Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
(Bericht 5527389)
Beiden.
|
Weet U. Ons land, Vlaanderen is voor 1830 meer bezet geweest door andere volkeren dan dat het vrij was. Als de Fransen er niet zaten, dan zaten de Hollanders, de Duitsers, de Oostenrijkers, de Spanjaarden, de Engelsen, de Noren, zelfs Atilla de Hun is gepasseerd !
We hebben met hand en tand ons land zo goed als mogelijk verdedigd. Of geplooid naar de buitenlanders. En met veel geluk hebben we eindelijk een landje sinds 1830.
En nu zijn we de jaren 2000 en we zwieren alle deuren wijd open en zeggen de hele wereld, kom maar binnen ! 't is hier goed. Maar onze armen krijgen niet eens een leefloon om deftig te leven in deze moderne maatschappij, een uitkering dat een pak lager ligt dan de Europese armoedegrens.
We krijgen een pak immigranten binnen die gewoon op ons sociaal systeem zitten. Niks bijdragen aan onze maatschappij en nog een grote mond opzetten ook.
Onlangs heb ik gepraat met een jonge moeder met haar kindje. Ze woonde in een krot van een huurhuis. Vochtig enz. Want er is een gebrek aan sociale woningen in België. De asielaanvragers steken ze in hotels, maar dat jonge meisje mocht oprotten in haar huurhuisje met hare kleine en haar uitkering, waar ze niet eens mee kan rond komen. Dus van de ene schuld op de andere.
Wel, ik vind dat Belgie maar eerst eens voor zijn eigen armen kijkt en dan pas voor Wereld OCMW speelt, als er centen over zijn.
En ik kan goed begrijpen dat er een hele hoop Vlamingen zijn, die het kotsbeu zijn.
Ik ben nog ne braven, maar een paar vrienden van mij zijn uiterst rechts,
van die zware jongens. In hun hart koekebraaf, maar als ze een vreemden zien in hun straat, schieten ze erachter met hagel ! Ik spreek het niet goed. Neen. Maar als het land, Europa 'opendeurdag' houdt. Dat Europa ons sociaal systeem aanvalt. Voor decenia lang ons de duimschroeven zal aanvijzen, om Europa te betalen, te besparen. En wij moeten alles maar toelaten ?
Persoonlijk heb ik een paar 'vrienden' gehad die van een andere Nationaliteit waren. Ik was hun beste vriend, ze waren Belg, als ze nuchter waren. Als ze dronken waren, of het was voettbal, dan klopten ze op hun borst en zeiden ze tegen me, 'vuilen Belg'. Dan zei ik hun, maar ge zijt nu toch ook Belg, ge hebt een Belgisch paspoort. En dan zeiden ze me, dat ze in hun hart 'Turk' waren. 't zelfde met een Marokaanse vriend. Hij pakte iedere Belgische vrouw als een slet. Want het was toch een 'goddeloze'. Ze verdiende geen respect ! Maar liet ie het merken ? Neen, veel harten heeft die gebroken.
We mogen het draaien en keren zoals we willen. Maar heel weinig mensen van een andere cultuur en geloof kunnen zich, in de eerste generatie, aanpassen aan onze normen. Dat verandert eenmaal ze onze waarden overnemen. Maar dan mogen ze niet vastzitten in hun eigen gemeenschappen die ze maken in onze Westerse landen. Want dan blijven ze gewoon bij het oude. En dat de mensen dat bedreigend vinden, wel dat begrijp ik heel goed.