![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het VB was destijds ook groot geworden door slogans en aan de kant staan.
N-VA is goed bezig dezelfde weg op te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De regering van Di Rupo is geboren na ongrondwettelijk verklaarde verkiezingen door het grondwettelijk hof.
Dat de "parlementaire democratie" ze wél grondwettelijk verklaarde verandert niets aan dat feit. De zesde staatshervorming is het resultaat van het overtreden van de grondwet. Dat een "meerderheid" er geen probleem van maakt om de grondwet te verkrachten verandert niets aan dat feit. |
Citaat:
Je hebt gelijk wat het eerste betreft. Voor het separatisme van 1830 volstond een opstand, PLUS alles behalve welke meerderheid dan ook in het parlement. |
Citaat:
|
Citaat:
Tijl Uilenspiegel ? En daarna de Calimero uithangen ? |
Citaat:
Hoeveel landgenoten zetelen in dat parlement? En als we dat aantal landgenoten in percentages uitdrukken, aan hoeveel % komen we dan? :? |
Citaat:
Aangezien de meerderheid er geen probleem van maakt, is er niks aan de hand. Nu als u denkt dat de bevolking het niet eens is met die parlementaire meerderheid, organiseer gerust een grote mars op Brussel om de boel daar uit te mesten. Ik zal met plezier mee van voor lopen. Maar ik denk dat u aan nog geen tienduizend man geraakt, want wees eerlijk: de Vlaming is een makke, laffe kontlikker die alleen durft te stampen naar degenen onder hem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan het nog hypocrieter? |
Citaat:
2. Een regering wordt gevormd op basis van afspraken: "ik zal punt X laten vallen als jij voor mijn punt Y stemt". Het resultaat is dat "meerderheden" plots tot minderheid herleid worden en vice versa. De oppositie krijgt bovendien niet de kans om via dezelfde weg hun standpunten gestemd te krijgen. Elke stem is dus niet evenveel waard. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je antwoorden aan Distel blijven dus wat ze zijn: waardeloos. |
Citaat:
Je punt slaat trouwens ook nergens op, zo'n burgerinitiatief kan er perfect komen ongeacht wat de grondwet zegt. Anders zou de Vlaamse beweging niet bestaan, want de grondwet laat de Vlaamse onafhankelijkheidsverzuchtingen ook niet toe. Er is echter geen burgerinitiatief, zelfs niet om de grondwet in gunstige zin te veranderen. De bevolking heeft het bestaande systeem immers aanvaard en vindt het duidelijk niet belangrijk genoeg om er voor uit zijn luie zetel te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een initiatief begint altijd met 1 persoon, dan met 2, dan met 4, dan met 16,... |
Citaat:
|
polls onbetrouwbaar
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._onbetrouwbaar we zouden veel meer de achtergrond moeten weten hoe deze polls worden uitgevoerd... veel te weinig info daarover wat is bijvoorbeeld de geografische verspreiding van de antwoorders? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be