Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snelheidsbeperking elektrische fietsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201323)

maddox 5 december 2014 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7439167)
De overheid wil de snelheid beperken tot 25 km per uur , zoniet , valhelm , nummerplaat , inschrijving , verzekering ed , het wordt dan aanzien als een gemotoriseerd voertuig .

Dan is het een snorfiets. Ik ga nog eens herhalen wat Europa voorschrijft kwa voorwaarden om een fiets te blijven zien als fiets, zelfs met een hulpmotor.
Traphulp, niet trappen is geen ondersteuning van de motor.
Deze traphulp moet uitschakelen bij snelheden hoger van 25km/u
Maximaal vermogen 250W.
Citaat:

Al een bejaarde zien vallen aan 24 km per uur .
Darwin in actie.
Citaat:

Snelheidsbeperking tot 10 km per uur zeg ik
Ik zou eerder zeggen, geen beperking, dan zijn de resultaten permanenter en meestal nog goedkoop ook.
Citaat:

Weten jullie wel wat een rolstoel kost .
Om in een rolstoel terrecht te komen heeft een bejaarde geen fiets nodig.
En de rolstoel is het punt niet, da's prima herbruikbaar.

manta 5 december 2014 18:28

Een camino kon je ook makkelijk meer dan 100 km/u laten rijden, hopelijk deze elektrische fietsen ook.
Waarom zouden enkel wielrenners zo snel mogen gaan en Eulalie van den bakker niet? Wielrenners gebruiken ook hulpmiddelen, net als Eulalie...Pure discriminatie... :evil:

:cheer: fietsstroken op de autosnelwegen :cheer:

Marie van de koster 5 december 2014 21:15

Ik durf zelfs niet raden aan hoeveel km per uur de wielerterroristen mij op het jaagpad voorbijrazen! Die denken allemaal dat ze in de Tour zitten. En dat zonder motortje ...

fred vanhove 6 december 2014 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7439827)
Ik durf zelfs niet raden aan hoeveel km per uur de wielerterroristen mij op het jaagpad voorbijrazen! Die denken allemaal dat ze in de Tour zitten. En dat zonder motortje ...

Ik vind dat men maar beter alles gelijk afschaft....simpel toch ? Nergens last of overlast meer....Gewoon gaan werken en voor de rest iedereen in zijn kot achter zijn tablet of tv.;-)

The Syndrome 6 december 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7439440)
Om in een rolstoel terrecht te komen heeft een bejaarde geen fiets nodig.
En de rolstoel is het punt niet, da's prima herbruikbaar.

Al ooit eens een bejaarde zien vallen met een rolstoel .
Haren , velletjes en beentjes en ... kosten .
Wat als ze afkomen met elektrische rolstoelen aan 25 per uur .
Terug naar de natuur , op de trappers of sleuren aan die rolstoelwielen .

koe de poing 6 december 2014 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7439827)

ja, het wordt hoog tijd dat de fiets op de lijst van verboden wapens terechtkomt.

de regering laat wat heel wat stemmen bij dertienjarige meisjes liggen door er niet voor te ijveren iedereen terug met paard en kar de baan op te sturen

de vuile muilekoek 6 december 2014 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7113486)
Vroeger kon je de rijsnelheid van zo'n bejaarde nog inschatten , 5 km per uur .
Kon je die nog vlug de pas afsnijden bij het afslaan , nu is het een gok , rijdt die ouwe met en ouwe fiets , het is 5 km , rijdt hij met een elektrische het is 25 km per uur .
En wat met breuken , valt zo'n demente aan 5km = 2 breuken , valt hij aan 25 km = 13 breuken , wat kost dat de sociale zekerheid niet .
Zelfs in zone 30 heb ik ze al in overtreding zien rijden .

Dat ze mijne zak opblazen ...met hun stomme velo .. dat ze rijden waar ze willen ....als ze maar uit mijne weg gaan..:twisted:

maddox 6 december 2014 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7440369)
Al ooit eens een bejaarde zien vallen met een rolstoel .
Haren , velletjes en beentjes en ... kosten .
Wat als ze afkomen met elektrische rolstoelen aan 25 per uur .
Terug naar de natuur , op de trappers of sleuren aan die rolstoelwielen .

Beetke rapper en er is nog maar eenmalige kost voor de familie.

The Syndrome 24 december 2014 11:41

Daar heb je t'al , 11% meer doden op de fiets dan vorig jaar .
Aan het goede weer ligt het niet , 3 % stijging bij de motards die ook uitzwermen bij het goede weer .
Vroeger dacht ik dat het specifiek de motards waren die zo'n vehikel kochten om zelfmoord te plegen , nu kijk ik argwanend naar de 60 plussers met zo'n elektrisch voertuig .
Zouden ze ...

Bartjeuh 24 december 2014 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7468305)
Vroeger dacht ik dat het specifiek de motards waren die zo'n vehikel kochten om zelfmoord te plegen , nu kijk ik argwanend naar de 60 plussers met zo'n elektrisch voertuig .
Zouden ze ...

Zie het als een vorm van besparing, hee. Hoe vroeger zo'n 60-plusser op zijn elektrische fiets aan zijn einde komt, hoe minder pensioen er dient uitbetaald te worden en hoe vroeger er geërfd wordt door de aanstormende generatie.

satiper 24 december 2014 17:48

Ik ben van mening dat men elektrische hulp mag krijgen tot 35 km/u.
Lijkt me reeds een mooie snelheid waar je in concurrentie komt met de wagen.
Veel fietsers rijden zonder hulp ook 35 en meer (zeker in afdalingen of met de wind in de rug).
Beroepsrenners halen snelheden van 60 en meer.
Het kan dus op een technisch veilige manier, daar ligt dus geen bezwaar.
Men wil graag auto-verbruik verminderen door meer fietsgebruik.
Daar ligt dus een mogelijkheid.
Je kan natuurlijk voor diegenen die er zich niet veilig bij voelen en op hun verzoek begrenzers inbouwen.
Maar voor de rest niet naar beneden maar wel naar boven herzien owv hetgeen reeds gezegd werd.

The Syndrome 25 december 2014 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 7468310)
Zie het als een vorm van besparing, hee. Hoe vroeger zo'n 60-plusser op zijn elektrische fiets aan zijn einde komt, hoe minder pensioen er dient uitbetaald te worden en hoe vroeger er geërfd wordt door de aanstormende generatie.

Ik ben inderdaad te goed voor deze wereld .
Zou ik mijn bejaarde buurvrouw die geen kinderen heeft en mij sympathiek vindt een elektrische durven kopen voor haar nieuwjaar ...

koe de poing 25 december 2014 16:34

het nadeel van een electrische fiets is dat je je eraan ergert hoe tr�*�*g auto's rijden :(

droge humor kassa404 25 december 2014 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7469439)
Ik ben inderdaad te goed voor deze wereld .
Zou ik mijn bejaarde buurvrouw die geen kinderen heeft en mij sympathiek vindt een elektrische durven kopen voor haar nieuwjaar ...

buurvrouw zou heel blij zijn met een elektrische

reservespeler 25 december 2014 19:29

Wat met de wandelfiets?
Zonder ondersteuning toch snel rijden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be