Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jurgen Ceder neemt openlijk afstand van VB en 70-puntenplan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173689)

Bokkenreyder 17 juli 2012 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6225613)
Commentaar is niet overbodig. Er zijn getuigen die de versie van Paul van der Meersche bevestigen, en er zijn getuigen die de versie van Jurgen Ceder bevestigen...

Tenzij je er zelf bij was kan je eigenlijk niet weten wie hier de waarheid vertelt...

Het gerecht heeft geoordeeld dat de versie vanCeder de waarheid is. Wat valt er dan nog aan te twijfelen. Of twijfelt men soms aan het Belgische rechtssysteem? Dat is dan een ander paar mouwen!

Tommm 17 juli 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225626)
Het gerecht heeft geoordeeld dat de versie vanCeder de waarheid is. Wat valt er dan nog aan te twijfelen. Of twijfelt men soms aan het Belgische rechtssysteem? Dat is dan een ander paar mouwen!

Kronkel, kronkel...
Waarom zou die prof die getuigenis(ook toen) gegeven hebben? Omdat die 30 jaar later bij de NVA zou terechtkomen? Als je dan toch in complotten wil geloven hou die complotten dan wat geloofwaardig.

Xenophon 17 juli 2012 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6225613)
Commentaar is niet overbodig. Er zijn getuigen die de versie van Paul van der Meersche bevestigen, en er zijn getuigen die de versie van Jurgen Ceder bevestigen...

Tenzij je er zelf bij was kan je eigenlijk niet weten wie hier de waarheid vertelt...

Iemand zijn benen breken, moedwillig, met getuigen bij, zou ernstige gerechtelijke gevolgen hebben met op zijn minst een veroordeling voor vrijwillige slagen en verwondingen tot gevolg.

Waarom wordt er niet naar die veroordeling verwezen vraag ik me af?

Bokkenreyder 17 juli 2012 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6225634)
Kronkel, kronkel...
Waarom zou die prof die getuigenis(ook toen) gegeven hebben? Omdat die 30 jaar later bij de NVA zou terechtkomen? Als je dan toch in complotten wil geloven hou die complotten dan wat geloofwaardig.

Niets te kronkelen. Of ga jij iemand beschuldigen die het belgische gerecht heeft vrijgesproken? Waarom is men niet in beroep gegaan tegen die uitspraak als ze meenden dat die niet met de waarheid strookte?

fox 17 juli 2012 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225624)
Het been van Germeys bleek op verschillende plaatsen gebroken. Er waren spier- en huidhechtingen nodig, omdat het vel en de spieren tot op het bot waren afgestorven. Germeys gaat sindsdien al mankend door het leven. Dat leidde tot rugproblemen waarvoor hij binnenkort (en dat is dus niet 1984...!) moet geopereerd worden.

Germeys verklaarde hoe hij met een karatesprong werd geveld door Ceder op het ogenblik dat hij naar een meisje stapte dat door twee NSV-ers ruw werd aangepakt.

Van de Meersche schreef een klachtenbrief. Hij werd met anonieme brieven bedreigd. "Ze zeiden dat ze ondermeer dat ze mijn huis in brand gingen steken", aldus Van de Meersche.

Zo'n extreem-rechtse NSV-kleppers prijken nu op NVA-lijsten...

Het is het woord van Ceder tegen dat van een prof die denkt iets gezien te hebben. De rechtbank volgt Ceder. Veelzeggend dat je dat negeert, trolletje.

Xenophon 17 juli 2012 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225624)
Het been van Germeys bleek op verschillende plaatsen gebroken. Er waren spier- en huidhechtingen nodig, omdat het vel en de spieren tot op het bot waren afgestorven. Germeys gaat sindsdien al mankend door het leven. Dat leidde tot rugproblemen waarvoor hij binnenkort (en dat is dus niet 1984...!) moet geopereerd worden.

Germeys verklaarde hoe hij met een karatesprong werd geveld door Ceder op het ogenblik dat hij naar een meisje stapte dat door twee NSV-ers ruw werd aangepakt.

Van de Meersche schreef een klachtenbrief. Hij werd met anonieme brieven bedreigd. "Ze zeiden dat ze onder meer mijn huis in brand gingen steken", aldus Van de Meersche.

Zo'n extreem-rechtse NSV-kleppers prijken nu op NVA-lijsten...

Dat zijn ernstige feiten, in welke rechtzaak is Ceder daar voor vervolgd?

Tommm 17 juli 2012 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225645)
Niets te kronkelen. Of ga jij iemand beschuldigen die het belgische gerecht heeft vrijgesproken? Waarom is men niet in beroep gegaan tegen die uitspraak als ze meenden dat die niet met de waarheid strookte?

Nog eens, waarom zou die prof getuigen? Wat zou er achter die, volgens jou, valse beschuldiging zitten? Of bedoel je dat je geen verantwoording dient af te leggen als je niet vervolgd bent? Nu, capiau en Vangheluwe zijn ook nooit veroordeeld... Ook welkom bij de NVA? Oh, ja, Capiau zat er al bij. :lol:

Bokkenreyder 17 juli 2012 14:53

toch nog eens even naar de lafheid en valsheid van Petrik van Teungere (en zijn nicht) verwijzen. het zou zonde zijn moest je het niet gelezen hebben.

http://forum.politics.be/showthread....173689&page=10

Het Oosten 17 juli 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225645)

Hahaha. Nu hebben we het gehad: Bokkenreyder als fervent verdediger van het Belgisch gerecht!

Amon_Re 17 juli 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6225655)
Nog eens, waarom zou die prof getuigen? Wat zou er achter die, volgens jou, valse beschuldiging zitten? Of bedoel je dat je geen verantwoording dient af te leggen als je niet vervolgd bent? Nu, capiau en Vangheluwe zijn ook nooit veroordeeld... Ook welkom bij de NVA? Oh, ja, Capiau zat er al bij. :lol:

Waarom die prof getuigde weet ik niet. Wat ik wél weet is dat er duidelijk kwaad bloed zit tussen die twee. Gezien Ceder niet veroordeeld werd en er tegenstrijdige getuigenissen zijn kan ik alleen concluderen dat wat in de kranten staat absoluut niet het volledige verhaal is.

Amon_Re 17 juli 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225658)
Hahaha. Nu hebben we het gehad: Bokkenreyder als fervent verdediger van het Belgisch gerecht!

Hey, dove, is Open VLD ranzig aan't worden?

Bokkenreyder 17 juli 2012 14:56

Citaat:

Die prof (geboren in 54) was toen een jong linkiewinkie profke van 30 jaar zoals er toen zo veel rondliepen in leuven. De vraag is zelfs: wat deed die man daar op dat ogenblik? Antwoord: hij behoorde tot die linkse kliek van tegenbetogers.
En dat zou dan een objectieve getuige moeten zijn!! Close but no cigar.

roger verhiest 17 juli 2012 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6224591)
Hoezo? Ik dacht dat ze dat racistisch crapuul gingen buitenzetten?

Maar oh ja, het is waar: elke N-VA'er is een racist, minstens tegenover de Franstalige Belgen. :-)

Stel dat er inderdaad 2 dominante etnieën zouden zijn in België :
grote forse blonde blauwogige Germanen vs. kleine bruinogige donkerharige mediterranen. Het is dan toch minstensx duidelijk dat die over het ganse grondgebied behoorlijk vermengd zijn om de gevolgen van de verkrachtingen tijdens spaanse, franse en andere furiën te zwijgen.

Vlaams of Francofoon "racisme" is dus een fabeltje... Het gaat hier slechts over een minderheid van mensen die bepaalde politieke afspraken in dit land met de voeten wensen te treden uit anarchistisch fundamentalisme (wat eigenlijk prijzenswaardig is in een land waarvan de ziel surréalistisch is).

Ieder mens heeft er recht op om ééntalig te zijn zoals ieder mens het recht heeft om analfabeet te zijn.... Indien we met z'n allen meerderheid tegen minderheid een akkord sluiten dat in het Noorden des lands de administratieve taal Nederlands zal zijn & in het +Zuiden Français en in bepaalde afgelijnde gebieden de 2 talen gebruikt mogen worden en nog elders Duits en Français is dat een regeling die wij civiek soals we zijn eigenlijk moeten aanvaarden en desnoods als we van het ene gebied naar het andere gaan de moeite moeten doen om onze taalkennis aan te passen.

eenvoudiger kan het haast niet !

fox 17 juli 2012 15:00

Citaat:

Geen idee, in tegenstelling tot u speculeer ik niet over dingen waarvan ik geen idee heb wat er nu juist is gebeurd. Ik hou me aan de feiten. En de feiten zijn dat Ceder voor geen van uw insinuaties is veroordeeld. Wat maakt dat van u? Tja, een hypocriet trolletje, meer niet.

Zwitser 17 juli 2012 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225626)

Het gerecht gaat uit van een vermoeden van onschuld, en zal bij gebrek aan bewijs de verdachte vrijspreken. Dat Ceder dus vrijgesproken is, wil nog niet zeggen dat eenduidig vastgesteld is wat werkelijk gebeurd is.
Zonder de tekst van het vonnis kan je hier verder niks over zeggen.

(Overigens, pro memorie: Ik heb Jurgen Ceder persoonlijk gekend. Ik gun hem zijn plek in de politiek hoor).

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6225684)
Het gerecht gaat uit van een vermoeden van onschuld, en zal bij gebrek aan bewijs de verdachte vrijspreken. Dat Ceder dus vrijgesproken is, wil nog niet zeggen dat eenduidig vastgesteld is wat werkelijk gebeurd is.

(Overigens, pro memorie: Ik heb Jurgen Ceder persoonlijk gekend. Ik gun hem zijn plek in de politiek hoor).

Maar zonder tekst van het vonnis kan men zeker niet aangeven dat hij zich schuldig gemaakt heeft aan hetgeen hem in de pers en hier ten laste wordt gelegd.
Was Jurgen Ceder dan de 'beul' die men er hier en in de media tracht van te maken? Of zie jij het ook als een moddergooien eerste klasse?

Het Oosten 17 juli 2012 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6225684)

Een mens kan veranderen natuurlijk. Maar het feit dat Ceder meeschreef aan het 70-puntenprogramma van het VB, bewijst dat hij geen zier veranderd is. Trouwens in Terzake nam hij geen afstand van het VB van vroeger. Dat zegt hij zo goed als letterlijk.

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225696)
Een mens kan veranderen natuurlijk. Maar het feit dat Ceder meeschreef aan het 70-puntenprogramma van het VB, bewijst dat hij geen zier veranderd is. Trouwens in Terzake nam hij geen afstand van het VB van vroeger. Dat zegt hij zo goed als letterlijk.

Hij nam afstand van het 70-puntenplan en het VB van nu. Dat is meer dan voldoende. Het is al een schande dat hij dat moet doen op de openbare omroep in prime time!
En nog iets: hij heeft er niet aan meegeschreven: hij heeft bij de herziening er juridisch bij geadviseerd.

Het Oosten 17 juli 2012 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225704)
Hij nam afstand van het 70-puntenplan en het VB van nu; Dat is meer dan voldoende. Het is al een schande dat hij dat moet doen op de openbare omroep in prime time!

Ge moogt het proberen te draaien en te keren langs alle kanten, het zal niet helpen. Die extreem-rechtse rekel siert nu de NVA -lijst.

En dus nogmaals: NVA= VB-Full.

Amon_Re 17 juli 2012 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225696)

Die 8 VB'rs bij Open VLD, namen die afstand van het 70 punten programma?

Amon_Re 17 juli 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225713)
Ge moogt het proberen te draaien en te keren langs alle kanten, het zal niet helpen. Die extreem-rechtse rekel siert nu de NVA -lijst.

Open VLD = VB-full

-Jo- 17 juli 2012 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225402)
Jurgen Ceder is maar een symboolvoorbeeld. En daarom is hetgeen Dewael zegt, de nagel op de kop:

“Men kan zeggen dat de leegloop uit het Vlaams Belang een goede zaak is, maar er zit ook een ranzige kant aan. Want mandatarissen van de extreemrechtse partij die nu kiezen voor N-VA, brengen niet alleen zichzelf, maar ook hun sympathisanten en vooral hun gedachtengoed mee. Wie denkt dat deze extreem rechtse overlopers plots hun xenofobe en racistische ideeën hebben afgezworen, is blind en naïef.”

Ik kan het niet beter zeggen.

Dewael is een liberaal-extremist, iemand dus waar de ranzigheid van afdruipt. Zijn woorden zijn niets waard. Zelfs het geblaf van een bastaardhond is interessanter.

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225713)

Hahahahaha! Hij is weer ten einde raad met zijn gekronkel.
Dan komt hij met zijn slogan!
:rofl:

Je zou beter eens lezen wat de buur van grootvader vVanderpoorten over de recuperatie van Petrik en Marleen van diens dood zegt. Dat is veel schandaliger!

-Jo- 17 juli 2012 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225596)
Helaas helaas mijn waarde, alles behalve holle woorden.

De Standaard, vandaag:
Jurgen Ceder, wolf in schapenvacht.

De Leuvense prof, Paul van der Meersche, getuigt hoe hij Ceder als student een beenbreuk zag schoppen in maart 1984. "Ceder is krapuul en schuwt het geweld niet",zo meent de professor. Vlak buiten zijn aula zag hij hoe student Bart Germeys werd geschopt en knock-out werd geslagen door Ceder. Getuigen bevestigden later wat de prof had gezien. Commentaar overbodig.

En dus, nu heeft de NVA, helaas, ook zijn Rob Klop.
En wat zegt Bourgeois? Wat zegt De Wever? Wel, zij zeggen: "niets aan de hand"!

En waarom verwondert mij dat nu allemaal niet?? Drie keer raden.

Het bestrijden van liberaal en marxistisch gespuis moert nu eenmaal gebeuren, en gebeurt veel te weinig dezer dagen.

Amon_Re 17 juli 2012 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225726)

Je zou beter eens lezen wat de buur van grootvader vVanderpoorten over de recuperatie van Petrik en Marleen van diens dood zegt. Dat is veel schandaliger!

Ik vind het vooral grappig hoe selectief blind hij blijft voor die 8 VB'rs bij Open VLD.

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225722)
Open VLD = VB-full

Inderdaad, een prominent smurfenforumlid heeft het elders (zie link) openlijk toegegeven: ze screenen zelfs de VB'ers die overkomen niet en zetten die dan zomaar op de eerste plaats op hun lijst (Liedekerke).

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=178

Het Oosten 17 juli 2012 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225726)

4 Vragen:
Is Ceder een ex-NSV-er die nogal eens graag op de mensen klopte?
Is Ceder iemand die het racistisch 70-puntenprogramma hielp in mekaar te zetten?
Is Ceder een extreem-rechtse rekel?
Staat Ceder op een NVA lijst?

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225745)
4 Vragen:
Is Ceder iemand die het racistisch 70-puntenprogramma hielp in mekaar te zetten?

Neen
Neen
Neen
Ja

fox 17 juli 2012 15:23

Citaat:

4 Vragen:

- De rechtbank oordeelde van niet. Wie zijn wij om te zeggen dat de rechtbank liegt?

- Neen, hij gaf juridisch advies bij de revisie ervan, zodat het niet meer racistisch zou zijn. Veel van die punten zijn nu trouwens gemeengoed in Europa

- Neen

- Ja

Beantwoord nu eens diezelfde vragen voor de 8 ex-vb'ers die op open VLD lijsten staan, wil je?

Amon_Re 17 juli 2012 15:24

Citaat:

4 Vragen:

Zijn die 8 VB'rs bij Open VLD geen ex-NSV'rs?
Zijn die 8 VB'rs racisten?
Staan er VB'rs op de lijsten van Open VLD op verkiesbare plaatsen?

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6225759)
- De rechtbank oordeelde van niet. Wie zijn wij om te zeggen dat de rechtbank liegt?

- Neen, hij gaf juridisch advies bij de revisie ervan, zodat het niet meer racistisch zou zijn. Veel van die punten zijn nu trouwens gemeengoed in Europa

- Neen

- Ja

Beantwoord nu eens diezelfde vragen voor de 8 ex-vb'ers die op open VLD lijsten staan, wil je?

Wordt zoals altijs noppes! :lol:

Het Oosten 17 juli 2012 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225750)
Neen
Neen
Neen
Ja

Zoals ik vroeger reeds zei over een partijslaafje zoals u:
.
Uw slogan:
"Right of wrong, my party".

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225761)
Zijn die 8 VB'rs bij Open VLD geen ex-NSV'rs?
Zijn die 8 VB'rs racisten?
Staan er VB'rs op de lijsten van Open VLD op verkiesbare plaatsen?

Dart weet ik niet. Kan zijn.
Waarschijnlijk meer dan degenen die uit Vlaams-nationalistische overtuiging naar N-VA komen.
Ja, op de eerste plaats in Liedekerke.

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225768)
Zoals ik vroeger reeds zei over een partijslaafje zoals u:
.
Uw slogan:
"Right of wrong, my party".

Nogmaals: ik heb niks met eender welke partij te maken.
Kijk vooral eerst eens in de spiegel, maar verschiet niet, hé? 8-)

Het Oosten 17 juli 2012 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225774)
Nogmaals: ik heb niks met eender welke partij te maken.Kijk vooral eerst eens in de spiegel, maar verschiet niet, hé? 8-)

Volgens mij gelooft u met vaste regelmaat uzelf niet.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225783)
Volgens mij gelooft u met vaste regelmaat uzelf niet.

Hoe zit dat met die antwoorden op de vragen van fox en Amon?? Tikkeltje moeilijk, voor een belgo-bleu???

Tommm 17 juli 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6225683)
Geen idee, in tegenstelling tot u speculeer ik niet over dingen waarvan ik geen idee heb wat er nu juist is gebeurd. Ik hou me aan de feiten. En de feiten zijn dat Ceder voor geen van uw insinuaties is veroordeeld. Wat maakt dat van u? Tja, een hypocriet trolletje, meer niet.

8O U doet de hele tijd niets anders.

Tommm 17 juli 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225774)
Nogmaals: ik heb niks met eender welke partij te maken.
Kijk vooral eerst eens in de spiegel, maar verschiet niet, hé? 8-)

Dat geloof je zelf niet eens...

Bokkenreyder 17 juli 2012 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6225792)
Dat geloof je zelf niet eens...

Toch wel , tommy boy! :-)

Het Oosten 17 juli 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225786)
Hoe zit dat met die antwoorden op de vragen van fox en Amon?? Tikkeltje moeilijk, voor een belgo-bleu???

Mensen zoals Jurgen Ceder en Bruno Valkeniers. komen uit dezelfde stal: de NSV-stal. Een extreem-rechts clubje, anti-democratisch als het effe kan, en solidaristisch moest het mogelijk zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be