Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

alfa16vjtd 25 juni 2011 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5527357)
Wat boeit ons het Midden-Oosten?

Hier gaat het over racistische Vlamingen in deze draad.

Als we echt strikt zijn is dat een racistische opmerking van u uit. Waarom zijn enkel de vlamingen op dit forum racist? Zit daar zoals in sommige van je andere post een stigmatiserende ondertoon in van een bepaalde groep?

JurgenD 25 juni 2011 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5527389)
Beiden.

Weet U. Ons land, Vlaanderen is voor 1830 meer bezet geweest door andere volkeren dan dat het vrij was. Als de Fransen er niet zaten, dan zaten de Hollanders, de Duitsers, de Oostenrijkers, de Spanjaarden, de Engelsen, de Noren, zelfs Atilla de Hun is gepasseerd !

We hebben met hand en tand ons land zo goed als mogelijk verdedigd. Of geplooid naar de buitenlanders. En met veel geluk hebben we eindelijk een landje sinds 1830.

En nu zijn we de jaren 2000 en we zwieren alle deuren wijd open en zeggen de hele wereld, kom maar binnen ! 't is hier goed. Maar onze armen krijgen niet eens een leefloon om deftig te leven in deze moderne maatschappij, een uitkering dat een pak lager ligt dan de Europese armoedegrens.

We krijgen een pak immigranten binnen die gewoon op ons sociaal systeem zitten. Niks bijdragen aan onze maatschappij en nog een grote mond opzetten ook.

Onlangs heb ik gepraat met een jonge moeder met haar kindje. Ze woonde in een krot van een huurhuis. Vochtig enz. Want er is een gebrek aan sociale woningen in België. De asielaanvragers steken ze in hotels, maar dat jonge meisje mocht oprotten in haar huurhuisje met hare kleine en haar uitkering, waar ze niet eens mee kan rond komen. Dus van de ene schuld op de andere.

Wel, ik vind dat Belgie maar eerst eens voor zijn eigen armen kijkt en dan pas voor Wereld OCMW speelt, als er centen over zijn.

En ik kan goed begrijpen dat er een hele hoop Vlamingen zijn, die het kotsbeu zijn.

Ik ben nog ne braven, maar een paar vrienden van mij zijn uiterst rechts,
van die zware jongens. In hun hart koekebraaf, maar als ze een vreemden zien in hun straat, schieten ze erachter met hagel ! Ik spreek het niet goed. Neen. Maar als het land, Europa 'opendeurdag' houdt. Dat Europa ons sociaal systeem aanvalt. Voor decenia lang ons de duimschroeven zal aanvijzen, om Europa te betalen, te besparen. En wij moeten alles maar toelaten ?

Persoonlijk heb ik een paar 'vrienden' gehad die van een andere Nationaliteit waren. Ik was hun beste vriend, ze waren Belg, als ze nuchter waren. Als ze dronken waren, of het was voettbal, dan klopten ze op hun borst en zeiden ze tegen me, 'vuilen Belg'. Dan zei ik hun, maar ge zijt nu toch ook Belg, ge hebt een Belgisch paspoort. En dan zeiden ze me, dat ze in hun hart 'Turk' waren. 't zelfde met een Marokaanse vriend. Hij pakte iedere Belgische vrouw als een slet. Want het was toch een 'goddeloze'. Ze verdiende geen respect ! Maar liet ie het merken ? Neen, veel harten heeft die gebroken.

We mogen het draaien en keren zoals we willen. Maar heel weinig mensen van een andere cultuur en geloof kunnen zich, in de eerste generatie, aanpassen aan onze normen. Dat verandert eenmaal ze onze waarden overnemen. Maar dan mogen ze niet vastzitten in hun eigen gemeenschappen die ze maken in onze Westerse landen. Want dan blijven ze gewoon bij het oude. En dat de mensen dat bedreigend vinden, wel dat begrijp ik heel goed.

eno2 25 juni 2011 19:09

Citaat:

jurgenD
. In de Middelleeuwen hadden we ze al lang een kopje kleiner gemaakt.
Kruip dan in de tijdmachien van Professor Barabas

eno2 25 juni 2011 19:13

JurgenD
Citaat:

voorname normen.
Jouw normen vind ik af en toe absuluut niet voornaam

bv vreemde armen bashen uit naam van locale armen

Alboreto 25 juni 2011 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5527390)
Dat is onzin, wat racisme is bepaald de moderatie, en niet u of Arti hoor.

Nee hoor, wat racistisch is bepaalt in eerste plaats de maatschappij en in tweede plaats, indien de politiekers volgen de wetgeving.

eno2 25 juni 2011 19:15

Ik kan me geen tijd herinneren dat ik graag vocht

voor niets

tegen niemand

zou dat voornaam zijn?

smiley 25 juni 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5527450)
Nee hoor, wat racistisch is bepaalt in eerste plaats de maatschappij en in tweede plaats, indien de politiekers volgen de wetgeving.

Niet in Belgie. In Belgie bepaalt een minderheid dat. Moslims en hun sympathisanten.

Alboreto 25 juni 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5527426)
Waarom zijn enkel de vlamingen op dit forum racist?

Ge hebt gelijk, we moeten spreken over racistische Vlamingen en Nederlanders.

Salvadorii 25 juni 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5527357)
Wat boeit ons het Midden-Oosten?

Het Midden Oosten - dat is toch waar die analfabete geitenherder die trouwde met een meisje van 5 jaar oud vandaan komt niet (ge weet wel Mohammed, peas be upon him)?

Das waar niet boeiend

smiley 25 juni 2011 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5527370)
De link naar uw propaganda, klopt.

Daarmee bevestigd u alleen maar hetgeen ik even tevoren had geschreven

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1233

Alboreto 25 juni 2011 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5527452)
Niet in Belgie. In Belgie bepaalt een minderheid dat. .

Nee hoor.
Racisten zijn gelukkig een kleine minderheid.
Ze schelden misschien wel voor 10, maar ze stemmen maar voor 1.

eno2 25 juni 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5527450)

bwa uiteindelijk toch eigenlijk meer de mensen in de maatschappij die de inhoud,omvang en reikwijdte van het begip kunnen bevatten, analyseren en beoordelen (en eventueel veroordelen) en niet de straat- en forumroepers.

smiley 25 juni 2011 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5527459)
Nee hoor.
Racisten zijn gelukkig een kleine minderheid.
Ze schelden misschien wel voor 10, maar ze stemmen maar voor 1.

Ik heb nog niemand voor racist uitgemaakt. Het schelden gaat dus niet uit van mijn kant. En jawel. Politiek correctelingen zijn een minderheid. De snel Belg wet de immigratie anti'racisme' en andere door zogenaamde verdraagzamen uitgedokterde pro islam wetten zijn door een minderheid tegen de meerderheid van de bevolking in, door de strot van de mensen geduwd. een referendum durven de 'verdraagzamen' niet te houden.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=23

Alboreto 25 juni 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5527466)
Het schelden gaat dus niet uit van mijn kant.

Riiiight 8-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 1806583)
Haatzaaiend gespuis kaatd heeft gesproken.

Dat was na 10 sec zoeken met google.8-)
Ik denk wel dat ik er een pak meer kan vinden, maar daar wil ik de moeite niet voor doen.

smiley 25 juni 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5527490)
Riiiight 8-)

Dat was na 10 sec zoeken met google.8-)
Ik denk wel dat ik er een pak meer kan vinden, maar daar wil ik de moeite niet voor doen.

leest u de post van kaat eerst vandaar die reactie. Kaat noemde al diegenen die het niet met haar eens zijn haatzaaiend gespuis (zo zijn er nog nietwaar) ... dus kaatste ik gewoon de bal terug. Ik houd gewoon een spiegel voor.

smiley 25 juni 2011 19:37

Citaat:

Ik denk wel dat ik er een pak meer kan vinden,

Oh zoekt u maar gerust verder. Ik ben eens benieuwd.

Citaat:

maar daar wil ik de moeite niet voor doen.
Omdat u niks kan vinden.

De rechtvaardige rechter 25 juni 2011 20:55

Gewoon een vraagje bestaat er een kans dat het forum moet sluiten.

maddox 25 juni 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5527454)
Het Midden Oosten - dat is toch waar die analfabete geitenherder die trouwde met een meisje van 5 jaar oud vandaan komt niet (ge weet wel Mohammed, peas be upon him)?

Das waar niet boeiend

Als je doelt op Aïsha, dan moet ik je teleurstellen. Mohammed was geen geitenhouder, maar een succesvol karavaanrover en sekteleider. De jongedame was trouwens geen 5 jaar, maar 6.

En de levensgeschiedenis leest boeiender weg dan een doorsnee Harold Robins roman. (en dan bedoel ik niet de Koran, wat een soort van slechte voorloper is van Nostramus's kwatreinen)

maddox 25 juni 2011 21:28

Citaat:

Dat was na 10 sec zoeken met google.

Kan je voor mij ook zo'n google-zoekpoging wagen?

Alboreto 25 juni 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 5527580)
Gewoon een vraagje bestaat er een kans dat het forum moet sluiten.

Ik denk het niet.
Zelfs indien er gerechtelijke stappen zouden ondernomen zijn lijkt het me enkel mogelijk dat I&I dicht gaat.
Het hele forum sluiten zou het kind met het badwater weggooien zijn.

Politics.be is een prachtig initiatief gedragen door vrijwilligers, en mijn respect voor die mensen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be