakker bent? Hoe kom je daar nou bij. Het denken is niet vrij, zelfs niet voor een vrijdenker zoals ik. Gedachten worden geproduceerd door een lichamelijk proces in het brein, of we nu dromen of wakker zijn doet er niet toe. In beide gevallen ontstaan de gedachten als een vorm van creativiteit, als een fantasie. Als we wakker zijn is onze fantasie meestal meer in overeenstemming met 'de werkelijkheid' dan tijdens de slaap. Niet iedereen is in zijn slaap overgeleverd aan zijn dromen. Ik ken mensen die zeggen dat zij hun dromen kunnen sturen. Dat wil zeggen dat zij zich bewust zijn van hun fantasie in de droom en dat ze dromend zelfbewust zijn. De ik-figuur in een droom is dezelfde als de wakkere ik-figuur. De droom wordt beleefd als een ervaring en soms vragen we ons af of we iets werkelijk hebben beleefd of dat we het gedroomd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga het misschien ontwarren als het draadje stilvalt Citaat:
:lol: Citaat:
|
Citaat:
Normale mensen moeten naar droomuitleggers als ze hun dromen willen begrijpen. Jij droomt bewust wat j e wil en denkt wat j e wil in je dromen. Je kan je dus gerust de onkosten van een droomuitlegger besparen Citaat:
Ik beweerde niet dat dromen gedachteloos zijn. Vele geniale gedachten zijn in dromen ontstaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan wel verder denken over je al of niet spontane gedachten en je kan je eigen gedachten-proces verder leiden in bepaalde denkpistes. Dat heet nadenken. Je kan bepaalde gedachten vormen en oproepen. Veel mentale inhouden presenteren zich onaangekondigd en onuitgenodigd, dat is waar. Dat kan bestreden worden, bewust en succesvol. Citaat:
Er komen meer locaties bij kijken, het brein werkt niet geïsoleerd noch autonoom Door een lichamelijk proces, OK. Citaat:
Voor het denkproces, bedoel je. Dat is een excentrieke gedachte zonder grond. Citaat:
Aangezien we bij het dromen niet bewust zijn worden dromen beschouwd als een toegangspoort tot het onbewuste. Vandaar hun belang. Citaat:
Citaat:
Zeggen kan iedereen Sturen is wat anders. Ik heb de indruk dat ik bepaalde dromen frekwenter kan doen voorkomen en andere, ongewenste, minder kan doen voorkomen. Maar dat is maar een indruk en een inschatting. Valt allemaal niet te bewijzen Citaat:
Citaat:
Dromend volop zelfbewust zijn is niet dromen. Citaat:
Citaat:
Dat de droom beleefd wordt als een ervaring daarvan wordt gezegd dat dromen bedrog zijn, en dat wordt volkomen terecht gezegd. Meestal. Soms kunne we er nuttige vooruitzichten uit halen, maar dat is van zeer onzekere betrouwbaarheid. Citaat:
|
.. zoek naar de zin van het leven
|
Citaat:
Nee, dat verklaart dat een droomervaring evenzeer beleefd wordt en een evengrote betekenis voor het zelf kan hebben als een ervaring in de werkelijkheid. Waar het mij om gaat is dat de zelf van het dagbewustzijn dezelfde is als die van het droombewustzijn. En het dagbewustzijn kent ook nog eens zijn dagdromen. |
Citaat:
Het zelf kan zeer veel verschillende bewustzijnstoestanden hebben. Je kan daar niet uit afleiden (uit de bewering dat hetzelfde zelf die bewustzijnstoestanden ervaart), dat die bewustzijnstoestanden van dezelfde aard zijn. Overigens is het zelf geen monoliet: het kan verschillende functionaliteiten assimileren. Het zelf unifiëren, dat kan in grote mate. Overdag. 's Nacht verliezen we controle. Maar een in grote mate geunifieerd zelf verliest minder controle, ook 's nachts. Dat schijnt te gebeuren onwillekeurig. Door een soort uitstraling van het verhoogde zelf van overdag. En tenslotte: zelfs het zelf verandert in meerdere of mindere mate in de loop van de tijd en de levensfazen en -omstandigheden. Ge moet niet antwoorden. |
[quote]
Citaat:
Ik zie nu pas dat je in zijn plaatst reageerde. |
Ik denk dat jij (eno2) en ik het als volgt zien:
eno2: Ik ben een blad zwevend door de wind. amazda: Ik ben een vlinder klievend door de wind. Jij gelooft dat er niets meer is dan berusting. Ik geloof dat er wederzijdse invloed is. |
Citaat:
Het zelf verandert niet alleen voortdurend onder invloed van diverse factoren, het wordt geheel bepaald door factoren die wij niet in de hand hebben. Een lang en gelukkig leven is een geschenk van het lot en niet van een liefdevolle God. Een ongelukkig leven en ongelukken en mislukkingen zijn evenzeer door het toeval of het noodlot bepaald. Dat kan je het geheim van het leven noemen. |
Citaat:
Dat is dan jouw geheim van het leven en je hebt het verklapt:twisted: Ik heb je nog zo gezegd dat je niet moest antwoorden...:lol: Ik gruw van deterministische definities van het zelf. Er bestaat zelfs zoiets als de vrij gekozen maakbaarheid van het zelf en er bestaat zelfs de uitvoering. Weliswaar niet onttrokken aan het fatum, maar het fatum kan het toestaan (soms). Alleen hindsight kan over dat laatste uitsluitsel geven.:lol: |
Citaat:
splinters, overal splinters |
Citaat:
|
Citaat:
Als iemand zegt wat ik wil zal ik het laten weten. |
Vervelend dat ik het geheim ken en het geheim houd:lol:
|
Citaat:
|
Erg vervelend voor moderatie
(Persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd) |
Het geheim van het leven is niet: mensen lastig vallen met beledigingen
|
Tussen de geobsedeerde volgers die ik aantrek, heb ik er al een paar moeten laten bannen.:cry:
|
Wat kan je doen tegen mensen die zichzelf aanvallen?
|
De openbaring van Gods Rijk in de microkosmos...:-D
|
..dat het menselijk leven op aarde uitsterft in 2666
|
Het geheim van het leven is mij gegeven als een mystiek en transcendentaal inzicht, maar ik pas het zelf niet toe. Te lastig.
Gelukkig passen vele dapperdere en eenvoudigere en minder luie en betere mensen en wijzere mensen het geheel vanzelf toe. Zonder veel mystiek en transcendentaal misbaar. |
Citaat:
Gij zult niet vloeken in de Kerk van harrie-GOD-Christus, noch zult Gij Mij beledigen of over Mij liegen, noch op enerlei andere manier pogen Mij te kwetsen. Het geheim des levens is uit de absolute Geest van God, want deze verklaart wat het leven is: de zichzelf ontwikkelende Logica der Geest te zijn, zoals geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. Amen..:-D:-D:-D |
Citaat:
eno2 gaat jullie voor. :-D:-D:-D |
Persoonlijke aanvallen en getrol worden stelselmatig gerapporteerd
De overlast voor moderatie kan mij niet aangewreven worden |
Citaat:
Om andere gedachten als getrol te beschouwen is erg dom. Als je ergens niet mee eens bent moet je een tegenargument geven. Schelden is geen tegenargument. Beledigen evenmin. |
Citaat:
Als u liever hoort dat ik me wel kan inbeelden dat wij (de mensen) zelf de microwezentjes zijn, en we gaan in de toekomst misschien het heelal koloniseren dan hoort met wat ik niet akkoord ga, dan laat u mij weinig keuze niet? Atomen gaan vergelijken met heelallen (of met ruimteschepen) is als appels vergelijken met peren. Om daar dan een concrete synthese uit te distilleren en die dan als de nieuwe bijbel te gaan verkondigen vind ik te ver gaan. Zo zie ik het nu eenmaal en u mag mij telkens verwijzen naar uw bijbel en zeggen dat ik uw theorie niet snap. Het feit is dat ik hem snap, ik ga er gewoon niet mee akkoord. (Sorry dat ik dit in deze draad heb gepost, het past hier niet, het is dan ook het laatste wat ik erover te zeggen heb.) Om terug te keren naar het topic: Verdraagzaamheid is geduld hebben met jezelf. |
Citaat:
Mocht jij zelf een argument weten dan wil ik die gaarne horen. Van jou heb ik overigens ook nog niks zinnigs gehoord. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In ieder geval zijn wij geen microwezentjes. Citaat:
Atomen bestaan uit ruimteschepen, dus zo dat de elementaire deeltjes ruimteschepen zijn. Gemakkelijk te begrijpen en als het niet kan, dan wil ik graag horen waarom niet. Appels en peren hebben daar verder niks mee te maken. Zulk een opmerking is een dooddoener. Een gebrek aan inhoudelijk kunnen discussiëren. Citaat:
Citaat:
Nog enig begrip. Citaat:
Ik ben al op vele fora gebannen en weggetreiterd. Enig zinnig tegenargument waaruit zou moeten blijken dat mijn atoomtheorie onmogelijk is, heb ik nog steeds niet gehoord. Wel heel veel leugens en beledigingen. |
Citaat:
|
Citaat:
En net zoals het geval is met elk blind geloof is er voor dialoog geen plaats: ik moet luisteren en ik moet zwijgen, al de rest is laster en lariekool. U zult weer het punt niet snappen en u zult nu weer zeggen dat ik lieg en laster verkoop terwijl ik eigenlijk gewoon een vaststelling maak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alboreto heeft daar nooit iets zinnigs over weten te zeggen. Hij deed Mij sterk aan iemand denken, maar goed: diens naam zal ik maar niet noemen, want daarvan zou ie wel eens kunnen schrikken. |
Citaat:
Of het moest zijn dat je niet eens het verschil weet tussen grootte van een foton en een microwezen. Citaat:
Citaat:
Het gaat je te ver. Nu dat is geen argument. Dat is slechts een subjectief gevoel. De wetenschap gaat vooruit en dus steeds verder en verder. Vroeger zouden de mensen ook niet geloofd hebben dat het heelal 15 miljard lichtjaar groot is. En nu willen ze niet geloven dat het oneindig en eeuwig is en in elkaar zit zoals ik zeg. Wat ik dan als reacties krijg zijn leugens en beledigingen. Dat is een feit. |
Citaat:
Hij noemt het getrol zonder enig tegenargument te weten. Ik noem dat dan een belediging. Dat is een feit. |
Citaat:
Want deze komt voort uit zijn eeuwige wijsheid. :-D:-D:-D |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be