![]() |
Noodtoestand van afgelopen middag:
Hier heeft het zelfs zo hard geknald dat we er niks van gehoord hebben !!
Wateroverlast voor de mieren alhier !! |
Hier ook geen spoor van een goede regenbui. Wel veel bewolking but that was it :-(:-(
|
Citaat:
|
Het heeft hier eens dreigend gerommeld en dat was het. We zijn aan de dood ontsnapt! :silly:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(van 26° C naar 25,5) :cry::cry::cry: |
Citaat:
Better prévoyant than sorry hé :-) |
Citaat:
Zijn er eigenlijk wel hagelstenen gevallen ? In Oostende bleef de zon weg en was er iets meer wind. Dat was het zowat. |
In Herent blijkbaar toch 2 huizen in brand door blikseminslag. 1tje onbewoonbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tingeling , en zzzzooooeeeeffff , foetsiedepoetsie :-o
|
Goeiemorgen, het zou vandaag enkele uurtjes regenen.
|
Goooooodmorning king Filipus. 21 juli en 10 jaar op de troon.
Wat een prestatie, proficiat. Ge verdient een speekmadolle. Euh.... Ik be doen eigenlijk, goedenmorgen beste forumleden. |
Hellooooooooo everybody.
How aar joe? Ik kan mijn geluk niet op met deze lekkere frisse, bewolkte en natte zomer. :clapping: Hopelijk blijft dit zo tot minstens eind augustus! |
Citaat:
|
Goeiemorgen allen, iedereen goed geslapen?
|
Citaat:
Echt bijna niet geslapen. Het was 27° in de slaapkamer. Ik had wel de watercooler ( of hoe heet dat) geinstalleerd en dat gaf toch wel wat verkoeling. Totdat: Om 2u10 ging 1 van onze rookmelders af met luide sirene! Ik ben in paniek naar beneden gelopen maar het kwam van het gelijkvloers in onze garage. Dan nog een verdieping naar beneden gestrompeld ( pijnlijke knie). Kom ik in onze garage: niks! Geen rook te zien maar ik wist niet hoe ik die rookmelder moest afzetten. Ik heb die dan losgemaakt van het plafond en ermee 2 verdiepingen terug naar boven gestrompeld. Terwijl dat keihard bleef loeien heb ik Albeir wakker moeten maken. Die had totaal niks gehoord! Hij heeft die rookmelder dan afgezet ( ik stomme gans wist niet hoe). Bon; de rookmelder op mijn nachtkastje gelegd en terug in slaap proberen te vallen. Om 2u50: "PIEUW-PIEUW" :evil: weeral die stomme rookmelder. Ik heb er de batterij dan maar uitgehaald. Resultaat: ik heb echt bijna niet geslapen. Albeir gaat straks een nieuwe batterij kopen voor de rookmelder. Hopelijk helpt dat en kan ik volgende nacht eens rustig slapen. Ik voel mij echt een zombie nu...ffff. Ik kan ook straks geen dutje gaan doen want kleinkind komt hier logeren tot morgenavond. Wie- oh- wie heeft er compassie met mij? Stomme hitte, stomme rookmelder! :evil::evil::evil::evil: |
Citaat:
( stof,, batterijen of versleten) Succes |
Citaat:
Enfin, de nieuwe batterij is geplaatst. Hopelijk komende nacht een normale nachtrust. PLEASE! |
Hoogstwaarschijnlijk volgend jaar emigreren we naar Spanje.
Het is eens iets anders. |
Citaat:
Spanje riskeert wel heet te worden in de komend decennia. Maar dat geldt waarschijnlijk voor heel Europa. Elk voordeel heeft zijn nadeel ( en vice versa) |
Citaat:
Soit, we zien het wel zitten om daar te wonen, ondanks de warmte tijdens de zomer. Van Binnenlandse Zaken Spanje hebben we al ons registratie (N.I.E) nummer. Nu nog naar de Spaanse ambassade in België. Het resultaat is dat je nog steeds uw Belgische eid hebt, en dus Belg blijft, maar dan wel gelinkt aan een Spaans adres. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik toch goed gekozen. Is de keuze voor Spanje er gekomen doordat je daar vaak kwam of heb je vergeleken met andere landen en kwam Spanje er als beste uit? Ik vraag het maar omdat naar het buitenland verhuizen mij ook altijd wel aangesproken heeft maar ik zou precies eerder voor Italië (of Frankrijk) kiezen. Maar als ik dan merk dat de meeste mensen (zoals ook jij nu weer) voor Spanje kiezen vraag ik me af of Spanje dan zo veel voordelen heeft tov Italië. Ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit geinformeerd heb naar het hoe en wat van verhuizen naar Spanje of Italië. Mijn voorkeur voor Italië is dan ook gewoon gebaseerd op de keren dat ik er was. Ik vind het een mooier land dan Spanje en vaak ook minder druk. Maar waarschijnlijk spelen er nog andere redenen. Formaliteiten? Kostprijs? ... Of is het enkel het (te) goeie weer? |
Citaat:
Ik wil vooral een locatie waar de Spanjaarden in de meerderheid zijn. Dus geen Calpe waar driekwart Nederlands spreekt, of Benidorm. Zoals eerder gezegd, onze 11de week Valencia-Alicante zit er op voor dit jaar. Dit jaar vertrekken we terug, ergens tussen kerst en nieuw. Wanneer we terugkomen wordt ter plaatse beslist. Wie voor de eerste keer naar Valencia stad gaat raad ik aan ergens in het centrum te logeren. Toeristisch een must, en vergeet vooral niet de agua de Valencia te proeven :-). Wil je naar zee, neem dan de bus richting Malva Rosa. Het openbaar vervoer is er prima. Wij logeren doorgaans in de wijk El Cabanal, aan zee. Wij hebben al gereserveerd voor de fallas feesten. Zie https://www.visitvalencia.com/nl/act...ncia/de-fallas Echt uniek. Daar zie je alles wat in België niet meer mag :-) |
Me going 2 :sleeping:
Ajuuzzzz :) zzzz ya fooks :-) |
zzzzaluutijozzzz en de kozzzztozzzz allemaallozzzz :sleeping:
|
Goeiemorgen, vertrek subiet naar de garage, auto krijgt z'n jaarlijks onderhoud. :-)
|
Vandaag zakt het kwik weer naar 10 graden. Toch leuk dat de lente er al wat is.
Ik heb medelijden met de mensen die er vandaag niet aan denken om al een airco bestellen voor deze zomer en daar pas aan denken in juni en deze dan pas krijgen in november. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk het niet. Het is winter! Hopelijk krijgen we nog een wintergolf met vriestemperaturen en eindelijk eens een dik pak sneeuw. Het was vorige week donderdag 16° en ik zag op straat mensen lopen met dikke winterjassen en sjaals. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja; de meeste mensen vinden het fantastisch dat er geen echte winters meer zijn. Ze hebben het zoooooooooooo koud, zelfs bij de 10° van vandaag; wat véél te warm is in deze periode. :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be